بسم الله الرحمن الرحیم- انچنان که استاد معززحضرت اقای دکتر رضادواریرحمت الله علیه فرمودند که :" من اصلا اهمیتی برای راسیونالسیم انتقادی= انتقاد عقلانی:"جناب اقای پوپر راقبول ندارم- میبایست انرا تعمیم داد به بسیاری از فیلسوفان بعد از رنسانس که بعلت جهالت زیاد خواسته بودند ریشه دین رابزنند افرادی مانند اقای داوود هیوم یک نوع اصول مبتذل ومنحط عقلی را بنام راسیونالیسم انتقادی بعنوان معیار ساختند که واقعا خنده دار است –زیرا نمیخواستند فلسفه های محکمی خداوندن منان رابعنوان واجب الوجود اثبات میکند ودین الهی را هم بادلادل مستحکم عقلانی وفلسفی اثابت میشود بپذریند ودعوا رابه جای دیگر بکشانند- بعناون مثال جناب اقای هیوم خواسته است خداوند منان رارد کند- اصلذ اول انکه- هیچ چیزی اثبات نمیشود مگرانکه نقیض ان مستلزم متناقض باشد- مثلا رنگ سفید هست واثابت شده است که رنگ سفید هم هست ونقیض ان مثلا قراردادی سیاه نباشد رنگ سفید وجود ندارد؟؟- 2- هیچ چیزبه طور قابل تصورمتمایزتصور مستلزم تناقض نیست- چطور در خیال امکان پذیر است درخارج از خیال امکان پذیر نیست- ولوموهوم باشد از از اصل اولی باید تبعیت کند مگر اینکه ایشان فلسفه را نمی فهمد3-تصور هر شی موجود به صورت ناموجودمستلزم امتناع منطقی نیست- بله درعالم خیال میتوان تصور کردخداوند باشد چه اثراتی دارد وخداوندنباشد چه اثراتی دارد ولی نه درعین وخارج وواقعیت- فرد ی میتواند تصور کند که مثلا دریک زمان جای دیگری بودچه اثراتی داشت- 4 نتجه شاهکار ایشان- پس موجودی نیست که عدم انمستلزم تناقض باشد خداوند جود بالذاته دارد عدم ان معنا ندارد واگر فرض شود عدم ان با واجب الوجود بودن خداوند تناقض پیدا میکند ویا برهان نظم که درشی باشد ونباشد یکسان باشد بیشتر کسانیکه باحق درگیر میشوند اول از راه سیاسی که اصل ان منافع است وارد میشود وسپس برای استحکام دلیل خود وراد معقولات میشوند اینجا است که دربعضی موارد علما میفرمایند لطفا وارد معقولات نشوید!!! وجناب اقای پوپر یک رگی از اقای هیوم دارد وبسیار یان طور هستند که اساس با مذهب راستین هم مخالف هستند وباید اسمان وریسمانی ببافند تا افراد از نردیک شدن به توحیدناب ومذهب راستین هم منجز شوند تا حکومت غرب همچنان بر افراشته باشد ولی چون بسیاری از موضوعات از علوم تجربه نشات نمیگیرد مانند اخلاق مجبور هستند اباطیلی رافراهم اورندکه حلال مشکلات بشود