بسم الله الحمن الرحیم- برادری بزرگوار دریکی ار کانالهای ماهوارهای در به دونکته که ظاهر شیعیان به ان تمسک میجویند که به نظر ایشان خلاف قران وسنت است- یکی شفاعت وتوسل یافتن به پیامبر اکرم صلواتالله پس از رحلت ایشان شخصی در ضمن تلفن فرمودند که همانطور که مامردمان اگر کاری پیش بزرگی داشته باشند ومن اضافه میکنم که فرد هم مقصر باشد از بزرگی تقاصای وساطت کند خداوند هم همین طور که بزرگانی مانندپیامبر اکرم صلواتالله علیه واله والسلم وائمه اطهار علیم السلام را واسطه شفاعت قرارد داه است دوست ایشان فرمودند که استاد قبلا فرموده اند که بعد هم جناب استاد معزز تائید کردند که شما کار خالق را باکار مخلوق باهم قیاس میکنید – من درجا خشکم زد- خداوند بارها فرموده اند چرا تعقل نمیکنید وما طبق دستور استاد بگویم بایدبگویئم چگونه تعقل کنیم که تعقل ما با تعقل خداوندجل وجلالهالشریف مگر یکی است؟ باید ازخداوندبپرسیم ایا خداوند منان دو بعلاوه دو را چهار میداند ویا نمیداند حصرت نوح علیه السلام به خداوند گفتند که این قوم را اگر مهلت دهی فرزندان کافر بار میاورنند وچون منطقی بود خداوند پذیرفت وای زمانی که گفت این پسرم من است خداوند نپذیرفت ولی مقام ایشان همچنان باقی ماند ومتوجه اشکال فکری خودشان شد- خانمی نزد پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله زمانی که پیامبر اکرم صلواتالله علیه واله والسلم درمیان اصحاب نشسته بودند امدند وخود را نماینده زنان مدینه معرفی کرد وگفت پاداشهای مردان مشخص شد ولی پاداشهای ما مشخص نشد حضرت خوشخال شدند وعقل ان خانم را بهرخ اصحاب کشیدند ونفرمودند مگر تو خداوند هستی ویا پیامبری ومن باید ازخداوند کسب تکلیف کنم ومسلم هم خداوند از این سئوالاین خانم مانند پیامبر اکرم صلواتالله علیه شاد شدند ویک فرد حکیم هم همین نحو عمل میکند- همه چا که بین انسان وخداوند درفهم تضاد نیست هم انسان عقل خداوند منان را قبول دارد وهم خداوند عقل انسان را قبول دارد واین استنباط اصل اش مال امام صادق علیه السلام است—نکته دوم خداوند در سوره حمد درمرحله اول که شما استناد کردید که خداوند میفرماید که منرا فقط پرستش وفقط از من یاری بطلبید بلافاصله باید انسانهای مومن بگویند پس خداوند صراط را به مانشان بدهد- چرا صراط برای انکه بفهمیم چگونه خداوند را پرستش کنیم وچگونه از خداوند یاری بطلبیم- دراین جا وارد حوزه حکیم وعلیم بودن خداوند میشویم که بهسه بخش تقسیم میشود ایات محکمه وفریضته عادله وسنت قائمه این مجموعه یک سیستم میسازد- شما به قران توسل یافتید وایاتی مطرح کردید که غیر الهی نقشی دراجابت وکار کشائی ندارد- درهمین قران زمانی بین دوقبیله یهودی نزاعی شد وفردی کشته شده وشکایت به حضرت موسی رسید حضرت توسط دم گاوی فرد رازنده کرد دعا هم کرد ولی دم گاو بود که قران نام انار وسیله نامیده است ولی مسی چناب حضرت موسی علیه السلام خارج توحید ویا شرک نه نامید ایا این ایه اثبات نمیکند که هم دعا وهم وسیله اشکالی ندارد وهمین طور تابوت حضرت موسی علیه السلام پیروزی میاورد وبه همین نحو عصای حضرت موسی علیه السلام- پس وسیله به راحتی اثبات میشود سنگ حجر یک مورد بسیار مشخص ان است- شما برایم بسیار تعجب انگیز بودکه هم امام مالکی راقبول دارید وهم امام شافعی وهم ابن تیمیه که درمورد زنده بودن پایمبر اکرم پس ار رحلت وپاسخ دادن متضاد هستند از امامین نقل کردید که زادز زمانی که به به مرقد رسول الله اکرم میرسد باید دست راست راستاش بالاببرد وسلام بدهد پس رسول الله اکرم صلواتالله علیه واله والسلم زنده هستند وسلام را میشوند ولی جناب ابن تیمیه میفرماید رفتن به مدینه برای پیامبر اکرم صحیح نیست برای مسجد باید رفت واجماع علمای زمان ابن تیمیه ایشان را مرتد دانستند - داستان حضرت خضر سلام الله علیه وحضرت موسی علیه السلام حتما در قران خوانده اید ومتوجه شدهاید که حضرت موسی علیه السلام بر اساس علم خوداش استنباط کرد وحضرت خضر علیه السلام بر اساس علم خوداش عمل کرد ومشخص شد که علم حضرت خضر علیه السلام دقیق است که میباست دران موارد خاص به ان عمل شود وما میبایست در دین بگردیم ومسلما موارد خاصی وجود دارد که با استنباط ظاهری ما هماهنگی ندارد ولی عقلانی است ونقش ائمه اطهار هم روشن کردن این پیچ وخم هااست خداوند همه مارا به راست هدایت بفرماید که عقل بقدر ی باور شود که تعقل ما مورد تائید الهی واقع شود-