بسم الله الرحمن الرحیم- بحثی بابرادران بهائی- بخش دوم ضعف های دین بهائیت –دربخش گذشته بیان شد که امکان انکه خداوند منان تجزیه شود به دو قسمت ودرصلب مرد وزن قرار بگیرد امری محال است وحتی فرقه هائیکه که خداوند راچون انسان تلقی میکنند ومانندیهود ومسیحیت وفرقه ای مانند وهابیت خداوند منان مخلوق نمیدانند—اما گر به این نحوتلقی شودکه بها الله شبه انسانی است که خداوند منان خلق کرده است که از زبان ایشان دین رامطرح کند- پس بهالله مخلوق است نه خالق ولی سخنگوی خداوند است بعنوان مثال فرشته که بهزمین هبوط میکند فرض کنید حضرت جبرائیل علیه السلام خدمت پیامبر ارکم صلواته الله علیه واله والسلم میرسید جسمی رامانند یک مرد زیبا روی بود یک شبه انسان استویا فرشتگانی که بصورت جوانان زیبا روی بر حضرت لوط علیه السلام وارد شدند باز بهمین نحو جزو ذاتیات فرشته نیستند درست مانندقلم در دست انسانکه مخلوق انسان است وتابع اراده انسان است وجزو ذاتیات انسان نیست ولی دست هست خود اقایان مثال تجلی خداوند منان وجل وجلاله الشریف رابردرخت کوه وادی طوی صحرای سینا میاورنند وانجاهم خلط مبحث میکنند- خداوندمنان وجل وجلاله الشریف دران داستان که حضرت موسی علیه السلام همراه حضرت هارون علیه السلام وخانوادهای خودشان درحرکت بودند وچوبی بلند ی را مشعل کرده بودند- بادتندی وزدن گرفت ومشعل خاموش شد .چ.ن شب بود شرایط برای تهیه اتش فراهم نبود حضرت موسی علیه السلام حرکت کردند که از افرادمحلی اتشی راتهیه کنندکهناگهان متوجه شدند اتشی عظیمی از درختی سر به اسمان میکشد وبه نزدیک درخت رفتند که ندای برامد که من خداوند هستم که باشماصحبت میکنم برای انکه حضرت موسی علیه السلام قدرت تفکیک داشته باشدکه این صدا صدای خداوندمنان است وصدای جن ویا شیطان نیست درخت درحالیکه بشدت میشوخت ولی کوچکترین تغیری نمیکرد وبه اصطلاح چیزی خاکستر نمیشد-به اصطلاح رایج میفرماند خداوند در درخت حلول کرده است که بیان علمی نیست چون روح هم در داخل جسم است وهم درخارج ان است وجائی نیست که روح نباشد ولی مدخل ورود وخروج از جسم است حتی متوجه نیست که درهمه جا است وبهتر است بگویم روح با جسم درارتباط است- نکته دیگر خداوند منان وجل وجلاله الشریف روح نیست زیرا روح مخلوق خداوند منان است خداوند ذات است درقبل تصورمیکردندکه روح انسان مثلا به اندازه یک شعله شمه است وخداوند منان به اندازه افتاب است که اگر روح انسانبه نهایت بزرگ شودخداوند میشود اگرهم بی نهایت برگ شودباز خداوند منان نمیشود امدند گفتن به شرطی که مداوم استحاله وجهش رخ دهد باز نمیشود ولی روح درمعنای عام که معنای موجود غیر مادی میدهد وخداوندمنان هم غیر مادی است میتوان بکار برد ولی باید درنظر داشت موجود غیر مادی یا روح هستند که محدود هستندویاذات هست که فقط یک ذات بینهایت داریم وانهم خداوند منان است-ولی جناب بهاالله همه جا خود را موجودی مستقل میداند که ان خداوند بینهایتی ایکه خالق حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم است راخلق کرده است وقاحت از کهکشانها هم گذشته است این تاکتیکی است درقدیم هم استفاده میشود وجناب بابی ها وبهائیان هرگاه به مشکلی بر میخورند از ان فورمول استفاده میکنند که بعدا نمونه های دیگر راخواهم اوردکه تهدید رابه فرصت تبدیل میکنند در ارتش ها وسازمانهای امنیتی زیادکاربرد دارد- جنابان پاسخ این سئوال که حداقل چهارده قرن اسلام عزیز میفرمود که خداوندمنان وجل وجلاله الشریف متولد نمیشود وفرزندی ندارد چطور جناب اقای بهاالله بعنوان خداوند اصیل ساکت بوده است وچهارد قرن جامعه دراشتباه بوداست- اینطوربیان میکند که خداوند ی ای که روح مطلق است ومادی نیست وخالق حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم است ان خداوند را من خلق کرده ام-ادامه دارد؟؟!!