بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است یک فیلم چنددقیقهدرباره ارتباط جنسی یکدانش اموز دختر با یک خانم میان سال مشاهده کردم وبدنبال نقص روابط جنسی بین خانم ها در اینترنت حستجو کردم- نکته اول فیلم درعنوان تفریحات است دقیقا درغرب بسیاری از گناهان وخطاهای انسانی را همین عنوان تفریحات بوجود اورده است گوئی تفریحات هیچگونه قانون مندی نمی خواهد هرکاری مجاز است وهرگناهی میتوان از ان بهرهبرداری کرد- بعنوان شادی افرین وارامش دهند وانرژی دهند-وفرد را احیا واستوار میسازد-جالب انکه نقدی براین ":ویی دو": هانوشته شده است که انهائی که نقش شادی دراین مسائل میبینند یا فحشای حرفه ای هستند ویا نقش بازی میکنند وبسیاری از انها خستگی وناراحتی اعصاب میاورد وهدف شما تنها ازدیادعمل جنسی به هرصورت است- اما فیلم حقایقی را مطرح میکرد که بخوبی به این نتجه رسیدند صرف لذت به هرصورت معنا نمیدهد یک سری دلائل هم میخواهد- اسم فیلم ":اغوا": است فیلم دردو قسمت انر دیدم قسمت اول خانم اغوا گر نقش مرد را بازی میکرد ودختر خانمظریف وطناز نقش تا حدودی زن رابازی میکرد ودرقسمت دوم برعکس میشد ایاشن نقش زن رابازی میکرد ودختر نوجوان نقش مرد را بازی مکرد درحالیکه اصولا مردی وزنی مطرح نیست- ایشان درمرحله اول که خانم اغوا گر ان دخترخانم دانش اموز رابرای یاد دادن که چگونه اظطراب های خود رابطرف کند به خانه اورد وبه اویاد داد کهدوش گرفتن وصحبت کردن وخوابیدن ارامش را بوجود میاورد ومیبیست درزندگانی با احتیاط کار کرد بر ای خود درد سر درست نکرد دختر خانم همین ئامر تصدیق کرد که دراوائل نوجوانی درمحفلی برای انکه افراد رابخود جذب کنم سیگار کشیدم ولی همه افراد ناگهان نسبت به حالت من ترس پیدا کردندویا ورزش زیاد میکنم وپاهای من بشدت درد میکند گناه دقیقا همین طور است اول پنهان است ودرپنهانی رخ میدهدوقدرت افشا نداردولی مروزه سیاست ومتاسافنه عقلای احمق که شرح اش خواهد امد این گناه همچنان که یک محقق بیان کرده است درمقاله نسل جوان درمسیر غلط نه تنها پنهان نمیکنند بلکه انرافشا وتشویق میکنند ولی جامعه چون غیر طبیعی بودند را گناه میداند انها را در دردسر می اندازد ولی چون علت گناه کردن را نمیدانند ومداوم سرکوب میزنند راه خطارا میرونند وانچنان که فکر میکننداین نوع لذ تها انسانها از کملات دور میکند اشتباه میکنند؟؟ واینخیلی عجیب است که یکمتخصص چنین نتیجهای رابگیرد گناه البته زمانی که گناه بودناش مسلم شود یاتوسط وحی ناب ویا توسط تخصص واقعی ومتخصصین چون روحانیت مسئولیت سنگینی دارند نبایدترس از فضا وسیست داشته باشند البته امربهمعروف زمانی که ازروی حساب وکتاب باشد موثر واقع میشود وباید دلیل بدی گناه اشکار شود- دلیل اسوه بئودن پیامبر ان وائمه اطهار علیهم السلام تنها این نیست که گناهان را نام میبرنند وکمالات رامشخص میکنند بلکه فلسفه انهار هم مشخص میکنندکه فلان گناه چه مضراتی دارد وراه حل ان کدام است- این روش است که بنتیچه میرسد- خانم اغوا گر در بخش اولمیفرماید شوهر من مداوم به مسافرت دور میرود ومن هم ادم عاقلی هستم وشماهم ادم عاقلی هستی ادم عاقل بایداز زندگانی خود لذت ببرد تنها راه حل برای ما زنان یکی همین همجنس بازی بایکدیگر است دربخش دوم میفرماید- که من از شوهرم جدا شدم زیرا مداوم مسافرت وبانوجوان پسر سرکارداشت نه تنها به من بلکه به هیچ زنی توجه نداشت و.اصولا ارتباط زنان بامردان مشکلتراز ارتباط زنان با زنان است- خیلی عجیباست همانطور که زنان با مردان بای انها کمی مشکل است مردان با زنان هم ارتباط کمی مشکل است وبایدچنین هم باشد زیرا هردو بقول حضرت علی علیه السلام کهروزغدیراش فرخنده باد فرمودن شما خودرا جسمی صغیر میبیند درحایکهجهانی درشما بصوذرت پیچیده موجود است کهکم کم بر اثر دریافت کمالات وتجربه گوشه هائی از ان اشکارمیشود خودانسان باخوداش هم سخت است خوداش حدس بزند خیلی جاها چه درجهت مثبت وچه درجهت منفی از خوداش تعجب میکند ودگرگونی های عجیبی دراورخ میدهد- درباره هواپیما که مانباید انتظار به سادگی یک دوچرخه داشته باشیم- ک دلیل ازدواج هم همین موضوع است_ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم-بحثی در بی بی سی دربرنامه پرگار مطرح شده وبقول قدیمی ها ایفاد وادا شد- که خانمی دفاع از ازدواج سپید میکرد؟؟ که ازدواج دایم وموقت ازادی واسارت بریا مرد وزن میاورد بخصوص زنان رابیشتر دربر میگیرید وبه لیبرالیسم نزدیکتر است!!؟؟ شیاطین که جنبه فائق شدن را بسیار روی ان فکر میکنند بهترین گزینه برای اهداف خودرا انتخاب میکنند- قران به همین علت به دشمن شناسی توجه کرده است که انهارا ست کم نگیرید- از لحاظ هوش به معنای کلی بسیار قوی هستند وراه وچاره ای بسیارخطرناکی از این لحاظ که فرد در دام خود به راحتی گرفتار میکنند- قوی دست هستند-مهمترین حربه غرب لیبرالیسم است ولی همانطور که جناب استادمعزز حضرت دکتر محمد جواد ظریف رحمت الله علیه واله والسلم- فرمودند از قوانین حقوق بشر هرجا به هرنحو که خواستند تعبیر وتفسیر میکنند وهیچ اشکالی هم ندارد- دومین مسئله مهم مسئله رابطه دوجنس مخالف است که اینهم به اندازه لیبرالسیم مهم است مثالی بیاورم- اگر یک جلسه ترحیم بر ای خاندان سلطنت درانگلستان بر پا شود- ههرنوع لباسی قابل قبول نیست اینجا لیبرالسیم نیست صحبتبی جا ویاخنده قابل قبول نیست لی فردی بدون صدا نیم ساعت خانم اش ویاخانمی ببوسد کسی حق اعتراض ندارداینجا لیبرالیسم است یک شخصیت سیاسی انگلستان به مسکو رفته بود وگفته بود شما لیبرالیسم ندارید- اگر دارید پس یکی از وزرا خانم اش رادرجلوی جمع ببوسد؟؟!!- یک زن وشوهری با فرزندان به پاریس بعنوان توریست میرونند مداوم انرا تمدید میکردند وپل شان داشت برای خریدن خانه کم میشد سرکار رفتند فرانسه قانونی درست که پناهندگان از این پس شامل این قوانین جدید میشود وان خانواده شامل انها نمیشد خانواده به کلانتری رفتند هرچه زور زدن نشد حتی همگی به گریه افتادند؟؟!! التماس کردند یک افسر ویا سرکار کلانتری ارام درگوش اقا فرمودند فردا خانم شما ارایش کند مقداری هم ویسکی بخورید وباخود بیاورید ودرجلوی جمع خانم خودراببوس این اتفاق افتاد ریس کلانتری فرمودند من به شما ویزا میدهم برای انکه اگر به ایران بروید شما را اعدام میکنند؟؟-براساس لیبرالیسم هم جنس گرائی ازاد بود ولی رسمی بود اولا بقول ظریفی ازدواج برای هم جنس گرائی معنا نمیدهد که اخیرا برای ازدواج سپید نام همزیستی گذاشتند رسمی شدن خواصی درپی دارد بعضی جا ها متاهل میپذیرنند ویاحقوق انها زیادتر میشود وارث از همدیگر میبرنند بعضی موانع بر طرف میشود- به اینعلت انه میخواستند اسم ازدواج ورسمی شدن را بدست اورندازدواج سپید قبلا وجوداشته است ولی اسم سپید نداشت زیرا انرا ازدواج نمی نامیدند وپس از مدتی ازدواج صورت میگرفت شهرت داشت که با دوست دخترم ویادوست پسرم زندگانی میکنم- امروزه پس از انکه همجنس گرایان میخ خودرا کوبیدند اینها هم گفتند ما تمم عمر میخواهیم دوست پسر ویادوست دختر کسی باشیم ولی ازدواج نمیکنیم واین ازدواج یعنی درحقیقت هم زیستی شما از لحاظ قانونی ازدواج تلقی کنیید ولی چهار چوب انرا ما معین میکنیم که مزایای قانونی داشته باشد لی از همیدیگر ارث نمیبریم وهرگاه خواستیم از هم جدا میشویم بودن انکه به دادگاه مراجعه کنیم ودادگاه بر ای زن حق مالی معین کند دلیل بهتربودن این هم زیستی با ازدواج ان است که بار مسئولیت طرفین نسبت بهم بسیار کم میشود وازادی طرفین به مراتب بیشتر میشود- تحمل بی جهت از یک دیگر برداشته میشود وجریان زندگانی بر اساس تفاهم است واز قبل یک مانفیست مشخص واهنینی وجودندارد پس لذت دران زیادتر است؟؟ وسقط جنین بر ای زنان از طرف مرد به رسمیت شناخته میشود- اولا دنیا بر ای تنها لذت بردن صرف نیست برای کسب درجاتی از کمال است وبخصوص انتخاب هدف- جناب ان خانم فرمودند زن ومرد در ازدواج سپید دوست هم خواهد شد بالاترین دوست خداوند منان است باید به این نکته واصل انسان بر سد-هرچقدر انسان از تکالیف کمی مشکل ولی مهم خودرا کنار بکشد درساخت تمدن ضروری برای بشر نقش کمتری دارد ودرواقع ارزش کمتری دارد که امروز غرب با ان دارد مواجه میشود تمدن را کسانی میسازنند که در قبال ان سختی های اش راتحمل میکنند- درثانی بد فهمی دین دلیل عیب دین نیست مگر بانک مرکزی پول قلابی چاپ میکند پول قلالبی وتقلبی را انسان های ازخداوندمنان بی خبر وبی اعتنا به منافع مردم دنبال هوس وشهوات رفتن ها باعث میشود اما یک نکته اساسی چه ازدواج رسمی باشد ودینی وباشد ویا سپید باشد امکان انکه یک طرف به طرف دیگر انس پیدا کند زیاد است واحساسات همیشه چهخوب وچه بد حرف اول رامیزندوجریحه دار کردن احساسات بسیار خطرناک است شخصی برای حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم خروسی اورد واین خروس مدتها نزد ایاشان بود وباخانواده انس گرفته بود یک رو یک بانوان ان حضرت ان خروش ذبح کرد وغذای از ان درست کرد سرسفره اورد حضرت صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند این خروس را ازبازار خریداری کردید؟؟ گفتند خیر همان خروس فلان شخص است حضرت لقمه رابه زمین انداختن وفرمودند این خروس باما انس گرفته بود وما بااین خروس انس گرفته بودیم این رچرا ذبح کردید میرفتید انرابه بازار میفروختید ویک خروس دیگر میخردید ویابه همسایه میدادید ویک خروس دیگر از انها میگرفتید مگر شما احساسات ندارید( وبرای این احساسات ارزش قائل نیستید- البته انس باید منطقی وعقلانی باشد)-چنین امری در ازدواج سپید اگر رخداد چه میشود؟ وکم کم این بشر رهائی کشف میکند که بضرر دیگری خواهد بو لذا به قوانین محتاج میشود- از روز اول بشر دنبال لیبرالیسم بوده است بناچار متوجه شده است که محتاج قوانین است که این لیبرالیسم بقول حضرت استاد ایت الله دکتر مرتضی مطهری علیه السلام –باقی بماند وگرنه لیبرالیسم به ضد خود تبدیل میشود-ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم-اول راجع به حکومت حضرت علی علیه السلام- پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم-سه مقام دارد-اول نبی ارشادی- یعنی افراد را تشویق میفرمانید که ا حکام را انجام دهند وازمنکرات دوری کنند افراد ازاد هستند دوم مقام رسالت- که کتاب جدید ودین بسط یافته واصلاح شده مطابق نیاز روز- سوم امامت یعنی حکومت کردن واحکامرا پیاده کردن ومجازات وپاداش دادن وتمام ابعاد حکومتی را دارا بودن وچون امامت امتحان میخواهد حضرت که به معراج تشریف فرماشدن درجه امامت وامامت حضرت علی علیه السلام راهم خداوند به ایشان ابلاغ کرد که حضرت علی علیهالسلام سه امتحان دادند که هیچ موجود ذی الشعور قدرت ان امتحانات را نداشته است علم رسالت با علم امامت یکی است ولی زمانی که از عهده امامت بر امد حکم تکلیفی معین میکند وبران نظارت میکند وحاکم اجرائی است وحکومت میکند حضرت علی علیه السلام نبی نیستند ورسول هم نیستند ولی امام هستند شرط عصمت وامتحان پس دادن وعالم رسالت باید داشته باشند که حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلام فرمودند علی جان انچه من میدانم شماهم میدانید دراین منزلت با حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه درامامت برابر هستند حضرت هارون علیه السلام درنبوت با حضرت موسی علیه السلام برابر بودند وحضرت علی علیه السلام درامامت باحضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم برابر هستند امکان ندارد که در زمان رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم مردم از امامت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم بهرمند باشند ونسل های بعد چنین موهبتی نداشته باشند بلکه خلیفه یا هر حاکم دیگری باید در مراحلی ارشاد کنند وکوری عصا کش کوری دیگری باشد-در حدیث است اگر علم را صد قسمت کنیم نودنه درصد علم علیه السلام را کسی نداردویک درصد تا قیام قیامت میزان علم بشر به مراتب کمتر علم حضرت علی علیه السلام است وعصمت ایشان هم محرز است-اینجا است که سنت الهی مشکلی دران بوجود نمیاید وشک وشبهه ای نخواهدبود واین مقام دریازده امام معصوم علیهم السلام هم صدق میکند برای استدلال این مطلب هم ایات الهی وهم احادیث وهم اعجاز موجود است چه دلیل دارد که انسان کج اندیشی کند مانند غرب وشرق وبعضی فرق اسلامی مداوم درچاه بیفتد وسرش بشکند
بسم الله الرحمن الرحیم- اسرار جنایات حج درحال اشکار شدن است فردی بیان کرده است که ماکورین عربستان از رجم ایرا نیان در رجم جمره که سنگ پرانی بسوی شیطان است جلوگیری میکردنند ومن رفتم به انها گفتم که این کار درست نیست بخصوص این سرزمین خداوندمنان است کاملا مشخص است از سخنرانی برائت مشرکین بشدت ترسیدند وشاید بعضی ها موقع رجم اسم امریکا وانگستان وفرانسه واسرائیل اوردند بعنوان دوستان شیطان لذا بای اچلگیری از این موضوع که میتوانست بشدت رواج پیدا کند سخت وحشت کردند واین باز ی را دراوردند که محققا بنفع اسلام ناب خواهد شد انشااله وبرکات ان اشکار خواهد شد در سایت ":پرس تیوی:" ایران درمورد حج بیش از سه هزار کامنت از اقصی نقاط جهان که بی سابقه است .بشدت عربستان را محکوم کردند- نباید مانند عمروبن عاص ومعاویه وابوجهل وابوسفیان عمل کرد باید مانند سلمان پاک رحمتالله علیه دین را پذیرفت وبه انعمل کرد اتش افروزی ها چند روزه هیچگاه نمیتواند جز سرنوشت اتش افروزان راعوض کند تاثیری اساسی درمردم ایجاد کند واین بشهادت تاریخ است وتاریخ انان را ریشخند خواهد کرد- انشاالله
بسم الله الرحمن الرحیم- با الهام از بیانات استادمعزز حضرت ایت الله العظمی جناب اقای محمد صادق شیرازی رحمت الله علیه- عبادات چکیده قران هستند وقران چیکده اساسی تعلیم وتربیت الهی است علوم تربیتی به همین منوال عبادات بخصوص نماز وحج است- هعمانطور که استادفرمودند خداوندمنان بخشی ها را انتخاب کرده است پیام مهم تربیتی دارد – احترام عظیمی خداوندمنان برای اسوه خود دارد وسعی انهارا مشکور ونتجه بخش میکند احترام خاصی برای حضرت ابراهیمع لیه است که حج بدست ایشان بوجودامد وجواب انهمهسعی وعمل خواندن دورکعت نماز در زمان حج برای ایشان است بهترین پاداش همین است .سپس فرزندی عالم ودین دارد وزنانی با ایمان ومطیع علم تربیتی به همین منوال است که درعبادات است گلچینی از حقایق تربیتی یک سیستم ویانظام رابوجود میاورد درتمام علوم هم بدین نحو است که اجزا تعریف میکنندمثلا دراتم یا سلول تا اتم ویا سلول را تعریف کرده باشند نکته اساسی درحج سعی صفا ومروه است یک مومنه حضرت هاجر علیها السلام درموقعیت مشکلی قرار میگیرد بین دوکوه صفا ومروه بدنبال اب است یکخواسته شرعی ومقبول الهی است دربین دوقله کوه صفا ومروه درحال دویدن ودعا کردن بوده است نزدیکی محلی که امروزه مکان هروله نام گرفته است یعنی سریع دودیدن کهحاجی باید تاانجا سریع حرکت کند به کعبه نگاه کند زیرا طفل که حضرت اسماعیل علیه است نگاه کند که هنوز حیات دارد ویانه چناچنه حیات دارد باز به قله ها رفته اطراف را رصد کند که در انجا دعاکردن وارد شده است از اهللبیت علیهم السلام شروع میشود به پدر ومادر ختم میشود- درنتجه از این یک مصداقمشخص میشود کهخداوندمنان سعی مومن ومومنه بدون پاسخ نمیگذارد بطور کلی سعی های مشروع را برای جهانیان خداوندمنان پاسخ میدهد ولو به اعجاز باشد که زیاد اتفاق میافتد وبرعکس رجم شیطان نشان از ناکامی شیطان است که دشمنان حق وحقیقت را ناکام خواهد کرد انشا الله
بسم الله الرحمن الرحیم- سرانجام اخر داعش-!!- درطوا تاریخ ودونوع جنگجوی موجود بوده است- نوع اول سربازانی هستند که بخاطر یک رهبربه خاطر اعتقاد به ان رهبر میجنگنند- دوم سربازانی که خود به انجنگ اعتقاد دارند ومردم هم پشتیبان ان هستنند-در هردو جنگ باید علت جنگ- بیانیه سیاسی ومانفیست بخوبی مشخص باشد وبرای سربازان قابل قبول گردد- دم عامل بسیارمهم سنت های جنگیدن است که نقش حیاتی خود را در طول جنگ مشخص میسازد که بسیار متنوع وپیچیده است- وچنانچه درطول جنگ ان سنت ها رعایت نشود باعث بحران خواهد شد بعنوان مسائل جنگ های المان هیتلری بخصوص در قلمروی شوروی که پس از پایان جنگ اسرار ان فاش شد- بعنوان مسائل طبقه شهری یکنوع انتظارات از ارتش دارد که ممکن است طبقه روستائی ان انتظارات را نداشته باشد وبلعکس- جنگ بدر- درست مانند جنگشوروی والملن هیتلری است- سربازان المان هیتلری با لباس شیک بپوشند و تمام تجهیزات نظامی کامل باشد که تاکتک بخوبی بتواند عمل کند وچنگزیا سخت نشود ودرحالیکه روسها با کمترین غذا وپوشاک واسلحه اماده نبرد بودند واز سختی ها شکایتی نداشتند- درجنگ بدرذ چون اب وغذای لشگر مکه تمام شد وشراب نداشتند واماده جنگ درشرایط بسیار گرم وسخت رانداشتند- خیلی زود جبهه را ترک کردند شکسیت قطعی نخورده بودند ولی اماده گرد وغبار وطوفان شن ومردم بسیار رزمنده نتوانستند تاب بیاورنند که همین موضوع درالمان هیتلری هم بخوبی خودرا نشان میدهد- سنت های مردم بی جهت نیست ودرطول تاریخ ازمایش های خود را پس داده است وممکن است درمراحل اولیه سنت های مردم تصور شود بکار خواهد امد ویا بعضی انهاذ درمدت کوتاهی بعللی میتوان نادیه گرفت بخاطر سنت های جدید ومدرن ولی درطول اجرائیت اگر یاخوب اجرا نشود ویافاقد صلاحیت باشد وضعف حود را اشکار سازد وفقط یک شعار فربیده باشد ممکن است مدتی جوانان که هنوز سنت ها را تجربه نکردند وپی به ارزش انها نبردند مدتی کوتاه انهاربپذیرنند ولی درنجه که جامعه ان ارزش ها وشعارهارا ر د میکند- متوجه مبشوند واز انها بر میگردند وتنها جوانان خام فریب میخورند همانطور درجنگ افغانستان هم برای شوروی هم برای امرکائی مشخص شد وایراد های زیای به مانفیست جنگی گشورهای خود گرفتند- حتی گنگره امریکا تا حدودی ان منافیست جنگی را حمایت نکرد وانرا یک فریب دانست – امروزه افکار جهان همانطور که استا د معزز حضرا استاد محمد جواد ظریف رحمت الله علیه- افکار جهنایان یک جبری را القا میکند که بدنبال ان جبرهای دیگری هم تبعیت میکنند- ولو دلائل بسیار خوب هم باشد یکنوع احساسات علای بشری است که برتری بر تمام عوامل دیگر پیدا میکند- که به ان فشار همگانی گفته میشود-سربازان امروزه خود دارای یک نمایندگی افکارخاص خودهستند کهنقش تعین کننده سرانجام درمعادلات سیاسی – نظامی ایفامیکنند- اختلاف در نظریات درسربازان همیشه کهدرا وائل یکسان است بندریج تغیر میکند که هر دوتغیر درسطوح بالای با اطلاعات بالا ذیک سرباز در سطح را شامل میشود ولی هماهنگی کم کم بهم میخورد زمانی که درسطوح بالا به دو سوم برسد در سطوح پائین به بسیت وپنج درصد میرسد- تامسربازان بعلل مختلف وارد ارتش میشوند ولی مهمترین عامل پیدا کردن احترا م وپرسیژ است- امروزه تغیرات بشدت وسرعت تغیر مینکند ومیبایست با شرایط روز مانفیست واحکام تغیر کند- داعش دقیقا به جمیم وضعیت ربور شده است که تنها تکیه گاه او جوانان خام وایجاد رعب اگرچه درمراحل اولیه تنهاعلت وجودی اش خرافات وشیعیان قلمدادکرد ولی به سرعت به تمام اقوام وادیان تریعی بخشیدهاست که بناچار به این وضعیت دچار شده است تا بتواند ارتش خودرا حفظ کند وحکومت خودرا پابرجادارد فرار مردم از قلموری داعش دقیقا به همین علت است که دیگرقدرت تحمل شراط داعش راندارند واین بحران سرانجام به نفع دشمنان داعش ومردم تمام خواهد شد
بسم الله الرحمن الرحیم- سرانجام اخر داعش-!!- درطوا تاریخ ودونوع جنگجوی موجود بوده است- نوع اول سربازانی هستند که بخاطر یک رهبربه خاطر اعتقاد به ان رهبر میجنگنند- دوم سربازانی که خود به انجنگ اعتقاد دارند ومردم هم پشتیبان ان هستنند-در هردو جنگ باید علت جنگ- بیانیه سیاسی ومانفیست بخوبی مشخص باشد وبرای سربازان قابل قبول گردد- دم عامل بسیارمهم سنت های جنگیدن است که نقش حیاتی خود را در طول جنگ مشخص میسازد که بسیار متنوع وپیچیده است- وچنانچه درطول جنگ ان سنت ها رعایت نشود باعث بحران خواهد شد بعنوان مسائل جنگ های المان هیتلری بخصوص در قلمروی شوروی که پس از پایان جنگ اسرار ان فاش شد- بعنوان مسائل طبقه شهری یکنوع انتظارات از ارتش دارد که ممکن است طبقه روستائی ان انتظارات را نداشته باشد وبلعکس- جنگ بدر- درست مانند جنگشوروی والملن هیتلری است- سربازان المان هیتلری با لباس شیک بپوشند و تمام تجهیزات نظامی کامل باشد که تاکتک بخوبی بتواند عمل کند وچنگزیا سخت نشود ودرحالیکه روسها با کمترین غذا وپوشاک واسلحه اماده نبرد بودند واز سختی ها شکایتی نداشتند- درجنگ بدرذ چون اب وغذای لشگر مکه تمام شد وشراب نداشتند واماده جنگ درشرایط بسیار گرم وسخت رانداشتند- خیلی زود جبهه را ترک کردند شکسیت قطعی نخورده بودند ولی اماده گرد وغبار وطوفان شن ومردم بسیار رزمنده نتوانستند تاب بیاورنند که همین موضوع درالمان هیتلری هم بخوبی خودرا نشان میدهد- سنت های مردم بی جهت نیست ودرطول تاریخ ازمایش های خود را پس داده است وممکن است درمراحل اولیه سنت های مردم تصور شود بکار خواهد امد ویا بعضی انهاذ درمدت کوتاهی بعللی میتوان نادیه گرفت بخاطر سنت های جدید ومدرن ولی درطول اجرائیت اگر یاخوب اجرا نشود ویافاقد صلاحیت باشد وضعف حود را اشکار سازد وفقط یک شعار فربیده باشد ممکن است مدتی جوانان که هنوز سنت ها را تجربه نکردند وپی به ارزش انها نبردند مدتی کوتاه انهاربپذیرنند ولی درنجه که جامعه ان ارزش ها وشعارهارا ر د میکند- متوجه مبشوند واز انها بر میگردند وتنها جوانان خام فریب میخورند همانطور درجنگ افغانستان هم برای شوروی هم برای امرکائی مشخص شد وایراد های زیای به مانفیست جنگی گشورهای خود گرفتند- حتی گنگره امریکا تا حدودی ان منافیست جنگی را حمایت نکرد وانرا یک فریب دانست – امروزه افکار جهان همانطور که استا د معزز حضرا استاد محمد جواد ظریف رحمت الله علیه- افکار جهنایان یک جبری را القا میکند که بدنبال ان جبرهای دیگری هم تبعیت میکنند- ولو دلائل بسیار خوب هم باشد یکنوع احساسات علای بشری است که برتری بر تمام عوامل دیگر پیدا میکند- که به ان فشار همگانی گفته میشود-سربازان امروزه خود دارای یک نمایندگی افکارخاص خودهستند کهنقش تعین کننده سرانجام درمعادلات سیاسی – نظامی ایفامیکنند- اختلاف در نظریات درسربازان همیشه کهدرا وائل یکسان است بندریج تغیر میکند که هر دوتغیر درسطوح بالای با اطلاعات بالا ذیک سرباز در سطح را شامل میشود ولی هماهنگی کم کم بهم میخورد زمانی که درسطوح بالا به دو سوم برسد در سطوح پائین به بسیت وپنج درصد میرسد- تامسربازان بعلل مختلف وارد ارتش میشوند ولی مهمترین عامل پیدا کردن احترا م وپرسیژ است- امروزه تغیرات بشدت وسرعت تغیر مینکند ومیبایست با شرایط روز مانفیست واحکام تغیر کند- داعش دقیقا به جمیم وضعیت ربور شده است که تنها تکیه گاه او جوانان خام وایجاد رعب اگرچه درمراحل اولیه تنهاعلت وجودی اش خرافات وشیعیان قلمدادکرد ولی به سرعت به تمام اقوام وادیان تریعی بخشیدهاست که بناچار به این وضعیت دچار شده است تا بتواند ارتش خودرا حفظ کند وحکومت خودرا پابرجادارد فرار مردم از قلموری داعش دقیقا به همین علت است که دیگرقدرت تحمل شراط داعش راندارند واین بحران سرانجام به نفع دشمنان داعش ومردم تمام خواهد شد