چهارشنبه 05 مهر 1402 - 11 ربیع الاول 1445تماس با ماشهروند خبرنگارLIVEAR
دانلود زیارت آل یاسین+ متن و ترجمه
مخالفت سازمان ملل با ممنوعیت حجاب در المپیک فرانسه
مارتا هورتادو، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر در جریان کنفرانس مطبوعاتی دورهای سازمان ملل متحد در ژنو، در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت حجاب ورزشکاران فرانسوی در المپیک تابستان 2024 پاریس گفت: به طور کلی، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر معتقد است که هیچ کس نباید به زنان دیکته کند که چه لباسی بپوشند یا چه نپوشند.
کد خبر: 283265
12:47 - 05 مهر 1402
به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان ملل متحد روز سه شنبه در واکنش به تصمیم پاریس در ممنوع کردن حجاب برای وزرشکاران فرانسوی در بازیهای المپیک سال آینده مخالفت اصولی خود را با این موضوع اعلام کرد.
مارتا هورتادو، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر در جریان کنفرانس مطبوعاتی دورهای سازمان ملل متحد در ژنو، در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت حجاب ورزشکاران فرانسوی در المپیک تابستان 2024 پاریس گفت: به طور کلی، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر معتقد است که هیچ کس نباید به زنان دیکته کند که چه لباسی بپوشند یا چه نپوشند.
وزیر ورزش فرانسه یکشنبه گذشته در ادامه سیاست مبارزه با حجاب در این کشور که چندی پیش در مدارس نیز تشدید شد و به اسلامهراسی تعبیر میشود، داشتن حجاب را برای ورزشکاران فرانسوی در مسابقات المپیک 2024 پاریس ممنوع اعلام کرد.بخوانید ...
الگوی سوئیس برای دیگر کشورها با ممنوعیت برقع
شکایت دانشآموز مسلمان از تبعیض دینی در فرانسه به سازمان ملل
املی اودئا کاسترا تاکید کرد: نمایندگان هیاتهای ورزشی ما در تیمهای فرانسوی بازیهای المپیک پاریس، حجاب نخواهند داشت.
وی نیز همچون وزیر آموزش ملی و جوانان فرانسه که ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس این کشور را در راستای سیاست سکولاریسم دولت تفسیر کرده بود، این اصل را مبنای تصمیمگیری وزارت ورزش فرانسه در بازیهای المپیک سال آتی که در تاریخ 26 ژوئیه تا 11 آگوست 2024 میلادی (پنجم تا بیست و یکم مرداد 1403) برگزار خواهد شد، اعلام داشت.
فرانسه با توجه به دکترین بنیادین خود یعنی لائیسیته، یکی از معدود کشورهایی است که زنان مسلمان را از پوشیدن حجاب در فضاهای عمومی و عرصههای ورزشی منع میکند. حال باید دید آیا دولت این کشور میزبان المپیک 2024 تلاش خواهد کرد تا ممنوعیتهای خود را به ورزشکاران کشورهای دیگر نیز تعمیم دهد؟
ببسم الله الرحمن الرحیم- حمله اسقف مارونی های لبنان به حزب اهلل بشاره راعی که به استرالیا سفر کرده، »حزب اهلل« را به باد انتقاد گرفت بدون اینکه به آن اشاره کند و گفت: »کلیسا، هرگز لبنان و مردم ان را طعمه استکبار رها نخواهد کرد و هرگز در برابر غیبت عمدی تنها رئیس جمهور مسیحی در کل خانواده کشورهای عربی سکوت نخواهد کرد.« به گزارش »شیعه نیوز«، الشرق االوسط نوشت: بحران انتخابات ریاست جمهوری لبنان بار دیگر وارد خط کشمکش میان اسقف مارونی های لبنان و مفتی جعفری این کشورشد. این در حالی است که مواضع سیاسی بین کسانی که خواستار گفتگو هستند و کسانی که گفتگو را برای توافق بر سر پست ریاست جمهوری رد می کنند، به قوت خود باقی است. بشاره راعی که به استرالیا سفر کرده، »حزب اهلل« را به باد انتقاد گرفت بدون اینکه به آن اشاره کند و گفت: »کلیسا، هرگز لبنان و مردم ان را طعمه استکبار رها نخواهد کرد و هرگز در برابر غیبت عمدی تنها رئیس جمهور مسیحی در کل خانواده کشورهای عربی سکوت نخواهد کرد.« وی که در مراسمی در استرالیا سخنرانی می کرد، افزود: »قانون و قانون اساسی از سوی نیروهای صاحب نفوذ مباح شمرده می شود و تخلفات هر عضوی در هر حزبی توسط همین حزب که خود حامی ناقضان است، پوشانده می شود.« راعی در ادامه گفت: »در لبنان مالیات و عوارض از همه شهروندان دریافت نمی شود بلکه عمدا یا از ترس قدرت زیاد یا اهمال کاری، از یک منطقه بدون منطقه دیگر گرفته می شود در نتیجه تنها اندکی از خدمات عمومی تامین می شود.« بشاره راعی خطاب به لبنانی های مقیم استرالیا گفت: »خودتان را در سوابق لبنان ثبت کنید تا حافظ خودتان باشید.« واکنش مفتی جعفری لبنان اظهارات تند بشاره راعی با واکنش احمد قبالن مفتی جعفری لبنان همراه بود و وی طی سخنانی در پاسخ به وی گفت: »به شریک وطن، اسقف بزرگ مسیحی می گویم: قضیه در لبنان این است که برخی از مسیحیان خواهان رئیس جمهور مسیحی نیستند و آنچه از اکتبر 2019 تاکنون با ان مواجه هستیم، عبارت است از حمله مهلک آمریکایی که با چهره های مختلف خود را نشان می دهد و لحظه حمله و نبرهای سرنوشت ساز، کشور به همه ساختارهایش نیاز دارد و همبستگی و گفتگو و وحدت، ضرورت نجات ملی است. از همین جا گفته ایم که بایکوت سیاسی، قانون اساسی و قانون را مباح می شمارد و کشور را از بین می برد.« نسخه چاپی ,1402/7/5 19:17 https://www.shia-news.com/fa/print/283158 2/2 وی افزود: »امروز کشور از سوی کسانی مباح شمرده می شود که این واقعیت را نادیده می گیرند که لبنان در لحظه رویارویی با طوفانی به سر می برد که توسط واشنگتن و گروه بین المللی منطقه ای هدایت می شود. صاحب نفوذی که استبداد را دنبال می کند و قانون اساسی را مباح می شمارد، کسی است که از گفتگوی نجات علی رغم نبرد وحشیانه ای که در حال نابود کردن کشور است، پا پس گذاشته است.« قبالن در ادامه آورد: »آنچه الزم است، محکوم کردن سرطان بایکوت است نه محکوم کردن کسانی که تاریخش، آزادسازی و پیروزی و ملی گرایی و فداکاری ها به خاطر لبنان است. فرار از هزینه ها و مالیات ها نتیجه محاصره ای است که واشنگتن علیه لبنان رهبری می کند که به دولت ضربه می زند و همه این حقیقت را می دانند. هیچ نیروی مازادی در لبنان وجود ندارد مگه برخی از نیروهایی که با واشنگتن در پروژه نابودی کشور مشارکت دارند در حالی که برخی دیگر مرزهای لبنان را به دژی تبدیل کرده اند که هیچ قدرتی در روی زمین طمع تعرض به ان را نمی برد.« احمد قبالن در ادامه آورد: »آنچه از کلیسا و مسجد خواسته می شود این است که در برابر اقدامات واشنگتن و گروه متخاصم همراه آن فریاد براورند که رها کردن لبنان و مردمش و دولتش به عنوان طعمه اقدامات آمریکا در لبنان جایز نیست. از همین جا به جناب بطرس می گویم که گفتگو و همبستگی با نجات لبنان برابرند و مانع بسیاری از فجایع می شوند.« انتهای پ
ب
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- با بی حجاب شد بعضی خانم ها هوشمران وشادی خانم ها به اوج رسیده است ضعف استضعاف و بیحالی به باد سپرده شده است-غم وتضطراب و افسردگی رخت بربسته است شادی وفرح وارامش مروت انسانیت چشمه های اش جوشان وروان شده است حلال فقط فانتوم- پانزده است-
ببسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- مقالات زیادی مداوم دانلود کردم وحال میخواهم همهانهارا شروع به خواندن کنم ازجمله کتاب دوم رهبر معزز ومکرم صلواته الله علیه والسلم با عنوان نبوت وولایت- مورد مطالعه قراردادم حق وانصاف مقدمه درروش شناخت بسیار جالب است ولی مذهب یک مشکل دارد نمیشود با اندیشه های مختلف مقایسه نظری وعملی کرد وبسیارسخت است نمونه های تحقیقاتی ازدونع فکر که یکی مذهبی ا ست انجام داد که درعمل کدام موفق تر هستند ایشان دربیان نوبت به یک نکته اساسی وقرانی توجه میکند که قران میفرماید تاقبلازامدن نبی امت واحده است ولی بعدازامدن نبی اما واحده ازبین میرود واخلافات بیشماری بوجود میاید شرط اول اثبات توحید چون خارج از امت است قبول نمی کنند شیوخ وبزرگان راقبول میکنندونبی ازجانب شیوخ وبزرگان نیست ازطرف توحید است لذا جامعه دوقطبی ودرنتیجه ضدهم میشوند ایشان اشاره به شخصیت نبی قبلاز بعثت میکندکه بسیار برای امت جذاب وگیرا است ولی شخصیت نبی بعدازبعثت یک تحول بسیار رستاخیزی است که جامعه نمیخواهد به ان سمت برود