بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- انسان کلمه ای است که اساس ان انس است- این جوهره صفات ودرک و جنبش وحرکت همه ابعادرا به حرکت درمیاورد- شاید -ان- حافظ همین انس باشد- امام حسین علیه السلام - انسا خیلی زود به اوانس پیدا میشود وبشدت علاقمند میشود- قران میفرماید مومنین بیشتر از دیگران بهخداوندمنان انس پیدا میکنند ودیگران نسبت به عملی و شی ای انس پیدا میکند خو امام حسین علیه السلام اوج انس را به خداوندمنان نشان داد زمانی که خداوندمنان نعمتی میدهد عقلا واخلاقا شکر وسپاس ودرود فرستادن باید انجامگیرد ولی کم کم تبدیل به عشق وعلاقه ودرنهایت انس میشود- امام حسین علیه السلام فرد را بسمت خداوندمنان هدایت میکند که با خدا انس پیداکند- سعد از امام حسین علیه السلام خواست اجازه رفتن بدهد امام علیه السلام فرمودند حالا بامن باشید- ایشان گفت ترک شما قابلتحمل نیست ولی میخواهم درقیامت درنزد شما باشم وبادوستانهم درکنارشما باشیم درحق من دعا کنید که این چنین شود وامامعلیه السلام فرمودندامین فرمودند خداوندمنان خیر دنی واخرت را به تو بدهد خیر دنیا برای سالم شهید شدن و ثواب ان به خاندان ودوستان اوتازمانی که ظرفیت دارند میرسد وبرای دراخرت همجواری با ااما حسین علیه السلام است بهمیدان رفت وگفت خلایق میدانید باچهکسی دشمنی میکنید ومیخواهید تامرفق= زانوی دست درخون امام حسین علیه فروبرید ومسلم خداوندمنان شماراوارد جهنم خواهد کرد وامام حسین علیه السلام به ایشان اشاره کرد- وفرمودند این قوم جهنم رابرای خود واجب کرده است وبه میدان بازگشت وامامحسین علیه السلام ازخداوندمنان خواست تمام تیرهای اورابه هدف برساند و بیست تیر زد وپانزده تای ان بههدف برخورد کرد وبعد باشمشیر جنگید وبیست نفرا به درک وارد کرد گویند اگر نوزاد اندکی تربت امامحسین علیه السلام داده شود ان خاک سحرخودرا اشکار خواهدکرد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-متخصص روزنامه نیویروکر درباره ونزوئلا- بیان کرد- قبلا همه معتقد بودند دول طرفدار امریکا حتما برنده است و لی اکنون تحقیر شدند انها میدانند که اقتصاد ونزولا درهم شکسته است وفقط کمک امریکا میتواندانرا بهبود بدهد وهمه متخصصین این عدد رای ریس جمهور فوق تصور انها است کلمبیا وکشور دیگر گفتند از نو انتخابات کنید ویامنابع شفاف بیان کنید اشکال در تبالیغات جناب ریس است بخوبی مثل ایران غرب وامریکارا معرفی نکرده است ومشکلات خودراهم بیان نکرده است که اگر امریکا برگردد فقط تکنوکرات ها وابسته بهامریکا شرکتها وضع خوب خواهند داشت واستقلا راهنوز ارزشی برایان نمیگذارند وهم اکنون ایشان بیانکرد تکنوکراته از پزشگان و پرستاران ومهندسین وثروتمندان به سمت امریکامهاجرت خواهند کرد ودوباره طرفدران امریکا برای دولت جدید برنامه ریزی خواهند کرد جا داردکه ایران باشناخت دقیق حقیق واقعی وکونده را برای مرد ونزوئلا تشریح کنند ودروان سخت مقدمه پیشرت برگ اینده بدانند که با کمک امریکا بجایی نخواند رسید جز عدهای قلیل چهل وچهار درصد مخالف حکومت اقای مدتور خیری زیاد است ونشان عدم درک کافی رانشان میدهد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- باتربیک مجدد به مردم فهیم ونزوئلا-پیروزی ریس جمهورا نقلابی چپ ایان را بهمردم شریف قهرمان ضد امپریالیست امریکا ودنباله هایش را که نشان ازیک درک عمیق است از تبریک عرض میکنم چپ با شتباهاتی که قابل توجه بود میدان را به راست افراطی چپاول گر داد انها تصور کردند که مائده اسمانی است دست به غارت معدن کشورهای فریب خورده کردند وچند هواپیمای جنگی به انها کادو داده شده بود-ولی امروزی دوبارچپ دارد اگاهانه به پیش میرود وباید خواست های منطقی مردم را برطرف کند-وتعادل منطقی داشته باشد دوکور پرو و نیکارگئه که که مافیای غربی بران حاکم هستند ارزشی درسطح جهانی ندارند وانها هم دیر یازود متوجه جریانات خواهندشد-امریکا فعلا کارخانجات اجازه اخراج ندارند وگرنه یکسوم را اخراج میکردند وهمه فوت وفن هارازدند واندکی رشد کردند- بهترین طرح تاحدی مال اقای ترامپ است همان طرح اقای بنی صدر است-سودرا از هفت درصد به چهاردرصد رساند و وام به افشاط زیاد داده میشد و حداق مزد ساعتی بیست ودوددلارشد وقیمت ها کنترول شد وحقوق کمی از تورم بالاتربود الان از ذخیر ان زمانها دارند استفاده میکنند دمکراتها گناه کورن بهگردنمردم اندختند که باید سرمایه داری ضررخودرابرطرف کند وقیمت ها حتی تاشش برابر بالا اوردند ضرر تجارت بخاطرکورننا بمردم ربطی ندارد ومردم هم ضرر کردند باید دولت بدهد واز ثروتمنداان مالیاتیشتربگیر د وجنگ افروزی نکند و دراساخت اسا جنگی دیگر عمل نکند امروزه جلوبندی فانتوم 55 بیشاز قیمت فانتوم پانزده است وانبارانها بسیار پیداکردنمحل سخت وبسیار گرانقیمت است با بامسکن عمل کرد تاحضرت عیسی علیه السلام وامام الزمان صلواته الله علیه والسلم نزول اجلال کنند انشاالله
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-شخصیت اقا ی عمر- قران مجید-پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم اسوه قرار داد بخصوص برای حکمرانان- که ازیک تعادل منطقی طافته ای جدا بافته میابشد- ودرتمام ابعاد پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم درتمام ابعاد بشری سخن به میان اورد ولی درکف مطالب بود وبعنوان متکلم وحده چون نشات گرفته از خداودمنان وعلوم الهی بود جا تفسیر های مختلف ورای های مخلف نبود ومحکمات قران راهم مستدل- کرد وابعاد انرا تبین کرد ومتشابهات ازطریق استعاره های خاص وارد معنای واقعی ان شد- این روش خاص چهارده معصوم صلواته الله علیهم الاجمعین بوده است مسئله مصلحت به معنای بکاربردن روشی است-که احکام الهی بهتر موردپذیرش واقع شودکه درسیاست معمول جهان یعنی انتخاب جهتی که منفعت بیشتر وضرر کمتر داشته باشد-مصلحت گرایی باید باسنت الهی وقوانین قرانی واسلامی فوق بدهد- در زمان ن بعداز رحلت-پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم سهفر اای ابوبکر واقای عمر اقای ابن جراح هسته اساسی انجمن سقیفه بنی ساعده راتشکیل دادندکه همانطور که با شیوخ انجمنی داشتند وبه خدمت ابوسفیان میرفتند وبا ایشان دراره مسای تشریک مساعی میکردند این بارهم دراسلام بوجود بیادد- وضعی شیوخ را مسجل کنند-انزمان فضاکه اعراب را مات ومبهوت میکرد- حکومت خرو وپرویز ساسانیان وحیره و رومیان شام بود- ومیایست یکچنین فردی روی کاربیا باچند لایه که به مردم کمک کند وبعضصی خصلتهای جاهلی بصورت اسلامی دربیاورد مانند مردسالاری ه بهترین فرد اقای عمربودولی چون شیوخپیر بیشتر موردتوجه بودند اقای ابوبکر شد که نتوانست انرا بخوبی اداره کند واقای عمررا انتخاب کرد ویک بدعت بجا گذاشت که لیفه فلی خلیفه بعدی رامشخص میکند تا امروز انتخابات درغرب بیشتر به اسلام نزدیکتر است تا خلافت-وفرهنگ عمومی مسلمانان به سمت کیش شخصیت خلفا رفت وتاحدی خلا روش حکومت وشریعت رامشخص رکردند گرچه ساری از احکام انا درست مطابق سنت نباشد وشفاهی گفته میشد وانرا مصلحت بیان کردند- وکم کم تفسر قران مختلف شد ک درواقع دلیل مطقی بسیارجاهانداش رای فرد بود وانتخاب حدیث بین افرادحکومت وردم همیشه یکسان بود- وفضای جهانی وسیا ست های خلاف نقش عینکننده داشتند- وبعضی قوانین جاهلی رنگ اسلامی بخود گرفت- وانمسائل شفاهی بعدا مکتوب شد و وتاحدی اجرامیشود وتغیردادن کاری درست فهمیدهمیشد که رمراحل اولیه اسان بنظر میرسید- ودرک عقلانی کم کم مختلف شد ومعارهای خاص خوداش را داشت که گاهیمخالف نص بود- مثلا اقای عمر پسرخوداش بعلت صرف مشروب تا پای جان گرفتن زد وایشانمرد ولی یک صحابه دروصف شراب شعر سرود- البته حکومت یک پیده اص ذاس فراز ونشیب دارد اما باید مصلحت واقعی منظور گردد که انزمان کاری سخت مییود وتجربنداشتند که پی به اصول اسلامیببرند ونظریه ای شخصی بکار میرفت واز اسام واقعی دور میشدند وکم کم معایان مشخص میشد وبهمین دلیا از حضرت علی علی السلام دورشدند وسیاست اجازه نزدیک شدن نمیداد ولی کم کم ارزش شیعه هویاد شد ودوستانی وپیروانی پیدا کرد
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- درسایت -وکی پرسش= بحثی ىرباره انحرافات مسحیت وباءل بوىن ان را مورىبحث قرار اىه است وافراد میتوانند- بامطالعه اشکلا ت جدیدی هم پیدا کنند یکی از انها گناه ذاتی است- 4.1 - اثر گناه نخستین در نسل بشر
اما این نگاه، خیلی زود در اقلیت قرار گرفت و حتی با گذر زمان از بین رفت، به گونهای که امروزه شریعتی در دین مسیحی یافت نمیشود. پولس که ادبیات و بنیانهای مسیحیت را شکل داده، نقش کلیدی در این تغییر دارد. مسیحی شدن پولس، آغازی بر پایان زندگی کوتاه شریعت در میان مسیحیان بود. او بعد از اینکه اصل گناه نخستین را تقریر کرد و ذات انسان را گناهکار دانست، عیسی علیهالسلام را منجی دانست و گفت با ایمان به مسیح و اینکه او برای پاک شدن گناه انسان قربانی شد، انسان نجات یافته و میتواند از اثر گناه نخستین رها گردد. حال وقتی ایمان به مسیح چنین اثری ایجاد میکند، دیگر چه نیازی به شریعت بوده است، بلکه شریعت برای دورانی بود که عیسی علیهالسلام هنوز نیامده بود:«به خوبی میدانیم که انسان با اجرای احکام شریعت، هرگز در نظر خدا پاک و بیگناه به حساب نخواهد آمد، بلکه فقط با ایمان به عیسای مسیح، پاک و بیگناه محسوب خواهد شد. بنابراین، ما نیز به عیسای مسیح ایمان آوردیم تا از این راه مورد قبول خدا واقع شویم، نه از راه انجام شریعت یهود؛ زیرا هیچکس هرگز با حفظ احکام شریعت، نجات و رستگاری نخواهد یافت»- پولس نبی اسم بی مسما است- پیامبرنبوده است که عنوان نبی داشته باشد وبعدا نشان میدهیم که حواریون انبیا بودند اورا بی ندانستند ولعن کردند وحقه بازی ا و در روم مشهود شد وشاق خورد یک کسی ماند علیمحمد باب و بهاالله- ایشان نظریه باطل گناه ذاتی ررابیان میکند وهیچ سند توراتی وانجیلی وعقلانی ندارد0تناقض درهمینمطلب ربخوبی روشن است تاحضرتمسیح علیه السلام نیماده است همه انسانها ذاتا گناه کار هستند وراهنجات قبول حضرت مسح علیه السلام است وازطرفی انها شریعت را انجام دهند پاک میشوند- عظمت دین در شریعت است که هدایت الهی است انسان رها شده مسلما خطا وگناه میکند ودنبال راه نجات اگر انسان ت توسط شریعت هرگز پاک نمیشود -پس چرا حضرت مسیح علیه السلام فرمودند تورات درکل درست وقابل قول است وباید عمل شود وهیچ جا نفرموده است که با شهادت من شریعت نقض میشود بلکه مداوم شریعت اورده است اگر ایشان خدا هستند بایدخودشریعت بیاورد نه خداوندمنان وایشانهم ازان شریعت پیروی کند-اداه دارد
شفقنا- عاشورای حسینی محدود به یک طایفه یا فرد و محیط خاصی نمی شود بلکه طنین آن به هر انسان دارای وجدان بیدار و آزاده ای رسیده است. دانشمندان و حکیمان در طول نسل ها اقدام به مطالعه واقعه کربلا براساس فلسفه خاص خود کرده و به تشریح ابعاد، دلایل و شرایط و شخصیت های آن پرداخته اند.
به گزارش شفقنا، «پروفسور پدر یونس مونس» پژوهشگر مسیحی لبنانی، کشیش طایفه مسیحیان مارونی لبنان و پژوهشگر علم الهیات و جامعه در علم انسان شناسی در این باره به شفقنا لبنان گفت: «علم انسان شناسی و آنتروپولوژی در واقع علم مطالعه انسان و همه امور مربوط به آنها در دین، فلسفه، سیاست، اقتصاد، فولکور، آیین ها، رفتارها، ایمان و عقاید است. اهمیت بنیادین واقعه عاشورا در داخل جامعه از همین جا نشات می گیرد. رویکرد این فاجعه و تراژدی، حیات مردم و جامعه است؛ به طوری که مردم در آن محوریت دارند و این فاجعه عظمت ملت ها، محبت، پایبندی و وابستگی آنها را پی ریزی می کند.»
پرفسور مونس افزود: «اساس فاجعه حسین(علیه السلام) را جامعه و مردم تشکیل می دهند و این فاجعه یک نمونه با عناصر کامل است زیرا در یک بیابان بی آب و علف رخ داد و هدف مبارزه با ظلم و پیروزی برای حق و نفی باطل و مبارزه علیه فساد و شر را دنبال می کرد. موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد و آن هم حضور تعداد بالای افراد بی گناه اعم از زن و کودک در برابر تعداد اندک نیروها است. علاوه بر این، گروه امام حسین(ع) از نوشیدن آب و رسیدن به آن با وجود اینکه دور نبود، منع شدند.»
این کشیش لبنانی در ادامه با اشاره به اینکه «باید دیدار جون بن حوی خمتکار مسیحی در کنار امام حسین(علیه السلام) و وهب النصرانی تازه داماد مسیحی را به یاد آورد که به همراه حسین (علیه السلام) به شهادت رسیدند،» ادامه داد:«زمانی که کودک امام حسین به شهادت رسید، آن حضرت فرزندش را به عنوان یک قربانی و فداکاری بسیار بزرگ بالا بردند و گفتند که خداوندا این قربانی ات را بپذیرو خداوند نیز این قربانی مظهر را پذیرفت. عاشورا از ما می خواهد که ذات خود را پاک گردانیم و بپالاییم و از کینه و دشمنی و حسادت دوری کنیم. عاشورا همچنین ما را به دوست داشتن دیگران و فداکردن خود برای دیگران فرا می خواند.»
پدر یونس مونس در پایان تاکید کرد: «عاشورا در واقع به خاطر مبارزه با ظلم و مخالفت با قساوت علیه دیگران و بیگناهان اعم از زن و کودک و افراد ناتوان رخ داد. همچنین عاشورا ما را به محبت و مسامحه و رافت و رحمت دعوت می کند.»