بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-عظمت مقام امام علی علیه السلام- با الهام از مقاله سترگ -حضرت ایتالله العظمی حضرت -جناب اقای عبدالله جوادی املی رحمت الله که از سایت-ensani.ir- که انان از سایت اسرا1389- شماره 10 گرفته شده است- عظمت این مقام دران است-که ما پساز مرگ به عالم سرمدی میرویم- وباید یکهادی باشد که مارا باان عالم- سخنیت وتنظیم کند- وحضرت علی علیه السلام عالم سرمدی را بهتر از اینجهان مادی میشناسد- هر علمی علاوه بر اصول عقلانی اش نیازند یک اخلاق خاص هم است-بخصوص علوم دینی والهی - که در معرفت و طریقت وسیر کردن بهمراتب پیدیهتراز عالم مادی است- برای بشریت راهی برای درک ان وجودندارد جز از طریق فیض واسطه که پیامبران اعظام واولیا الله صلواته الله علیهم اجمعین - هادی دیگری وجودندارد- واین علوم را هرروز از پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم-می اموخت-لذا شاخت امام علی علیه اسلام شاخت کامل ایشان امکان پذیر نیست- حتی در اخرت- زیرا بقول حضرت ملا صدرا رحمت الله علیه ان عظمت درمقام ده سرمدی است وکسی نمیتواند بهانجا راه پیداکند جز اهلبیت مکرم رسول الله صلواته الله علیه واله والسلم-ان عظمت صلواته الله علیه واله والسلم- میفرماید-من نور وحی ورسالت را میدیدم ونسیم نبوت را استشمام میکردم- افرادعادی حقایق را میشنود وبه ان معتقد میشوند ولی درسطح عالیتر مانند دیدن است دیدن باطنی است نوعی ازدیدن ملکوتی است- بقول شاعز معزز انچه جوان دراینه میبیند-پیر درخشت خام بیند-ونسیم نبوت را استمام میکند نسیم صبح گاهی یکخنکی خاصیدارد که گرما را کم میکند وسرما هم نمیاورد خنک است باعث ارامش وفرح میشود نبوت نورا از بسم الله الرحمن الرحیم گرفته است ودرانمیدان هم سیر میکند-وشیطان را یشدت ناراحت میکند ورنته دادوفریاد وناله ازروی ناراحتی شدیدسرمیدهد هرکس پس از رحمت الهی ناخوشنود هستند جزو شیاطین هستند-ادامه دارد-
بسم الله الرحمن الرحیم- یامولا علی-ازابشارمعرفت تو قطره های-گشاده رویی سراغاز نیکی است-وفای به عهد-نشانه مردانگی است-پرهیز گاری- اساس نیکی هاست-عقل سرچشمه خوبی ها است- انصاف- برترین ارزش ها است- دروغ ننگ اخلاق است- لجاجت-بذر بدی است-نجابت در راستگوئی است-نیکی با خویشان- بزرگواری است- ازخود گذشتگی بالاترین بزرگواری است- شکر مایه فراوانی نعمت است- مشورت کردن- سر چشمه هدایت است-منت نیکی رافاسد میکند- نا شکری نعمتهارا از بین میبرد---بهشت-پاداش بندگان مطیع خدا است-کینه- خوبی هارا نابود میکند-شرف-به همت ها بلند است- پند ها- دل ها را زنده می کند-ستم- اتش جهنم را واجب میکند--- اخلاص- بزرکترین پیروزی است- گناه- مانع اجابت دعا است - شجاعت- عزتی بزرگ است-توفیق لطف خداوند است---دوری از بدیها- سراغاز نجابت است-توبه -رحمت الهی را نازل میکند-اوج بزرگواری ها-گذشت است-غیبت- نشانه منافق است-شرم- نهایت بزرگواری است-مومن- زیرک وعاقل است-مرگ اری-ذلت هرگز--- خشم- اتش دل هااست-نادانی-معدن بدی است-سلامتی- گوارترین نعمت ها ست-دنیا -گذر گاه- اخرت است- توکل به خدا- بهترین تکیه گاه ست--- دانش نابود کننده نادانی است- شکیبایی- محکم ترین محافظ است---- قناعت گنجی است که پایان ندارد--- حمد کلید یاد خداوندمنان ست---- اگر کوه ها از جابرکنده شوند- تو ثابت واستوار باش- تکبر و خودپسندی- کمین گاه ابلیس است-جرات بر عیبجوئی- از مردم گناه کبیر است- هوا پرستی - انسان را از حق باز میدارد- ارزوی طولانی- اخرت را از یاد میبرد
بسم الله الرحمن الرحیم- یامولا علی-ازابشارمعرفت تو قطره های-گشاده رویی سراغاز نیکی است-وفای به عهد-نشانه مردانگی است-پرهیز گاری- اساس نیکی هاست-عقل سرچشمه خوبی ها است- انصاف- برترین ارزش ها است- دروغ ننگ اخلاق است- لجاجت-بذر بدی است-نجابت در راستگوئی است-نیکی با خویشان- بزرگواری است- ازخود گذشتگی بالاترین بزرگواری است- شکر مایه فراوانی نعمت است- مشورت کردن- سر چشمه هدایت است-منت نیکی رافاسد میکند- نا شکری نعمتهارا از بین میبرد---بهشت-پاداش بندگان مطیع خدا است-کینه- خوبی هارا نابود میکند-شرف-به همت ها بلند است- پند ها- دل ها را زنده می کند-ستم- اتش جهنم را واجب میکند--- اخلاص- بزرکترین پیروزی است- گناه- مانع اجابت دعا است - شجاعت- عزتی بزرگ است-توفیق لطف خداوند است---دوری از بدیها- سراغاز نجابت است-توبه -رحمت الهی را نازل میکند-اوج بزرگواری ها-گذشت است-غیبت- نشانه منافق است-شرم- نهایت بزرگواری است-مومن- زیرک وعاقل است-مرگ اری-ذلت هرگز--- خشم- اتش دل هااست-نادانی-معدن بدی است-سلامتی- گوارترین نعمت ها ست-دنیا -گذر گاه- اخرت است- توکل به خدا- بهترین تکیه گاه ست--- دانش نابود کننده نادانی است- شکیبایی- محکم ترین محافظ است---- قناعت گنجی است که پایان ندارد--- حمد کلید یاد خداوندمنان ست---- اگر کوه ها از جابرکنده شوند- تو ثابت واستوار باش- تکبر و خودپسندی- کمین گاه ابلیس است-جرات بر عیبجوئی- از مردم گناه کبیر است- هوا پرستی - انسان را از حق باز میدارد- ارزوی طولانی- اخرت را از یاد میبرد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- فرازی از خطبه غدیریه- خداوند منان اولا فرد است بسیاربلند مرتبه است- ولی به بندگان بسیار نزدیک است دومطلب حداق ازاین مطلب درک میشود اولا تکبرمنفی ندارد وبسیار بندگان نزدیک است دوم قدرت اش در موجودات بخاطرنزدیکی اش بسیارزیاد است برتمامی افریدگان به قدرت و برهان خود چیره میشود- قدرت همراه برهان افرادی که برهان ناب دارند باید قدرت دردست انها بشد- داشتن برهمان کمال عظمت شخصیت رامشخص میکند-چیرگی اش حکیمانه وقانون پسند است-اغاز وانجام کارها ازاو وبرگشت تمامی امور به سوی او است خردمندی حکیمانه بودن ذات باری تعالی باعث خوشندی مومنین وبدحالی ظالمین میشود- پاک و منزه از خصایص افرید ه است خصایص افریدگان گرچه برای انها خوب است ولی درکل ضعف دارد واین ضعف تئسط اراده وقدرت وعلم وحکمت الهی برطرف میشود- ودر منزه بودن خود نیز از تقدیس همگان برتر است زیرا ظرفیت پاین درک وعقل نمیتواند وجود بینهایت رابخوبی درک کند-افزونی بخش افریده ها موجودات ازلحاظابعاد مختلف متفاوت خلق کرده است وبعضی بر بعضی ها برتری داده است- وجای شکایت وگله وحسادت ونفرت نیست وازخداوندمنان افزایش راباید طلبید ومیبایست سزاوار هم بود- به قسط وعدل قانم است باهمه موجودات براساس قسطوعدل عمل میکند-خدایی جز اوکه باعزت وحکیم است - عزت وحکمت ازاو سرچشمه میگیرد وبرچگونگی او ازنهان واشکار دست نیابد-مگراو عز وجل خود را ه نماید وبشناسد-عقل که مخلوق الهی است تاحدی درک کلی ازخداوندمنان را تبین میکند ولی پیامبران صلواتهالله علیهم اجمعین وصف بیشتر را بیان میکند - هم او کهتنزهش سراسر روزگار راپر گرده یعنی همه مخلوقات او نشان از عظمت ذات اوهستند دارای نور که سمبل پاکی است دارا هستند- ونورا ابدیت رافراگرفته است تاابدیت همه مخلوقات ازنوراو خلق شده اند- ساخته او محکم وکاراو زیباست عادلی که ظلم نمیکند وکرم کننده ای که کارها به سوی اوباز میگردد- پیامی برای سازندگان ما وبشریت- ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- شعری از حضرت مستطاب ایت الله الظمی سماحته جناب اقای حسین وحید خراسانی دامت افاضاته-دروصف نفس رسول الله رحمت الله علیه واله والسلم-تو اول واردی در روز موعود- تو اول شاهدی دریوم مشهود- لوای احمددردست تو باید- علوداری خدا را چون تو شاید- نه تنها پیش تو- پشت فلک-خم- که ادم تا مسیحا زیر پرچم- اگر بی تو نبودی -ناقص ائین-نبود - الیوم اکملت لکم دین-= تو چون هستی ولی عصمه الدین-ندارد دین وائین بی تو تضمین= به دوش مصطفی چون پا نهادی- قدم بر طاق اوادنی نهادی- = به جای دست حق- پاراتوبگذار- که این باشد ید الله را سزاوار=نباشد جز تو ثانی- مصطفی را- تویی در انما ثالت خدارا= چون خدا - نور خود را درتو میدی- تورادید وبرای خود پسندید-من کنت مولا فهذا علی مولاه- به امام صادق علیه اسلام- گفته شد : ایا مومنان غیر از عید فطر وقربان- وجمعه - عید دیگری دارند-؟ فرمودند- اری- ان عید بزرگتر از این ها هم دارند- وان روزی است- که امیرالمومنین-علیهالسلام- درغدیر خم-بالا برده شد- ورسول خدا صلواته الله علیه واله والسلم-مساله ولایت را بر گردن زنان ومردان قرار داد- وسائل شیعه -ج-7-ص 325
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- عید غدیر خم را که بزرگترین عید الهی است بعلت انتخاب امام الهی - به همه امام دوستان- شادباش وتبریک وتهنیت وتداوم درامام شناسی را از خداوند منان برای انها وخود طلب میکنم- یک بحث خلیفه داریم ویک بحث امام- ایندو دومعنای مجزا دارند- خایفه معنای عام دارد امام معنای خاص دارد حتی درمدیریت اخیر هردو بخوبی شناخته شده است- برای اولین بار درامریکا شرکت معظم فورد جانشین اش یکدختر خانم بود که دررشته تکنولوژی درس نخوانده بود- دولت گفت شما خلیفه هستی- ولی حاکم براین شرکت یک متخصص برجسته تکنولوژی ماشین واقتصاد است یعنی امام- شما حقدارید وضعیت مالی را بازرسی کنید- ایشان این دوره رفت وخواند- ولی همان فرد را انتخاب کرد-تمام پیامبر ان صلوات الله علیه والسلم- خلیفه الله هستند- ولی درسیاست نقشی ندارند- وارشادی هستند هرکس سئوالی کرد جواب میدهند حتی درسیاستولی قول وپیمان میگیرنند انرا فاش نکنند- .هرل عمل مثبتویامنفی مجازات را مشخص میکنند ولی بایدکتمان ومخفی کاری کنند حضرت ابراهیم علیه السلام به مقام امامت رسید هم درسیاست وهم درمجازات افراد دستور میداد درعمالقه که بحث درباره ان زیاد است ونظریات مختلف به نظر حقیر پسر خاله حاکم مصر برانجا حکومت میکرد- مومن به حضرت ابراهیم علیه السلام شد مخالفین شروع کردند مانندطلحه وزبیر لشگر درست کردن که شهررا محاصره کنند تا مجبور شود که شهر ترک کند وایشان از حضرت ابراهیم علیه السلام کمک خواست حضرت ابراهیم علیه السلام- بنابرقولی ازبابل عراق با لشگری عظیم حرکت کردوانهارا شکست داد ون شاه ازایشان درخواست کرد مدتی داینجا باشد ومردم راموعظه کند وایشان کنیزی بنام حضرت هاجر علیه السلام داد ودختر زن ایشان کرد بعضی گفتند پادشاه مصر این کنیز را فرستاد ویا ایشان این کنیز درشهر عمالقه خریداری کرد-ولی فزرندان ایشان امام نشدند جناب اقای عمر بیان کردند حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه والهوالسلم فرمودند من کسی را انتخاب نکردم پس ایشان خلیفته الرسول نیست- نمیشودایشان را برفرض مردم انتخاب کردند وبگویند ایشان خلیفتهالرسول است بایدازدولب مبارک رسول اکرم صلوات الله علیه واله والسلم بیان شده باشد تمام فرشتگان کهدر رویزیمن کار میکنندمثلا حضرت عزرائیل علیه السلام- خلیفته الله است- ولی امام نیست-دراسلام همه مسائل باید از فیلتر دستورات اسلامی عبور کنند بخصوص - سیاست هاومجازات ها واندازه ها وغیره- این کار خلیفته نیست باید خلیفته الله باشد وسپس امام باشد- دربخاری ومسلم دربحث ایشان بنام امیر سخن ازر امام است نه خلیفته الله- جناب اقای عمر خلیفته الله هم نیست- جناب دکتر حقیقی سکولار معروف میفرمیاد ایراد کمذهب دراین است که قابل تغیر احکام نیست مثلا نماز صبح یک رکعت شود اول بقول علما ایان خداوند منان درسطح بشرتنزل داده است ودرضمن خدمت ایشان عرض کنم امروزه ایرادمیگیرنند که چرا خداوندمنان احکام بشریت معلوم نمیکنددرتحقیق درعلوم انسانی- یعین روش تحقیق غرب را به گیچی دراورده است- بی حد ونشان دارد میشود بسیارشرکت ها ی تحقیقات دانشگاهی را قبول ندارند وخودشان روش تحقیق خاص دارند درسرکلاس درس دانشگاه لندن استادفرمود - سازمان جاسوسی وضد جاسوسی انگلستان خوداش یک روش دارد وحاضر نیست انرافاش کند -پلیس همین طور -ارتش همین طور زمانی دانشگاه لندن چهارده روش را یاد میداد رسید به چهار روش ولی دربعضی مسائل روش شوروی تا اندازه خاصی هم قبول .دربعضی موارد مال شرکت ها قبول بود همین طورمال فرانسه المان -اطریش ولی اکثر هفت روش دردانشگاه انگلستان قبول بودند- من سری زدم درباره روش تحقیقات درمدیریت اموزش وپرورش در امریکا دراینترنت- ازان شخصیتهاید علمی من خوانده بودن دونفر جان سالم بدربرد بودند وتمام قفورمول ها تغیر یافته بودند اصطلاحاتی برای اولین بار من میخواندم این امر نشانه علم انسان است وچون دراینده ضعف های انمشخص میشود تغیرات جدیدی رخ میدهد-ولی علم الهی بدین نحو نیست تمام مسائل راخداوندمیداند وجواب هم را هم میداند وبه امام خود یاد داده است
شتهشته
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- فیلم گاندو دو مشاهده کردم- چند نکته بنظر حقیر رسید- اولا نیروهائی که مردمی ب ا انگلیسی برخ.رد معولی داشته باشندومغز خوانی کنند هدف انها دراین چیست بصورت غیر مستقیم- حتی امکان دارد- درایران باشند هدف یکی از همسایه ها ویادوستان ایران باشد-درثانی سازمان اطلاعات بیاد پاساژ های بزرگی داشته باشد وهمه شغل تاحدی باشندبخصو ض شغل هائی که نیاز خارجی است مانند کتاب ومجله وموزیک وغیره - واز شیعیان که درانگلستان هستند- خیلی میتواند استفاده سودمند کرد گرچه بظاهر جاسوسی نیست- در روسیه هفت لایه است ضرب المثلی است لایه هفتم پیرزن ها هستندکه انگلستان را مجله میکنند برفرض ما سه لایه باشیم لایه سوم ضربه میخورد- درطبقه اخر پاساژ مدیریت اطلاعات باشد اسم ورسمی نداشته باشد بیشتر انبار بنظر برسد-در زمانی که من جزو گروه بودم-ودانشجوی دانشگاه بودم- یک تستی بایادازمایش میکردیم- تست این بود که بپیش یک پاسبان میرفتیم وباوجودانکه ساعت داشتیم- وودردست ما مشخص بود ساعت است ازایشان سئوال میکردیم ساعت چه چقدر است- وگفته بودند اگر پرسیدخودشما ساعت دارید بگوئید کاری به ساعت من نداشته باشید- اگردعوا کرد هیچ کاری نکنید- روزی من دل بدریا زدم از پاسبانی که سرخیابان فردوسی بود همین سئوال را کردم وایشان گفت خودات که ساعت داری گفتم گاهی اوقات عقربه گیر میکند کتاب دانشگاهی داشتم وبیادبه دانشگاه میرفتم ساعت را گفد ودقیق گفت درس چه ساعتی شروع میشود فلان مقداروقت داری ولی دفعه بعد بالگداز اینمرپل وتا اخر پل بتوخواهم زد ومن رفتم چند روز بهانجا رفتم دیدم ایشان نیستند گفتم چطور شده است گفتند کسبه رفتن از ایشان شکایت کردندکه بی ادب است ومزاحم کار ما شده است ایشان را به جا دیگرفرستادند