بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- درود فراوان دروسعت شرح صدر الهی برپیامبر اکرم صلواته لله علیه واله والسلم-که بی حد کهکشانهای موجودات ذی الشعور برسر سفره خان او کمال و راه هدایت را یافتند واز شکراو ناتوان هستند- شخصتی شاهد الهی برهستی مخلوقات است تا ابد- ومانند خداوندمنان از اول تا به اخر وازظاهر تا باطن-هدایت الهی را اجرا میکند لحظه به لحظه وبا بعث ات اش انسان میتواند به عالی ترین مخلوق هستی تبدیل شودچون هر لحظه هدایت پیچیده الهی رامیتواند تجربه کند- نشرح صدرک که حداش را فقط خداوندمنان میداند وان قران تنها او ومعصومین دیگر هستند عمق بی نهایت قران درحدنهای اش درک میکنندواین کار برای انان بسیار اسان شده است لذا کلمات قادربه تعریف نه خدداوندمنان است ونه معصومین علیهم السلام الجمعین شجاعتی که قابل وصف نیست که درمقابل خرافات وظلم وحماقت وخشونت که درتاریخ بی همتا بود درعربستان ایستادگی کرد ان جاهلین که درحد فطرت رشد میکردند سروران سازنده تمدن بشریت کرد وخداوند منان تنها یاداورا درحد همراهی یادخود کرد ودرزمین واسمان وکهکشان دارای ذی الشعور جاری برای ابد ساخت تلاشی بینظر کرد وگریان شد برای اشیقیای که به جهنم میروند انبیای گذشته از طفیل وجوداوساخته وپرداخته شدند وموقعیتی پیدا کردند همین بس خانم رایس وزیرامورخارجه قبل امریگا گفت محبوترین دین درنزد امریکایئ ها اسلام است برای تولد این نور اول الهی -که نورهاازان صادر میشود هم شهادت میدهد که خداوندمنان براساس حکمت عمل کرده است وهم شهادت میدهد مخلوقات چگونه عمل کرده اندباردیگر تولد حبیب الهی را به همه دوستان ایشان تبریک عرض مکنم واز خداوندمنان میخواهم بشریت را دراین راه که اسوه اش ان عظمت کهکشانی هستی است هدایت کند- انشااالله
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- اخیرا در بی بی سی -فارسی راجع به جریان اخیرا ایران درباره معارضین با سه نفر که ادعای شناخت دارند میز گردی بود- من زمانی چندسال من بود غیر علاقه داشتم به خیمه شباز ی شهرداری تهران سیاه بازی سیاه با پادشاه صحبت میکرد جناب سیاه خان مثلا میگفت ش ام کمی کسالت دارید مثلا سواراسب چوبی بشوید وفلان کنید ویا یک زن دیگر بگیرد - پادشاه میگفتاز کجا میفهمی میگفت این نظر شاباجی خانم- شاه عصبانی می شد ومیگفت ده ضربه شلاق به اوبزنید-یکی از اقایان قبلا تمام نظریات از کمونیست گرفته تا لیبرایسم وارد بحث کردن تا شناخت ایران را میسر وتفسیر کنند- حال تفسیرانه رسیده است به اخرین الگو بنام ترانس فورمیسیم وعمل انر که ترانس اکشن باشد فراموش کردن اسم خارجی انرا بیان کنند-تنها یک الگو دارد ان هم انقلاب اسلامی ایران اصلا ا زاین اقلاب درس گرفتند که ازاین بعد انقلاب مانند انقلاب ایران باید باشد- که نیرو های سرکوب کننده به ملت بپوندند همه جامعه یک پارچه شودویک هدف داشته باشد وارد کار ار شودوبا اعتصاب دولت فلج کند- را پیشرفت کارها به مردم متخصص بیادسپرد وبهانها وام کمک داد ودر برنامه ها اگر کمک فکری خواستند به انهابدهند ودو لت فقط برنامه کلان اساسی را تعین کند- موفقترین این برنامه قبلا طرح رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم وعلی علیه السلام است واخرین اولین کشور امریکا است که دولت پنج درصد است وبعدژاپون تاحدی تقلید کرد والحمدالله درایران عراق بخوبی درحال رشد است کار اسااسی پلیس را مردم انجام میدهند وکار پلیس راهنمای مردم انجام بدهند سه نفر روی نیمکتی سر چهار نشسته اند- یکی از انها چماقی دست اش است ویک دفعه یکربه داریه به سمت راست میزند ماشین انها ودوم نفر دیگر جریمه میکنند- حرکت میکنند- پلیس عراق نفری یک میلیون ودویست وپنجاه هزار دینار درماه میگیرد- ولی پیدا نیست در اطراف درجائی مخفی است که شاید ترور نشود .اگر شصت وپنج نفراز پلیس شکایت کنند ول.ناحق باشد از کاربرکنار میشودومردم مجرم میگیرنند وپلیس تحویل میگیرد-مردم دروستاها خودشان بلدیه یعنی شهردا هستند وروستا برق میزند ولی درشهر اجازه نمیدهند من تور میکنم حق با عراق است مثلا فردی در فرودگاه پاک بین هستند بمبی در ظرف اشغال بی اندازند اما از جهتی بههرتیر ویاعمود دراه تصویر یک شهید نصب شده است وهیتها افراد مخلص را می شناسند این کارا بدست مردم بدهید کمبودها بخوبی جبران میشود فوق اش میزانی کمک مادی نیاز دارند تمام مغازه تمام سبدهای خالی میوهکارتون ها در جلومیغازه گذاشتند ولی مردم توریست فوقالعاده زیادهستند و پلاستیکها وغیره کنارانها رها میکنند ودرضمن بیاد صندوق های متحرک بزرگ با ماشین یا تراکتور کشیده میشد ساخته شود- کشورهای استبدادی درانها مردم هیچکاره هستند همه شغل مهم مال باند است لذا مردم نمیتوانند دولت را ساقط کنند- وپیشرفت فقط مدیون وتوسط دولت بوجود میاید مقدار بسیارکم توسط مردم است- ایشان فرمودد مردم ایران برای بی حجابی هیچگونه عکس العمل نشان ندادندخوب یک عده کم فایده ای ندارد اشوبگران هم پنچ درصدانها سازمان یافته بودند چند گلوله هوائی زدند همه فرارکردندجوانان پر هیچان ومعلوم نیست این خرابی کار ان گروه سازمان یافته باشداز خودشان میتواند باشد به این نوع کارها نمیشود دل بست در دولت پنچاه درصد کاری که میبایست بکند کرده است ومابقیه گردن تحریم میاندازد- فرد دیگر گفت این تحریمات بچه بازی است امکان ندارد این تحریمات رخ داده باشد وگرنه دولت چین ور.سیه سرنگون میکردند نفت میداری حساب کتاب دارد ومقداری هم حساب وکتاب ندارد وکلا نهصدهزار بشکه است که تاحدی کافی است ولی ایران درمنطقه منزوی وهیچکاری ازدست ا شبرنمیاید اما جواب چین گفته است امریکا میخواهد مارااز خلیچ فارس اخراج کند ولی ما با ایران متحد هستیم نمیتواند چنین بکند امروز شنیدید که وضع سوخت در اروپا در چه حدی است-من معتقد هستم یک همبستگی = سالی دریتی- با پیران زن ومرد در اروپا راه اندازی ودپارکها صحبت شود
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-بزرگترین راه پیمایی جهان که مذهبی متعلق به هند است- که قبلا که جمعیت نسبت به حال کمتربود سیصد وپنجاه میلیونبه رودخانه گنگ درجائی خاص میرفتند- وهرساه بایدبروند وغسل کنند تا گناه یک ساله انها پاک شود- ومقداری از اب رودخانه گنگ را بخورند تا منورشوند ومرده خودرا درا ن اب غسل دهندتا از گناهانپاگ شود ومقداری هم اب بخورند تا منور شود ویک شمع برروی ظرفی در رودگنگ شب روشن کنند ورها کنند تا روح مرده انها را ببیند ان بخش مرده خودشان استنباط کردند- وسوزان دن هم از استنباط خودشان است که هرچه سوخت پاک میشود- و باز خاکستر مرده را در رود گنگ میریزند که باز متبرک شوولی امروزه هفتاد ودومیلیون میرونند- یک اطاق در طول راه نساختند- -اداره بهداشتهند بعضی از قمت رود گنگ که قبلا از ان استفاده میکردند ممونوع کرده اتو حصار اهنی کشیده است که هشتاد میکروب خطرناک در این قسمت است-که از مردگان به وجود امده است- فیلمی بی بی سی تهیه کرده بود از این جریان دفن مردگان در رودخانه گنگ- یک پدری را با نان طریق دفن کردند وپسران دراب نرفتند وپدرا درکنار ساحل درابر کردند وسوزاندن وخود درچشمه های اطراف رودخانه گنگ که به رودخانه ریخته میشود غسل کردند واز اب سرچشمه خوردن که قانون اسلام هم همین است- وبه مادر گفتند توهم چنین کن- ایشان قبول نکرد طبق سنت قبلی عمل کرد وکمی هم مریض بود وبعداز سه روز مرد- اسلام میفرماید اول به گوسفند اب دهید- چون دست وپای اورا گرفتند اضطراب دارد ودوم خون رقیق شود تا پس از بردین سر فوران گند وکاملا خارج شود واز خصوصیات خون این است که حالت چسبندگی ندارد .زود خارج میشود-این خون سمی است او بخاطر اهن دوم سدیم وسوم پتاسیم وغیره مثلا اوره اگر یک رگ از چهار رگ گوسفند بریده نشود گوسفند نجس میشود وحتی اگر دیر بریده شود باز گوسفند نجس میشود- مطلب متعلق به زمان دانشجوئی است- سلول دوتاغشا= سیتو پلاسم داردکه با میکروسکپ الکترونی دومی را تشخیص دادندت فاصلاه بین ان دود چند میکرون است با میکروسکپ معمولی قابل دیدن نیست سوراخ بسیار ریزی دارد هر مکروبی ویا شی قابل ورود به این لایه دارد واگروارد شد یک حالت موجی دارد به همنزدیک میشود ودور میشود وانرا خورد میکند وخارحج میکند عالی ترین فیلتر دردنیا تشخیص داده شده است که هنوز نتوانستند انرا بسازنند ونمیدانند چگونه این حالت بوجود می اید- سلول تعدادزیاد سرواخ دارد که شیریک طرفه است ومواد خاصی که مناسب ان سلول است وارد سول میشودبلافاصله سلول یک حرکت موجی دوار ایجاد میکند- این مواد درگرداب قرار میگیرد ومیچرخد و وبه همه جای سلول یکنواخت میرسد سپس ایجاد زباله میکند به محض انکه زباله به حد خاصی رسید یک حرکت موج ای درداخل به خارج شروع میشود وچند دروازه یا گیت دارد واز انجا به خون پرتاپ میشود که بعدا درکلیه تصفیه میشودوبه خارج ارسال میشود میکرو ویا ویروس یک ساختار ژنتیکی دارد- خودا ش نمیتواند تکثیر کند ژن های بدن انسان قدرت دارند ژن های میکروب را تولید کنند واورا بسازنند وروح راهم خداوند به میکروب میدهد لذا حضرت استادمعززمرحوم ایت الله دکتر مرتضی مطهری علیه السلام فرمودند اگر انسان ژن انسان را بسازد خداوندمنان به ان روح خواهد داد که این ار رخ داده است تکثیر یک موجود از طریق بکر زائی مثلا گوسفند را تولید میکنند ویا درخت را تولید میکنند- وقتیکه حیوان ذبح میشود وخون بسرعت خارج میشود تعادل به هم میخورد وسلول پس از مرگ دیگر ساخت وساز ندارد- وتولید نمیکند قلب خود کفا است به قول خارجین باطری وهیچان وحرکت اش ازدرون است ولی مغز این طور نیست مغز حداکثر بیست دقیقه دوام میاورد وقلب پمپ میکند ویک حالت خلا در سلول ایجاد میشود که موارد داخال ان به سمت خون میرود وخارج میشود ومیکروب مواد غذایی دیگرندارد به سمت پوست حرکت میکند که درانجا تاحدی وجود دارد پوست بدن حالت شیر یک طرفه دارد عرق بیرون میرود ولی اب وارد بدن نمیشود اینحالت را ازدست میدهد وچون مرده دراب قرار گرفت فشار اب- ابرا وارد بدن میکند ومیکروب ها وارد اب میشوند وخارج میشوند وشاید بعلت اب زی ها تکثیر میشوند و وارد اب میشوند - این خاکستذ از برای موجودان ابزی سمی است و وبرای چشم ابزی ها مسئله ایجاد میکند جلوی دیدانهار میگیرد ومواد غذای را تشخیص نمیدهند ولذا از انجام هجرت کردند حتی قبلا نهنگ وارد رودخانه گنگ میشد ولی امروزه وارد نمیشود- فرد پسا استحمام باید پای اشد راب سرد بگذارد وخارج شود ونصف لوان از اب پاگ بخورد کهشاید برای ان است حرارت بدن را کم کند ومقداری ابی که ازدست داده است جبران کند وقبلا ازستحمام باید غذای مختصری بخورد وبعداز استحماممقداری باید بخورد که درشیراز عرقیات وبستنی یا غذای میخوردند- اگر به نسبت جمعیت بین راه پیمائی شیعیان در اربعین وهندو ه به سمت گنگ نسبت رادرنظر اوریم اربعین حرف اولرا میزند
دانلود صوتی دعای عهد با صدای محسن فرهمند +متن
حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش با بیان اینکه دوران امام عسکری(علیه السلام) یک دوران بسیار سختی بود، اظهار کرد: علی رغم اینکه دوران امامت امام حسن عسکری(علیه السلام) کوتاه بود، اما حضرت دوران بسیار سخت و مشکلی داشتند. حضرت هم از جهت مسایل فرهنگی و رسانه ای و هم از حیث ملاقات های چهره به چهره بسیار در مضیقه بودند، اما در عین حال وقتی سیره امام حسن عسکری(علیه السلام) را می نگریم حضرت در همین دوران کوتاه با همه این مضیقه ها و مشکلات سیاسی و فرهنگی که دشمن علیه ایشان ایجاد کرد، بسیار موفق بودند. کد خبر: 273617 12:33 - 12 مهر 1401
«شیعه نیوز»: استاد حوزه و محقق و پژوهشگر دینی به برخی از ویژگی های سیره امام حسن عسکری(علیه السلام) اشاره و بیان کرد: در جامعه امروز آنچه می توانیم از امام حسن عسکری(علیه السلام) استفاده کنیم رفع اختلافات بین شیعیان است، امام عسکری(علیه السلام) توجه خاصی به مباحث اختلافی بین شیعیان دارند، حتی زمانی برخی از شیعیان نامه ای به حضرت می نویسند و در مورد اختلاف شیعه در مباحث علمی، غیر علمی و تجربی یا مباحث مدیریتی گزارشی دادند. حضرت در پاسخ به این نامه فرمودند: بپذیریم که افراد در طبقات مختلف و دارای گرایشات و سطح افکار متفاوتی هستند، طبیعتاً همه یک طور نیستند و ما باید این تفاوت ها را بپذیریم، اما تفاوت ها نباید منجر اختلاف شود.
حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش با بیان اینکه دوران امام عسکری(علیه السلام) یک دوران بسیار سختی بود، اظهار کرد: علی رغم اینکه دوران امامت امام حسن عسکری(علیه السلام) کوتاه بود، اما حضرت دوران بسیار سخت و مشکلی داشتند. حضرت هم از جهت مسایل فرهنگی و رسانه ای و هم از حیث ملاقات های چهره به چهره بسیار در مضیقه بودند، اما در عین حال وقتی سیره امام حسن عسکری(علیه السلام) را می نگریم حضرت در همین دوران کوتاه با همه این مضیقه ها و مشکلات سیاسی و فرهنگی که دشمن علیه ایشان ایجاد کرد، بسیار موفق بودند.
وی ادامه داد: طبق آنچه در تاریخ آمده، هفته ای دو روز امام حسن عسکری را به جلسه رسمی دربار احضار می کردند؛ ظاهراً بین مکان تجمع اعضای دستگاه خلافت و منزل امام در شهر سامرا (شهرکی که افراد انتخاب شده ای در این شهرک زندگی می کردند و تحت نفوذ و نظارت بودند) فاصله ای بوده که امام را از این قسمت عبور می دادند. ملاقات های چهره به چهره برای امام مقدور نبود، اما بعضی از افراد در مسیر می ایستادند و امام را ملاقات می کردند حتی در تاریخ داریم که فردی از اصفهان به سامرا آمد و امام را ملاقت کرد.
امام حسن عسکری(علیه السلام) با وجود محدودیت های بسیار با پیروان ارتباط داشتند
وی گفت: با تمام محدودیت هایی که وجود داشت، امام در ملاقات هایی که در مسیر رخ می داد پیغام خود را ابلاغ می کردند و فرموده بودند که به من اشاره نکنید و سلام نکنید تا شما را شناسایی نکنند. در این مسیر برخی از ارتباطات قولی یا مالی برقرار می شد، مثلاً در سیره حضرت داریم که ایشان چوبی را به یکی از اصحاب خود دادند که به یک شخصی برساند، این شخص در مسیر با حیوانی مواجه شد و برای دفاع از خودش مجبور شد این چوب را به سوی آن حیوان پرتاب کند، آن چوب شکست و نوشته ای از داخل این چوب خارج شد، فوری آن چوب را جمع کرد که کسی نبیند و متوجه شد که اسراری در این قصه بوده است، شخص خود را به حضرت رساند و حضرت فرمودند: این امانتی بود که باید به سلامت به شخص می رساندید.
آقای سروش گفت: این نمونه ها نشان می دهد که امام حسن عسکری(علیه السلام) در تمام شرایط سخت و پر مضیقه ای که دشمن ایجاد کرده بود، با پیروان خود در ارتباط بود. علاوه بر ارتباط چهره به چهره، حضرت ارتباط نوشتاری هم با پیروان خود برقرار کرده بود. در برخی از نقل ها داریم که مثلاً در خیک های روغن که کسبه از شهری به شهری منتقل می کردند و می فروختند، نامه هایی زیر سازی شده بود و برخی از این نوشته ها از سوی وکلای امام به حضرت می رسید. اینها نمونه هایی است که نشان می دهد ارتباط حضرت با جامعه اسلامی و شیعیان کاملاً در حد مقدور برقرار بوده است، اما نکته مهم تر این است که امام عسکری(علیه السلام) در پی برنامه ای که امام هادی داشتند، یک دفتر و یک سیستم وکالتی را در سراسر جهان اسلام یا اکثر مناطق اسلامی از جمله در قم، خراسان، بصره و مناطق مختلف منعقد کردند.
وی به ارتباط گسترده امام حسن عسکری(علیه السلام) با جامعه اسلامی و شیعیان آن زمان اشاره و اظهار کرد: افراد مختلف برخی مخفی و برخی مشخص و ظاهر نماینده امام بودند و با حضرت ارتباط داشتند. آنان صدقات، وجوه و اوقاف را از شیعیان قبول می کردند، گاهی به خود امام به شکل های بسیار سختی می رساندند و گاهی بر حسب اجازه ای که داشتند، طبق فرمایش امام هزینه می کردند.
وی افزود: وقتی امام حسن عسکری(علیه السلام) در ارتباط با جامعه اسلامی و شیعیان موفق است، طبیعتاً در مسایل مربوط به معارف دین نیز حضرت بسیار موفق بودند لذا کلماتی که از زبان امام حسن عسکری(علیه السلام) به ما رسیده، کلمات بسیار نورانی و سعادت بخشی است.
وی گفت: امام حسن عسکری(علیه السلام) چندین نامه مفصلی داشتند که این نامه ها را فرزند فیض کاشانی در کتاب «انوار الحکمه» جمع آوری کرده و همچنین در آثار مرحوم آقای احمدی میانجی آمده، اینها نامه هایی است که حضرت به شیعیان می نوشتند. مضاف بر این، تفسیر منسوب به امام حسن عسکری(علیه السلام) است که بزرگان اهل حدیث مانند شیخ صدوق و برخی دیگر از محدثین، انتساب این کتاب را به امام حسن عسکری(علیه السلام) پذیرفتند. در این کتاب روایات بسیار قابل توجه و دقیقی ذکر شده است، همه این ها شواهدی است که نشان می دهد امام حسن عسکری(علیه السلام) در این مدت کوتاه در شاخه های مختلف مورد نیاز شیعیان و جهان اسلام بسیار موفق عمل کرده است.
سفارش امام حسن عسکری(علیه السلام) در دو بخش اعتقادات و اخلاقیات
آقای سروش در پاسخ اینکه مهم ترین توصیه امام حسن عسکری(علیه السلام) به مسلمانان به خصوص به شیعیان مربوط به چه مسایلی بود؟ گفت: با مراجعه به کتاب شریف تُحَفُ العُقول که کلمات امام عسکری در این کتاب جمع است، می توانیم تشخیص دهیم که چه نکاتی بیشتر مورد توجه امام بوده است. ارزیابی ناقصی که بنده از فرمایشات گوهربار امام حسن عسکری دارم این است که امام، شیعیان را بیشتر در دو بخش سفارش فرمودند، یکی مسایل مربوط به معارفی که شیعیان باید بدانند و در رابطه با آن معارف باید یقین و اطمینان خود را محافظت کنند و از شبهاتی که به آنها وارد می شود خود را از جهت معرفتی و علمی در امنیت قرار دهند.
وی افزود: برخی از شیعیان نامه ای به حضرت دادند و حضرت پاسخ فرمودند، به پاسخ ها که نگاه می کنیم، حضرت بحث گرایش به حق، توجه به حق، دفاع از حق، امنیت افکار و تفکرات حق، محافظت از معارفی که مورد شبهه می تواند قرار بگیرد را بیان کردند که بیانات یا پاسخ های حضرت در کتاب تُحَفُ العُقول آمده است.
سفارش به صداقت، راستگویی و امانتداری
وی گفت: بخش دوم مطالب امام عسکری(علیه السلام)، در مورد مسایل اخلاقی است. حضرت درخصوص مسایل اخلاقی فرمودند: شیعیان را به تقوا در برابر مسایل دینی و تلاش در مسیر الهی سفارش می کنم. به صداقت و راستگویی و ادای امانت نسبت به هر کسی(شایسته یا ناشایست) که شما را امین دانسته، سفارش می کنم. امانت آنان را محافظت کنید و به آنها بازگردانید.
وی ادامه داد: حتی حضرت در بخش عرفانی هم مطالب زیبایی دارند و می فرمایند: خلوت و سجده های طولانی داشته باشید. وصول به خداوند داشته باشید. برای رسیدن به حضرت حق و مقام قرب الهی مرکبی بهتر از نماز شب و شب زنده داری نداریم.
تفاوت های فکری یکدیگر را بپذیریم و اختلافات را کنار بگذاریم
وی در مورد ضرورت الگوبرداری جامعه امروز از سیره و توصیه های امام حسن عسکری(علیه السلام) گفت: ما شیعیان معتقدیم که امامت ائمه معصوم مخصوص به حضورشان نیست که عنوان یک عالم و دانشمندی، از آثار آنها استفاده کنیم، امام در زمان حیاتش امام است و بعد از حیات ظاهرشان هم امام هستند و ما می توانیم مسیر خود را براساس امامتی که آن امام بزرگوار دارد، داشته باشیم و به مقصد برسیم. لذا در جامعه امروز آنچه می توانیم از امام حسن عسکری استفاده کنیم رفع اختلافات بین شیعیان است، امام عسکری توجه خاصی به مباحث اختلافی بین شیعیان دارند، حتی زمانی برخی از شیعیان نامه ای به حضرت می نویسند و در مورد اختلاف شیعه در مباحث علمی، غیر علمی و تجربی یا مباحث مدیریتی گزارشی دادند. حضرت در پاسخ به این نامه فرمودند: بپذیریم که افراد در طبقات مختلف و دارای گرایشات و سطح افکار متفاوتی هستند، طبیعتاً همه یک طور نیستند و ما باید این تفاوت ها را بپذیریم، اما تفاوت ها نباید منجر اختلاف شود.
وی افزود: امام حسن عسکری(علیه السلام) نه تنها در مورد اختلاف میان شیعیان بلکه نسبت به اختلاف میان مسلمین جهان نیز حساسیت داشتند لذا حضرت در نامه های رسمی به شیعیان نوشتند و توصیه کردند، همانطور که پیامبر(ص) فرمودند، همانطور باشید.
آقای سروش اظهار کرد: امام حسن عسکری(علیه السلام) برای وحدت جهان اسلام و همکاری مسلمین در سطح کلان چهار مصداق را بیان کردند و فرمودند: عبادات خود را انجام دهید و با هم باشید، در نماز، عبادت، تشییع جنازه ها و مسایل غم و ناراحتی ها کنار هم باشید، در مسایل عاطفی با هم باشید و وقتی می بینید از اهل تسنن کسی گرفتار شده و بیماری دارد به او رسیدگی کنید و با او ارتباط خود را حفظ کنید و حقوق مردم و حتی مخالفین اعتقادی خود را رعایت کنید. اگر توصیه ها و سفارشات امام حسن عسکری در هر دو بخش اعتقادات و اخلاقیات را در جامعه امروز پیاده کنیم قطعاً به سعادت خواهیم رسید.
انتهای پیام
لینک کوتاه: shia-news.com/0019BB گزارش خطا 0 ارسال نظر برچسب ها: شیعیان امام حسن عسکری اعتقادات اخلاقیات اختلاف شیعه ارسال نظرات
نظرسنجی نظر شما در خصوص عملکرد پلیس امنیت اخلاقی
آخرین خبرها | Latest News
پربحث ترین خبرها
پرطرفدارترین
کلیه حقوق این سایت متعلق به شیعه نیوز بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است. Copyright © 2019 Shia-News.Com . All rights reserved طراحی و تولید : ایران سامانه
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- در راه پیمایی اربعین درشارع اربعین- برخوردبه یک موکب برادران شیعه کشور اذربایجان شدم در کنار سردرورودی یک مغازه یا اسواق- بود که بالای سردر ان عکس درحدود بیست یا بیشتر افراد شیعه که درا اذربایجا ن محکومبقتل شدند وکشته شدند که بیشترانان پلیس وارتشی بودند وحتی نام یک سرهنگ درمان انها وجود اشت- جمعیت متراکم بود وپرسیدم برای چه ایستادید- بفارسی گفت برای نرم افزار وقت مهم بودنمیتوانستیم به ایستیم- یک سازمان خود جوش که اغالب انها ازد جامعه حضرت المصطفی رحمتالله علیه واله والسلم قم فارغ التحصیل شدند قبلا درارعین چادری معظمی داشتند که شیعیان ایران مشکلات شان باخودشان وحکومت برطرف کنند ودریک جهت قراردهند حال گسترش دادند ه شیعیان جهان- یک خانم شیعه کشور اذربایجان بهانجا امده است که شیعیان ارمنستان را حذف کیند چون انها برداران من در جنگ اخیر کشتند وایشان فرموده بودشماسندی نشان دهید- اول ارمنستان بیاد درزمانی لز شیعیان درجنگ استفاده کند که درمرزهای که قانوینی شده است باشد وکشور اذربایجان حق ندارد از شیعیان دربلوا درست کردنداستفاده کند از سکولار و کمونیستهای سابق وطرف داران دمدمیی مزاج باگرایش به غرب وصیبهونیست استفاده کند من نمیدانم از جان شیعیان چه میخواهند این مواقع شیعه دوست میشوند
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است قران مجید - افراد کافر یا مشرک ویا منافق را افراد ی هستند که همیشه شک دارند- نسبت به هم شکاک هستند- درفیلم های امریکائی بخصوص خانم ها نسبت بهم نگاه های شکاک زیاددارند وسعی میکنند که زنان راشجاع نشان دهند فیلم طفان تمام نشدندی که من جرئت نمیکنم انرا تاانتها تماشا کنم تاحدی این مطالبرا روشن میکند ونسبت ه دیگرانهم شکامکهستند ودرانگلستان سعی میکنند که انرا مشخص نکنند اقایان بهتر هستند وخانم ها سرانجام انرابروز میدهند ایا این یک نوع زیبائی وجلب توجه است تصور نمیکنم برای خانم است یا نشان هوش یادانها است ویا یک نوع حالت دفاعی است درهرحال کفر همیشه شکاک خواهدبود