بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- حضرت ایت الله دکتر احمد مبلغی –مقاله جالبی در فیسوک دارند که موردتوجه افاضل اعراب واقع شده است انها نزدیکی =تقریب= مذاهب است که ایشان اظهارامیدواری کردن این امر قابل احیا وشدن است ولی من متعقد به ان نیستم مگر درشرایط خاصی برای موقت وانهم جنبه سیاسی داشته باشد- امام راحل صلواته الله علیه-یک طنزی داشتند- فرمودند درجوانی این حدیث که انسان های بد وطاغئتی بیشتراز انسان های فهیم به پیشرفت اسلام کمک میکنند- ومن باخودم اینطورتجزیه وتحلیل میکردم- که یک زمانی مشکلاتی برای این شیاطین بوجود می اید- که مجبورمیشوند وبا مسلمانان واقعی همکاری کنند وکم کم افرادنادان که جذب انها شدند به اسلام متمایل میشوند وبعدفهمیدم اینطورنیست درجهنم یک عقرب است مشهور به عقرب جهنم ابعادان بیشاز حد است ومیتواند تک تک جهنمیان- نیش بزند ودردناک ترین عذاب درجهنم نیش این عقرب است که همه جهنمیان از نیش او فرار هستند ویک مارغاشیه هم درجهنم است کل بشریت وجن را میتوان دردهانش جا دهد وانهارامیبلعد وانهادرشکم ان مار بارها میمیرنند وزنده میشنود واز ته جهنم از دم مار خارج میشوند ولی درد ان کمتراز نیش عقرب جهنمی است وافراد به سمت این مار حرکت میکنند طاغوت چون عقرب جهنمی است وما درنزد مردم بی دین مانندمارغاشیه هستیم ومردم به سمت ما میامدند—حقیقت همین است در زمان طاغوت اکثر روحانیون درباره حجاب وعذاب های بی حجاب دادسخن میگفتند من منزل جناب اقای زمردیان-از تجار وملاکین مذهبی مشهور شیرزا کهکتابی دشرح یک دعا نوشته است خانه بزرگی داشت نزدیکی میدان پارمونت بر خیابان ودرعزداری سید شهدا ایشان یک دهه مجلس داشت وبلندگو روی دیوار بود وروحانی میفرمود ما تمام عذاب های بی حجابی از عقربل جهنم ومار غاشیه گفتیم هیچگونه اثرنداردودخترانی کا زکناربانگو رد میشدند ویا درایستگاه اتوبوس نشسته میخندیدند این بی خیالی عجیب بود که خزنده باسرعت به سمت غرب گرایی جامعه میرفت- وایشان هم ازتلقی جامعه مطلع بود-ارتکازی نکته من درباره حجاب بگویم- پیامبر اکرم صلوانه الله علیه واله والسلم—درخیابان بودند ونظاره میکردند ومیبایست هم باشند تا ایه حجاب بیاید- جوانان سرکار نمیرفتند درخیباین درنزدیک میدانی شروع میکردند زنان ودختران را نظاره کردند بریا زیبایئ انها شعر میسرودند وبرای زشتی انها جوک میساختند- میخنیدند- وزنان چون مطلب میدانستند مداوم انهارا نظاره میکردند- یک خانم همین طور که گاهی نظاره میکرد- سرش به سمت جوانان بود ومیدید انها میخندند-برخورد کرد به میخ بزرگ گاری که در دوطرف گاری بود که چوبی بگذارند روی ان وکالاهارا سوار گاری کنند ومقداری از پارچه نازک را ن ایشان پاره شد ونمایان شد یکی از جوانان فریادی است بیاید مثلا چشمه افتاب بیرون زد ببینید پیامبر اکرم به انخانم هشدارداد بیادحواس جمع باشد ولباست کلفت باشد وبی جهت درخیابان نبایدپرسه بزنی وبه جوانان فرمودند که یا کار میکنید ویا درمسجدعبادت ویا علم اموزی وگرنه درخیابان پرسه بزنید وبلافاصله ایه حجاب امد- دقیقا درغرب مجلات زنانه از چه خانمی خوشتان می اید واگردوست دختری ارید ویا خانمی محل میشناسید عکس را برای بفرستید وتا متخصصان ما رویانها کارکنند وبه خانم هارا راهنمائی کنند- بعدجوانی زن اول را گرفت وبعدانرا رها- کرد وزنودوم را گرفت وبعدانرا رها کرد وزن سوم را گرفت وپدران دختران گفتندیا هرسه را نگهدار ویا مهریه بده فرار کرد حال نتواستنداورا دستگیر کنندویا درجنگی کشته شد- که امروزه درغرب فراوان رخ میدهد- اما ایه چهازنی که غزبیان اصطلحا به ان پلی گامی میگویند یاچند زنی هنوز دلیل واقعی مشخص نشده است قران بر خلاف انچه روحانیون درمنابر میفرمایند- علن چند زنی فقط دوست داشت است- نه عقیم بودند ومریض بودن وغیره وازدواج موقت هم تا امام صادق علیه السلام حدی نداشته است وامام کاظم علیه السلام بعلت کم بودن زنان فرمودن دبی جهت ازدواج موقت کردن –اسراف است پس به نفع خانم ها است که حجاب داشته باسشند حریم داشته باشند کمتر دجوامع مردان حاضر شوند که اشتیاق کنترول شود- ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم-کانون نواندیشی دینی مدارا _ عضو مجلس خبرگان رهبری تعارف، تعاشر و “تسابق بر خیر” را سه اصل مهم تعایش دانست و گفت: برای ترویج و توسعه فرهنگ تعایش، باید سایه بلندپایه قداست های قرانی دارای محتواهای مشترک با ادیان و انسان ها را در جهان مستولی(غالب) کنیم. به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشست تخصصی “فرهنگ تعایش و گفت وگو” در دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به این که مساله تعایش امروز بیش از گذشته از سوی مسلمانان، پیروان ادیان و بشریت دنبال می شود، لازم است مطالعاتی اساسی را از خاستگاه دین به سه حوزه “مبانی تعایش”، “اصول تعایش” و “فرهنگ تعایش” متوجه بنماییم. او با اشاره به امکان استخراج مبانی تعایش از منابع دینی، و متعدد بودن این مبانی، گفت: از جمله این مبانی، مبنای “عدم استغناء مردم از مردم در زندگی” است که تعبیر دیگر آن، وابستگی زندگی اجتماعی انسان ها به هم و تاثیر و تاثر متقابل بین آن ها است. رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: این مبنا از کلام امام سجاد (ع) که فرمود: “انما الناس بالناس” به معنای قوام و برپایی زندگی مردم به مردم است، نیز به دست می آید. او ادامه داد: هر اندازه که مرزها کمتر می شود ارتباط بین بشر و تبادل انعکاس هر مساله واقع در یک گوشه جهان بر گوشه های دیگر آن بیشتر و گسترده تر می گردد. مبلغی خاطرنشان کرد: امروز اثبات شده که اگر در بخشی از جهان، فقر وجود داشته باشد سایه شوم خود را بر جنبه های مهم زندگی اجتماعی مانند محیط زیست و… مستولی می کند. او گفت: از این خاستگاه می توان گفت: اگر در منطقه ای مثل خاورمیانه، خشونت ایجاد شود، این خشونت به جاهای دیگر نیز سرایت پیدا می کند و اینکه این خشونت در منطقه باقی بماند، تصور غلطی است. این استاد حوزه گفت: هر اندازه که به فضاهای آخرالزمانی نزدیک تر می شویم اصل یادشده، حضور و استیلای خود را در لایه های زندگی جهانی بیشتر نشان می دهد. او ادامه داد: از مبانی دیگر تعایش، رابطه میان خداوند و انسان( اله الناس) است. مبلغی اظهار داشت: نباید اتباع یک دین تصور کنند چون ما برحق هستیم پس از خاستگاه دین، باید معنویت و عبادت دیگران را نادیده گرفته و تضعیف کنیم، اصولا کارکرد دین، اضافه کردن و افزودن بر معنویت است و نه اینکه آن چه هست را نیز از بین ببریم. او ادامه داد: برقراری تعایش بین خانواده خدا یعنی انسان ها یک خواست دینی است. * اصول تعایش رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به این که “تعارف”، “تعاشر” و “تسابق بر خیر” سه اصل مهم هستند که سازوکارهای تعایش را تشکیل می دهند، گفت: تعارف و هم شناسی برطرف کننده سوء ظن بین اتباع ادیان و مذاهب است مبلغی اظهار داشت: برخی از سوء ظن ها پلیدی است که از گناه عادی بزرگ تر است و جامعه را آلوده و زندگی را مخدوش می کند. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پلیدی، ام الذنوب است، گفت: اگر پلیدی رخ دهد گناهان در مناسبات انسان ها تولید و بازتولید می شود و سوء ظن خاستگاه پلیدی، و بروز ناهنجاری های اجتماعی می باشد. او با اشاره به تاثیر تعارف بر تعایش گفت: امروزه زندگی اجتماعی بر معرفت، علم و آگاهی مبتنی است و زندگی در فضای اجتماعی بدون علم و آگاهی قابل انجام نیست و قرآن مناسبات بین بشری را بر علم و آگاهی متقابل نسبت به ظرفیت های هم قرار داده است. مبلغی؛ تعاشر را از اصول دیگر تعایش ذکر کرد و گفت: تعاشر به معنای در درون هم بودن، با هم انس پیدا کردن و در غم و شادی همدیگر شریک بودن است، اسلام تعاشر را به عنوان یک اصل سازکار ساز برای تعایش مطرح کرده است. او تسابق را از اصول دیگر تعایش دانست و به استناد آیه 48 سوره مائده “فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ” گفت: مخاطب این آیه نه تنها مسلمانان بلکه همه امت ها بشریت و انسانیت است، خداوند خطاب به بشریت می فرماید با تنازع و درگیری، داشته های خود را به باد یغما ندهید بلکه استباق در خیر داشته باشید و با هم تعاون و همکاری کنید. مبلغی ادامه داد: از این آیه چنین برمی آید که همه بشریت به صورت مشترک خیراتی دارند، که زیر ساخت های تعایش میان انان را تشکیل می دهد. * فرهنگ تعایش او با اشاره به اهمیت فرهنگ تعایش گفت: برای ایجاد فرهنگ تعایش، ما باید از خاستگاه دینی، آن بخش از مقدسات دینی را که دارای محتواهای فرامذهبی هستند، شناسایی کنیم و به آن ها جایگاه در مناسبات اجتماعی بدهیم. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: متاسفانه امروز به دلیل جهل، بحث مقدسات عامل اختلاف شده است و باید بدانیم مقدسات هرگروه و مذهب ذیل قداست دینی جای می گیرد به گونه ای که اگر ما مقدس دیگری را از بین ببریم به اصل قداست دینی (که مقدسات ما نیز ذیل آن ها جای می گیرند) ضربه زده ایم. او خاطرنشان کرد: برخی مقدسات مربوط به کل اسلام است سوال این است چرا اتباع یک مذهب به جای بی احترامی به مقدسات اختصاصی مذهب دیگر بر مقدسات مشترک در فضای اجتماعی، تمرکز نمی کنند و آن ها را احیا نمی نمایند؟! مبلغی ادامه داد: مقدساتی هم وجود دارند که مشترک بین همه ادیان است مانند عبادت، معنویت، معابد، و… که باید آن ها پاس بداریم. او گفت: چرا باید وقوع قداست ها، معنویت ها و عبادت ها از سوی ادیان دیگر را -که فی الواقع قداست های مشترک است- کوچک کنیم یا به نفع خود، احتکار کنیم؟ منطق دین چنین نیست-بیانتان حضرت ایت الله دکتر احمد مبلغی که درفیسبوک ایشان فوقالعاده موفق بودن بخصوص درجهت وحدت امت ابرهیمی علیه السلام
http://ahaad.org/1396/09/29/24722/
بسم الله الرحمن الرحیم-نظرات شخصی است- اخیرا اعلام شد که ارژانتین سه پایگاه نظامی به امریکا است- درحقیقت مافیای مخوف ارژانتین- بوجود امده است وبرای حفظ ان- این سه پایگاه موردنیاز است-هدف درنهایت سرکوب مسلمانان است- افراد تحت تاثیر مسلمانان اندکی مشروب بخورند ومقداری گوشت خوک بخورند- ومسلمانان از بیان علمی مضربودن این موارد صحبتی نکنند با افراد مطمئن بصورت خانه های مخفی ملقات داشته باشند وهیچگونه عومالی ایجاد حساسیت میکند انجام ندهند-
بسم الله الرحمن الرحیم-نظرات شخصی است- اخیرا اعلام شد که ارژانتین سه پایگاه نظامی به امریکا است- درحقیقت مافیای مخوف ارژانتین- بوجود امده است وبرای حفظ ان- این سه پایگاه موردنیاز است-هدف درنهایت سرکوب مسلمانان است- افراد تحت تاثیر مسلمانان اندکی مشروب بخورند ومقداری گوشت خوک بخورند- ومسلمانان از بیان علمی مضربودن این موارد صحبتی نکنند با افراد مطمئن بصورت خانه های مخفی ملقات داشته باشند وهیچگونه عومالی ایجاد حساسیت میکند انجام ندهند-
بسم الله الرحمن الرحیم -نظریات شخصی است-ابن عربی به خاطر بحثهای غیرمتعارف اش شهر خاصی پیدا کرده است- ازجمله میفرماید کسی که به بهشت میرورد- بر اساس حب است وکسی که بجهنم میرود انهم براس حب است ولی حب ها فرق دارندکسی که بجهنم میرود ان حب را باید از دست بدهد وحب الهی پیدا کند تا از جهنم نجات پیدا کند-مقدمه دیگر میفرماید-من شهربه شهر میرفتم- نقشه ابن عربی این بوده است یک منحی انتخاب میکرده ازشهرخودبه مکه میرفته است ویک منحی دیگرانتخابمیکرده است وبه شهر باز میگشته است ودفعه بعدمنحی دیگری انتخاب میکرده است وبدین نحومسافرات میکرده است هرجا میرفته به محض اطلاع ایشان ازتوی جاده مجبور میکردندکه بشهرها انها وروستا انها برود ومداوم درباره توحید از ایشان سئوال میکردند-که دربین انها افراد ملحد وبت پرست ودیگرمذاهب بوده است ولی بیشتراوقات رهبران انها نمی امدند وبعداز طرف طرفداران خود طرد میشدند-وپیرو ابن عربی میشدند—این سئوال برای ایشان مطرح میشود که چرا رهبران دیگرمذاهب چنین فضائی را ندارند- میرسید به این نتجه که یک هیاهوئی بقول امام معمار اسلام ناب رحمت الله علیه برای خود ومقدسات خود ایجاد میکند- نمونه من بیاورم-زمان پهلوی یک منازعهبین ایران وعراق شد –که بسیاری معتقد بودن که جنگ درگیر میشود سربازان فرار میکردند ومردم انرا احمقانه میدانستند وهیچ هیاهوئی –نداشتوبرعکس جنگ ما با اتئلاف صدامی هیاهوئی زیادی داشت این هیاهو بدین صورت است که تصور اولیه پس از مدتی درجبهه تغیرمیکند به یک هیاهوی جدید ورچه زمان میگرد این هیاهوی صورت خداش تغیرمیدهد اگراخرین صورتی که فرد درک است بیان شود- بجای انکه زدگی بوجود اید ترغیب میشود ازدواج مومنین هم همین طور است ولی ازدواج غیر مومنین مداوم افت دارد وسرانجام طلاق است-من مکه منوره مشرف بودم – ان زمان درخش غربی مسجد یک دیوار چند پله ای درست کرده بودن که گویا اخیرا برای گشایش انرا بر داشتند- من بعدچند ساعت طواف ونماز به سمت ان رفتم درکل سه وچهانفر نشسته بودن ومن هم کنار یک اقائی نشستم واقعا دیدن طواف تماشائی است هیچ سنت مذهبی این قدر شوق وذوق وهیجان-دارد-کنار دست من یک جای باز ی بود کهبرای رفت وامد باز گذاشته بودن . دوباره دیوار چند پله ای شروع میشد که درانجا چنیدن دختر اندونزیائی بود .یک شیخ عربی که بالا سرانها ایستاده بوداقی بغل دست من پاکستانی بود واز امریکا درجه عالی رانندگی هواپیمای نظامی گرفته بود ودرهم زمان عربستان همبرای اولین بار دانشکده نیروی هوائی درست کردهبودکه پس از دوسال انهااعزام به امریکا میشدند ان شیخ یک دختر خانم را صدا کرد واز ایشان پرسید شما سال چندم هستید وایشان گفت سال اخر هستم وگفت فقه میخوانی ایشان بله من فقه میخوانم شیخ گپفت من میخواهم از شما یک ازمایش بیاورم چقدر معلومات بدست اوردید- وگفت اگر یک شیعه- این اشکال را بکند شما چه جوابی میدهید ایشان با اب وتاب شروع کرئ به جواب دادند وجناب شیخ مداوم میفرمود نعم –نعم یعنی بله درست است-من روکردم به جناب خلبان وگفتم متوجه شدید چه مخزفاتی انخانم جواب داد چون میدانستم تاحدی عربی بلد است ایشانفرمودند بله من متوجه شدم اینها تازه به دوران رسیدند تازه واردتمدن میشوند پاکستان سالهاست وارئتمدن شده است انهاهم مزخرفات- زیاد میگویند-امام معصومین صلواته علیهم اجمعین دورکن را زیادبران حساس بودند- اول اصول دین وسپس اخلاق که هردو عقلانی است وبیشتربحث بامخالفین دراین دومورد است وسپس نوبت به فقه میرسدو خیلی عجیب است که افراد دراین دو رکن با شیعه مسئله داشته باشند-؟؟-ادامه دارد