بسم الله الرحمن الرحیم-تعقیبات مشترکه-خداوندمنان باصفاتر وپاکتر ومنزه تراز تسبیح هرچه مخلوق است-غلو هرچه بزرگنمائی کردندراین مر برای خداوندمنان کم است- ان چنان خداوندکمنان دوستدارد که ستایش شود- این انچنان راباید از قران واز احادیث عظمتهایادگرفت—انچنان که او سزاور وشایسته اوباشد بینهایت رانمیشودستایش انچنانی کرد مگر خداوند منان باد دهد چگونه ستایش شو.د که ایشان قبول بفرمایند-انچنان که شایسته وسزاور وهم سنگ وهم اندازه ذات الهی وهمچنین عزت جلاله الشریف که برای هیچ اله ای جز الله نباشد- همه را پشت سر باید انداخت وبر همه باید-سبقت گرفت- وتعریف یکتائی وبی همتائی خداوندمنان انگونه که خداوندمنان دوست دارد- وشایسته وسزوار مقان الوهیت الهی است- وشایسته وهم وزن مقام وشان وحیث ذات الهی است- وهم چنین عزت جلاله الهی است- وخداوند منان بزرگتر ازان است که فهم وتصور ودرک وبیان شود- وبدان نحو که خداوند منان دوست دارد عظمت والا وممتاز الی به لحاظ عظمت وبزرگی وصف شود- که شایسته ذات بی نهایت باعظمت وعزت الهی باشد- منزه مطلق است وکل تمجید وستایش از ان ایشان است معبو.دی چز خداوندمنان نیست- واز هرچه دربزگی خداوند منان تصور شود بزرگتر است- واین ستایش برای تمام نعمتهائی که که به من مرحمت کردی وهم چنین به همه افراد دادی – ورای هرفردی خاص دادی – از گذشتاگان وحال تا روز قیامت- خدایا-از تومسئلت میکنمکه یرمحمد و وال محمد صلواته الله علیهم اجمعین که دعای های خاص خودرا بیان فرمائید واز حضرت ات درخواست میکنم به نعمت ها وخیراتکه مایل هستم به انها نائل شوموبهانهائی که تصوری ندارم ویا زاید امیدوار نیستم که به انهابرسمعطا برمائید- وپناه میبرم از شر هائی که از انها میخواهم دور باشم واز شرهائی که اطلاعی درباره انهاندارم- در سوره قریش-میفرماید ما با سیاست نیکوئی ب شما قریشی ها رفتار کردیم- عنایت ما این بود که کشور یمن وشام را کنار شما- ثروتمند وصاحب نعمتها وکالاها کردیم که که درتابستان وزمستان ازاین کشورها کالا میخریدید وحمل .نقل کالا از این دوکشور برای یک دیگرتوسط شما به ثروت میرسیدید- به شکرانه این نعمت بزرگ- باید پروردگار این خانه معلوم میشود عظمت این خانه ازان نعمتها بالاتر است-که عظمت انرا درک نمیکند- عبادت کنید- همان کسی که انهارا از گرسنگی نجات داد واز ترس ونا امنی –ایمتن ساخت بهخاطراین نعمتها دنیائی !!عبادت کنید بالاتراز ان را درک نمیکردند
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-بحث واحدیت واحدیت از یکی از بحث های مهم توحید شناسی است-واحدیت – درحقیقت دارای نوع است ولی ا ز ان نوع یکی بیشتر نیست- میتواند دومی هم داشته باشد واحدیت- یعنی یک نوع وفقط یک نمونه ومصدا ق دارد- دومی هرگزنخواهد داشت-خداوند درقران هم واحد بکار برده است وهم احد بکاربرده است که در جای خود بسیار دقیق است زمانی که یهود از پیامبر اکرمصلواه الله علیه واله والسلم بیان میکنند کگه توحید را رای ما تعریف کنید- س.ره اخلاص ویا توحید از اصطلاح احد- استفاده میکند –قل هوالله احد- تا مسیحیان درک کننند که حضرت مسیح علیه السلام خداوند نیست پس مخلوق است کلمه فرزند برای خداوند منان نه زیبنده است ونه درست است- فرزند داشتن مال بشر است- خداوند منان که خصوصیات بشری ندارد- خداوند منان خواسته است که حضرت مسیح علیه السلام یک ویژگی خاصی داشته باشد- که یک احدیت نسبی برای حضرت مسیح علیه السلام داشته باشد ومانباید انرلوث کنیم وبر یا حضرت مسیح علیه السلام یک پدر بتراشیم- مخلوقات- یکنوع دارند – ک واحد دارند وهریک مخلوق هم یک احدبت- نسبی دارد- چون خداوندمنان علم وقدرت بی پایان دارد درهرموجودی خصوصیات نوع وخاصی برای هرموجود قراردارد است- که این امر اثبات توحید را اسان هم میکند—ولی خداوندمنان مطلقا وکلا احدیت دارد- لذا باهیچ موجودی وجه تشابهه ندارد- دراحدیت مطلق است-هرموجودی درشناخت عقلانی وفلسفی برای شناخت خداوند منان غنی وکامل است- ولی از لحاظ ظاهری ومادی دارای ضعفهای عمد دارد وفقر است وبه کمک خداوندمنان طی طریق میکند- لذا الرحمن الرحیم بقول عرفا صفت کریم درخداوند صفت غالب است ودوام همیشگی دارد ولی صفت جلالی ویا غضبی براساس حکمت است ونسبی است وحالت اضافه شدن دارد—مقدمه اول- هرموجود ی که ساخت ان باعناصر کمتر وپیچیدگی کمتری داشته باشد تولید ان اسان تر ودرنتجه زیادتر است ریسک وجودی کمتری دارد وهرچه به سمت عناصر بیشتر وپیچدیگی بیشتری برود ریسک وجودی اش بیشتر میشود وتعدادان کمتر میشودخداوندمنان در ذات بیب نهایت برای ذات صفت دارد که ان صفات بی نهایت هستند این ذات دوخاصیت پیدا میکند- اول ازهمه همیشه دوام ذات راتضمین میدهد دو م بسترساز ی برای بی نهایت صفات ثانویه میشود که انهاهم بینهایت صفت درحد بینهایت هستند که اولی حی بودن زنده بودن ودوم شعور ودرک وسوم الرحمنیت والرحمیت است- چون تمام ابعاد بی نهایت است احتمال وجودی ان صفر است چون هرعددی بگیریم تقسیم بر بی نهایت کنیم صفر میشود ولی اثبات وجودان به راحتی میشود- اینرا شانس میگویند- مثلا یک کسی بلیط بخت ازمکائی ویا لاتاری خریده است که میلیونهانفرهم خریدندازروی شانس برنده میشود ودرحقیقت ریسک ان بسیار ناچیز نزدیک به صفر بوده است- دومین خداوند هم احتمال انهم صفراست- مگر اثبات شود-فر ض کنیم دوتاخداوند منان بودند وهردو توافق کردن که قلمرو خود داشته باشند-مخلقوات هردو یکسان خواهد بودنظریه ایت الله علامه الدهر حضرت محمدحسین طباطبائی رحمت الله علیه والسلم باز هرمخلوقی یک خداوند بیشترنداشن نزد هرخدا بودسرنوشت اش یکسان بود چون حکمتها یکسان است درحالیکهخداوندمنان صادق است زوکانی که خودر احد مینامد پس احد است ودیگرهم خداوند تولیدی نیستودیگربوجود نخواهد امد-
بسم الله الرحمن الرحیم-خانم نیکی هیلی نماینده امریکادر سازمان ملل متحد در دانشگاه هوستون فرمودند-وتاکید کرد- امریکا بزرکترین حامی سازمان ملل است وبه همین دلیل->>
<< پیش بردن منافع امریکا توسط سازمان ملل باید لحاظ شود—این یعنی حقوق بشرامریکا که سازمان ملل محل تجارت وپول شوئی است= خانم هیلی چه زمانی فلسظین ازاد میشود-؟؟ این پول های غرب است که نمیگذارد فلسطین ازاد شود –پول نجس وپولی که بوی خون میدهد-کاظم الصیادی- نماینده ائتلاف-هم پیمان ملی عراقی –وی افزود—این وزیر سعودی(ثامر السبهان)- تلاش میکند-تا با نتایج- انتخابات عراق- بازی کند- واعتماد موجود این گروه های پیرو.ز را از بین ببرد—ونتایج اانتخابات را زیر سوئال ببرد- وعرصه سیاسی عراق را متزلزل کند—جناب اقای حیدر العبادی –نخست وزیر- گفت—اظهار نظر ها-پست های اقای ثامر السبهان درفضای مجازی وروزنامه های محلی عربستان- حساسیت رادر داخل عراق به همراه داشته است-=- به ویژ] که وی تلاش دارد- این چنین القا کند—که درعربستان درتحولات جاری عراق5 نقشدارد- واین امر مطلقا صحیح نیست—اقای السبهان نزد عراقی ها محبوب نیست—واین تنها به نیروی های شیعی منحصر نمیشود—و- حتی برادران سنی ه وکرد ها نیز گرایشی – به او ندارند—وزرات خارجه ایران افزود—سخنان- پامبیاو- بار دیگر- فقر اطلاعاتی – ضعف-بینشی – عقب ماندگی تحلیلی ای وسردگمی روند های تصمیمسازی وتصمیمی گری ( ودانستن را حل مسئله) وتصمیم گیری در امریکا را به نمایش گذارد- ونشان داد---که جریان تندرو- وجنگ طلب درامریکا-نه تاریخ میدانند- نه قادر هستند- از ان درس بگیرنند- زمانی کهانسان راه حل را نمیداد- تغیرات شگرف است ومداوم دراین درای امواج بلند از هرطرف به پا میشود وتجهیزات لازم ندارد میابیست محافظه کارشود حضرت علی علیه السلام درچنین شرایط میفرماید که ماننذ بچه شتر بدنال مادرخودبرود تا جریان یک دست ومطمن شود وخود چنین عمل کرد
بسم الله الرحمن الرحیم-خانم نیکی هیلی نماینده امریکادر سازمان ملل متحد در دانشگاه هوستون فرمودند-وتاکید کرد- امریکا بزرکترین حامی سازمان ملل است وبه همین دلیل->>
<< پیش بردن منافع امریکا توسط سازمان ملل باید لحاظ شود—این یعنی حقوق بشرامریکا که سازمان ملل محل تجارت وپول شوئی است= خانم هیلی چه زمانی فلسظین ازاد میشود-؟؟ این پول های غرب است که نمیگذارد فلسطین ازاد شود –پول نجس وپولی که بوی خون میدهد-کاظم الصیادی- نماینده ائتلاف-هم پیمان ملی عراقی –وی افزود—این وزیر سعودی(ثامر السبهان)- تلاش میکند-تا با نتایج- انتخابات عراق- بازی کند- واعتماد موجود این گروه های پیرو.ز را از بین ببرد—ونتایج اانتخابات را زیر سوئال ببرد- وعرصه سیاسی عراق را متزلزل کند—جناب اقای حیدر العبادی –نخست وزیر- گفت—اظهار نظر ها-پست های اقای ثامر السبهان درفضای مجازی وروزنامه های محلی عربستان- حساسیت رادر داخل عراق به همراه داشته است-=- به ویژ] که وی تلاش دارد- این چنین القا کند—که درعربستان درتحولات جاری عراق5 نقشدارد- واین امر مطلقا صحیح نیست—اقای السبهان نزد عراقی ها محبوب نیست—واین تنها به نیروی های شیعی منحصر نمیشود—و- حتی برادران سنی ه وکرد ها نیز گرایشی – به او ندارند—وزرات خارجه ایران افزود—سخنان- پامبیاو- بار دیگر- فقر اطلاعاتی – ضعف-بینشی – عقب ماندگی تحلیلی ای وسردگمی روند های تصمیمسازی وتصمیمی گری ( ودانستن را حل مسئله) وتصمیم گیری در امریکا را به نمایش گذارد- ونشان داد---که جریان تندرو- وجنگ طلب درامریکا-نه تاریخ میدانند- نه قادر هستند- از ان درس بگیرنند- زمانی کهانسان راه حل را نمیداد- تغیرات شگرف است ومداوم دراین درای امواج بلند از هرطرف به پا میشود وتجهیزات لازم ندارد میابیست محافظه کارشود حضرت علی علیه السلام درچنین شرایط میفرماید که ماننذ بچه شتر بدنال مادرخودبرود تا جریان یک دست ومطمن شود وخود چنین عمل کرد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-بحث واحدیت واحدیت از یکی از بحث های مهم توحید شناسی است-واحدیت – درحقیقت دارای نوع است ولی ا ز ان نوع یکی بیشتر نیست- میتواند دومی هم داشته باشد واحدیت- یعنی یک نوع وفقط یک نمونه ومصدا ق دارد- دومی هرگزنخواهد داشت-خداوند درقران هم واحد بکار برده است وهم احد بکاربرده است که در جای خود بسیار دقیق است زمانی که یهود از پیامبر اکرمصلواه الله علیه واله والسلم بیان میکنند کگه توحید را رای ما تعریف کنید- س.ره اخلاص ویا توحید از اصطلاح احد- استفاده میکند –قل هوالله احد- تا مسیحیان درک کننند که حضرت مسیح علیه السلام خداوند نیست پس مخلوق است کلمه فرزند برای خداوند منان نه زیبنده است ونه درست است- فرزند داشتن مال بشر است- خداوند منان که خصوصیات بشری ندارد- خداوند منان خواسته است که حضرت مسیح علیه السلام یک ویژگی خاصی داشته باشد- که یک احدیت نسبی برای حضرت مسیح علیه السلام داشته باشد ومانباید انرلوث کنیم وبر یا حضرت مسیح علیه السلام یک پدر بتراشیم- مخلوقات- یکنوع دارند – ک واحد دارند وهریک مخلوق هم یک احدبت- نسبی دارد- چون خداوندمنان علم وقدرت بی پایان دارد درهرموجودی خصوصیات نوع وخاصی برای هرموجود قراردارد است- که این امر اثبات توحید را اسان هم میکند—ولی خداوندمنان مطلقا وکلا احدیت دارد- لذا باهیچ موجودی وجه تشابهه ندارد- دراحدیت مطلق است-هرموجودی درشناخت عقلانی وفلسفی برای شناخت خداوند منان غنی وکامل است- ولی از لحاظ ظاهری ومادی دارای ضعفهای عمد دارد وفقر است وبه کمک خداوندمنان طی طریق میکند- لذا الرحمن الرحیم بقول عرفا صفت کریم درخداوند صفت غالب است ودوام همیشگی دارد ولی صفت جلالی ویا غضبی براساس حکمت است ونسبی است وحالت اضافه شدن دارد—مقدمه اول- هرموجود ی که ساخت ان باعناصر کمتر وپیچیدگی کمتری داشته باشد تولید ان اسان تر ودرنتجه زیادتر است ریسک وجودی کمتری دارد وهرچه به سمت عناصر بیشتر وپیچدیگی بیشتری برود ریسک وجودی اش بیشتر میشود وتعدادان کمتر میشودخداوندمنان در ذات بیب نهایت برای ذات صفت دارد که ان صفات بی نهایت هستند این ذات دوخاصیت پیدا میکند- اول ازهمه همیشه دوام ذات راتضمین میدهد دو م بسترساز ی برای بی نهایت صفات ثانویه میشود که انهاهم بینهایت صفت درحد بینهایت هستند که اولی حی بودن زنده بودن ودوم شعور ودرک وسوم الرحمنیت والرحمیت است- چون تمام ابعاد بی نهایت است احتمال وجودی ان صفر است چون هرعددی بگیریم تقسیم بر بی نهایت کنیم صفر میشود ولی اثبات وجودان به راحتی میشود- اینرا شانس میگویند- مثلا یک کسی بلیط بخت ازمکائی ویا لاتاری خریده است که میلیونهانفرهم خریدندازروی شانس برنده میشود ودرحقیقت ریسک ان بسیار ناچیز نزدیک به صفر بوده است- دومین خداوند هم احتمال انهم صفراست- مگر اثبات شود-فر ض کنیم دوتاخداوند منان بودند وهردو توافق کردن که قلمرو خود داشته باشند-مخلقوات هردو یکسان خواهد بودنظریه ایت الله علامه الدهر حضرت محمدحسین طباطبائی رحمت الله علیه والسلم باز هرمخلوقی یک خداوند بیشترنداشن نزد هرخدا بودسرنوشت اش یکسان بود چون حکمتها یکسان است درحالیکهخداوندمنان صادق است زوکانی که خودر احد مینامد پس احد است ودیگرهم خداوند تولیدی نیستودیگربوجود نخواهد امد-
بسم الله ا لرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-روشنفکر دو مرحله دارد- مرحله نخست دقیقا ایدولوژی هامیشناسد – جریانهای ساسی انطور که حقیقتا ودرواقعیت رخ میدهد بطور واقع درک میکند امروزه این کار اسانی نیست ودرطول تاریخ کاری اسان نبوده است بعنوان مثال ممعتزل – اشاعره- اهل حدیث اهل رای اخباری واصولی اینها امروزه تاحدی روشن شده است درزمانخودشان پیچیده بوده است وهابیت هم همینطور است وداعش همین طور است ودیگراحزاب کسی که اشراف کامل ندارد وتعرایف را دقیقا نمیداند نباید قضاوت کند- قضاوت مرحلهدومروشنفکری است درحدود پنجاه برابر مشکلتراز مرحله اول است همیشهبا چراروبرواست وبا دلیل عقل پسند که اصول ان فلسفه مشترک باشد- کسی نمیتواند- بگویدبعوان مثال من لیبرال رادیکال سرمایه داری هستم ب ه روشنفکر میل معتقد هستم وبه روشنفکراسلامی معتقد-نیستم وبر همان اسان برای روحانیت وسیاست مداران اسلامی حد وحدود معین میکنم- سازمان ارشاد اسلامی غلط است سازمان ارشادملی درست است شما بهخداوند وعذاب وپاداش الهی معتقد نیستیدولی تعداد کثیر به ان اعتقاد دارند-دریکی از خبرهای فارسی صدای امریکا-نوشته بود-یکنفر درتکزاس شکایت کردهبود به داین عالی امریکا-که من پولی جمع کردم وباکمک تعدای یک پالایشگاه بنزین یک میلیون دلاری بسازم واین کار شد والان هفت میلیون دلار جمع کردم وبنزین من ارزان ترین بنزین ها است وسه میلون دلار وام میخواهم تا یک پالایشگاه ده میلیون دلاری بزنم بانک میگوید اجازه نداریم درنوبت باشید بر یا چندین سال دیگر-دلیل اش این است اگر به شما دهیم تعدادکثیری این کار میکنند شما مصرف کنننده پالایشگاه هستیدنه تولید کننده پالایشگاه ما وام چندین میلیارد دلاری به پالایشگاه ساز ان میدهم وحق میدیهم که انان بیشترین فروش نفت وبنزین داشته باشند-نتجه چه میشود یک درصد امریکا برابر نود ونه درصدثروت در دست انان است چند قبل روز تولد اقای مارکس بود که بیان شد چندین نقاط ضعف سرمایه داری اقای مارکس بیان کرده است هنوز سرمایه داری انهارا برطرف نکرده است حالاگر به جی ان کارتل نفتی صدهزارنفرپالایشگاه داشته باشند وانها سهم تحقیق برای ساخت پالایشگاهای مدرن را بدهند درنتجه هم توزیع ثروت بهتر خواهد شد وهم بنزین ارزان ترخواهدالبته من تخصصی درنفت ندارم واین مقوله را بایدمتخصصین اظهارنظر کنند ولی این امر مسلم است نمیتوان قبول کرد یک درصد برابر نودونه درصد ثروت جمع کننند وبیکاری هم روبه افزایش باشد-
بسم الله ا لرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-روشنفکر دو مرحله دارد- مرحله نخست دقیقا ایدولوژی هامیشناسد – جریانهای ساسی انطور که حقیقتا ودرواقعیت رخ میدهد بطور واقع درک میکند امروزه این کار اسانی نیست ودرطول تاریخ کاری اسان نبوده است بعنوان مثال ممعتزل – اشاعره- اهل حدیث اهل رای اخباری واصولی اینها امروزه تاحدی روشن شده است درزمانخودشان پیچیده بوده است وهابیت هم همینطور است وداعش همین طور است ودیگراحزاب کسی که اشراف کامل ندارد وتعرایف را دقیقا نمیداند نباید قضاوت کند- قضاوت مرحلهدومروشنفکری است درحدود پنجاه برابر مشکلتراز مرحله اول است همیشهبا چراروبرواست وبا دلیل عقل پسند که اصول ان فلسفه مشترک باشد- کسی نمیتواند- بگویدبعوان مثال من لیبرال رادیکال سرمایه داری هستم ب ه روشنفکر میل معتقد هستم وبه روشنفکراسلامی معتقد-نیستم وبر همان اسان برای روحانیت وسیاست مداران اسلامی حد وحدود معین میکنم- سازمان ارشاد اسلامی غلط است سازمان ارشادملی درست است شما بهخداوند وعذاب وپاداش الهی معتقد نیستیدولی تعداد کثیر به ان اعتقاد دارند-دریکی از خبرهای فارسی صدای امریکا-نوشته بود-یکنفر درتکزاس شکایت کردهبود به داین عالی امریکا-که من پولی جمع کردم وباکمک تعدای یک پالایشگاه بنزین یک میلیون دلاری بسازم واین کار شد والان هفت میلیون دلار جمع کردم وبنزین من ارزان ترین بنزین ها است وسه میلون دلار وام میخواهم تا یک پالایشگاه ده میلیون دلاری بزنم بانک میگوید اجازه نداریم درنوبت باشید بر یا چندین سال دیگر-دلیل اش این است اگر به شما دهیم تعدادکثیری این کار میکنند شما مصرف کنننده پالایشگاه هستیدنه تولید کننده پالایشگاه ما وام چندین میلیارد دلاری به پالایشگاه ساز ان میدهم وحق میدیهم که انان بیشترین فروش نفت وبنزین داشته باشند-نتجه چه میشود یک درصد امریکا برابر نود ونه درصدثروت در دست انان است چند قبل روز تولد اقای مارکس بود که بیان شد چندین نقاط ضعف سرمایه داری اقای مارکس بیان کرده است هنوز سرمایه داری انهارا برطرف نکرده است حالاگر به جی ان کارتل نفتی صدهزارنفرپالایشگاه داشته باشند وانها سهم تحقیق برای ساخت پالایشگاهای مدرن را بدهند درنتجه هم توزیع ثروت بهتر خواهد شد وهم بنزین ارزان ترخواهدالبته من تخصصی درنفت ندارم واین مقوله را بایدمتخصصین اظهارنظر کنند ولی این امر مسلم است نمیتوان قبول کرد یک درصد برابر نودونه درصد ثروت جمع کننند وبیکاری هم روبه افزایش باشد-