بسم الله الرحمن الرحیم نظریا ت شخصی است- امشب رادیو فردارا گرفته بودم وکاری هم داشتم وگاهی سر میزدم خانمی بهای در دوبی تمجید میکرد اینجا اادی است وکسی به کسی کار ندارد اولین باربود یک کشور اسلامی یک کاردرست میکند؟؟ وکاملا مشخص است سیاسی است ولی ایشان بیان کرد افرادی که از ما درایران میگیرند مارک سیاسی میزنند- بالاترین سیاست غرب نابود کردن ایمان وفرهنگ ان جامعه است از بهاالله شروع میشود واقعا یک دلقک بهتمام معنای غرب است درت مانند رضاشاه ومحمدرضاشاه ابوبکربغدادی وغیره درانگستانشایع بودکه ملکه الیرابت دوم یکی از رهبران بهایت رادعوت کرده است ولی بهایی نشده است -چرا؟؟ ومسلم است گرگ پیر استعمار اقای چرچیل بخوبی از بهایت مطلع بوده است وسفارش ایشان به رضاشاه کرده است همین کار ماهم حاضر هستیم درانگلستان انجام دهیم- اقایان دکترهای بسیارخوب میشوند ومهندسین خیل خوب میشوندولی قرانرا نمیفهند ورنوع اقای بهالله مسخرباز یداروده است قول می میکنن ولجباز ی میکنند وسنت ها ی اسلامی که بسیارعقلانی است مسخره میکنند وفقه قو یندارند وهمهاش سعی کردند بشر دوستنه باشد اینکه دین نمیشود دین اولا اصول عقلانی فلسفی نیاز دارد دوهزاردانشمند اسلامی دراصول کار کردند وهنوز به جاهیا بلاتری نرسیدد شما نه ابنسینادارید ونه ملاصدرادارید ودیگرفلیسوفان فلسفی ندارید وفقیه ندارید یکسر مطالب هوزدن دارید وهمه حقایق عظیم دینرامسخره میکنید بجز یهود کهدرنجا د وعبید هستید بایددرندابمایند تاحقایقرابخوبی درکنید وخودتان رابه من نه نه غریبا نزنید- دیگرفایدهای ندارد- هم اکنون بیان شد که یک انفجاردریک رستوران دررکیه رخ داده است این کار صیهونیست با کمک سیا است
-
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-کلیدواژه: امام علی (علیهالسّلام)، مجنون، عاشق، خداوند، ذات، ممسوس فی ذات الله
پرسش: آیا صحیح است که پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) فرمود: امام علی (علیهالسّلام) ذات خداوند را لمس کرده است؟ اگر اعتبار دارد معنا و بیان منطقی آن چیست؟
پاسخ: مقصود از ذات خداوند، گاهی باطن و کنه ذات است که در این صورت باید گفته شود: باطن و کنه ذات خداوند بر همه پوشیده است و فردی جز خود خداوند از آن خبر ندارد. اما گاهی منظور از ذات خداوند، اصل وجود و واقعیت داشتن خداوند است. ظاهراً مقصود از ذات در این روایت معنای دومی است؛ زیرا ارتباط انسان با واقعیت خداوند ممکن است. به این معنا که امام در شناخت خداوند به درجهای از شهود رسیده که ذات خدا را با تمام وجود خود حس میکند، نه آنکه با بدن مادیاش خدا را لمس کرده باشد.
فهرست مندرجات
1 - روایت
2 - مقصود از ذات خداوند در روایت
3 - پانویس
4 - منبع
[ویرایش]
در برخی منابع از رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) در فضیلت امام علی (علیهالسّلام) این روایت نقل شده است:
«لَا تَسُبُّوا عَلِیّاً فَاِنَّهُ مَمْسُوسٌ فِی ذَاتِ اللَّهِ تَعَالَی؛
به علی (علیهالسّلام) دشنام نگویید؛ چرا که او در ذات خدا مسّ شده است.»
اگرچه این روایت در کتابهای معتبر نقل شده است؛ اما به دلیل ناشناس بودن راویانش، از دیدگاه دانش رجال نمیتوان آنرا به عنوان حدیثی صحیح و یا موثق در نظر گرفت.
2 - مقصود از ذات خداوند در روایت
[ویرایش]
صرف نظر از سند، در ارزیابی معنایی و محتوایی این روایت (با فرض پذیرش آن) باید چند نکته را متذکر شویم:
مقصود از ذات خداوند، گاهی باطن و کنه ذات است که در این صورت باید گفته شود: باطن و کنه ذات خداوند بر همه پوشیده است و فردی جز خود خداوند از آن خبر ندارد. به بیان امام باقر (علیهالسّلام) هر آنچه انسان میاندیشد مخلوق انسان بوده و به خود او بر میگردد. «کلما میزتموه باوهامکم فی ادق معانیه مخلوق مصنوع مثلکم مردود الیکم».
اما گاهی منظور از ذات خداوند، اصل وجود و واقعیت داشتن خداوند است.
ظاهراً مقصود از ذات در این روایت معنای دومی است؛ زیرا ارتباط انسان با واقعیت خداوند ممکن است.
واژه «ممسوس» از ریشه «مسس»، به معنای لمس و حس کردن است؛ ازاینرو و از باب کنایه به فرد دیوانه و مجنون نیز ممسوس میگویند؛ زیرا اعتقاد داشتند که جن او را لمس کرده است.
اما معنای این حدیث که پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم)، علی (علیهالسّلام) را ممسوس در ذات خدا معرفی کرده است؛ ممکن است به این معنا باشد که امام در شناخت خداوند به درجهای از شهود رسیده که ذات خدا را با تمام وجود خود حس میکند، نه آنکه با بدن مادیاش خدا را لمس کرده باشد.
و ممکن است به این معنا باشد که امام (علیهالسّلام) شدیداً دوستدار، شیفته و دلداده ذات خداوند است و تمام سعی و تلاش خود را در کسب رضایت او انجام میدهد.
به عبارت دیگر، تمام گفتار و کردار علی (علیهالسّلام) در جهت رسیدن به اوج معنویت و نزدیکشدن با شهوى بهخىاونىمنان است امروؤه ىراره ان روایت که علی علیه السلام ممسوس فی ذات الهی است که از رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم قبلا نقل شده است بهتر است باواقعیت هم بهترسازش دارد که میفرمودند که علی علیع اسللام درشناخت ذات تاحدی اگاه است وحیران است- دوکله کلمه است یکی لمس ودگری مس لمس فقط با انگشت چیزی را لمس میکند ویک حسی به اومیدهد ولی مس هم حسرا میدهد وهم باطن رامشخص میکند مثلا ابریشم چینی است یعنی باطن راهم تاحدی درک میکند- عرب ها واصحاب هروقت میخواتد معنای یک ایه را بیان کنند دست روی ایه میگذاشته اند وانر امعنا میکردند قران فرمودند اولا باید طاهرباشید یعنی نجس نباشید ووضو داشته باشید این یعنی تمیز تمیز یعنی شناخت حق ازباطل دورفتن بهسمت حق- خداوندمنان میرماید شریط یکی پاکی رجسم ودوم پاکی روح ونیت باعث شناخت معنای ایه میشود- این ایه هزاران بطن دارد هر موجودی باهزاران بطن ب هخداوندمنانمیرسد حضرت علی علیه السام قطب واولین معلم عرفان است اول خوداش رچنین شناخته است سخترین شناخت همین است که عارف باید اول خوداش راچنین بشناسد-پیامر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم علی عیله السلام فرض کنید به یک روستا دریمن فرستادکه خراج یا چیزی دیگری بگیرد فرمودند کنیزی است بسیارباسواد وحکیم اینمخصوصشما است سئوالات پیچیده میکند کهبعدا زن علی علیه السلام شد ومابقیه کلاه ها حق انهارابده ومابقیه رابیاور که برای فروش است علی علیه السلام به انجا رفت رای حل مسئله شهود ازخدوندمنان گرفت که به انممسوس فی ذات اله یعنی ازصفت علم الهی گرفت وتقسیم کرد لباسهای بسیارفاخر درمیانبود حضرت فرمودند اینهابرای فروش است داخل کیسه کنید وخوب گره بزنند ودرخورجین بگذارید انهاگفتنداجازهبدهیدمابپوشیم بهتر نگه میداریم و مشکل نخواهدبود ایشانفرمودندخاکی میشود انهاسخت اصرارکردن حضرت علی علیه السلاممیخواهدبهانه درس اخلاق وتقوا وایمان بدهد دنبای تشریفات وجلوه شدن مادی نباشید انها مجبور به تبعی دفعه اخر شما باشد وباز عدهای دیگر حتی نسبت به علی علیه اسلامفحاشی کردند وحضرت جریانگفت وفرمودند دیگرمن شمارانبینم که انها توبه کردن
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است جنگ شوالیه ای در اورشلیم- جناب اقای سعید جلیلی رحمت الله علیه - درمقابل میکاولیست های غربی در با احتیاط ایشان یعنی محافظه کاری خبری بقدرت الهی ذبح اسماعیلی شدند- هنور سیستم غرب گرای نیمه شفاف جلب توجه میکند
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- سخنرانی جالب حضرت ایت الله طبسی رحمت الله علیه در کانال ولایت داشتند-ایه66 سوره - - مائده میفرماید- ای پیامبر صلواته الله علیه واله والسلم-انچه از طرفپروردگارت- برتو نازل شده است کاملا به مردم برسان- واگر نکنی- رسالت اورا=خداوندمنان= انجام ندادی- خداوندمنان تو- را از خطرات احتمالی مردم نگاه میدارد- وخداوندمنان جمعیت کافران لجوج را هدایت نمیکند- ایه67 بیان کن: ای اهل کتاب شما هیچ ایین صحییحی ندارید- مگر انکه -در-تورات وانجیل وانچه را ازطرف پروردگارتان برشما نازل شدهه است برپا دارید-ولی انچه رتو ازسوی پروردگارت نازل شده نهتنها مایه بیداری انها نمیگردد بلکه برطغیان وکفر بسیاری ازانهامیافزاید-بنابراین ازاین قوم کافر مخالفت انها غمگین مباش-کلمه بلغ بگو نیست بگو=ابلغ= فقط برای یک نفر است ویکبار- بلغ یعنی بیان کن تاهمه بفهمند ومداوم تاکید کن لذا پیامبراکرم صلواته اللهعلیه والسلم فرمودند حاضرین به غایبن برسانند - یعنی همه مطلع شوند- قران قبلا فرمود اروز مشرکین ازشما مایوس شدند یعنی به هیچ طریقی نمیتوانند برای شما اسباب زحمت درست کنند-ولی خداوندمنان میدانست که پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم ترسی دارد وخطراتی است ومطلق بیان شده است ازبی اعتنای گرفته شده است تاکشتن- اینهاراخداوندمنان قصدانهارامیدانست فرمودند جمعیت کافران جمعیت جدیدی استکه درمسئله خلافت لجوج وسرسخت هستند وبعدمثال اهل کتاب را اورده است به انچه نازل شده است طغیان میکنند وکفر بسیاری یعنی مطلب باطل بسیار انجام میدهند-این کافرین همان اکثریت اصحاب است که درخلافت انقلت دارند که مابایدانرا انتخاب کنیم همان طور اهل کتاب قوانین رامیخواستند خود وضع کنند- خوب یکبارسعی کردند پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم ترور کنند نشد جریانی رخ داد که فهمیدند خداوندمنان ان عظمتراحفظ کرد لذا ساکت شدند ولی بعداز رحلت جانسوز دست بکارشدن قانونی ساختند که خلیفه مباحی را حرام اعلام کند وحرام میشود وحلالی را جابه جا باحلال دیگرکنند
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- هندوستان درمرحله فروپاشی بسیاری از ادیان است که نتواستند با دعا امراض را برطرف کنند وبشدت از پیشرفت اسلام میترسند-وامراض های که منشا جنگلی ومردابی دارند گرچه هروز افراد را از مسافرخانه بیرون میکنند واطاق هارا ضد عفونی میکند ویا درچمن برای مدتی برای انها دربیرون چادر میزنند تمام مسافرخانه ها ملزم به قبول افراد مریض هستند-یک ایرانی که درهند درس میخوانده است ودرتابستان هند گردی میکرده است مدتها در روی یک تپهمیخوابیده است ویکشب در اطاق خوابیده است فردا گلو درد شدید پیدا میکندکه دوای محلی خوب میشود ودرتمام بیمارستانهای مجهز هند یک دکتر امریکایی است که ببیند انهاچه میکنند- ایشان بهمن یک مهاراجه میرود وبرای روز دیگر وقت میگیرد- وایشان درچادر دروسط چمن درداخل جنگل با ایشان ملاقات میکند وازاو برای کمک به مردم سئوال میکنند-جناب مهارجه میفرماید سنت ما این است که اول برثروت خود بیافزایم ودوم من عمده ثروت خود را درامریکا سرمایه گذاری کردم ازسود-ان جوانان با استعدادرا بورسیه میکنم که فقط پنچ سال درهند کار کنند وعمده بخشش خودرا برای تصفیه اب بکار میبرم- وزمین برای ساخت نمیتوان درداحل منزل بدهم چون برخلاف سنت است- ویک کیسه بزرگ دارو به ایشانمیدهد که برود به مسافرخانه بدهد-ازمایش های پزشکی بیانکرده است خون ایشان قدرت مقابل باامراض ندارد واحتمالا اسیب زدن به ریه وکلیه است تا سال سوم روانشناسی خوانده است وبهایران امده است وقبلا درایرانتعلیم وتربیت خواندهبود تشویق کردیم ایشان بعدا ازدانشگاه مرودشت فوق لیسانس روانشناسی گرفتند ایشان یکپایه یک گروه ایبودند که اخبار هند و بی بی سی انگلیسی رابرای ماترجمه میکردند