بسم الله الرحمن الرحیم-نامه ای شرکت کنندگان- درقتل فاطمه زهرا سلام الله علیهما- وصلواته الله علیهما السلام- درب خانه بنی ساعده یکی ز ثروتمند ترین افراد مدینه که بزرگ ترین سقف کوچک سقیفه بار درب داشت تا ازافتاب تا افرادی را که برای دین ایشان می امد- دم درب ملاقات کند سایه داشته باشد-درباره تعداد این افراد درحقیقت پنچ نفربودند بعلاوه غلام اقای عمر که دنبال افراد میفرستاد من جمله حضرت علی علیه السلام حضرت علی خیلی تعجب کرد وفرمودند تا سه روز طبق دستور پیامبر اکرم صلوته الله علیه هیچ کارنباید کرد جز در مراسم نماز وعزاداری شرکت کنند واقایان از ان دستور تبیعت نکردند ومیدانستند امام بعدی علی علیه السلام است که باوجود ایشان دین درزمان خوداش کامل میشود بعدا تعداد شنازده نفر بیان کردند وسالهای بعدا65 نفر را مشخص کردند این امر نشان میدهد کسانی درجلسه زیر سقیفه بنی ساعده بوده است رامیخواهند منکرشوند بخوبی باطل میکند وجعلی وساختگی است حال باوجود انکه درکتب سنی وشیعه است عده ای فریب بخورند وعدها یهم مرض قلبی دارند که تنها شفا ی انها- اتش است- انها احمق نبودند که نداند- درهرحال وجود امیرالمومنین علیه السلام وحضرت زهرا علیهما السلام بی اثر است وساکت خواهندبود - اما جریان سقیفه اگر از خزرج انتخاب میشد اوس قبول نمی کرد واگر اوس قبول میشد خزرج قبول نمیکرد وبه همین علت پذیرفتند از مهاجرین باشد که اگر مخالف انان که درمقام وزیر خواهند بود مخالفت کنند انهارا تغیر دهند گرچه اقای ابوبکر با ترفند تهدید که ابوسفیان انصارا قبول نمیکند وبدنبال جنگ برمیاید درحالیکه ابوسفیان درجنک بارها شکست خورده بود - وبیش از شانزده هزار نیرونداشت درحالیکه مدینه تا صدبیست هزار نیرو داشت- وروحیه مبارزه نداشت واصولا افراد اموی سیاستمدارد بودند ودریانجلسه شرکت نمی کردند در راس انها معاویه وعمروبن عاص وابو عبیده جراح وعبدالرحمن بن عوف نام برده شده است متاسفانه درطول تاریخ درتمام جهان برای برتر طلبی و ضعیف کردن افرادی تاریخ را تغیر دادن که باملاک های عقلانی متضاد است نمونه عرض کنم دوست بسیار دانشمند درمقاله ای که از حضرت ایت الله مرحوم ملک الحسینی رحمت ایت الله درباره علامه حلی ایشان به یک دانشمند اسلام اشاره کردن ایشان اهل لبنان نبوده است واهل حله بوده است درحالیکه نظر ایتکرامت الله ملک الحسینی عقلانی است یااهل جبل لبنان است ویا اهل نعلبک لبنان است- کمی بحث کنم- حله بخاطر جاده ابریشم ثروتمند شد ولی عامل ثروت تجارایران بودند که قدرت داشتند ابریشم بهمقدارزیادی وکالاهای دیگربخرند وبفروشند قبلا براساس بیانات مرحوم استاد حضرت عبدالله زبرجد رحمت الله علیه شیعیان بعلت وجود امامان ازتدوین کتب حدیثی بصورت جامعه خودادری کردند وبدنبال استنباط نبودند استنباط فقط در زمان امام صادق علیه السلام بعلت جعل زیاد احادیث توسط امویان وعباسان برا افردی که درشهر بسیاردوراز مراکز امام نشین هستند مطرح شد که انها بیشت افرادی را میفر ستادند ویا ازکسانی که موثق بودند دوگروه هستد یکی شش نفر ویکگروه هفتنفر کهاز طرف امام صادق علیه السلام موثق شناخته شده بودندمیپرسیدند وبیشتر سپوال برای زمان غیبت بود لذا امام صادق علیه السلام برای انکه انزمان بلد باشند چه کنند یا افردی بسیاردور و توان تشیخص درست از جعلیراندارنذ- امام یازده مرحله بیان کرد که من شخصا انراتدریس وعمل میکردم- متاسفانه بعلت دوری همه انرا کامل نمیدانم اول مطابق باقران باشد ودوم برخلاف قران نباشد سوم مطابق حدیث مشهور باشد سوم دردوران سه امام به ان عمل شده باشد- بعد مخالف حدیث برادران سنی باشد موافق اه سنت که امام علیه السلام انهاراموثق بداند بعد مطابق عقل باشد ومابقیه درحله حوزه به معنای امروزی تشکیل نشد ولی انهاشروع کردن جمع کردن احادیث از ازاطراف عراق سه کتاب بزرگ جمع کردن همین عباسیان ان حوزه باخاک یکسانکردند وتمام شد حتی ان کتابها به قم نیامد ودنبال ان نبودند برای انکه جاده ازایران به بغداد درامن باشد از جاده مستقیم کی نمیتوانست برود دزدان فردرا میکشتند با \ول گزاف مقداری استخوان انفرد ارا میدادند بعد چون امام علیه السلام در غیبت بود دراطراف بغداد یک بخش شیعه نشیندرست شد روی ان کتب معلوم نیست چکاری میکردند ولی مسلح بودند چون زور عباسیان بهانها نمیرسید از سلجوقیان کمک خواستند سلجوقیان منطقه را محاصره کرده مشعلهاپی به داخل خانه انداخت وازپشت بام شروع بتخریب کرد عدهای کم تواستند فرار کنند وکتابخانه را بدستور عباسیان اتش زدند دراین موقع شیعیان نا امید شدند ولی شیخ طوسی فرمودندجای امن نجف است-که میگویند حضرت علی علیه السلام درباره ان فرموده است سنی توان ماندن ندارد وتنها شیعه میتواندانجا باشد ومن انرا قبول دارم چون خودم تجربه کردم بخاط شرجی بودند وپشه های صد رحمت به پشه های مجنون وابادان من زامنای که در حدود پنچاه پنچ در بود من درنجف بودم زمانی شیراز درحدود چهل وپنچ درجه میشد نمیتواستم انرا درخیابان تحمل کنم - درهتل وحتی مردم حتی میوه فروشان مداوم به من میگفتند شما سن بالا است درخنکی بیرون بیاید ومن میگفتم من درحدود بیست دو درجه حس میکنم ومن پیاده راه دور میروم وپیاده بر میگردم که حدود بیست وپنچ دقیقه بود هیچگونه عرق نکردم در حالیکه درمکه سی وپنچ درجه حال من را ملتهب کرد نزدیک بود غش کنم درصورتیکه درلبنان هیچگونه این نوع مسیایل نبود حوزه به معنای واقعی بودنجف بعداز سقوط مغولهای دربغداد شروع بکار درست کرد که جریان ان بماند اما بعد-ادامه دارد
بسمالله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-حضرت فاطمه سلام الله علیها-وصلواته الله علیها- سربازمکتب- ایشان درمسجد به دشمن تمام قد چقدر مودبانه بیان کردند وهشدار اگاهی خط قرمز عرفان وسیاست-را بیان کردند-تاریخچه تاریک جاهلیت- وسعی کمرشکن پدر بزرگوارخودرا برای انکه جهالتی عظیم که به شتر بداخلاق ترسیم کردند انرا تا حد زیادی رام کردند وکسی نمیتواند انرا بطورکامل رام کندجز پسر عموی پیامبر اکرم-را مقام خودرا در قبل -درزمان پدر پرعظمت شان صلواته الله علیه واله والسلم-گوشزد کردند از اینمه تغیرات درشگرف شدن ودلیلی جز عقدهای حقارت بی ارزش وحسادت های بیجهت بیان کردند- وفرمودند صاحب جدید این شتر وضع خطرناکی پیدا میکند وصاحب اش رابه هلاکت میاندازد- وضعیت مسلمانان را تاظهور فرزند برومنداش صلواته الله علیه والسلم را بیان کردند وگاهی باجزیات شرح دادن نشان از ان است که به دانستیها زیادی را میدانند- درتمام زمانها درچهارچوبی که دین مبین برای خانم مقرر کرده است ازان خارج نشدند واین ازاعتقاد بسیاربالایی است که به لحکام الهی دارند- نه افراط افتادند ونه به تفریط همیه در حد اعتدال وحق بودند دشمنی ها ایشان از اعتدال خارج نکرد- دقیقا یک سیاستنرم مقاومتی جهادی بسیار زیبا بصورت دافعی که از هرسیاست تهاجمی قوی تربود درپیش گرفتند- وبههمان سبک رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم درزندگانی تاسی کردند باهمان منشوشیو رفتار کردند- ساده زیستی درحالی که ثروتمندترین فرد کره خاکی بودند- با صممیت- مردمدوست پرعبادت وپر کار انقلابی- بسیار رئوف بسیار باگذشت بسیاربخشندهوبسیار حساس واحساساتی برای شعارهای اسلام ناب بودند- عاشق پدر وفامیل وشهدا ومردم مستضعف- ورنجکشیده- بسیاری از رویا های ایشان تحقق پیدانکرد خم به ابرونیاوردند- داغ پشتسر داغ برای ایشان فراهم شد دست از اسلام ناب وصول خود نکشیدند- با کسانی که کم جنبه وکم ظرفیت حریص وحسود وجاه طلب باخوی اوباشیکه منطق ساده قابل هضم با پرودی تمام وقحات وفحاشی پاسخ دادند- درتمام سختی اشتباه ویا انحرافی پیش نیامد- وبینش اسلامی ایشان تغیر نکرد-هیچ دانشمندفکور با انصاف با ایشان برخوردی نداشت جزانان که ارزشی برای خودودیگران قایل نبودند ومداوم بر ارزش اسلام وبانوان افزود
بسمالله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-حضرت فاطمه سلام الله علیها-وصلواته الله علیها- سربازمکتب- ایشان درمسجد به دشمن تمام قد چقدر مودبانه بیان کردند وهشدار اگاهی خط قرمز عرفان وسیاست-را بیان کردند-تاریخچه تاریک جاهلیت- وسعی کمرشکن پدر بزرگوارخودرا برای انکه جهلتی عظیم که به شتر بداخلاق ترسیم کردند انرا تا حد زیادی رام کردند وکسی نمیتواند انرا بطورکامل رام کندجز پسر عموی پیامبر اکرم-را مقام خودرا در قبل -درزمان پدر پرعظمت شان صلواته الله علیه واله والسلم-گوشزد کردند از اینمه تغیرات درشگرف شدن ودلیلی جز عقدهای حقارت بی ارزش وحسادت های بیجهت بیان کردند- وفرمودند صاحب جدید این شتر وضع خطرناکی پیدا میکند وصاحب اش رابه هلاکت میاندازد- وضعیت مسلمانان را تاظهور فرزند برومنداش صلواته الله علیه والسلم را بیان کردند وگاهی باجزیات شرح دادن نشان از ان است که به دانستیها زیادی را میدانند- درتمام زمانها درچهارچوبی که دین مبین برای خانم مقرر کرده است ازان خارج نشدند واین ازاعتقاد بسیاربالایی است که به لحکام الهی دارند- نه افراط افتادند ونه به تفریط همیه در حد اعتدال وحق بودند دشمنی ها ایشان از اعتدال خارج نکرد- دقیقا یک سیاستنرم مقاومتی جهادی بسیار زیبا بصورت دافعی که از هرسیاست تهاجمی قوی تربود درپیش گرفتند- وبههمان سبک رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم درزندگانی تاسی کردند باهمان منشوشیو رفتار کردند- ساده زیستی درحالی که ثروتمندترین فرد کره خاکی بودند- با صممیت- مردمدوست پرعبادت وپر کار انقلابی- بسیار رئوف بسیار باگذشت بسیاربخشندهوبسیار حساس واحساساتی برای شعارهای اسلام ناب بودند- عاشق پدر وفامیل وشهدا ومردم مستضعف- ورنجکشیده- بسیاری از رویا های ایشان تحقق پیدانکرد خم به ابرونیاوردند- داغ پشتسر داغ برای ایشان فراهم شد دست از اسلام ناب وصول خود نکشیدند- با کسانی که کم جنبه وکم ظرفیت حریص وحسود وجاه طلب باخوی اوباشیکه منطق ساده قابل هضم با پرودی تمام وقحات وفحاشی پاسخ دادند- درتمام سختی اشتباه ویا انحرافی پیش نیامد- وبینش اسلامی ایشان تغیر نکرد-هیچ دانشمندفکور با انصاف با ایشان برخوردی نداشت جزانان که ارزشی برای خودودیگران قایل نبودند ومداوم بر ارزش اسلام وبانوان افزود
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- در کتاب شریف اصول کافی- رحمت الله علیه- د ربخش کتاب الحجته باب های مختلف دارد- چرا اهلبیت صلوات الله علیه واله والسلم باید به رهبری وامامت برسد اتفاقا امامت مقام بالاتری از خلافت است خلافت سیاسی است حاکم میشودمیتواند امام نباشد وکس ی دیگر امام باشد- وجالبت است دردحدیث اماما است یعنی یکنفر باید درکل مسلمانان درحالیکه دراهل سنت هر روستا میتواند امام داشته باشد--پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم صفات علی علیه السلام خصوصا ودوازده امام رحمت الله علیه واله واجمعین عموما بیانکرده است که کسی تصورنکند پارتی بازی بوده است-برید عجلی گوید - ازامام باقر علیه السلام- راجع بقول خدا عزو جل 61 سوره4 - و اطاعت کنید خدارا واطاعت کنید پیغمبررا-و- و- والیان امر- پرسیدم- جواب حضرت - این این بود- که به ایه 4 سوره -55 - مگر انان که را از کتاب اسمانی بهرای بایشان دادهاند نمی بینی که به بت وطغیانگر-گروند- ودرباره کافرین گویند این گروه از مومنان هدایت یافتهترند یعنی اینمردم درباره پیشوایان گمراه ورهبران بدوزخ میگویند-انها ازال محمد صلواته الله علیه واله محمد والسم هدایت یافته ترند -ایشان همان کسانی هستند-که خدا لعنتشان-کند- هرگز یاروری برای اونخواهی یافت---- ما هستیم ان مردمی که خدا قصد کرده است انها احبار واخبار یهودی بر امامان پاک صلواته الله علیه والسلام برتری دادند ویهودیان را برتراز ائمه اطهار صلواته الله علیهم اجمعین دانستند وتا امروز همچنان ان عقاید دارند چون خداوندمنان تا امروز هدایت انهارا تعطیل کرده است تازمانی که برگردند- بصورت اجمال امام باقر علیه السلام میفرمایدما ان مردمی هستیم- که ان سری مردم بهماحسد میبرند-برای منسب اما م خدا بما داده و بهیچ کس دیگر نداده است----و جهنم برای ایشان اتش افروخته است و کافی است-برای کسانیکه ایه های مارا انکار کردهاند-حمران بن اعین- گوید- از امام صادق عیه السلام پرسیدم- قول خداوند عز وجل- را همانا ال ابراهیمصلواته الله علیه واله والسلم را کتاب داد یم- فرمودند- مقصود نبوت است- وگفتم حکمت چیست- فرمودند- فهمیدن وقضاوت ست وگفتم و- به انها ملک بزرگ دادیم-فرمودند اطاعت کردن است- برید عجلی همین مطلب راازامام باقر علیه السلام پرسیده است یک نکته عرض کنمکهانها بقدری درحسادت ومقام پرستی دنیا دوستی هستند-درک نمیکند هرنعمتی خداوندمنان بخ پیامبران گذشته داده است درحدی بی نهایت به پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم داده است وحسادت میکند بنابر قول مفسر حسن حضرت ایت الله محسن قرائتی رحمت الله علیه میفرمایند خداوندمنان نسل حضرت زهرا علیها السلام کوثری میگوید یعنی درتمام ابعاد بینهایت مخصوصادرمورد چهارده معصوم علیهم اسلام الله علیهم اجمعین- امام میفرماید هرکه اطاعت انها کند اطاعت خداکرده است وهرکهنافرمانی کند نافرمانی خدا کرده است این است ملک بزرگ- باز ابوحمزه از امام باقر علیه السلام میپرسد قربانت گردم که ایه میگوید- از چه از یک دیگر میپرسند-ازخبر بزرگی میپرسند امام تفسیراش اختصاصا به ایشان میگوید این ایه درباره علی علیه السلام است که انحضرت علیه السلام میفرمود خدا ایه ای بزرگتر ازمن ندارد ونیست- وخدا را خبری بزرگترازمن ندارد ونیست- ادامه دارد اگر واقعا اقای ابوبکر وعمر وعثمان وعلی علیه السلام مرتب افضلیت داشتند وپیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم میدانست ونگفته است پسبرخلاف رای خداوندمنان عمل کرده است وامامان هم معصوم نیستد وحقایقرا قلب کردنددرحالیکه این چنین نیست ومقام شامخ انها برکسی پوشیده نیست واین تهمت بر پیامبراکرم صلواته اله علیه ناروا است-ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- در کتاب شریف اصول کافی- رحمت الله علیه- د ربخش کتاب الحجته باب های مختلف دارد- چرا اهلبیت صلوات الله علیه واله والسلم باید به رهبری وامامت برسد اتفاقا امامت مقام بالاتری از خلافت است خلافت سیاسی است حاکم میشودمیتواند امام نباشد وکس ی دیگر امام باشد- وجالبت است دردحدیث اماما است یعنی یکنفر باید درکل مسلمانان درحالیکه دراهل سنت هر روستا میتواند امام داشته باشد--پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم صفات علی علیه السلام خصوصا ودوازده امام رحمت الله علیه واله واجمعین عموما بیانکرده است که کسی تصورنکند پارتی بازی بوده است-برید عجلی گوید - ازامام باقر علیه السلام- راجع بقول خدا عزو جل 61 سوره4 - و اطاعت کنید خدارا واطاعت کنید پیغمبررا-و- و- والیان امر- پرسیدم- جواب حضرت - این این بود- که به ایه 4 سوره -55 - مگر انان که را از کتاب اسمانی بهرای بایشان دادهاند نمی بینی که به بت وطغیانگر-گروند- ودرباره کافرین گویند این گروه از مومنان هدایت یافتهترند یعنی اینمردم درباره پیشوایان گمراه ورهبران بدوزخ میگویند-انها ازال محمد صلواته الله علیه واله محمد والسم هدایت یافته ترند -ایشان همان کسانی هستند-که خدا لعنتشان-کند- هرگز یاروری برای اونخواهی یافت---- ما هستیم ان مردمی که خدا قصد کرده است انها احبار واخبار یهودی بر امامان پاک صلواته الله علیه والسلام برتری دادند ویهودیان را برتراز ائمه اطهار صلواته الله علیهم اجمعین دانستند وتا امروز همچنان ان عقاید دارند چون خداوندمنان تا امروز هدایت انهارا تعطیل کرده است تازمانی که برگردند- بصورت اجمال امام باقر علیه السلام میفرمایدما ان مردمی هستیم- که ان سری مردم بهماحسد میبرند-برای منسب اما م خدا بما داده و بهیچ کس دیگر نداده است----و جهنم برای ایشان اتش افروخته است و کافی است-برای کسانیکه ایه های مارا انکار کردهاند-حمران بن اعین- گوید- از امام صادق عیه السلام پرسیدم- قول خداوند عز وجل- را همانا ال ابراهیمصلواته الله علیه واله والسلم را کتاب داد یم- فرمودند- مقصود نبوت است- وگفتم حکمت چیست- فرمودند- فهمیدن وقضاوت ست وگفتم و- به انها ملک بزرگ دادیم-فرمودند اطاعت کردن است- برید عجلی همین مطلب راازامام باقر علیه السلام پرسیده است یک نکته عرض کنمکهانها بقدری درحسادت ومقام پرستی دنیا دوستی هستند-درک نمیکند هرنعمتی خداوندمنان بخ پیامبران گذشته داده است درحدی بی نهایت به پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم داده است وحسادت میکند بنابر قول مفسر حسن حضرت ایت الله محسن قرائتی رحمت الله علیه میفرمایند خداوندمنان نسل حضرت زهرا علیها السلام کوثری میگوید یعنی درتمام ابعاد بینهایت مخصوصادرمورد چهارده معصوم علیهم اسلام الله علیهم اجمعین- امام میفرماید هرکه اطاعت انها کند اطاعت خداکرده است وهرکهنافرمانی کند نافرمانی خدا کرده است این است ملک بزرگ- باز ابوحمزه از امام باقر علیه السلام میپرسد قربانت گردم که ایه میگوید- از چه از یک دیگر میپرسند-ازخبر بزرگی میپرسند امام تفسیراش اختصاصا به ایشان میگوید این ایه درباره علی علیه السلام است که انحضرت علیه السلام میفرمود خدا ایه ای بزرگتر ازمن ندارد ونیست- وخدا را خبری بزرگترازمن ندارد ونیست- ادامه دارد اگر واقعا اقای ابوبکر وعمر وعثمان وعلی علیه السلام مرتب افضلیت داشتند وپیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم میدانست ونگفته است پسبرخلاف رای خداوندمنان عمل کرده است وامامان هم معصوم نیستد وحقایقرا قلب کردنددرحالیکه این چنین نیست ومقام شامخ انها برکسی پوشیده نیست واین تهمت بر پیامبراکرم صلواته اله علیه ناروا است-ادامه دارد