بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-جناب استاد معززسیدمحمد مهدی میرباقری رحمت الله علیه-درکتاب گران سنگ بنام سمت خدا درمبحث تلقی های غلط از دین- بعداز بحث مقدماتی- که مسئله نسبت بین الوهیت-ولایت-شریعت میرسند بطور کلی میشود گفت هدف- طریق درک هدف درکعلمی ان- ومناسک رسیدن به هدف درکل این سهقسمت باید حل مسائل عقلانی باشد ارزش انسان بستگی به ارزش هدف دارد نیازمند جنود یا قوای عقلانی است درهرسه مورد-لذامنجر میشود به صفات مثبت که باید داشته باشد وصفات منفی کهنباید داشته باشد ایشان اینمطلب رابخوبی شرح داده است- که با اصل تبری - دوری از صفات منفی وتولی نزدیکی به صفات مثبت- سر اصلی ان پس از شناخت خشوع وخضوع است ومسلم است هرکیفیت کمیت اش باید مشخص شود وتعریف علمی از خضوع وخشوع داده شود-گریزی به غرب بزنم خشوع وخضوع افراد ادعا میکنند باید خودشان انتخاب کنند دریک سازمان ویاموسسه قران مجید پیامبراکرم صلواته الله علیهوالسلم ملک اورده است گرچه پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم مثل مربی سال اول دبستان عمل میکندحضرت جبرائیل علیه السلام بهنزدپیامبر اکرم صلواته علیه واله والسلم- تصور میکنم جناب حضر ت ابوذره علیه السلام هم بودندپیامبراکرم صلواته اله علیه والسلم از ایشان سئوال کرد درزمین بودی چه میکردی-فرمودند که ما اگر ازادی داشتیمیکروز عبادت فعلی نمیتواستیم انجام بدهیم کمر ما میشکست بیشتر اب ونهار وغذا وپوشاک وحل مشکلات افرادرا انتخاب میکردیم که اجری بالاتری بعداز عبادت تعین شده وتکلیف شده دارد معلوم است عبادت پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم درنزدخداوندمنان چقدر است- لذا عبادت تا مرزبی نهایت یاحداکثری میتواند رشد کند لذا بزرگوارفرمودند اسوهپیامبر اکرم صلواته اله علیه والسلم بهاندازه سرسوزنی نور پیداشود درحدیث است فرد زمانی بهمرحله رشد طیب میرسد که روزی صد بار لا اله الا الله بگوید مثالردرخت=شجر طیبه میرسد چون بهترینمثالاسست هم ریشه دارد وهمتنه دارد وشاخ وبرگ دارد ومیوه میدهد ومدام در مطلقیت اش رشدمداوم داردشهیدمعزز دکتر عبداحمید دیالمه رحمت الله علیه درکتاب فهم زمان مبحثی دارد بنام ضرورت مرزبندی ایشانمیفرماید انسان نسبت به هدف یک شبه نایل نمیشودمداوم باید بهه دف نزدیک شود تابه نزدیکی ارمانی برسد- واین یک مطلب دقیق است وفردهم انگیزه دارد وبحث میفرماید اسلام وقران ومعصومین این انگزیه بسیار زیادمیکنند بشرطی که فرد واردمیدان شود وانهارابشناسد- ویا انسان ازان هدف دور میشود دوفرد رانام برده است یک حسین احمدی روحانی مانند ایشان او در نهضت ازادی بود بعد مجاهدین خلق شد وبعد گروه کمونیستی چپ بنام پیکارشد وبهارشدیت رسید و چهار پاسدارعزیز وارجمند را درکردستان شهید کرد ودومی تراب حق شناس وارد فیضیه شد و طلبه منافقین شدکه زیرنظر مسعود رجوی دوره فقه راخواند وبعدمترجم کتب چپ شد وکتابیدارد بنام ازفیضه تا پیکار وبنزذد قائداعظم انقلاب رفت تا ایشان رافریب دهد امام فرمودند ازبن دندان ایمان ندارد وهمچنین حسین روحانی که بعدا امام راحل صلواته الله علیه فرمودندکمک مالی به این دوت ندهیدولی ایت الله مجاهدعظیم طالقانی کمک میکرد وبعدا خودشان اعتراف کردند که ان زمان مارکسیست بودند درهر حال انسن به هدفی نزدیکمیشود واز هدفی دور میشود بعد جناب دیالمه عزیز متوجه شد کتابخانه دربخش فیزیک که ایشان دران کتب مختلف انقلابی جمع کرده است باعث شده ایننوع خطاها شده است و دفعهبعد فقط کتب اسلاماز نظر امام الراحل صلواته اللهعلیوالسلم فقط انتخاب میشده است وتثیرات چشمگیر داشته مسله چله نشی مبدان پیامبراکرم صلواته الله علیه والسلم چهل روز خوراک کم حلال وروز اخر سیب بهشتی وشربت بهشتی تانطفه حضرت الزهر ا دراوج کوثری شود- ومراقبتهمین است هروز به حد خشوع وخضوی ودیگر صفات مثبته نزدیک شد درخت طیبه قران ریشه اش امام صادق علیه السلام تعبیر کردند به ریشه درخت پس اول اصول محکمه باید بصورت یقنی محکم شود وسپس تنه که امامصادق فرمودند امیرالمونین است باز صفات بسیارمهم وحتی باجزیات وسپس میوه دیگرائمه علیم السلام الاجمعینکهمداوم میو های جدید رابوجود میاورند وسپس برگ وشاخه که ازاین درخت برای انرژِی دهندگی عمل کنند راه رسیدن یک باب ان مراقبه است کهمداوم مرزبندی جدیدرا انجام دهد تا به نزدیکی ممکن نایل شود
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-جناب استاد معززسیدمحمد مهدی میرباقری رحمت الله علیه-درکتاب گران سنگ بنام سمت خدا درمبحث تلقی های غلط از دین- بعداز بحث مقدماتی- که مسئله نسبت بین الوهیت-ولایت-شریعت میرسند بطور کلی میشود گفت هدف- طریق درک هدف درکعلمی ان- ومناسک رسیدن به هدف درکل این سهقسمت باید حل مسائل عقلانی باشد ارزش انسان بستگی به ارزش هدف دارد نیازمند جنود یا قوای عقلانی است درهرسه مورد-لذامنجر میشود به صفات مثبت که باید داشته باشد وصفات منفی کهنباید داشته باشد ایشان اینمطلب رابخوبی شرح داده است- که با اصل تبری - دوری از صفات منفی وتولی نزدیکی به صفات مثبت- سر اصلی ان پس از شناخت خشوع وخضوع است ومسلم است هرکیفیت کمیت اش باید مشخص شود وتعریف علمی از خضوع وخشوع داده شود-گریزی به غرب بزنم خشوع وخضوع افراد ادعا میکنند باید خودشان انتخاب کنند دریک سازمان ویاموسسه قران مجید پیامبراکرم صلواته الله علیهوالسلم ملک اورده است گرچه پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم مثل مربی سال اول دبستان عمل میکندحضرت جبرائیل علیه السلام بهنزدپیامبر اکرم صلواته علیه واله والسلم- تصور میکنم جناب حضر ت ابوذره علیه السلام هم بودندپیامبراکرم صلواته اله علیه والسلم از ایشان سئوال کرد درزمین بودی چه میکردی-فرمودند که ما اگر ازادی داشتیمیکروز عبادت فعلی نمیتواستیم انجام بدهیم کمر ما میشکست بیشتر اب ونهار وغذا وپوشاک وحل مشکلات افرادرا انتخاب میکردیم که اجری بالاتری بعداز عبادت تعین شده وتکلیف شده دارد معلوم است عبادت پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم درنزدخداوندمنان چقدر است- لذا عبادت تا مرزبی نهایت یاحداکثری میتواند رشد کند لذا بزرگوارفرمودند اسوهپیامبر اکرم صلواته اله علیه والسلم بهاندازه سرسوزنی نور پیداشود درحدیث است فرد زمانی بهمرحله رشد طیب میرسد که روزی صد بار لا اله الا الله بگوید مثالردرخت=شجر طیبه میرسد چون بهترینمثالاسست هم ریشه دارد وهمتنه دارد وشاخ وبرگ دارد ومیوه میدهد ومدام در مطلقیت اش رشدمداوم داردشهیدمعزز دکتر عبداحمید دیالمه رحمت الله علیه درکتاب فهم زمان مبحثی دارد بنام ضرورت مرزبندی ایشانمیفرماید انسان نسبت به هدف یک شبه نایل نمیشودمداوم باید بهه دف نزدیک شود تابه نزدیکی ارمانی برسد- واین یک مطلب دقیق است وفردهم انگیزه دارد وبحث میفرماید اسلام وقران ومعصومین این انگزیه بسیار زیادمیکنند بشرطی که فرد واردمیدان شود وانهارابشناسد- ویا انسان ازان هدف دور میشود دوفرد رانام برده است یک حسین احمدی روحانی مانند ایشان او در نهضت ازادی بود بعد مجاهدین خلق شد وبعد گروه کمونیستی چپ بنام پیکارشد وبهارشدیت رسید و چهار پاسدارعزیز وارجمند را درکردستان شهید کرد ودومی تراب حق شناس وارد فیضیه شد و طلبه منافقین شدکه زیرنظر مسعود رجوی دوره فقه راخواند وبعدمترجم کتب چپ شد وکتابیدارد بنام ازفیضه تا پیکار وبنزذد قائداعظم انقلاب رفت تا ایشان رافریب دهد امام فرمودند ازبن دندان ایمان ندارد وهمچنین حسین روحانی که بعدا امام راحل صلواته الله علیه فرمودندکمک مالی به این دوت ندهیدولی ایت الله مجاهدعظیم طالقانی کمک میکرد وبعدا خودشان اعتراف کردند که ان زمان مارکسیست بودند درهر حال انسن به هدفی نزدیکمیشود واز هدفی دور میشود بعد جناب دیالمه عزیز متوجه شد کتابخانه دربخش فیزیک که ایشان دران کتب مختلف انقلابی جمع کرده است باعث شده ایننوع خطاها شده است و دفعهبعد فقط کتب اسلاماز نظر امام الراحل صلواته اللهعلیوالسلم فقط انتخاب میشده است وتثیرات چشمگیر داشته مسله چله نشی مبدان پیامبراکرم صلواته الله علیه والسلم چهل روز خوراک کم حلال وروز اخر سیب بهشتی وشربت بهشتی تانطفه حضرت الزهر ا دراوج کوثری شود- ومراقبتهمین است هروز به حد خشوع وخضوی ودیگر صفات مثبته نزدیک شد درخت طیبه قران ریشه اش امام صادق علیه السلام تعبیر کردند به ریشه درخت پس اول اصول محکمه باید بصورت یقنی محکم شود وسپس تنه که امامصادق فرمودند امیرالمونین است باز صفات بسیارمهم وحتی باجزیات وسپس میوه دیگرائمه علیم السلام الاجمعینکهمداوم میو های جدید رابوجود میاورند وسپس برگ وشاخه که ازاین درخت برای انرژِی دهندگی عمل کنند راه رسیدن یک باب ان مراقبه است کهمداوم مرزبندی جدیدرا انجام دهد تا به نزدیکی ممکن نایل شود
بسم الله الرحمن الرحیم-کتاب - فقه برای غرب نشنینان کتاب جالبی است که میتوانیى این کتاب را بخوانید وچگونه خود را اؤ مضرات وخسارات فرهگ الوده حفظ کنید-که برمبنای فرهنگ اسلام استوار باشید نه فرهنگ عرب بادیه وتازیان=تعرب= ونگاهی احکام تعرب حضرت ایت الله العظمی سیستانی رحمت الله علیه هم نگاهی بی اندازید - ادرس www.sistani.org/persianالان روی کشور آلمان و به سوی شهر لندن در حرکت هستیم، کیفم را گشودم و از آن کتابی بیرون آوردم تا از آن یاری بطلبم و پنج روایت از امام صادق (ع) مرا نگاه داشتند.
1ـ امام به شیعیان و پیروان خود فرمود:
کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا. حببونا الی الناس و لا تبغضونا الیهم: برای ما زینت و آبرو باشید. بر ما عیب و ننگ و عار مباشد ما را به مردم دوست داشتنی کنید نه طوری کنید که آنان به وسیله شما ما را دشمن بدارند.
2ـ "کونوا من السابقین بالخیرات ...": از کسانی باشید که با کارهای خیر سبقت می جویند، شاخه ای بی خار باشید که پیشینیان شما شاخ و برگ باشم. به سوی پروردگارتان بخوانید و مردم را به اسلام وارد کنید نه آنکه از اسلام بیرون برده باشید پیشینیان چنین بودند که مردم را به اسلام راغب و به آن وارد می کردند نه آنکه آنان را از اسلام بیزار و از آن خارج کرده باشند.
3ـ در این روایت پس از آنکه به عمل کنندگان به حدیث، سلام می فرستد می گوید: شما را به تقوای خدا عزّوجلّ توصیه می کنم و این که در دینتان با پروا باشید و برای خدا کوشش کنید، راستگو، امانتدار باشید سجده های طولانی کنید، همسایه خوبی باشید محمد (ص) چنین آیینی آورده است. نسبت به کسی که امانت به شما سپرده نیکوکار باشد یا بدکار، امین باشید. رسول خدا (ص) می فرمود: حتی سوزن و نخ آن را هم پس بدهید، با خویشاوندان پیوند داشته باشید. و بر جنازه های آنها حاضر شوید و بیمارهایشان را عیادت کنید و حقوق ایشان را بپردازید زیرا اگر کسی از شما در دین خود پروا داشت و راستگو و امین بود با مردم خوش اخلاقی کرد گفته می شود: این شخص جعفری است و من از این بابت شاد می شوم و گویند تربیت جعفر چنین است.
اما اگر جز این باشید ننگ و عار و گرفتاری عمل شما دامنگیر من می شود و گویند تعلیم و تربیت جعفر اینگونه است!
به خدا قسم پدرم حدیث کرد که گاهی شخص در میان قبیله ای از شیعیان علی (ع) مایه آبرو است امانتدارترین و در انجام حقوق و وظائف فعالترین و در سخن گفتن راستگوترین بوده و مردم وصیت هایشان را به وی می کردند و امانت هایشان را نزد او می سپردند و وقتی شما از آن قبیله راجع به او سؤال می کردید، می گفتند مانند فلانی یافت نشود، او امانتدارترین و راستگوترین ما می باشد.
4ـ "علیکم بالصلوة فی المساجد ...": بر شماست که نماز در مسجدها بخوانید و حسن همجواری داشته باشید و گواهی به پا دارید، بر جنازه ها حضور پیدا کنید و شما ناگزیرید با مردم معاشرت داشته باشید واحدی از شما در طول حیات از مردم بی نیاز نیست و اصولاً مردم به یکدیگر وابسته اند.
5ـ در پاسخ پسر وهب که پرسید: شایسته است که در میان خود و با دیگران چگونه باشیم؟ فرمود: به پیشوایانتان بنگرید که مقتدایان شما هستند همان کنید که آنان می کنند به خدا سوگند آنان مریضهای ایشان را عیادت می کنند، بر جنازه هایشان حضور پیدا می کنند، بر له و علیه آنها به هنگام لزوم، شهادت و گواهی می دهند و نسبت به آنان امانتدار می باشند.1
تا قرائت این پنج حدیث را به پایان بردم، احساس راحتی کردم که احادیث امام ششم جعفر صادق (ع) با آن وصیت و سفارشش برای شیعیان و پیروان خود بار مرا سبک کرد و برنامه عملی برای من ترسیم و اصول و قواعد صحیح رفتار را برای من مشخص فرمود و تصمیم گرفتم که در دفتر خود مسائل مهمی را که در کشور غربت برایم پیش می آید یادداشت کنم و از کتابهای فقهی و رهنمودهای موجود یاری بطلبم و اگر مسئله تازه ای پیش بیاید که جواب آن را ندانم از مرجع تقلید استفتاء کرده و جواب دریافت بدارم با این و آن، مشکلی در کشور غربی نخواهم داشت نه اخلاقی و نه فقهی، آن شاء الله.
بدین ترتیب مسائل شرعی را یکی یکی می نوشتم و آنجا که تحصیل پاسخ از کتب و یادداشت ها برای من مشکل می شد و از روی رساله عملیه به دست نمی آمد، استفتاء می کردم.
و خواه نا خواه کتاب و یادداشت هایم به دو بخش عبادات و معاملات تقسیم شد. در باب عبادات طی هفت فصل مسائلی را گنجاندم که برای مسلمانان غرب نشین از بقیه، مهمتر است مانند مسائل: مهاجرت و سفر به مغرب زمین، ورود به کشور های غیر اسلامی، مسائل تقلید، طهارت و نجاست، نماز، روزه، حج و شئون میّت. و هر فصل دارای یک مقدمه مختصر در آن ارتباط و طرح برخی احکام که در کشورهای غربی بدان، نیز شدید و آنگاه مهمترین استفتائات و پاسخ آنها را آوردم.
باب دوم که مخصوص معاملات است طی یازده فصل دنبال می شود بدین ترتیب: خوردنی ها و نوشیدنی ها، پوشیدنی ها، همزیستی با قوانین اجرای کشورهای مهاجرت شده، کار و گردش سرمایه، روابط اجتماعی، مسائل و شئون پزشکی، امور زنان، مسائل جوانان، احکام موسیقی و آوزا خوانی و رقص و فصلی برای مسائل متفرقه مشتمل بر یک مقدمه کوتاه و طرح برخی احکام متناسب آن فصل و سر انجام نمونه هایی از استفتائات مربوطه، می باشد. و در نهایت سه ضمیمه داریم:
یک ـ نمونه هایی از زیراکس استفتائات و پاسخهای أیت الله العظمی سیستانی ـ دام ظله ـ.
دو ـ لیستی از مواد خوراکی که در برخی موارد به خوراکی ها داخل و یا ضمیمه می شود و خوردن آنها بر مسلمان جایز نمی باشد.
سه ـ لیست نام و عنوان برخی ماهی های پولک دار که خوردن آنها برای مسلمان حلال است.
و پایانه کتاب مشتمل بر بیان منابع و مصادر کتاب و سپس فهرست تفصیلی آن.
برخی اصطلاحات فقهی ←→ مقدمه نویسنده کتاب
ظریات شخصی است-جناب اقای وهابی-مداوم بحث توحید ناب میکنید-خداوندمنان درقران میفرماید من برای پیامبرکرم صلوات میفرستم صلوات یعنی دعا پس خداوندمنان خودمشرک شد-و- دگران هم را مشرک کرد بعد درقران میفرماید من رایاری کنید تامن شمارا یاری کنم-هم خداوندمنان ضعیف قلم دادمیشود وباز هم مشرک میشود- میفرماید دعا به اسمان میرود یعنی دعا درر روی زمین درک نمیشودولی خداوندمنان میفرماید من ازرگ کردن به شمانزدیکتر هستم- یا پنچمی از چهارمی هستم درکل یعنی نزدیک شماهستم حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه والسلم به حضرت فاطمه صلوالته الله علیها فرمودند علی علیه السلام تنهامردهم کفو شما است اول درهستی است وایشان راخدواندمنان تعین کرده است هرکس امد برای خواستگاری ایشان \یامبر اکرمصلواته الله علیه واله والسلم فرمودند همسرایشان راخداوند منان انتخاب میکند اقای ابوبکر اینمطلبرا به حضرت علی علیه السلام گفت اگر ان سه خلیفه برتربودندکه نوبت به حضرت علی علیه السلام نمیرسید ودرقیامت وضع اقایان را حضرت علی علیه السلام تعین میکند عبادت کردید یعنی اجر عبادت دارید- بهدد روزی حلال بدستاورید باز بههمین نحو کسی که علم میاموزد بدین طریق- ایا این ها شرک هستنداقای ابوبکر یهودی از ایشان سپوال میکند خداوند درکجا است میفرماید دراسمان بعد میوگید دقیق دراسمانکجا است میگوید ده متر بالاتر یکبار نتواستند مانند اپمه اطهار علیهم اسلام الاجعمین ازقران یک مسپله بدستبیاورند وحتی ایات متشابه قران را معنی دقیق انهارا نمیفهمدند قدرت استنباط دقیق نداشتند و معنی شرک الود میکردند لطفا کمی کتب اهل شیعه رابادقت بخوانید که روزقیامت به شمانگوید یهودی یامسیحی راانتخاب کنید-
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-با سلام گرم علی اکبری رحت الله علیه- شجاعت بینظر قران واهلبیت دوست رزمنده جان برکف- که سلام خداوندمنان واهل بیت مکرم وعزز صلواته الله علیه والسلم فرشتگان ومومنین پایدار برعهد- تبریک وتهنیت عرض میکنم - اصل تاکتیک را برچهارپاره امریکایئ ترکیب نوناپلوئین خط قرمز چیابی و نوبدری سلیمانی بصورت برق اسا وعبن نشنینی تاکتیکه بصورت چرخشی ومداوم عمل کنید- خط سرویس باتعدادزیادمکانهای امن وجاده ای امن راهیه وتجهیزات اماده کند و بخوبی دشمن رصد کند وجاهای اسقراربخوبی استار و فراهم سازد بیسیم دشمنذرا بزند وباستهخمپاره که بامشین جابجا میشود درمکانای خالی مداوم مانور وفرار کنند ودشمنرافریب وگیچ کنند
بسم الله الرحمن الرحیم-تفسیر شفاهی یک شهر-گفته یک بیگانه برای انعکاس ندای شهر- صدای طبل وغرش کروناخشم ونفرت پایان ناپذیر مداوم میاید- که موضع اصلی شهر است وبا بدنهای پاره پاره شده ومجروح وچشمانگود رفته ومقاومت مداوم پاسخ انهارامیدهد تنها کسانی درک این این جریان تاریخی رامیکنند- هزینه اش راهم میپرردازند انهادعوت به یک تورنومت شدند که سکوت را عزل کنند تارنج های درونرا معالجه کنند-تاعدم تناسبتالباس فلسفه ازادی ومذهب که هیچگونه بافت متناسبی نداشت که گفتانی زیاد که همراه خشم متون قوی قرانی از بهشت را درقبال یک ادبیات انقلابی -اانسانهای انقلابی ایستاده که ذهنیت اتشین دارندبدست میاید-عزم اهنین که ابروی رفته باز گرداندبار دیگر حد مرزهای اسلامی راتوسعه دهد- وادبیات اسلامی باز گشت دیگر داناش اموزان با کوله پشتی ها دیده نمیشودگویا مسئله ای نیست-پختن ناگت وخوردن چای شیرینی دیدن تلویزون -برباد رفته است- قول وقراری نیست زنگ تلفنی کسی به کسینمیند- افکارها ازبیرون به درون هجوم یاورند -هرکس انهارااز درون به بیرون نفرستد وضعیت اش خرابتر میشود- هرروز صبح خبرهای ناخوشاینداز راهمیرسد هرکس هروز دلهر دارد کسی از فامیل دوستان خودرا ازدست بدهد-خاطرات قابل فراموش شدن نیستند- هیچ برنامه ای برای فردا وجود ندارد-رفتار ها منجمد شده از تازگی درفتارها دیده نمیشود- هرکسی ازدیگری میپرسد دنبال چهکسیمیگردی- یابرای شماچه اتفاقی افتاده است-کلاس شلاقزنی مهیاشده است- نبایدخم شد باید پذیرفت وایستاد باید کار کرد و عصبی نشد-باید دانست اینعصر هم سپری خواهدشد- نبایدتصور کرد که خانه رفتن بهسمت جهنم است-باید باپشتکار کار کرد انسان برای ناامیدی وتلخکامی همیشگی خلق نکردند- با لاستیکماشین صندلی بسازید وبا لاستیک ماشین نیمکت بسازید خلاق باشیدوتفکرسازنده داشته باشد پایتن شب سیه سفید است انشاالله
بسم الله الرحمن الرحیم ىریافت شده از ارشیو روز نامه گاردن از نسخه اصلی در 30 ژانویه 2020. بازیابی شده در 23 اکتبر 2016. بسیاری کیسینجر را یک جنایتکار جنگی میدانند، معروفترین آنها -کریستوفر هیچنز- است که در یک مقاله دو قسمتی طولانی برای هارپر در سال 2001 (بعدها به کتاب و مستند گسترش یافت. دادگاه سنجش وصحت ، پرونده اورا نایل به بیان شىد که کیسینجر باید به اتهام "جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، وافراى خاص وجریه کردن احساسات افراد- جرایم علیه قوانین رایج یا عرفی یا بین المللی، از جمله توطئه برای ارتکاب قتل، آدم ربایی، و شکنجه" مطرح شود. "