سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-متن عبادت درمسیحیت —به دودسته تقسیم میشود- دسته اول غیر مرجعی است- سندی ندارد فرد براثر اطلاعات خود متن راتهیه میکند- دوسته دوم که بیشترکاتولیک رومی است کاتولیک رومی – یک بحثی بنام کلنی یا-کالانی---یcolony یعنی- گروه ایکه باهم مهاجرت میکنند به کشوری دیگر ولی وابسته به کشورخود هستند-در فلسطین یک کلنی یونانی بود   ویک کلنی بزرگتر رومی  بود کلنی یونانی زبان اش با یونانی مادر مقداری فرق دارد- کلنی رومی با یونانی ترکیب میشوند یک زبان رومی یونانی بوجود میاید که انجیل به این زبان نوشته شده است-تمام عبادات وتاحدی دستورات درطول دوران دشمنانان محو کردند بهمین دلیل حضرت علی علیه السلام فرمودند منان-فرمودند که دشمنان بیدارهساند وشمادرخواب نباشید دشمنان به همه –چیز ضربه میزنند- دسته دوم کتابی بنام بیری وری-که تقربیا مانند قران است اعتقادت ودستورات دران است ازدرون ان عبادت را کاتولیک رومی بدست میاورد وبروز میکند- البته حضرت مسیح علیه السلام تعلیم داده است که بحث خواهدشد ولی ان موجود نیست-عبادت بنام عبادت ارباب ما-که تبدیل شده است به عبادت برای پدرما-=پاتر نوستر- یعنی پدرما—که دکتاب ماتیو حضرت مسیح علیه السلام میفرماید عبادت کنید دراین روش – درکتاب لوک حضرت مسیح علیه السلاممیفرماید درعبادت اینرابگوئید خوب پس تعلیم داده شده است ولی امروز موجودنیست ومسیحیانمدتها از عبادت یهودیان استفاده میکردند- درموعظه پای کوتاه-حواریون گفتند مسیح علیه السلام درباره عبادت هم به مایادبدهید-کاملا مشخص میشود که جعلی است مهمترین دستور عبادت است نیاز نیستسئوال شود انهم پس ازمدتی بگذرد- اولا بافرض محال که محال نیست فرض کنیم حضرت مسیح علیه السلام خداوندمنان ایشان را تا حد خدائی رسانده است وبه زمین ارسال کرده است پس حضرت مسیح علیه السلام وامدار خداوندمنان است وباید شکر این نعمت عظمی را بجای بیاورد وهم چنین مومنین چگونه ممکن است بعضی فقط حضرت مسیح را عبادت میکنند؟؟- درکتاب انجیل ماتیو- تنها اختلاف درمحل تعلیم عبادت-که دوجا است لوتری قبول کردند هردو درست ولی بایک سال اختلاف که ذکر نشده است-یک شهر گالیلی – که همان شهر جلیلیه درشما فلسطین است- ودیگری شهر جودی –که همان شهریهودیه است که اغلب انها یهودی فقیربودند وبیشترانها مسیحی شدند- ویهودی انهارا تحقیر میکردند اینها افراد فقیر ماهستند امکان دارد کوه جودی درمکه همام یهودی باشد که یهودیان درانجا ساکن بودند-که بعضی معتقد بودند اول شهر یهودیه بوده است وبعد شهر جلیلیه—درکتاب ماتیو هفت عریضه دست جمعی ذکر میکند- که سه تای درمورد عبادت است وچهارمورد درمسائل موردنیاز ولی متن انهاموجود نیست وحضرت مسیح علیه السلام یا پاسخ دادند یایک از حواریون مانندجان بهنزدانها فرستادند- درکتاب متیو- این نکته تنهادرنجا وارد شده است مثلا عبادت را شرح دادند- حضرت مسیح علیه السلام فرمودندبه ان طریق عمل کنید وسپس فرمودند خداوندما را ازدست ان شیطان یکتا نجات دهد- اگر ضرت مسیح علیه السلام اعوذبالله خدا است چرابیان میفرمایدماراخداوند ازان شیطان یکتا نجات دهد وهردو متن ها به زبان پونانی است پس متن عبری ان کجا است انرامحقق نابود کردند به این دلیل متن عبری تورات موجود است


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-متن عبادت درمسیحیت —به دودسته تقسیم میشود- دسته اول غیر مرجعی است- سندی ندارد فرد براثر اطلاعات خود متن راتهیه میکند- دوسته دوم که بیشترکاتولیک رومی است کاتولیک رومی – یک بحثی بنام کلنی یا-کالانی---یcolony یعنی- گروه ایکه باهم مهاجرت میکنند به کشوری دیگر ولی وابسته به کشورخود هستند-در فلسطین یک کلنی یونانی بود   ویک کلنی بزرگتر رومی  بود کلنی یونانی زبان اش با یونانی مادر مقداری فرق دارد- کلنی رومی با یونانی ترکیب میشوند یک زبان رومی یونانی بوجود میاید که انجیل به این زبان نوشته شده است-تمام عبادات وتاحدی دستورات درطول دوران دشمنانان محو کردند بهمین دلیل حضرت علی علیه السلام فرمودند منان-فرمودند که دشمنان بیدارهساند وشمادرخواب نباشید دشمنان به همه –چیز ضربه میزنند- دسته دوم کتابی بنام بیری وری-که تقربیا مانند قران است اعتقادت ودستورات دران است ازدرون ان عبادت را کاتولیک رومی بدست میاورد وبروز میکند- البته حضرت مسیح علیه السلام تعلیم داده است که بحث خواهدشد ولی ان موجود نیست-عبادت بنام عبادت ارباب ما-که تبدیل شده است به عبادت برای پدرما-=پاتر نوستر- یعنی پدرما—که دکتاب ماتیو حضرت مسیح علیه السلام میفرماید عبادت کنید دراین روش – درکتاب لوک حضرت مسیح علیه السلاممیفرماید درعبادت اینرابگوئید خوب پس تعلیم داده شده است ولی امروز موجودنیست ومسیحیانمدتها از عبادت یهودیان استفاده میکردند- درموعظه پای کوتاه-حواریون گفتند مسیح علیه السلام درباره عبادت هم به مایادبدهید-کاملا مشخص میشود که جعلی است مهمترین دستور عبادت است نیاز نیستسئوال شود انهم پس ازمدتی بگذرد- اولا بافرض محال که محال نیست فرض کنیم حضرت مسیح علیه السلام خداوندمنان ایشان را تا حد خدائی رسانده است وبه زمین ارسال کرده است پس حضرت مسیح علیه السلام وامدار خداوندمنان است وباید شکر این نعمت عظمی را بجای بیاورد وهم چنین مومنین چگونه ممکن است بعضی فقط حضرت مسیح را عبادت میکنند؟؟- درکتاب انجیل ماتیو- تنها اختلاف درمحل تعلیم عبادت-که دوجا است لوتری قبول کردند هردو درست ولی بایک سال اختلاف که ذکر نشده است-یک شهر گالیلی – که همان شهر جلیلیه درشما فلسطین است- ودیگری شهر جودی –که همان شهریهودیه است که اغلب انها یهودی فقیربودند وبیشترانها مسیحی شدند- ویهودی انهارا تحقیر میکردند اینها افراد فقیر ماهستند امکان دارد کوه جودی درمکه همام یهودی باشد که یهودیان درانجا ساکن بودند-که بعضی معتقد بودند اول شهر یهودیه بوده است وبعد شهر جلیلیه—درکتاب ماتیو هفت عریضه دست جمعی ذکر میکند- که سه تای درمورد عبادت است وچهارمورد درمسائل موردنیاز ولی متن انهاموجود نیست وحضرت مسیح علیه السلام یا پاسخ دادند یایک از حواریون مانندجان بهنزدانها فرستادند- درکتاب متیو- این نکته تنهادرنجا وارد شده است مثلا عبادت را شرح دادند- حضرت مسیح علیه السلام فرمودندبه ان طریق عمل کنید وسپس فرمودند خداوندما را ازدست ان شیطان یکتا نجات دهد- اگر ضرت مسیح علیه السلام اعوذبالله خدا است چرابیان میفرمایدماراخداوند ازان شیطان یکتا نجات دهد وهردو متن ها به زبان پونانی است پس متن عبری ان کجا است انرامحقق نابود کردند به این دلیل متن عبری تورات موجود است


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- فلسفه نماز – برگرفته از سایت حجیج- فلسفه نماز در اسلام

 

بحث در باره ی فلسفه وحکمت نماز، در واقع آشنایی با اسرار و رموزی است که در این عمل عبادی نهفته است این نکته برای ما بسیار روشن است که هرگز خداوند متعال هیچ دستوری را بدون حکمت و علت بر بندگانش واجب نمی سازد. اگر حکمی از جانب او می رسد که واجب است یا حرام و یا مستحب و یا مکروه ، در اعمال واجب مصلحت شدیده نهفته است و در حرام مفسده شدیده و در مستحب و مکروه ، مصلحت و مفسده وجود دارد و لیکن چون مصالح و مفاسدشان زیاد نبوده به حد وجوب و حرمت نرسیده است. و به همین خاطر خداوند در مستحب و مکروه امر و نهی نکرده است. امّا در واجب و حرام خداوند بنده هایش را الزام به انجام و ترک فعل نموده است. و این مطلب برای ما پرواضح است که خداوند چون مصالح بندگان خود را می خواسته است آنها را مکلف به انجام برخی از اعمال کرده است.

 

واز سوی دیگر عبادت، وسیله تکامل و سعادت ماست و دستور خداوند به نماز، نوعی لطف و رحمت و راهنمایی است که ما را به کمال مطلوب می رساند؛ مثلاً وقتی پدر و مادر، فرزندشان را به درس خواندن امر می کنند، به سود خود فرزند است وسعادت او را می خواهند و این امر از روی محبت به فرزند است و گرنه به درس خواندن او نیازی ندارند.

 

و از طرف دیگر می دانیم که تمام پدیده های نظام هستی معلول و مخلوق ذات حق بوده و منشأ آفرینش آنها خالق قادری است که هستی از او نشأت گرفته است. هم? موجودات از جمله انسان از فیض حق وجود یافته اند. و نه تنها در مقام حدوث بلکه در مقام بقاء نیازمند و محتاج او هستند.

 

یعنی خداوند نه تنها نعمت وجود را به موجودات اعطا نموده است بلکه ربوبیت وسرپرستی آنها را نیز عهده دار است. پس خدا هم خالق است و هم ربّ، و همه موجودات به خالقیت و ربوبیت او اعتراف دارند.

 

کما این که خود خداوند در قرآن مجید می فرماید: «یسبح للّه ما فی السموات و ما فی الارض الملک القدّوس العزیز الحکیم.» (جمعه،62/1)

 

آن چه در آسمانها و آن چه در زمین است،خدایی راکه پادشاه پاک ارجمند فرزانه است،تسبیح می گویند.

 

وانسان که اشرف مخلوقات است بر اساس فطرت خویش به ربّانیت او مقرّ و معترف است و هر گونه شرک را از او نفی می کند و لازم است که فقر خویش و غنای خالق، کوچکی خود و عظمت ربّ را اظهار نماید و رمز نماز در همین است که بنده اظهار عبودیت و بندگی نماید. چنانچه در کلام گوهر بار امام رضا(ع)آمده است که: «علة الصلوه اَنَّها اقرار بالربوبیّهِ لِلّه – عزَّوجَّل – و خلع الأنداد و قیام بین یدّی الجبّار جَلَّ جلاله بالذّل و المسکنه و الخضوع و الأعتراف.» (ری شهری:1377، ج 5/ 376)

 

علت نماز اقرار به ربوبّیت خدا و نفی هرگونه شریک برای او و ایستادن با خضوع و کوچکی و بیچارگی در پیشگاه خداست.

 

از آن جهت که آدمی مرکّب از عقل و شهوت است و نیز در فرمان برداری او هیچ گونه جبری وجود ندارد بلکه با اختیار زندگی می کند. قطعاً دارای معاصی وگناهانی هم هست، و پنج بار ایستادن در مقابل خداوند در شبانه روز در حال نماز، به معنای اعتراف به گناه و درخواست آمرزش گناهان و طلب مغفرت در مقام عمل است. و چون هوای نفس هر لحظه او را به غفلت و سرکشی سوق می دهد و به غرور و خودخواهی دعوت می کند و به افزون طلبی و تمامیت خواهی فرا می خواند باید در مقابل آن، عاملی باشد بسیار قوی و نیرومند که جلوی این رذایل را سد نموده و او را به سمت عزّت و عظمت انسانی سوق دهد که آن نماز است چون نماز تنها عنصر بازدارنده از رذایل اخلاقی است همانگونه که خدای متعال در قرآن مجید می فرماید: «انَّ الصلوه تنهی عن الفحشا و المنکر و لذکرُ اللّه اکبر» (عنکبوت،29/45)

 

نماز انسان را از کارزشت وناپسند باز می دارد، وقطعاً یاد خدا بالاتر است.

 

و چون در سرشت انسان فراموشی و نسیان وجود دارد و هر لحظه بیم آن می رود که انسان خود و آفریدگارش را به فراموشی سپرده و طغیان و سرکشی را پیشه خود سازد و عمری را در پستی و حیوانیت سپری نماید، نماز او را متذّکر می شود تا بر اثر غفلت و فراموشی دچار خطا و اشتباه نگردد.

 

و بالاخره فلسف? نماز، حضور در پیشگاه ربوبی است و اظهار بندگی و عبودیت و اقرار به ربوبّیت پروردگار و جاودانگی بر آن ذاتی است که موجب می شود بنده در پی اصلاح و سعادت خویش برآید و به کمال انسانی خویش دست یابد، همانطور که در حدیث شریف امام (ع) می فرماید: «انسان در حال نماز در محضر خدا و به یاد خداست و همین حالت او را از معاصی بازداشته و از همه تباهی ها و تاریکی ها او را مانع می شود.» (ری شهری:1377، ج 5/ 376)

 


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-فلسفه وحکمت نماز- برگرفته از سایت حجیج-چکیده- هیچ یکاز اعمال عبادی وامور دینی درحیات وزندگانی انسان- بی تاثیر نیست بلکه هریک از انها درحد خودموثر واقع میشوند ومیزان تاثیر انها بنابر اهمیتی است که شارع مقدس( همه العباد از حکمت مقدس سرچشمه گرفته است) – ( همه خلوقات هرکدام مانند نماز هستند)—درباب تاثیر نماز- اثار وبرکات زیادی رابرشمرده اند—که یکی از انها حل مشکلات دنیوی انسانها است- یعین نماز میتواند بسیاری از مشکلات ومعضلات نماز گزار رادرامور زندگانی مادی اش ازبین ببرد- وانهارا از سر راه او بردارد—همچنین اسرار وفوائد- معنوی بیشماری – بر اقامه نمازمترتب هست—که موجب میشود-تاریکی راز قلب انسان بزداید(موتور حرکت وجهش از روی گناهان و وارلد کردن ابشار حب الهی در دریاچه قلب- وانگیزه وشجاعت برای مبارزه با تاریکی ها وطاغوتیان وشیطاتین- هرچه خوبان دارند ان تنها دارد- ولذت بردن از صفات الهی )---- ودرپایان از سخنان حضرت امام رحمت الله عارف صدر نشین وتکیه داده برمتکی توکل- شیر بیشه شجاعت عبد ذلیل گریان عاشورا) سالک دراین زمینه بهرهجسته ایم-گزینشی انتخاب شده است—اولا به دلیل صد ها ایه وحدیث—که مردم را به تعقل .تفکر-فرا –میخواند—وهیچ مکتبی به اندازه اسلام اندیشیدن دعوت نکرده است-ثانیا یکی از انتقاد های که قران بر مشرکان وبت پرستان(و- دنیا پرستان)- بخاطر تقلید کورکورانه وبی دلیل انها است(که) از نیکان خویش-(داشتند)-ثالثا-خود قران(واحادیث) بارها درکنار بیان احکام ودستورات-نورانی خویش – به دلیل ان هم اشاره کرده است- امامان معصوم(ع) هم در روایات زیادی به بیان حکمت ها وارار عبادت پرداخته اند-ودانشمندان مصسلمان نیز به تالیف کتابهائی پیرامون این موضوع اقدام کردند-( عظمت نماز ازاین حدیث-که حضرت زهرا علیها السلام زمانی که درشب عبادت میکردند فرشتگان نوری را میدیدند که چشم انهارامیزند واز زمین چنین انتظاری نیست!!منشاان چیست انراا زخداوندمنان طلب کردند حضرتحق فرمودند حضرت فاطمه سلام الله علیها درنماز هستند ونشان میدهد چقدرنماز میتواند نورانیت ایجاد کند)- به علاوه- باپیشرفت دانش بشری- روز-به-روز- ازپرده از اسراراحکام الهی ودستورات دینی –برداشته میشود- وهرچه از عمر اسلام میگذرد- برعظمت وجلوه ای ان افزوده گردد-(برعکس از اندیشه های باطل- تاریکی انها مشخص میشود)- تاریکی انها مشخص میشود) ا توجه به همه نکات فوق، یادآوری می شود که    :

توجه به همه نکات فوق، یادآوری می شود که    : 

 

    1- لازم نیست دلیل همه احکام را، همه مردم درهمه زمان ها بدانند. گاهی دلیل برخی از آنها الآن روشن نیست ولی گذشت زمان، آن را روشن می سازد    . 

 

    2- درفلسفه احکام، تنها نباید نظر به فواید وآثار مادّی آنها داشت و تنها به بعد اقتصادی وبهداشتی آنها توجه کرد واز اثار روحی ومعنوی وآخرتی آن غافل ماند    . 

 

    3- کسی که خدا را حکیم ودستورهایش را براساس حکمت می داند نباید به خاطر اینکه امروز دلیل حکمی را نمی داند از انجام آن تخلّف کند    . 

 

4- اگر گوشه ای از اسرار حکم خدا را دانستیم، نباید فکر کنیم که به اسرار احکام الهی واقف گشته ایم، مگربا عقل محدود انسانی می توان به عمق احکامی که از علم بی کران الهی سرچشمه می گیرد پی برد ؟

 

معنا و مفهوم نماز

 

نماز در لغت به معنای پرستش، نیاز، سجود، بندگی و اطاعت، خم شدن برای اظهار بندگی واطاعت(فرهنگ عمید:1354،ج2،واژه صلاه/694) و یکی از فرایض دین و عبادت مخصوصی است که مسلمانان پنج نوبت در شبانه روز به جا می آوردند. نماز یعنی خدمت و بندگی، فرمان برداری، سر فروآوردن و تعظیم کردن به نشانه احترام. نماز، داروی نسیان و وسیله ذکر خداوند است. نماز رابطه معنوی مخلوق با خالق است. نماز یعنی دل کندن از مادیات و پرواز دادن روح، یعنی پا را فراتر از دیدنی ها و شنیدنی ها نهادن.

 

اهل لغت، صلوه را مشتق از تصلیه می دانند، به معنی مستقیم کردن چوبهای خمیده- (از طریق نزدیک کردن آنها به آتش و حرارت) است.(المنجد:1377،ج1، واژه صلاه/603) گویی نمازگزار با توجه به مبدأ هستی و با حرارتی که در أثر صعود به سوی شمس حقیقت معنوی کسب می کند، کژی های نفس را که در أثر توجه به غیر خدا ایجاد شده است تعدیل می نماید.

 

نماز سرود یکتا پرستی و زمزم? دلنشین فضیلت و پاکی و تمرین وظیفه شناسی و سپاس به درگاه احدیت است. نمازهای پنجگانه همانند نهرهای آبی هستند که انسان روزانه پنج بار چرک و آلودگی جسم خود را درآن شسته وزنگار نیستی و هوی و هوس و سیاهی ترس ها واضطراب ها را به وسیله آن از جان و دل می زداید.

 

پیامبر اکرم (ص) به هنگام رسیدن وقت نماز می فرمود: «بلال ما را با اعلام رسیدن وقت نماز آرام ساز» که «ألا بذکر اللّه تطمئن القلوب » (رعد،13/28)

 

آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش می یابد.(قرآن کریم،ترجمه محمد مهدی فولاد وند)

 

وامام صادق(ع) می فرمود: « هرگاه برشما به علت فشار زندگی هموم وغموم وارد شد وضوگرفته، به مسجد درآئید و دو رکعت نماز کنید تا ناراحتی شما رفع شود، که خداوند می فرماید: «واستعینوا با لصّبروالصلوه إنّ اللّه مع الصابرین» (بقره ،2/153)

 

ازشکیبایی ونمازیاری جویید؛ زیرا خدا با شکیبایان است.

 

در زندگی بوعلی سینا هم می خوانیم که هرگاه برای حل یک مسأله دشوار خود را در بن بست می دید دو رکعت نماز می خواند و پس از آن مشکلش حل می شد.

 

نماز امری است الهی که تحقق آن همانند سایر امور، دارای ظاهر و باطن است که در متون دینی به هر دو جهت آن اشارت رفته است. تصویر ظاهری نماز همان است که با اعمال مخصوصه انجام می گیرد و حفظ آن نیز فرض و واجب است امّا روح و باطن نماز عبارت است از: اخلاص، حضور قلب، ذکر خداوند و تعظیم در مقابل او، امید و دل بستگی به ذات ربوبی، اعتماد و رکون به وجود سرمدی و محو شدن در مقابل ذات یکتایی که در مقابل عظمت و جلالت او قیام نموده است.

ازشکیبایی ونمازیاری جویید؛ زیرا خدا با شکیبایان است.

در زندگی بوعلی سینا هم می خوانیم که هرگاه برای حل یک مسأله دشوار خودرا در بن بست می دید دو رکعت نماز می خواند و پس از آن مشکلش حل می شد.

نماز امری است الهی که تحقق آن همانند سایر امور، دارای ظاهر و باطن استکه در متون دینی به هر دو جهت آن اشارت رفته است. تصویر ظاهری نماز هماناست که با اعمال مخصوصه انجام می گیرد و حفظ آن نیز فرض و واجب است امّاروح و باطن نماز عبارت است از: اخلاص، حضور قلب، ذکر خداوند و تعظیم درمقابل او، امید و دل بستگی به ذات ربوبی، اعتماد و رکون به وجود سرمدی ومحو شدن در مقابل ذات یکتایی که در مقابل عظمت و جلالت او قیام نموده است.

 

 


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-شعر حسینی –از خانم زهرا نقوی- بخش دوم-در شب اخر-شب قبل از پایان -به ارامی دردرون چادرها گام زدم-شاهد مشکهای خشک شده-اویزان به چادرهابودم-بچه ها بازبان خشک جون صفحه سنگ- غلطان درلبان سوخته شده –انان صدای بلند امواج ارا که بشدت روان بودند اگاه ومیشنیدند-که درنزدیکی انان بود-اوباشان همراه به رودخانه را سد کرده بودند-من شاهدبودم که مادری شیری-برای تغذیه فرزند اش نداشت-که حداقل تشنگی بچه را برطرف میکرد-تاخون به گلونازک اش برسد(شخصی است- تا می درخم بجوش اید)خواهر معظمه-  اش زا که بهمرتبه اعلا رسید- وسپس درنقش مادری – پسران خودرا برای سلاخی فردا اماده میکرد-فلباشسریع باز میگشت بارها تافقط احساساش برای بردارباشد- گریه اش برای فردا که شاهدافتادن خورشید پرجلال ودرخشان برخاک بیابان دشت وسیع نینو نگه داشته بود- خانمی که همه چیز داشت ولی تنها ایمان پرصلابت باقی مانده بود-تابرای-او ایمان استثنائی خاص باشد


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است بدنبال یک نظریک متخصص درباره- پیداشدن گاز-ترکیه در دریا- انرا تکتیک انحرافی برای قوت قلب دادن به ملت میدانست-ترکیه درزمان خلافت اقای اردوغان-مداوم روبه تیرگی گذاشته است- ترحیمات امریکا عدم سرمایه گذاری-جهانی- سقوط ارزش پول لیره ترکیه ومشکلات کورنا بخصوص درجهت گردشگری- وغیره- وسیاست گیچ کننده-درحالیکه بااسرائیل رابطه تنگاتنگی دارد – واسرائیل سرمایهگذاری بالائی درترکیه کرده است درخیلی موارد ضد اسرائیل-عمل میکند- حفاری در دریا کارامریکابود-که متوقف شد گرچه اقای اردوغان فرمودند درظرف سه سال وارد مدارمیشود ویک مسئول وزارتی فرموده است-که دراطراف ان چاه های دیگر زده میشود- بیشتر جنبه روحیه بخشی دارد-مندیروز خواستم سری به روزنامه معروف- حریت بزنم- باز نمیشد با فییلترشکن وارد شدم-کامپیوتر قفل کرد بانود انلاین که یکیازبهترین انتی ویروس های امریکا است بیان کرد مانمیتوانیم- ویروس انر را پاک-کنیم از کلینر استفاده کنید درحدود128 ویروس-وارد شده بود که بارها کیننر پاک میکرد گاهی فقط 12تای انرا پاک میکرد-من زمانی روزنامه رادیدم- بسیار تعجب کردم- یک روزنامه بسیارقوی بود که همه کهمقاله داشتندکه بسیارهمبود عالیترین تخصص هاراداشتند واخبار زیادی داشت وستون نظریاتمردم فوقالعاده قوی وبسیاربود بشدت تنزل کرده چیزی زیاد برای گفتن ندارد وتنها چهار مقاله دارد که سه تاان سیاسی نیست فقط یک مقاله سیاسی دارد توصر مکین این ویروس ها کارامریکا است- زیرا بعدازکودتا دراین روزنامه پاک سازی عجیبی شد که بعضی ازانها زندان رفتند- ودرب اش مدتی بسته بود ومامورین اطلاعات در داخل روزنامه بودند حال روزنامه طرفدار دولت است- واقعا جای تاسف است که درزمان-سکولار وضع بهتری دارد تا زمان خلافت—این مقاله سیاسی-مقاله بدی نیست- یک نکته جالب دارد-دوران ارامش ویقین وقابل محاسبه-تمام شده است دوران شعارهای مفتکی است- هرلحظه ممکن است حدیک شعارتمام شود وشک اور شود- امایکنکته مسلم است مسائل ترکیه مستقل حل نمیشود در رابطه ترکیه- امریکا حل میشود ولو بهگاز دست پیداشود که هنوز وضع اش مشخص نیست- وباتولید گازهم وضع مشخص نیست-ترکیه برای انکه مسئله داخل ساکت کند باید مسئله به جای دیگربرود- یکی بحران لبیی است که درحال ساکت شدن اتشفشا ناست مسئله مصر است انجاهم ساکت شده است مسئله یونان است که شکایت به سازمان ملل متحد رفته است- داعش است که اخیرا درحال کشف انها هستد- پ پ کا-هزاراندی کشفشدند وتبدیل به پ پ کا خنثی شدن – زمانی کرد باوجودانکه سنی ومسلمان است درجه دو است وهیچگونه اراد ه ای ازخودندارد- طبیعی است سربشورش میگذارد وخلافت را بزیر سئوال میکشاند ایشان میگوید که پ-پ- کا تابحال48000 را کشته است- ودرلیست امریکا- انگلستان-تروریست است پس همکاری امریکا باانها درقتل این افراد شریک هستند درحالیکه امریکا چندی قبل به کمک پ-پ کا امد که بخاطر حقوق بشرازانها-حمایت کند وخلافت نپذیرفت واقای ترامپ هشدار داد-وتحریم کرد دخالت یک کشوراجنبی کافر ومعلوم الحال- ازامت سنی- بسیار خنده اور است امید است که اقایان اندکی با اسلام بازی نکنند که خدای نکرده اسمانهم وارد معرکه شود-انشاالله


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریا ت شخصی است-نسل سوخته کیست-این موضوعدرطول تاریخ روشنفکران دربار ه اش بحث کردندباعناوین مختلف ویک حقیقت باطنی واحد- قران مجید کسانی که مرده هستند واز دین ناب دور هستند وحاضر بقول دین ناب نیستند مرده میداند انسان نمیتواند با تمدن فکری خود- خودرا احیا وزندهکند بلکه خودرا میسوزاند- والعصر – ان الانسان لفی خسر انسان درخسران است مگر ایمان ناب بیاورد وعمل صالح کند-یک نکته عمیقی دارد- ان این است احیا برگرفتن مدرک نیست ورفا نیست- باازادی مطلق نیست- استقامت در گفتن حق وصبر کردن است-ولو انسان به هیچکدام از ان شروط نرسد که انها درجاخودهم چناچه درچهارچوب- اسلامی هم باشدنرسد-سعی کند-مایوس نشود ویاس پیدا نکند-کنار نکشد-وفریب نخورد-یک حدیثی عجیبی است- خداوندمنان فردی که زاهد وباتقوا بوده است- دستور میدهد که ایشان به جهنم بفرستند- فرد تعجب میکند-خداوندمنان میفرماید-تودر دنیا زحمات زیای دبرای درک دین کشیدی- ولی دهمیشه درمقابل کفر ارزش انهاراکم میدانستنی –تو دین من را خفیف میدانستی پس منراخفیف میدانستی مسئله فروتنی یک امر اخلاقی است ولی مسئله عقاید یک بحث عقلانی وارزشی است غرب زده درزمان قبل هم یک نسل سوخته است-حال میفهمد – ازشمال ایران تا جنوبی ترین نقطه ایران درجبهه وحدت واشترام ایدلوژی بود وهمه یکسان میفمهد- این پدیده یک معجزه است حال کسی که وحدت زبان دارد –وحدت به خاک- دمکراسی معتقد است به رفاه معتقد است به حقوق بشر معتقد است به غرب گرائی معتقد است دارد- به فرهنگ باستانهم معتقد است-ولی به هم اعتمادندارد وهرکس تحلیل ونتجه گیری ایشان مورد کنکاش قرارداد دشمن ن فرد میشودوبه خانه اش- برای گفتمان راه نمیدهاد- هرکس به غیراندیشه من میاندیشد-دشمن است- وحاضر به استقامت نیست- زیرا بیست وپنج سال کاریازپیشنرفته است- چرا این ارزش ها سازنده نیست اینهاارزش های حاشیه ای هستند ارزش های اصلی راگم کرده است بین اندیشه درونی واجرایان دربیرون وقفه وتعطیلی افتاده است تقریبا انچنان قران میفرماید دراوهام است- وخودرا میسوزاند بدون انکه بداند- ونسل بعد درخارج دیگر برای ایشان ان ارزشی که خودقبول داشت-قبول ندارد ومصرف نسلی دارد از جهتی دربهت است چراین ارزشها کارائی لازم راندارندومومنین دربهت وشگفتی هستندکهچگئنه این ارزشها انسان راباور وامیدوار وعقلانی حتی جوانان کالیفرنیا میگویند جوانان ایر انی مارا برای انکه ازامریکاجداشویم کمک کنند-قران مجید همین حرف رامیزند- که کفر درختی است زیاد رشد نمیکند وبا باد شدید کنده میشود-اما ایمان دانه ای است که درخاک قرا ر میگید وسپس نمو میکند وسرانجام درمقابل طوفانها ایستاد است- درحالیکه قبلا بنحو دیگری تصور میکرد- ایران را درحالت خففقان میبند- به غرب میرود-کتاب ها ی ایدولوژِی غربی که درایران عاشق انهابود- دویستنسخه بیشر فروش نداردتنهاموزیک وکارهای هنری ونوروز عامل جذب است-ان فضا ازادی ایشان دوقطبی کرده است نمداندچگونه بندبازی کند خطرناکترینموقعیت همین است که میبایست یک طرفه شود که نمیشود وبحران هویت ایجادمیشود وهمهچیز را دگرگون میکند جبرو اختیاری که عاقلانه نیست- البته سرانجام افرادمتفکربوجود خواهند امد وراه را نشان خواهندداد-انشاالله


ارسال شده در توسط علی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3