بسم الله الر حضرت فاطمه سلام الله علیها وا لها وبعلها حمن الرحیم-بخش پنجم- موضوع لذت های جنسی یکی از قویترین لذت های بشری است که فشار ورنج روانی دارد وهم فشار ورنج فیزیکی دارد- که هم درضمیر خود اگاه وهم درضمیر ناخود اگاه جایگاه خاصی دارد ودر خارج هم عوامل زیادی موجود است که بهمحص ارتباط باروان انسان انرافعال میکند بطوریکه درشخصیت واخلاق ومنش ورفتار انسان دارای نقش است این دوجنس نسبت به هم دارا ی تمایلات وکشش وکنش همیشگی هستند- روانشناسان همگی به صورت وسیع واجمالی به تمایلات که ریشه درغریزه دارد بخصوص لذت های جنسی را که ایجاد کننده انگیزه های بسیار قوی وعمیق وریشه دار درانسان معتقد هستند- و از اقلامی که درشناخت مسائل ومشکلات انسان به ان توجه عمیق ودقیق میشود همین تمایلات است- هم درسیر طبیعی ان وهم زمانی که ایجاد مشکل میکنند – حتی امروزه تمایلات عقلانی واحساساتی- اخلاقی وایدولوژیکی هم به ان اضافه شده است- این تمایلات چه در ضمیر ناخود اگاه مچه درضمیر خوداگاه ":گره:": بخورد ویا مانع برای ان ایجاد شود فرد دارای " عقده:" میشود حا ل ممکن است که حالات مشخص واشکار ورفتارهای بیین از خود نشان دهد که به ان رفتار های مستقیم میگویند ویا دارای رفتارهای غیر مستقیم که ناشی ازهمین موضوع است ظهور کند که تشخیص ان به صورت یک معما است ونیازمند تخصص است تا ریشه های انرا کشف کند- جامعه از بدو خلقت تا کنون با درک این تمایلات درمقابل ان تسلیم شده است وهمیشه سعی کرده است که راه حل طبیعی انرابدست اورد ولی بعلل فراوانی به خطا رفته است که از دلائل وجود شیاطین سیاسی واقتصادی بوده است راه غلط بقول روانشناسان از جهتی ارضائ بدل است واز جهتی زخمی شدید بر روان است یکی ار بهترین دلیل ها خدایانی که همیشه جوان میمانند همیشه در جریانهائی جنسی قراردارند- تمام ادیان سعی کرده اند که هم به تمایلات غریزی را پاسخ مناسب بدهند وانرا به خوبی مدیریت کنند وهم به اعتقادات وعلوم عقلانی واخلاقی واحساسات انسان یاسخ مناسب بدهند وانرا به خوبی مدیریت کنند ولی همانطور که روانشناسان کشف کردند فرد باید ازجهتی مقداری از ازادی خود را ازدست بدهد- تاا زجهتی دیگر به ارامش وکمال ونجات دست پیدا کند واز رنجهائیکه میبرد نجات پیدا کند ولی شیاطین چون میدانند که انسان دراین رابطه هم باید دارای مسئولیت مناسبی باشد وهم هزینه مناسبی کند یکرا میان بر ایجاد میکنند که با کمترین مسئولیت وکم ترین هرینه بالاترین لذت وارضا را ببرند باز روانشناسان اثبات کردهاند که انسانها چندوجهی هستند ممکناست فردی سریع متوجه شود که این نوع ارضا ارامش وکمال ونجات درپی ندارد وبدنبال اخته کردن خود برونند وعدهای مداوم خود را گول بزنند ول. به نتایج بدتری هم برسند همچنان معتاد این روش شوند وحتی درک نکنند که بعضی بحرانهای روحی انان ازهمین موضوع سرچشمه میگیرد ولی مسلم است درطول زمان من کم وبیش به نتاجی خواهند رسید جناب یونگ بر خلاف استاداش جناب فروید معتقد است که تعلیم وتربیت نقش سازندهای دارد تا ان حد که ممکن است که فرد به عقده همدچارنشود جبری انچنان که جناب فروید بیان میکند نیست- دوم نقش زنان- روانشناسان معتقد هستند که بعضی تمایلات درانسانها به ساخت ضمیر خود اگاه وناخوداگاه هرفرد وابسته است که این استعداد بدنبال ظهور وبروز خود هستند وچناچه مانعی بر سر روانشدن انها بوجود اید عقده ابوجود میاید دغدغه ها ووسواسها از همین جا وبه همین علت بوجو میاید این تمایلات برای فرد انگیزه وارزش وعلاقه ایجاد میکند ومسیر فرد را مشخص میسازد ولذا در طول تاریخ جامعه متوجه این موضوع شده است واز این استعدادها خواسته است برای برطرف کردن نیازها ومشگلات خود بهره بگیرد وسپس درهمان جهت انها را تربیت کند ولی متاسفانه دیدگاه بسیار سطحی وساده وبدون دقت داشته است وبیتر به مسائل محسوس مانند خصوصیات قیزیکی وبعضی خصوصیات روانی بسنده کرده است وهمیشه ترس داشته است که چناچه برخلاف این قوانین عمل کند باعث شکست وناکامی ولوث کردن مسئولیت گردد وبرهمان اساس انسانها طبقه بندی وارزش گذاری کرده است- ادامه دارد