سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام


خیز ایالات متحده برای افزایش حمایت مالی از اوکراین در اجلاس آتی گروه 20
خیز ایالات متحده برای افزایش حمایت مالی از اوکراین در اجلاس آتی گروه 20

یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز جمعه به خبرنگاران گفت که جنت یلن، وزیر خرانه‌داری از هر فرصتی برای انتقاد از جنگ روسیه در اوکراین و همکاری با متحدان برای کاهش آثار ناشی از این جنگ، از جمله ناامنی غذایی و قیمت بالای انرژی استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت که یلن همچنین بر نیاز به افزایش حمایت مالی از اوکراین، از جمله برنامه جدید وام صندوق بین المللی پول، تاکید خواهد کرد.

این مقام گفت: «من انتظار ندارم که او با همتایان روسی خود به هیچ وجه تعامل داشته باشد، جز اینکه با قاطعیت هر گونه اظهارات نادرست از سوی آنها در این جلسات را رد کند و با صراحت از روسیه و جنگ در اوکراین انتقاد کند.

این مقام گفت یلن در حال حاضر هیچ ملاقاتی با همتایان چینی نداشته است. یلن هفته گذشته گفت که امیدوار است برای دیدارهای اقتصادی در سطح بالا به چین سفر کند، اما زمان بندی این ملاقات‌ها مشخص نیست زیرا وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا در حادثه مربوط به سقوط بالن چین نفش مرکزی داشتند.

به گفته این مقام، یلن در نشست‌های گروه 20، چین را تحت فشار قرار خواهد داد تا به سرعت برای بخشودگی بدهی‌های کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط گام بردارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-وجود هم ذات میخواهد- که موصوف میگویند وهم صفت- که باهم اتحاد ایجاد کنند ویک واحدشوند بدون یک دیگر وجود پیدا نمیکننددرمخلوق اصلا وجود پیدا نمیکند زیرا حکمتی ندارد- درخداوند منان چناچه صفات ثا نویه نداشت وفقط صفات  ذاتی اولیه راداشت  فقط خودرادرک میکرد و مخلوقی نداشت  سیستم مخلوق راخداوندمنان ذات وصفات اش رامشخص میکند-مثلا موجودات بهشتی حسن خلق دارند ولی صاحبان جهنم همگی خشونت وقهارو  اهل ستیز هستند ولی خداوندمنان نهعلت خارجی دارد ونه علت درونی دار د ومشکل هم همین است ولی یک سیستم کامل است- درک  ان سیستم کمی مشکل است ولی روح انسان تاحدی انراروشن میکند- قدما صفات را مانند  هوا دراب تعبیر میکنند  اب اگربخواهد تغیر مکانی کند به هوا نیازمند است- - مسله روح درک اش کمی سخت است- فرد فکرمیکند- که مثلامسافرت رفت روح او درسینه است-همراه اومیایدروح مکانی ندارد اصلا مکانی نیست بهحسم علقه دارد یعنی علاقه دارد واین علاقه ایجاد ارتباط میکند واز این ارتباط هم یک سودمندی دارد-روح همه جا است- یکسری صفات  ذاتی هستند مانند الرحمان والرحیم- درفطرت انسانی انرا بصورت اندکی  باتوان کم  قرارداشته است وبایدانرا فرد رشد دهد- یک علم داریم که میتواند هم مثبت باشد وهم منفی باشد ئلی حکمت فقط علم مثبت است-علم نافع-خداوندمنان فرموده است بههرکس علم نافع دادهشد خیر کثیردارد- درجای فرموده است حکمتهای منرا  درتکالیف من نسبت به شماها پیدا کنید بعضی ها میگیوند علم خداوند از کجا پیداشده است علم خداوند ابداع خوداش است- ازصفر تاصد- یعنی علمس از است وقانون ساز است بشرهم تاحدی اینچنین است  فرش درست میکند وماشین میسازد یعنی قوانین وفرمول های انرا مشخص میکند وضعف انسان درهمین جا است-که نمیتواند به اسانی قوانی پر حکمتی رابدست اورد ولی حتی بسیاردانشمند باشد اینجا است به معصوم نیازمند است- یک مقاله انگلیسی رامیخواهم ترجمه کنم  انشاالله- دختر خانمی مقاله دریک روزنامه نوشته است پدر پیرمن  بخاطر کمبودمالی درست حسابی  درمان نشده به خانه خوداش امده است- وبخاط کمبودمالی از گاز استفاده نکرده است بشدت بیمار است من  ایشان را به منزل اوردم ودرکناریک بخاری بر قی قراردادم-وپول مادوتا بسختی میرسد واگرقرار است کالاه گران شود مانمیدانیم  باید چه کنیم هرچه قابل فروش بود فروختیم واول بگوید کاری درست کردیم ویاغلط بوده است واگر کارمادرست بوده است چاره ما دراینده چیست-مردم هه گفتند حزب کارگر برنامه بدهد حرب کارگ گفته استبرنامه حزب محافظه کاری عالی است؟؟ حزب محافظه کار یک معاویه ای به سمت حزب کارگرفرستاده استکه اول خلاقیتها ی درستی داشته است سرانجام خواسهاست حزب کار گربرنامه بدهد ریس حزب کار گر  گفته بیشرف-پس معلوم مشود تو یک شیطان هستی  بفع حزب محافظه کار برای انکه  انها میدانندکه درس سریع درست میکردیم ومهم   ازانها پشتیابنی میکنم-که زمانیکه  با سر بزمین خوردندماراگناه کارنکنند-نهتنها مردم انگلستان بفلاکت رساندند اوکراین ردرند بفلاکت میرسانند همانطور خاندان پهلوی بفلاکت رساندند تاز ه اینها ادم های خوبی نیستند مسلم است که جامعه بسمت بدبختی میکشانند- برگردیم به روح فرض کنیدفردی دربسیاری از علوم متبحر است وقتیکه درباره جزیات علوم فکر میکند دریک نقته مغزی  دریک تارکی وبرای بعضی دریک سفیدی ان مطلب ظاهر میشود برای او فرقی ندارد چه علمی باشد- ودرخداون منان اینمطلب دراوج است همه دریک نقطه برفرض هستند-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-وجود هم ذات میخواهد- که موصوف میگویند وهم صفت- که باهم اتحاد ایجاد کنند ویک واحدشوند بدون یک دیگر وجود پیدا نمیکننددرمخلوق اصلا وجود پیدا نمیکند زیرا حکمتی ندارد- درخداوند منان چناچه صفات ثا نویه نداشت وفقط صفات  ذاتی اولیه راداشت  فقط خودرادرک میکرد و مخلوقی نداشت  سیستم مخلوق راخداوندمنان ذات وصفات اش رامشخص میکند-مثلا موجودات بهشتی حسن خلق دارند ولی صاحبان جهنم همگی خشونت وقهارو  اهل ستیز هستند ولی خداوندمنان نهعلت خارجی دارد ونه علت درونی دار د ومشکل هم همین است ولی یک سیستم کامل است- درک  ان سیستم کمی مشکل است ولی روح انسان تاحدی انراروشن میکند- قدما صفات را مانند  هوا دراب تعبیر میکنند  اب اگربخواهد تغیر مکانی کند به هوا نیازمند است- - مسله روح درک اش کمی سخت است- فرد فکرمیکند- که مثلامسافرت رفت روح او درسینه است-همراه اومیایدروح مکانی ندارد اصلا مکانی نیست بهحسم علقه دارد یعنی علاقه دارد واین علاقه ایجاد ارتباط میکند واز این ارتباط هم یک سودمندی دارد-روح همه جا است- یکسری صفات  ذاتی هستند مانند الرحمان والرحیم- درفطرت انسانی انرا بصورت اندکی  باتوان کم  قرارداشته است وبایدانرا فرد رشد دهد- یک علم داریم که میتواند هم مثبت باشد وهم منفی باشد ئلی حکمت فقط علم مثبت است-علم نافع-خداوندمنان فرموده است بههرکس علم نافع دادهشد خیر کثیردارد- درجای فرموده است حکمتهای منرا  درتکالیف من نسبت به شماها پیدا کنید بعضی ها میگیوند علم خداوند از کجا پیداشده است علم خداوند ابداع خوداش است- ازصفر تاصد- یعنی علمس از است وقانون ساز است بشرهم تاحدی اینچنین است  فرش درست میکند وماشین میسازد یعنی قوانین وفرمول های انرا مشخص میکند وضعف انسان درهمین جا است-که نمیتواند به اسانی قوانی پر حکمتی رابدست اورد ولی حتی بسیاردانشمند باشد اینجا است به معصوم نیازمند است- یک مقاله انگلیسی رامیخواهم ترجمه کنم  انشاالله- دختر خانمی مقاله دریک روزنامه نوشته است پدر پیرمن  بخاطر کمبودمالی درست حسابی  درمان نشده به خانه خوداش امده است- وبخاط کمبودمالی از گاز استفاده نکرده است بشدت بیمار است من  ایشان را به منزل اوردم ودرکناریک بخاری بر قی قراردادم-وپول مادوتا بسختی میرسد واگرقرار است کالاه گران شود مانمیدانیم  باید چه کنیم هرچه قابل فروش بود فروختیم واول بگوید کاری درست کردیم ویاغلط بوده است واگر کارمادرست بوده است چاره ما دراینده چیست-مردم هه گفتند حزب کارگر برنامه بدهد حرب کارگ گفته استبرنامه حزب محافظه کاری عالی است؟؟ حزب محافظه کار یک معاویه ای به سمت حزب کارگرفرستاده استکه اول خلاقیتها ی درستی داشته است سرانجام خواسهاست حزب کار گربرنامه بدهد ریس حزب کار گر  گفته بیشرف-پس معلوم مشود تو یک شیطان هستی  بفع حزب محافظه کار برای انکه  انها میدانندکه درس سریع درست میکردیم ومهم   ازانها پشتیابنی میکنم-که زمانیکه  با سر بزمین خوردندماراگناه کارنکنند-نهتنها مردم انگلستان بفلاکت رساندند اوکراین ردرند بفلاکت میرسانند همانطور خاندان پهلوی بفلاکت رساندند تاز ه اینها ادم های خوبی نیستند مسلم است که جامعه بسمت بدبختی میکشانند- برگردیم به روح فرض کنیدفردی دربسیاری از علوم متبحر است وقتیکه درباره جزیات علوم فکر میکند دریک نقته مغزی  دریک تارکی وبرای بعضی دریک سفیدی ان مطلب ظاهر میشود برای او فرقی ندارد چه علمی باشد- ودرخداون منان اینمطلب دراوج است همه دریک نقطه برفرض هستند-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمنالرحیم- بیانات امام جوادعلی اسلام درباره اخرالزمان به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام

براى قائم ما غیبتى است که مدت آن طولانى خواهد شد. شیعیان را در این زمان مى‌بینم که همانند گلّه بى‌صاحبى که در دشت پراکنده شده باشند، به دنبال چراگاه و مرتع مى‌گردند، اما آن را پیدا نمى‌کنند (به جستجوى آن حضرت مى پردازند، اما او را نمى‌یابند) آگاه باشید؛ هرکه از شما در دینش ثابت‌قدم باشد و به واسطه طول غیبت او قلبش را قساوت فرا نگیرد، چنین فردی هم‌درجه من در دوران قیامت است؛ سپس فرمود قائم از ما (اهل بیت) است؛ هنگامی که قیام کند، بیعت هیچ فردی بر گردن او نباشد؛ به این جهت ولادتش مخفی و جسمش در غیبت است.

لِلْقَائِمِ‏ مِنَّا غَیْبَةٌ أَمَدُهَا طَوِیلٌ کَأَنِّی بِالشِّیعَةِ یَجُولُونَ جَوَلَانَ النَّعَمِ فِی غَیْبَتِهِ یَطْلُبُونَ الْمَرْعَى فَلَا یَجِدُونَهُ أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَى دِینِهِ‏ وَ لَمْ یَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَیْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِی فِی دَرَجَتِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ ثُمَّ قَالَ ع إِنَّ الْقَائِمَ مِنَّا إِذَا قَامَ لَمْ یَکُنْ لِأَحَدٍ فِی عُنُقِهِ بَیْعَةٌ فَلِذَلِکَ تَخْفَى وِلَادَتُهُ وَ یَغِیبُ شَخْصُهُ. (کمال الدین و تمام النعمة، ج‏1، ص 303)

انتهای پیام



ارسال شده در توسط علی

shia-news.com

چهل حدیث درباره مال و ثروت از ائمه اطهار (ع)

شیعه نیوز | اخبار شیعیان جهان | Shia News Agency 9-11 minutes


 «شیعه نیوز»: «امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»: ما بَلَی اللهُ العِبادَ بِشَیءٍ اَشدَّ عَلیهم مِنَ اِخراجِ الدِّرهَم! خداوند بندگان را به چیزی سخت‌تر از خرج کردن پول امتحان نکرده است! (بحار، ج 70، ص 139)
چهل حدیث درباره مال و ثروت
1ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
اَلمالُ عارِیةٌ.
مال و ثروت در دست انسان یک عاریه و امانت است. (فهرست غرر، ص 374)

2ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
اِنَّ اَحسابَ اَهلِ الدُّنیا هذا المالُ!
حَسَب و افتخارات اهل دنیا تنها در همین مال‌ و منال‌ها خلاصه می‌شود! (شهاب‌الاخبار، ص 258)

3ـ «امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»:
ما بَلَی اللهُ العِبادَ بِشَیءٍ اَشدَّ عَلیهم مِنَ اِخراجِ الدِّرهَم!
خداوند بندگان را به چیزی سخت‌تر از خرج کردن پول امتحان نکرده است! (بحار، ج 70، ص 139)

4ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
حُبُّ المالِ یُوهِنُ الدّینَ و یُفسدُالیَقینَ.
مال‌دوستی، دینِ و ایمان انسان را سست می‌کند و معتقدات یقینی را تباه و منحرف می‌نماید. (فهرست غرر، ص 376)

5ـ «امام موسی‌کاظم(علیه‌السلام)»:
اِنّ اَعظَمَ النّاسِ قَدْراً اَلّذیِ لایَریَ الدُّنیا لِنَفسِهِ خَطَراً.
بالاترین قدر و منزلت را کسی داراست که دنیا و مادیات در نظر او قدر و منزلتی نداشته باشند. (اصول کافی، ج 1، ص 22)

6ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
خَیرُالمالِ ما اُنفِقَ فی سبیلِ ‌اللهِ.
بهترین مال و ثروت آن مالی است که در راه خدا انفاق شود. (مواعظ عددیه، ص 22)

7ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
لا یُکرِمُ المَرءُ نَفسَهُ حَتّی یُهینَ مالَهُ.
انسان تا وقتی که مال خود را حقیر و ناچیز نشمارد به کرامت نفس و بزرگواری دست نخواهد یافت. (فهرست غرر، ص 377)

8ـ امام علی‌ نقی(ع):
النّاسُ فیِ الدُّنیا بِالأَموالِ وَ فیِ الآخِرَةِ بِالأَعمالِ.
مردم در دنیا با مال و دارائیشان نشانه و شناخته می‌شوند و در آخرت (تنها) با اعمال و کردارهایشان. (بحار، ج 78، ص 369)

9ـ «امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»:
اِنْ کانَ الحِسابُ حَقّاً فالجَمعُ لِماذا؟!
اگر حسابرسی (فردا) حتمی و حق است پس این همه جمع و اندوخته کردن چرا؟! (خصال، ج 2، ص 61)

10ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
یَاابْنَ آدَم! لا بِقلیلٍ تَقنَعُ وَ لا بِکَثیرٍ تَشبَع!
ای آدمیزاد! تو نه با کم قناعت می‌کنی و نه با زیادی سیر می‌شوی! (مواعظ عددیه، ص 11)

11ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
یَاابْنَ آدمَ! مَا کَسَبْتَ فَوقَ قُوتِکَ فَاَنتَ فیهِ خازِنٌ لِغَیرکَ.
ای آدمیزاد! (بدان) هر چه زیادتر از روزی خود به دست می‌آوری خزانه‌دار برای دیگری خواهی بود. (نهج‌البلاغه، کلمة 183)

12ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
الحِرصُ عَلَی الدُّنیا مِن علاماتِ النِّفاقِ.
یکی از علامت‌های نفاق حریص بودن بر دنیا و دنیاداری است. (مواعظ عددیه، ص 11)

13ـ «امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»:
اَوحَی اللهُ عَزّوَجَلّ اِلی موسی(ع): یا موسی! لاتَفرحْ بِکَثرَةِ المالِ وَ لا تَدَعْ ذِکریِ عَلی کُلِّ حالٍ فَاِنَّ کَثَرةَ المالِ تُنسیِ الذُّنوبَ، وَ اِنَّ تَرْکَِ ذِکری یُقسی القُلوبَ.
خداوند متعال به موسی علیه‌السلام وحی فرستاد: موسی! باداشتن مال زیاد خوشحال و مغرور مشو و ذکر مرا در هر حال که هستی از یاد مبر که مال زیاد گنا‌هان را از یاد انسان می‌برد و غافل ماندن از ذکر من باعث قساوت و سنگدلی می‌گردد. (اصول کافی، ج 4، ص 256)

14ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
اِستراحَةُ الناسِ فی‌الیَأسِ.
آسایش (واقعی) مردم، در نداشتن چشم‌داشت به مال دیگران است. (مواعظ عددیه، ص 21)

15ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
کَثَرةُ المالِ تُفسِدُ القُلوبَ و تَنشیءُ الذُّنوبَ.
مال زیاد، دل‌ها را فاسد می‌کند و برگناهان انسان می‌افزاید. (فهرست غرر، ص 376)

16ـ «امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»:
المالُ والبَنونَ حَرثُ الدّنیا و العَملُ الصّالِحُ حَرثُ الآخِرَةِ و قد یَجَمَعهُما اللهُ لِأَقوامٍ.
مال و اولاد بذر و کشتزار دنیا است و عمل صالح کشتزار آخرت است و گاه می‌شود خداوند این دو را با هم جمع می‌کند و به مردمی (شایسته و سعادتمند) عطا می‌فرماید. (تفسیر صافی قدیم، ص 479)

17ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
لایَذهَبُ مِن مالِکَ ما وَعَظَکَ!
مالی که از دست داده‌ای و برای تو یک درس و موعظه بوده (در حقیقت) آن را از دست نداد‌ه‌ای! (نهج‌البلاغه، کلمة 187)

18ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
اِتقَّوا الشُّحَّ فَإنَّ الشُّحَّ أَهلَکَ مَن کانَ قَبلَکُم.
از بخل و حرص کاملاً بپرهیزید. همین بخل و حرص بود که امت‌های پیشین قبل از شما را به هلاکت رسانده است. (مواعظ عددیّه، ص 13)

19ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
السّخاءُ حَسَنٌ وَ هُوَ مِن الأغنیاءِ أحسَنُ.
سخاوت یک خصلت نیکو و پسندیده است اما از اغنیا نیکوتر و پسندیده‌تر است. (مواعظ عددیه، ص 181)

20ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
غَنِیٌّ سَخِیٌّ أجرُهُ کَأَجرِ الخَلیلِ ابراهیمَ علیه‌السلام.
یک آدم غنی سخاوتمند، پاداش او همانند پاداش ابراهیم خلیل پیامبر علیه‌السلام است. (مواعظ عددیه، ص 176)

21ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
الغَنِیُّ بِلاسَخاوَةٍ کَالشّجَرِ بِلاثَمَرٍ.
آدم غنی که سخاوت ندارد مانند درختی است که میوه ندارد. (مواعظ عددیّه، ص 154)

22ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
إنَّ اللهَ یُبغِضُ البَخیلَ فی حیاتِهِ اَلسَّخِیَّ عندَ مَوتِه.
خداوند، آن کسی که در زندگی بخیل و تنگ‌نظر باشد ولی در وقت مردن کریم و سخاوتمند شود! مبغوض می‌دارد. (المحجّةالبیضاء، ج 6، ص 74)

23ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
شَحیحٌ غَنِیُّ أفْقَرُ مِن فَقیرٍ سخِیٍّ!
یک ثروتمند بخیل و طمعکار از یک فقیر سخاوتمند فقیرتر است! (مواعظ عددیّه، ص 22)

24ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
طوبی لِمَن شَغلَهُ عَیبُهُ عَن عُیوب النّاسِ وَأَنَفَقَ مِن مالٍ اکتَسَبَهُ مِن غَیر مَعصِیَةٍ.
خوشا به حال کسی که با اصلاح عیوب خود، او را از دنبال کردن عیوب دیگران باز می‌دارد و از مالی که از راه مشروع به دست آورده (در راه خدا) انفاق می‌نماید. (مواعظ عددیه، ص 10)

25ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
اَلغِنی و الَفقرُ یَکْشفِان جَواهِرَ الرِّجالِ وَ أوصافَهُما!
فقر و غنی حقیقت و رفتار اشخاص را آشکار می‌سازد! (هر دو مایة امتحان است) (فهرست‌ غرر، ص 298)

26ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
مَن قَنَعَ بِما رَزَقَهُ اللهُ فَهُوَ مِن أَغنیَ النّاسِ.
غنی‌ترین مردم آن کسی است که به قسمت خدادادی خود قانع و راضی باشد. (الشِّهاب فی‌الحِکَم و الآداب، ص 21)

27ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
مالُکَ ما قَدّمتَ و مالُ وارِثِکَ ما أخَّرتَ.
مالی که پیشاپیش خود (برای آخرت) می‌فرستی آن مال تو است و آن که بعد از خود به جای می‌گذاری مال وارث تو است. (نهج‌الفصاحه، ج 1، ص 70)

28ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
إنّ قَلبَ الرّجُلِ مَعَ مالِهِ، إنْ قَدّمَهُ أحَبَّ أنْ یَلحَقَهُ وَ إنْ خَلَّفهُ أَحَبَّ أَن یَتخلَّفَ مَعَهُ.
دل انسان به مال و دارائی او بسته است. اگر آن را پیش فرستاد دوست دارد بدان ملحق شود و اگر آن را برای بعد از خود گذاشت دوست دارد (در این دنیا) در کنار آن بماند و با حسرت و ندامت از دنیا می‌رود. (مشکوةالأنوار، فصل 7، باب 6)

29ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
قلیلٌ مِنَ الأَغنیاءِ مَن یُواسی و یُسعِفُ.
از میان اغنیا عدة قلیلی هستند که به داد فقرا می‌رسند و از آن‌ها دستگیری می‌نمایند. (فهرست غرر، ص 299)

30ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
اَعظمُ النّاسِ حسرَةً مَن رَأی مالَهُ فی میزانِ غَیرِهِ و أَدخَلَهُ اللهُ بِهِ النّارَ وَ أَدخَلَهُ وارثَهُ یِهِ الجّنَّةَ!
روز قیامت بیشترین حسرت و افسوس را کسی می‌خورد که ببیند مال او در ترازوی دیگری است (وارث او) و خداوند او را از راه همین مال وارد جهنم می‌کند و وارثش را با عمل صالح از راه همین مال وارد بهشت می‌گرداند! (سفینه، ج 2، ص 558)

31ـ «امام رضا(علیه‌السلام)»:
اَوّلُ مَن‌ یَدخُلُ‌ النّارَ امیرٌ یَتَسلّطُ لَم یَعدِلْ وَ ذو ثَروَةٍ مِنَ المالِ لَمْ یُعطِ‌ المالَ حَقَّهُ و فَقیرٌ فَخُورٌ.
این سه نفر نخستین کسانی هستند که (فردا) وارد جهنم می‌شوند: زمامدار جبّار ستمگر و صاحب مالی که وجوهات و حقوق خود را نمی‌پردازد و فقیر متکبر فخرفروش. (عیون‌اخبارالرضا(ع)، ج 1، ص 28)

32ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
أمسِکْ مِنَ المالِ بِقَدرِ ضَرورَتِکَ و قَدِّمِ الفَضلَ لِیَومِ فاقَتِکَ.
از مال خود به اندازة نیازت برای خود نگهدار و زیادی را برای روز مبادا و فلاکت‌بار (بعد از مرگ) خود پیشاپیش فرست (آن را در واجبات و باقیات صالحات به مصرف برسان). (فهرست ‌غرر، ص 375)

33ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
نِعَم العَونُ علی تقوی اللهِ، اَلمالُ.
مال و دارایی انسان را به تقوی و پرهیزکاری یاری می‌‌نماید و به راستی که چه خوب معین و نیکو یاوری است. (مواعظ عددّیه، ص 19)

34ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
بَرَکَةُ المالِ فی اَداءِ الزّکوةِ
پرداختن زکات و وجوهات، باعث برکت مال می‌شود. (مواعظ عددیه، ص 21)

35ـ رسول اکرم(ص):
إنْ اَردتَ أن یُثرِیَ اللهُ مالَکَ فَزَکِّه.
اگر خواستی خدا مال و دارایی‌ات را زیاد کند آن را پاکیزه و طاهر بگردان (حق و وجوهات آن را بپرداز). (بحار، ج 96، ص 23)

36ـ «امام رضا(علیه‌السلام)»:
أشدُّ الأعمالِ ثلاثةٌ: اِعطاءُ الحَقِّ مِن‌نَفسِکَ، و ذِکرُاللهِ عَلی‌کُلِّ حالٍ ومُواساةِ الأَخِ فی المالِ.
این سه کار (برای انسان) سخت‌ترین اعمال است: با مردم با عدل و انصاف رفتار کردن، در هر حال در ذکر و به یاد خدا بودن، و با مال خود با برادران دینی مواسات نمودن. (مُسندالاما‌م‌الرضا علیه‌السلام، ج 1، ص 288)

37ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
مَن مَدَّ عَیْنَیْهِ الی ما فی أیدیِ النّاسِ مِن دُنیاهُم طالَ حُزنُهُ.
کسی که همواره به دارایی و دنیای مردم چشم می‌دوزد غم و اندوه او طولانی خواهد بود. (تحف‌العقول، ص 51)

38ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
لا مالَ أذهبُ بِالفاقَةِ مِنَ الرِّضا وَ القنُوعِ.
هیچ مالی که بتواند فقر و بینوایی را از بین ببرد بهتر از قناعت و رضا بودن و قسمت خدادادی نیست. (تحف‌العقول، ص 88).

39ـ «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
اِنَّ اللهَ سُبحانَهُ فَرَضَ فی‌ اَموالِ الأَغنیاءِ أَقواتَ الفُقراءِ فما جاعَ فقیرٌ اِلاّبِما مَنعَ غنیٌّ.
خداوند سبحان، آذوقة فقرا را در اموال اغنیا قرار داده است، هیچ فقیری گرسنه نمانده مگر به سبب آنچه که ثروتمندی از او دریغ داشته است. (نهج‌البلاغه، کلمة 320)

40ـ «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»:
إنَّ مِنَ النِّعَمِ سَعَةُ المالِ و أفضلُ مِن سَعَةِ المالِ صِحَّةُ البَدَنِ و اَفضَلُ مِن صِحّةِ البَدَنِ تَقویَ القَلبِ.
یکی از نعمت‌های الهی وسعت مالی است، و از وسعت مالی بالاتر، سلامتی بدن و از سلامتی بدن بالاتر تقوای دل و پرهیزگاری است. (مواعظ‌ عددیه، ص 2)

ر



ارسال شده در توسط علی

یست و هفتم ماه رجب به عنوان روز مبعث نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) دارای فضیلتی است که به این مناسبت، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره می کنیم :
کد خبر: 277113
13:38 - 29 بهمن 1401

به گزارش «شیعه نیوز»، بیست و هفتم ماه رجب به عنوان روز مبعث نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) دارای فضیلتی است که به این مناسبت، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره می کنیم :

امام صادق علیه السلام در روایتی که در کافی جلد سوم، صفحه 469، آمده است، آورده اند:

یوْمُ سَبْعَةٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ رَجَبٍ نُبِّئَ فِیهِ رَسُولُ اللَّهِ(ص) مَنْ صَلَّی فِیهِ أَی وَقْتٍ شَاءَ اثْنَتَی عَشْرَةَ رَکعَةً یقْرَأُ فِی کلِّ رَکعةٍ بأُمِّ الْقرْآنِ وَ سُورَةٍ مَا تَیسَّرَ فَإِذَا فرَغَ وَ سلَّمَ جلَسَ مَکانَهُ ثُمَّ قَرَأَ أُمَّ الْقُرْآنِ أَرْبَعَ مَرَّاتٍ وَ الْمُعَوِّذَاتِ الثَّلَاثَ کلَّ وَاحِدَةٍ أَرْبَعَ مَرَّاتٍ فَإِذَا فَرَغَ وَ هُوَ فِی مَکانِهِ قَالَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّه أَکبرُ وَ الْحمْدُ لِلَّهِ وَ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ أَرْبَعَ مرَّاتٍ ثمَّ یقُولُ اللَّهُ اللَّهُ رَبِّی لَا أُشْرِک بِهِ شَیئاً أَرْبَعَ مَرَّاتٍ ثُمَّ یدْعُو فَلَا یدْعُو بِشَی ءٍ إِلَّا اسْتُجِیبَ لَهُ فِی کلِّ حَاجَةٍ إِلَّا أَن یدْعوَ فی جَائِحَةِ قَوْمٍ أَوْ قَطِیعَةِ رَحِم

روز بیست و هفتم رجب، پیامبر(ص) خبر دادند: کسی که دوازده رکعت نماز در این روز بخواند در هر وقت که خواست در هر رکعت سوره حمد و هر سوره ای که راحت تر است و زمانی که از نماز فارغ شد و سلام داد در جای خود بنشیند، سپس چهار سوره حمد بخواند و معوذات سه گانه را هر کدام چهار بار بخواند (سوره های فلق، ناس و توحید، برخی

ین سوره سوم را احتمال داده اند که سوره کافرون باشد).

پس چون فارغ شد، همچنان در جای خود چهار مرتبه بگوید: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکبَرُ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قوَّةَ إِلَّا باللَّهِ؛ سپس چهار مرتبه بگوید: اللَّهُ اللَّهُ رَبِّی لَا أُشْرِک بِهِ شَیئاً؛ بعد از این اعمال، دعا کند که هیچ دعائی نمی کند، مگر اینکه حاجتش بر آورده می شود جز اینکه [دعا کند] در مورد هلاکت قومی یا قطع رحم.

عید مبعث که سالروز انتخاب و اعلام رسمی ماموریت جهانی نبوت پیامبر اکرم(ص) آخرین فرستاده خداوند روی زمین است، یکی از مهمترین اعیاد همه مسلمانان جهان است. بسیاری از کشورهای مسلمان این روز را عید رسمی اعلام کرده اند و در برخی کشورها چند روز بخاطر این روز مبارک تعطیل رسمی اعلام شده است.

انتهای پیام


ارسال شده در توسط علی


ارسال شده در توسط علی
   1   2   3   4   5   >>   >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3