سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-کتاب اصول کافی  که نویسنده وجمع اوری احادیث نموده است- تالیف ثقته الاسلام ابی جعفر محمد بن یعقوب بن اسحاق الکینی الرازی رحمت الله ایرانی است کهازده کلین به شهر ری رفته است ومدتی هم دربغداد ومکان های اسلامی بوده است درمورد اول دین که بجز شیعه مابقیه دراین امرمهم سقوط کردند احادیثی که مثلا درباره توحید تماما ازراه عقل اثبات میشود دال بردرستی این کتاب است یک مقدمه وپیش گفتار شخص ایشان  دارد بنام مقدمه مولف دارد اولا بطور مختصر ومفید ایدولوژی اسلام بخوبی ومستدل بیان میکند که بخشی از ان خواهد امد ودوم مردم وضع نامناسب زمانه بیان میکنند-که باوجود انکه ادعای اسلام میکنند ولی منش طبیعیون دارند-بسم الله الرحمن الرحیم- ستایش خدایی را است- که برای نعمتش  ستایش شده است- وبرای قدرت اش پرستیده گشته  است( این نوع تعریف برای عموم صادق است وعلی علیه السلام میفرماید من چون خداوند یک تیکه جواهر بی همتا دیدم من راوادار به ستایش کرده است)- ودر سلطنت خویش فرمانروا است وبجهت شوکت اش ازاو بیم دارند( این بیم  علت اش درخودما است وگرنه خداوندمنان رفیق  لطیف ورئوف است)- والا است درنهایت والائی نهایت اش بی نهایت است صفات الهی همه دارای این خصلت هستند ولی مخلوق بشر گاهی از سرنوشت خود دچار حیران است کهچرا با مشکلات روبرو است یک تضاد حس میکند اینجا است باید کلمه سبحان رازیاد بیان کند که خداوند از ان نظری کهمن دارم منزه وپاک است سبحان الله باید زیاد گفت نزدیک است ولی درعین حال بند مرتبه مثال میاورنذ مانند پادشاهان ازدید بینندگان فرا رفته است همان چنان که فرد روح خودرانمیبیند ولی شیطان وفرشتگان روح فرد را میبنند ضعف مخلوق این امکان دیدن راندارد فرشته هم مانند ماخدارا نمیبیند ولی خداوندمنان خود را میبیند چون دیدن بی نهایت دارد- نا اغاز است یعنی همیشه بوده است دلیل ان این است که مخلوق نیست بلذات وجود دارد بودن اش مال خوداش است همین تعریف را ماده پرستان برای ماده میکنند درحالیکه فلسفه اثبات میکند که ماده مخلوق است نگهداری همه پچیز خسته اش نمی کند توان بی نهایت خستگی نمیاورد قیوم به معنای مبالغه قیم وقائم است- دراینمورد بحث زیاد است بعضی گفتند که خداوندمنان میتواند به فرشتگان حفظ مخلوقات بدهد وانهارا  از هر گزندی حفظ کند وخود را بکناری کشد اینجریان ادامه پیدا میکند بدون وجود تاثیر گذار خداوندمنان جناب بوعلی سینا این مطلبرا رد کرده است بخصوص برای اید که از طریق علم بینهایت  راه حل ان امکان پذیر است حال اگربگویم خداوندمنان میداند که انسان چه مشکلاتی پیش میاورد که راه حل نشان دهدمثلا قران درنظر بگیرد که خداوند میفرماید از همه حتی فرشتگان برای  نمونه ثانی قران کمک بگیرید ولی نمیتوانند نمونه ثانی بیاورنند جون علم بینهایت میخواهد وفرشته نمیتواند علم بی نهایت داشته باشد وظرفیت درک ندارد

بشرمشکلات خاصی پیش می اورد که راه حل انرا باید نشان دهد که فرشتگان ظرفیت درک انراندارند مانند قرانمجید که خداوندمنان فرمودند ازهمه حتی فرشتگان کمک بگیرید نمیتوانید نمونه ثانی انرا  فراهم کنید چون علم بینهایت میخواهد وظرفیت بی نهایت میخواهد که فرشتگان ندارد و درضمن خداوندمنان همهر نیازمند وجود خود کرده است- ادامه دارد

 


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3