سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- استنباط دو حالت دارد- یقینی وظنی=گمان- اگر به یقین برسد- دواجر دارد واگر به یقین نرسد یک اجردارد- اما مسئله شرایط مطرح است شرایط برای یقین- وشرایط برای  امکان درست بلشد ویانباشد کلا مردود است اسم ظن ریبی است درقران دراول سوره بقره لا ریب فیه به اینمعنی دراعجاز قران شک نکنید که ازجانب خداوندمنان است اقایان یک شکی ایجاد کردند که تاامروز مانندی نیامده است ولی ممکن است دراینده بیاید- فرض کنیم مانند امده است مسئل عقلانی تغیری نمی کند دلیل اش بدردرون خوداش است همراه خوداش است- دستورات که رسول اکرم صلواته الله علیه داده است طبق دستور قران  قابل تغیر نیست ان دستوراتی که نیامده است ازاد است بخلاف قوانین نباشد ازاد است خوب جنگ صفین سربازان معاویه وقتی فهمیدیند عمار یاسر علیه السلام درجبهه علی علیه السلام است گفتند پس ما قوم باغیه هستیم =شورشی  این نشان میدهد حدیث تواتر وتکرار زیاد داشته است دیگر نمیشود برای ان فرضیه سازی کرد- یقینی است- استباط یقینی است نه استنباط ظنی- اگر اینچنین است پس حضرت علی علیع السلام استنباط ظنی داشته  است حتی رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- برای جا انداختن ان گفته اند پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم- دربیان قران وسنت ها درست بیان کرده است ولی ودرمسئال دیگر مثلا بیان شخصیتها استنباط  ظنی داشه است انزمان حضرت عمار یاسر علیه السلا م فردی موجه بوده است- یقینی نیست دراحادیث مسئال تقسیم میشود به درجه کثیر وقلیل-بیشترین سئوال درباره نماز است بقول حضرت شهید مجاهد حضرت ایت الله دستغب رحمت اللهشاید مرجع در هفتاد تواتر باز شک داشته باشد- اما بقول استادمعزز  حضرت ایت الله عبدالله زبرجد  رحمت اللهعلیه درمسائل فوق تخصص ونادر بین هشت تا تاشانزده تا است که متاسفانه درفقه برادران سنی کم یاب است یا اعتنائی نکردند- ویا یک   استنباط قیاسی  ویا عقل محض کردند که درفقه  قابل قبول نیست اما استنباط ظنی هفتاد درصد بشرطی قابل قبول است که چند حدیث موثق داشته باشد ودربین فقه برادران سنی هم  ان حدیث  بصورت موثق باشد وبصورت کلمات محلی که همان معنارابدهدوموثق باشد برای  بحد رسیدن استباط یعنی تواتر می توان ازان سود جست-اما ظن قریب به علم شرایط زیادی میطلبد کهاولا عقلانی باشد درثانی باکل احادیث شیعه وموثقین فقه سنی مخالف نباشد با ایات قران مخالف نباشد-  ودرشرایط نزدیک به احادیثی  موثق است نزدیک باشد بنحویکه  بگویم بیانگر یک شرط جدید است-مثلا درنماز ازهوش رفت بدون تغیرات به هوش امدجناب اقای عمروبن عاص درمصر زکات را میگرفت سی درصد به انهامیداد که هرطورخواستند مصرف کنند؟؟ نصف بقیه در مصر برای خود قسمتیازکاخهای فرعونی برایخود بهسبک روز درست میکرد وعتیقه میخرید وپول گنج ئمیکرد وپنجاه درصد مابقه مقداری خرج ارتش خود میکرد ومابقیه درمدینه برای خود کاخ میساخت-چون درصفین معاویه رانجات بود زکات مصر مال خوداوبود به معاویه گفتند که اوبراحتی میتواند تورامعزول کند اولا کاخ دارد شایدمنظور این است یک قلعه محکم دارد وارتش اش ازان حمایت میکند تورازبین میبرد وسربازان شمی ومصری مطیعی که خیلی اورادوست دارند داردمعاویه نامه ای نوشت وگفت پنجاه درست مابقیه رابرای من بفرست- خوب ایا تنها گفتن ما خداوندمنان قبول داریم وپیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم راهم قبول داریم ولی درمسائل فقهی براساس استباط شصی عمل کنیم ولو زکات باشد که قوانین  ان درزمان پیامراکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم امده بودجناب ابن عاص مداوم ارتش را ودارامیکرد بخش های دیرمصر واطراف مصر تسخیر کنند وزکات بگیرنند ایشانصحابی موثق رسول اکرم صلواتهذ الله علیه والسلم محسوب میشوداگراینطور است هر عصری میتواندفقه خاص خود  داشته باشد- ومسلم است این مطلب غلط است


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3