سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم—نظریات شخصی است- در فضای مجازی عرفان هندی- مطرح شده است که یک نمونه ان ترجمه گیتی خورشید دل- از- دی پاک چوپارا میباشد اگر ان عرفان با عرفان اسلامی مقایسه نشود سرانجام به شکست برمیخورد وبه ان هدف اش نایل نمیشود ان هدف همچنان رویائی  واساطیری باقی می ماند گرچه که میخواهد از ئسیله عبور کند وبه وسیله دل نبدد گرچه وسیله انسان را به حقیق هستی ماورا وسیله میرساند دریان حد ارزشمنداست ودل بستگی تامی وتمامی هم نباید داشت وباید بدانیم ارامش و وفرح وشادی اینهاهم وسیله هستند ونمیتوانندبرای همیشه خلاهارا پر کنند ودوم انکه درمشکلات همیشهاز درون انها دلیلی ندارد که راه برون رفت را پیدا کرد وباز اگر چنین شود ما بهیک وسیله دیگر دلخوش شدیم وسرانجام درک میکنیم از فضای وسیله خارج نمیشویم واینهم غم بزرگی است که بایدخودرافریب دهیم- کاری که امروزه غرب میکند وتاریخ گواه ان است وحال بتفضیل- قانون شش اصل عدم دلبستگی – که براساس عدم یقین به وسلیه است به معنای که وسیله نمیتواند هدف تام وتمام باشد-میفرماید خاطرات گذشته باعث زندانی شدن رو ح انسان است این بشرطی اینچنین است که هنوز انس هدف ارمانی را پیدانکرده است-وانچنان گفته شد وسیله به یقین ابدی تبدیل نمیشود وهدف نهائی واقع نمیگردد مانندان است فردی باموشک به ضا برود وهرلحظه مکانی اورا جلب وجذب کند وپس موجه شود انجا مکان دلخواه نیست ولی هم چنان سر گردان است واین تلاش درحقیقت ارمان او است- ومداوم دربیم ورجا است میفرماید عدم دلبستگی بهمعنای عدم شور وشوق نیست خوب هدف نهائی شور وشوق چیست؟؟که از اله ها بگذرت وبه الله برسد ودردنیا مادی الله چیست اله هامجود هستند که هیچکدام الله نمیشوند-میفرمایدعدم دلبستگی به معنای عدم دلخواه است پس اول باید دلخواه رتعریف کرد وپس باید دانست این دلخواه درکجا است وچه تعریفی دارد ایا درجهان مادی از پیدا میشود یانه- ایشانمیفرماید دوپرنده بعلت دلبستگی بام دریک لانه زندگانی میکنند   حسم من وجان من مانند ان دو پرنده با هم زندگانی میکنند جسم از میوجات ترش وشیرین این جهان رامیخورم – ولی جانباتمرکز حساسبه این جهانی میخواهد ازاین وسیه به ماورائی برسد  وتنها روح کار جسم را نظار میکند ولی دراین هدف نیست که دنیائی باشد- ایشانراز موفقیت این است که دلبستگی به وسیله دنیائی رها شد خوب موفقیت درباره چی هدف موفقیت چیست-؟؟ ایشان شما از ارزو ها دست نمکشید ولی از ثمرات دست میکشیدپس ارزوها به ثمرات غیر دنیائی باید دلخوش باشد ایشان بیان میکند انسان که به هستی امده است برای یکارزو امده است وباید بدنبال ان ارزوی افرینش اش باشد- ان چیست-ایشانمیفماید دلبستگی بر وسیله بعلت ترس از عدم امنیت ومشکلات است که درکون این جهانمادی است ولی در ارزوی افرینش ترسی وجودندارد-وثمراتی از نوع ثمرات دنیائی ندارد- ضمیر بدنبال دنیا وثروت دنیا است ولی روان بدنبال معرفت است دنا به مثابه نقشه است- نقشه جبرمیاورد وازادی رسیدن به ارزوی افرینش را میگیرد رسیدن به ارزوی افرینش شرط ان ازادی استمسلم است که جسم ازجبر پیروی میکند واز مسلم است جسم به تنهائی نمیتواند هدف انسان باشد- ولی روان هم رای رسیدن ارزوی افرینش نقشه راه میخواهد جبری دلخواه برای ذانسان ایجاد میکند- که ثمرات انموردنیاز واقعی است درست دنیا شادی ها وغم ان جزئی است ونمیشود به انها دلبسته شد وگرنه اسارت ویاس ونومیدی و ضعف وعجز بهمراه خواه د اشت وشادی اصیل متعلق با رسیدن بهازوی افرینش است-مالکیت دنیائی یک فریبی بیش نیست وباعث رنجهاذ میشود ولی مالکیت انجچه انسان دررویا افرینش میخواهدابدی ود باعث ازادی وشادی وفرح جاودانی میشود-ادامه دارد- به سایتwww.audiolib.ir –مراجعه کنید


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3