سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است – کتاب – نقطه عطف که درباره نامه امام راحل عارف تمام- رحمت الله علیه- به فرزند ناب –یارغار – خود –حضرن جناب حجت اسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی رحمت الله که من ایشان راایت الله میدانم- زمانی درمسهد بودم در بخشی متعلق به اعراب در بارگاه امام رضا علیه السلام بود بایک مهندس –برق عربستان سعودی اشنا شدم بحث به درجان بعضی از علمای شیعه عربستان رسید فرمودندفلانی ایت الله نیست وولی فلانی ایت الله است کدام به کدام دلیل فرمودند ایشان درنزد یک ایت الله دهاسال تحقیق کرده است وبحث کرده است- -و- یک ترجیع بندی –است که- دراخر هربند- این بیت اورده میشود- ای نقطه عطف-راز هستی-برگیر زدوست جام مستی- عرفا یا دم از توحید زدند – ویا زمانی که متصل به خداوندمنان هستند زمانی که انسان متصل به خداوندمنان است- امام راحل صلواته الله علیه- انر نقطه عطف فرموده است انسان نقطه ای است که به بینهایت متصل شده است- واین سیر سولوک بسیار زیبا که برگرفته از احادیث وایات قرانی مطرح میکند – درکتاب دربخش تو ضیحات- اشاره به هیچده مورد است کهامامراحل علیه السلام دران نامه عرفانی- عقلانی به فرزند دلبنشان از ایات قران احادیث ودعاوشعر استفاده کردن- من خواستم این هیچده مورد شرح دهم-شاخ من زمانی درامد- از ایه 18 سوره حشر یک بهروری عرفانی وعقلنی واخلاقی وفلسفی کردند واز ایه هیچده سوره حشر و فراز ی از مناجات شعبانیه سیرسلوک عرفان را مطرح کردند تا انسان به نقطه عطف برسد کمتر کسی از این دیدگاه چنن برداشت بسیارعارفانه را اجام داده است اندکی جناب اقای حافظ رحمت الله است-من باستفاده از سوره حشر که نمره هفتم است وفرازی ازمناجات شعبانیه- که شماره 5- است مطلبرا اغاز میکنم-در سوره حشر – حشربه معنای –جا به جا شدن انسان -نقل مکان کردن- مهاجرت کردن است که درقیامت رخ میدهد انسانها از قبر به صحرای محشر میایند- زمان ظهور امام الزمان عله السلام باز برای عدهای حشر میشود ولی درسوره حشرمنظور از حشر اوارگی قوم یهود-بنضیر است- اعتبار از کلمه عبر است عبر یعنی عبور کردند- اعتبار یعنی پولی که دم دروازه شهرها میدادند تاجواز عبور بدهند همان ویزا است وقتیکه وارد شهر میشدند وبرمیگشتند- بر اساس ملاک های خود خوب وبد انشهر رابرای همشهر ی خودبیان میکردند به ان عتبره میگفتند وبهمعنای انکه از ان شهرعبور کردن وبدرجات عقلی رسیدند از معلول به علت رسیده است- درسوره حشر خلاصه این است بنی نضیر که امروز مانندان منافقین است بهمدینه امدند تا به خداوندمنانبر سند واز صفات الهی بهرهمند شوند که ان صفات را خداوندمنان درسوره حشربعداز داستان بنی نضیر که خواندنی است بیان کرده است ولی به صفات پست انسانی رسیدند وخداوندمنان انهارا اواره کرد این مطلب را امامراحل علیه السلام نکات عقلانی وعرفانی انرا درترجیع بنداورده است- برخاست زعاشقی صفیری – میخواست ز دوست بگیرد دستگیری- اورا به شرابخاه اورتد- تاتوبه کند بدست پیری –پیامبر اکرم صلواته الله –د رویش صفت اگرنباشی – از دوری دلبرت بمیری علیه واله والسلم – درویش صفت بعد ایشان شرح میدهد میخانه نهجای ذافتخار است جای گنه است وسربزیری درنزدخداوندمنان عطف شدن جای افتخار وغرور نیست جای ان است که انسانفقراست وگناه کار است- قرا میفرمیا باچشم دل نگاه کنید به بنی نضیر چه میخواست بشوند- چه شدند وبهچه سرنوشتی دچار شدن پس عبرت بگرید کهمتاسفانه بسیاری نگرفتند وبه همان منش الهی دچار شدن- در فراز مناجات شعبانیه—چشم دلهایمان را رابه فروغ نظر کردن به خدت روشن گردان تا دیدگان پردهای نورا رابدرد انسان از خوداش شروع میشود درخود یکنور محدود میبیند وبعد هسمر وفرزندان انسانها وهستی تمام یانان پرده نور هستند بایدازانها گذشت به نوربینهایت رسید کههمان نقطه عطف است- ای جلوه کامل اناالحق درعرش مرفع جهانی- ای اصل شجر ظهوری از تو- درپرتو سرسرمدانی- برگوی بهعشق سر لاهوت- درجمع قلندران فانی- اینقطه عطف راز هستی برگی زدوست جام هستی


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3