سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- نیم نگاهی به سنخرانی گرانسنگ- حضرت حجت اسلام والمسلمین-جناب اقای داوود-فیرحی- در عاشورای 94که به صورت- کد-های بیان میشودبرگرفته از مجله گرانسنگ-چشم انداز-ایران-شماره -96-دراین سخنرانی عاشور از دیگاه هائی جدید دیده شده است-زیستی ارزش وحر وازادگی- در مقابل زیستی جاهلی مستبد ضد ارزش-بنده نفس—میفرمایند-ابنخلدون متفکر بزرگ اهل سنت میگوید-":وقتی که دعوا بین علی ابن ابی طالب(ع) ومعاویه لعنت الله-علیه-رخداد—اگرداستان برمدار تعصب قبیله ای میچرخید—معاویه برنده بازی بود—ابن خلدون-به نکته درستی اشاره کرده میکند- یعنی اگر داستان برمدار تعصبات قبیله ای باشد- معاویه برنده است- ومیدانید که معاویه پس از علی (ع)از سال 40 تا 60 هجریبیست سال حکومت کرد وبی انصافی است کهشخصیتی مانند معاویه- را دست کم بگیریم—چرا که دشمنان-علی علیه السلام-  وحضرت ابا عبدالله (ع)دشمنانی بسیارقوی بودند-معاویه شخصیت سیاستنداری بود-میدانست چه میکند- ومسیر تاریخ را نیز تغیر داد-ئر ئروهمعاویهشاهد چند ین بدعت هستیم-درجای دیگر میفرمایند—به رغم بدعت های متفاوت- استبداد بخرج میدهد—اما این استبداد عریانی نیست- جامه مذهب میپوشد—معتقد است چون خدا گفته است عمل میکنم—برای نخستین بار استبداد-هاله ای-از مذهب دارد- وبسیار خطرناک است—که باید اضافه کنم-که تا امروز جاری وساری است—از زمان های دور-در- جهان- اسلام-و- حتی مسیحیت- هیچگاه دین از سیاستودولت نتوانست جدا بشود—حتی در دوره سکولاریسم- ومدرن هم دین نتوانست از دولت جدا یشود از جمله بدعتهای معاویه-حاکم- بودن اراده-مردم –به- قدرت میرسد—که این امر برای اولین بار در جهان اسلام-رخ میدهد وباید اضافه کرد تا امرروزهم الگوبرداری شده است- -و- دوم اینکه—حاکمدرشرایط حکومت از جمله عدالت ندارد- یعنی هر چه حاکم کرد بدون قیدوبند است ومورد رضایت الهی است؟-سوم حاکم-استبداد بخرج میدهد—درحالیکه خداوندمنان استبدادبخرج نمیده!!-عبدالرحمن کواکبی—از متفکران-جهان اسلام—در کتاب-طبایع ال استبداد—درتعریف-استبداد:-می گوید—استبداد-یعنی خود رائی—در جائی که-حق مشرک وجو دارد—یعنی جایی که حق مشترک وجود ندارد- استبداد هم نیست—مانند ادمی واموالش—اما اگر فرد دیگری هم دراین مال شریک بود- ونظر شریک را نخواست- به یکفرد مستبد-تبدیل میشد-اضافه بران اقای کانت میگوید زمانی یک دستور قابل قبول است که همبتوانندانرا عینا عمل کنند وعقلا ومردم بهمشکل برخورد نکنند درنتجه میتواندتبدیل به قانون شود ولی اگرانینطورنشد ان استبداداست-اخلاق- نیست-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3