سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نگاهی به قران مجید- بخش چهارم -ایات متشابه در ظاهر متشابه هستند نه درمحتوا بلکه محتوای انها محکم است- چناچه محتوای انها متشابه بود انزمان بیان انها بیهوده بود ماند رمزی که ارسال میشود ونمونه ان ماند تثلیث در مسحیت است که  باطن انهم متشابه است وقابل باز گشت به محکمات نیست وقران کامل بودنش در این است که متشابهات را میشود بوسیله محکمات قران درک کرد ویا بوسیله احادیث وحتی بعضی علوم عقلانی وعلمی انرا درک کرد ماند ستارگان بوسیله ستون نامرئی از افتادن حفظ میشوند قران اشاره دارد که علوم الهی بی حد است وبامثال زیبا وجالب که اگر تمام درختان قلم ودریاها مرکب شود علم الهی پایان نمییابد وهمچنین نعمت های الهی پایان نمی یابد وهر نعمتی از علوم بسیاری بر خوردار است  وهرکس تفسیری ویا رای را بیان کند که به وسیله محکمات قابل تفسیر نباشد غلط وتفسیر به رای است ودر جائی باقران وعلوم اسلامی زاویه پیدا میکند واستادمعزز مرحوم حضرت ایت الله العظمی شهید مرتضی مطهری رحمت الله علیه به این نکته اساسی متذکر شدند ویا مجبور است از ذان بدون دلیل بگذرد وبقولی انرا تعطیل کند ویا انرا ماست مالی کند مثلا کسانی به جبر معتقد هستند مجبور ایات  قرانی که اختیار لحاظ میکند محتوی انر جبر بدانند وازادی مغایر باقدرت الهی بدانند وخداوند به نحوی مستبد نه دمکرات معرفی کنند البته خداوند منان درموردبشر یکنوع دمکرات خاص است وبقول اقایان درضمن انکه دمکرات است روی میز همه چیز است وهمیت ایات متشابه بقول استاد اشتیانی رحمت الله علیه ایات نورانی هستند ولی برای اهل درک وفهم که دراوج راسخون فی العلم- خیلی عجیب است که بعضی بزرگواران سوره فاتحه وتوحید  جزو سورهای محکم گرفتند درحالیکه در سوره حمد ویا فاتحته الکتاب مغضوبین والظالین مسلمانان کی ها بودند که نمونه های سابق مغضوبین بعضی از قوم یهودبودند بخصوص انهائیکه میمون ویا خوک شدند ویا عذاب های الهی بر انها امد واظالین هم بعضی مسیحیون بودند واز طریق  ایات انهایکه منافق شدند چون در السفل درکات جهنم هستند مسلم  است که مغضوبین هستند والظالین شخصا به احادیثیکه روشنگر باشد بر خورد نکردم ودر سوره توحید که خداوند منان مانند هیچکدام ازمخلوقین خود نیست واین امر بسیاری رابه خطا انداخته است  که بهترین نظر متعالق جناب ملاصدرا رحمت الله علیه واله والسلم است که خداوند منان هستی بالذات است ودیگران هستی بالغیر یعنی هستی خودرا ازخداوندمنان وام گرفته است ومانند یک شی وسایه اواست وانسان وجوداش سایه وجودالهی است واگر این ایه متشابه نبود اینهمه مشکلات واندیشه غلط وناروا وجود نداشت- قران میفرماید که ما مطلب سنگین اسان کردیم که بخشی ازان میبایست توسط معلمین الهی یاد گرفت وفرموده است که که اگر این علم بر کوه ها فرود میامد انهارااز ازجهت سنگینی هم ریز ریز میکرد وبه همین علت است که علمما میفرمایند توسط پتک عقل مطلب سنگین را ریز ریز کرد وهمین که میفرمایندبایدانالیز وتحلیل کرد -


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3