بسم الله الرحمن الرحیم- عدم درک صحیح از اسلام عزیز -#11-اسلام یک دین نژآدی است که شامل ائین ها وسنت های افریقائی- واسیای مرکزی( که عمده ان خاورمیانه است)- یکی از عدم درک صحیح بسیار بزرگ قرن بیستم – اصطلاح ": ملت اسلام:" ویا ": یک جامعه اسلام :" وبصورت دقیق تر یک جامعه ای که تسلیم به خداوند است وفرمانهای ودستورات قران وسنت را تعقیب میکند- ملت اسلام یک اصطلاح بشر ساز است( درمقابل اصطلاح امت) که یک راهی بشر بر ای زندگانی خود انتخاب میکند که عواملی را از جاهای مختلف جمع اوری میکند من جمله از اسلام واز اختراعات وبدعتهای زیادیکه بیشتر انها دروغ است تا از انها یک دکترین وایدلوژی ومذهب بسازد-متاسفانه در جهان بدنبال انکه حقایق را از اوهامات وتخیلات وبقول غربی ها ار ارزو ها ورویاها جدا کنند رخ نمیدهد- در زمانی که دانشجوی دانشگاه شیراز بودم کتابی را مورد مطالعه قراردادم که بزبان انگیسی بود که یک محقق امریکائی درباره ایدولوژی ومذاهب جهانمورد مطالعه قرار داده بود- ومتاسفانه اسلام را ازدیدگاه اهل سنت موردتوجه قرارداده بود وایشان بهاین نتیجه رسیده بود که ایدولوژی زمانی برای یک فرد حائز اهمیت میشود که میخواهد به بعضی مسائل وسئوالات پاسخ منطقی پیدا کند وبه زندگانی خوداش وجامعه اش یک انسجام دهد ودر یافتن اهداف دراز مدت خود به اوکمک کند کند ویا اهداف ایدولوژی را انتخاب کند وایشان تمام اصول عقلانی کلی ایدلوژی ها ومذاهب را در هشتاد اصل کلی جمع کرده بود که در هرطبقه اصول عقلانی انان متضاد هم میشد! وسگ با معیارهای مختلفی سنجش ترتیبی کرده بود از بسیار قوی تا بسیار ضعیف ویا کداوم اصل در هر ایدلوژی زیر بنا است ویا روبنا است وسنجش های دیگر وسگس تک تک انان رابا مسیحیت سنجیده بود جالب انکه دربعضی اصل ها بودائی نسبت به مسیحیت در رتبه بالاتری قرارداشت وحرف اول رامیزد!! وایان به یک نتیجه جالبی رسیده بودکه چون افراد دارای ایدولوژی سیاست ومنافع رابراساس ایدلوژی انتخاب میکند پس اینده جهان یک جهان تاریک است وروی خوش جهان نخواهد دید ومیابیست یک ایدولوژی همه جانب نگر که در هروجه ای بهکمال رسیده باشد وهمه ابعاد زندگانی انسان رابتواند پوشش دهد بر جهان حاکم باشد- دران زمان در دانشگاه شیراز سه موضوع بسیار حساس بود –اول –توحید که از بی نهایت منفی تا بی نهایت مثبت در نوسان بود ودوم ایدلوژی هم همین وضعیت راداشت وسوم واقعه کربلا وفلسفه کربلا وانهم به همین منوال بود- ومن مایل بودشخصیتی به این سه موضوع تبین وپاسخ های دقیق اکادمیکی میداد وان کتب به صورت کتب دانشگاهی نوشته میشد ودر دانشگاه تدریس میشد ومند رموضوع ایدلوژی به کتاب نهج البلاغه نگاهی انداختم ودر حدود سیصد اصل عقلانی را پیدا کردم ولی این کار من نبود- وضع علم دران زمان وضع فلاکت باری بود دانشجویان دکتری حقوق وادبیات بخصوص به شیراز میامدند که از کتب انگلیسی دانشگاه استفاده کنند وبچه ها سئوال میکردند برای حقوق بین الملل امدید میگفتند نه فقط در غرب در حقوق اسلامی غول های جهان اسلام درانجا کارهای بر جسته کردند ووادبیاتی ها همین حرف را میزدند جریان جالبی رخ داد این بیچاره ها میبایست مدت دوماه پول هتل ویا مسافر خانه بدهند وبعضی ها که دختر هم بودند یک اطاق درجنوب شهر دریک خانواده کرایه میکردند تمام اساتید بودن انکه کسی مخالف باشد گفتند این کتب رابه انها بدهید وپول ضمان را بگیرید وتنها کسی که مخالفت کردجناب دکتر نهاوندی بود استا دتاریخ من در فرانسه درس خوانده بود دکتری ایشان درتاریخ ایران وفلسفه واقتصاد بود وایشان سر کلاس فرمودند که نهاوندی هم در فرانسه درس خوانده است ومیداند که درفرانسه برای دانشجویانش چکار میکنند! شمادر غرب میتوانید بر ای ازمایش دهها کشتی عظیم راغرق کنید ودوم خرید مقالات علمی بود که من در ایران تصور میکردم پول زیادی باید دا ددرحالیکه بسیار ی از انها مجانی هست ان زمان مداوم ریس بخش اقتصاد تغیر میکرد که بیشتر انها به غرب میرفتند وبعضی هم به تهران میرفتند و وتعدا داندکی باز نشست میشدند ایشان به رای همگانی به ریاست بخش اقتصاد انتخاب کردند با گفتن انجملات در سر کلاس سه روز پس از انتخاب جناب اقای نهاوندی ایشان را عزل کرد مسئله من این بود که حداقل ده جلد از این کتب چرا ترجمه نمیشود پول زیادی نمیخواهد!! روزی یک دانشجو به نزد من امد وفرمودند که من را انتشارت تهران کشف کرده است ومن ویراستاری زبان انگلیسی میکنم اخیرا ان مرکز انتشاراتی فشار اورده است که یک کتاب را ترجمه کنم وباور کن مندر تهران یک سردارم صد سودا صد جا کار میکنم حتی مهندسی وابسته به سفارت امریکا فرصتی این کتاب را ترجمه کنم ندارم وانها فشار میاورنند که رقیبان جلو میافتند واین کتاب درباره فلسفه شبه چپ دیالکتیکی است ومن دوهفته دیگر به امریکا میروم چون از دبستان تا نزدیکی کالج را امتحان متفرقه دادم یک سال دیگر مدرک دیپلم را میگریم وهشتاددرصد این کتاب را اصطلاحات پیچیده انرا از سفارت امریکا گرفته واساتید ایران وامریکا دراوردم ولی من شم فلسفی ندارم اینهار به شما میدهم وبه یک شرط که ر ده سطر یک جمله دلبخواه ولی تاحدودی جوان پسند درباره دیالکتیک بی انداز وزمانی که از امریکا بر گشتم ومسائل ان بیست در صد راه حل خواهم کرد ولی تا اخر تابستان بایدتمام شود چون رقیبان درحال ترجمه ان هستند؟؟-ادامه دارد