سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم- -نگاهی به کتاب- نماز وعبادت حضرت علی علیه السلام بقلم جناب مستطاب اقای عباس عزیزی رحمت الله علیه- بخش دوم( بخش اول – اقای عباس عزیزی درست است)-حضرت علی علیه السلام میفر ماید-": خداوندا- مرا این عزت بس است که بنده توام ومرا این افتخار کافی است که تو رب منی": بالاترین اصل ممکن در استراتژیک ایدولوژی الهی است- شاعری غربی میسراید- خداوندا مناجات من وگریه ها منرا ببین- که دران ترس های فراوان راخواهی دید ای خداوند ورب من دست منرا بگیر من مشتاق ملاقات شما هستم ودراین راه بسیار فر سوده شدم من نور خودر ا ازدست دادهم ودر بسیاری موارد برای من پنهان ومرموز وقابل درک کامل نیست من شرمنده کامل هستم ولی همیشه حس میکنم که درب ها باز هستند من روزی پرواز همیشگی خودرا به سمت شما اغاز میکنم ولطفا شما این اجازه رابه من بدهید ومنتظر من باشید تنها چیزی که من را نگران کرده است هنوز شما باهمان شدت منرا دوست دارید؟- غالب خدا دوستان میال هستند که از رنج این جهانی اسوده شوند ودربهشت همراه زن یا معشوقه خود درانجا به ارامش برسند- حضرتش  سلام الله  علیه واله والسلم را به روحی تشبیه کرده اند که به سوی معبود مطاعش درپرواز بود واین سیر پروازی هرگز اوراخسته و فرسوده نمی کرد ولو درمیدان جنگ باشد- حضرتش سلام الله علیه واله والسلم میفرماید—هیچ پدیده ای را ندیدم جز انکه خدای  راقبل ازان وبا ان وپس از ان دیده ام بالا ترین خط مشی که از اصل استراتژیک منشعب ومشتق میشود ودر زمانی که شمشیر ان ملعون را بر سر فرق مبارکش امد- فرمودند بخداوند قسم که رستگار شدم که نشان از برنامه ریزی دقیق زندگانی ایشان است-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم- -نگاهی به کتاب- نماز وعبادت حضرت علی علیه السلام بقلم جناب مستطاب اقای عباس عزیزی رحمت الله علیه- بخش دوم( بخش اول – اقای عباس عزیزی درست است)-حضرت علی علیه السلام میفر ماید-": خداوندا- مرا این عزت بس است که بنده توام ومرا این افتخار کافی است که تو رب منی": بالاترین اصل ممکن در استراتژیک ایدولوژی الهی است- شاعری غربی میسراید- خداوندا مناجات من وگریه ها منرا ببین- که دران ترس های فراوان راخواهی دید ای خداوند ورب من دست منرا بگیر من مشتاق ملاقات شما هستم ودراین راه بسیار فر سوده شدم من نور خودر ا ازدست دادهم ودر بسیاری موارد برای من پنهان ومرموز وقابل درک کامل نیست من شرمنده کامل هستم ولی همیشه حس میکنم که درب ها باز هستند من روزی پرواز همیشگی خودرا به سمت شما اغاز میکنم ولطفا شما این اجازه رابه من بدهید ومنتظر من باشید تنها چیزی که من را نگران کرده است هنوز شما باهمان شدت منرا دوست دارید؟- غالب خدا دوستان میال هستند که از رنج این جهانی اسوده شوند ودربهشت همراه زن یا معشوقه خود درانجا به ارامش برسند- حضرتش  سلام الله  علیه واله والسلم را به روحی تشبیه کرده اند که به سوی معبود مطاعش درپرواز بود واین سیر پروازی هرگز اوراخسته و فرسوده نمی کرد ولو درمیدان جنگ باشد- حضرتش سلام الله علیه واله والسلم میفرماید—هیچ پدیده ای را ندیدم جز انکه خدای  راقبل ازان وبا ان وپس از ان دیده ام بالا ترین خط مشی که از اصل استراتژیک منشعب ومشتق میشود ودر زمانی که شمشیر ان ملعون را بر سر فرق مبارکش امد- فرمودند بخداوند قسم که رستگار شدم که نشان از برنامه ریزی دقیق زندگانی ایشان است-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نگاهی به قران مجید- بخش پنجم- یک دیدگاه برای بوجود امدن متشابهات راگفته اند برای انست که مردم زحمت بکشند وتدبر وتفکر کنند؟؟!! وعالم شوند ویادر معرض امتحان درایند---------بلکه ساده گفتن به طوری که هیچ جمله مشکله در کلام یافت نشود محتاج به عنایت است ومیتوان گفت این عنایترا ائمه معصومین علیهم السلام وتهنیت کامله نفرموده اند؟؟!! برای انستکه فضل علما ربانیین که مانوس با احادیث ائمه معصومین شده اند- بر مردم ثابت شود وبرای عامه خلق احتیاج به علما اعلام در اخذ احکام ثابت گردد--   امروزه بخوبی ثابت شده است دربسیاری از علوم دوره را سه برابر کنند کفاف نخواهد داد ومجبور هستند که هم فشرده کنند وهم تقسیم موضوع کنند وباز درطول عمر مدائم فرد درحال تعلیم باشد واین امر در شرکت سونی بخوبی اثبات شد-به این ضرب المثل دقت کنید که بفکر نان باش خربزه اب است قیمت دخربزه همیشه بیش از نان است واب هم نیست انهائیکه بدنبال ساختن این ضرب المثل بودند این هدف را داشتند که نان انسان راسیر میکند واب انسان را گرسنه تر میکند سیر نمیکند برای کوتاه کردن خربزه را نماد اب گرفتند- اگر میخواستند در زمان پیامبر اکرم صلوته الله علیه واله والسلم  همه مطالب بصورت گسترده بگویند نه امکان نوشتن بود ونه امکان حفظ کردن وباز براساس خاصیت علم زمان زیادی میخواست تاقوه تفکر به حدی برسد که بتواند بر مطلب چیره شود وهضم کند یکی از اعجاب انسان در زمان طفولیت ان است وقتیکه مادر میگوید با قاشق بخور فوری درک میکمند که حکم این است وبایدباقاشق خورد ولی همان زمان به او بگویئد پنچ تا پنچ چند میشود نمیتواند انرا یادبگیرد ویا انرا هضم کند وائمه اطهار بر اساس قدرت درک سعی کردند که مطلب را ساده کنند وقران مجید سعی را خودکرده است ویک میزان جاذبیت قران در فصاحت شعری ان است که اگرازدست میرفت خشک هم میشد ودرضمن بقول علما علم اب میکشد هرکسی تصور میکند غیر از علم خود مابقی ساده هستند- مثال من بیاورم که مشهود شود- حدیثی از پایمبر اکرم صلوته اله علیه واله والسلم هست که فرمودند ابی که توسط خورشید گرم شده است با ان وضو نسازید که مکروه است- اولین فکر  این بود که یک بار گرم شود کافی است که برای ابد مکروه است وکم  کم بدنبال میزان بود تبخیر ملاک اوردند لذا دروادیه ها بخصوص در مسیر حج چاهائی بود فقط بریا وضو که روز سران را میبستند وشبها حق داشتند از ان اب استفاده کنند ولی گرم شدن اب راتوسط اتش مکروه نمیدانستند زیرا میگفتند توسط خورشیدنبوده است واین طور میفهمدند که دراشعه خورشید چنین خاصیتی است- حال انکه درعربستان زمین ضخره اتشفشانی است ورمل خوردشدن این ضخره است واب توسط کوه ها ویا سراشیبی وارد گودال های خاصی شهرت به حوضچه رسوبی دارد میشود مانند حوضچه رسوبی کوه عرفات که بزرگترین حوضچه بوده است که حاجیان دران غسل میکردند وعربستان سعودی انرا بهمزد ودر طول جنگها که حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم شرکا میکرد از این گودال ها که بارها گرمشده بوده است مشک راپر از اب میکردند وخنک میشد وضو میساختند ومیخوردند- بسیاری مواقع ائمه اطهار بدون انکه سئوال شودعلومی را مطرح کردند وهمیشه یاد دادند که مساولی اشکار شده است ومسئله شده است انهاراحل کنید ولی اگر اسلام راعمل کنید خود بخود بسیاری ازمسائل حل میشود روی این حدیث فکر کنید که انفال وسط بیابان ودل جنگل وقله کو ه ها است


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم--- نگاهی به قران مجید- بخش چهارم-در شناخت قران  باچهار علم کلی روبرو هستیم- اول تفسیر  که معنای ایه انطورکه علوم تفسیری روشن میکنند که درتمام علوم اسلامی هرجا علوم نتوانستند  به قطع یعنی یقین برسند رای امام علیه السلام ملاک است ومعنا معنای شکلی ویاصورتی ومعنای محتوائی وباطنی انرادرک میکنم- دوم علم تنزیل ویا شان نزول  یاعلت خارجی دارد بقول خارجیان داستانی دارد  واین داستان یک پیام ویا پیام ها دارد ویا انکه یک حکمتی وعلمی را واگاهی را میخواهد بیان کند تنزیل غالبا دووجه دارد یک وجه غیر الهی ویک وجه الهی- علوم بردوبخش تقسیم میشود یا مستقل هستند ویا وابسته هستند برای مستقل ها حساب جداگانه باز کرد وبه نظر حقیر صحیح نیست که علوم قرانی به روایت ودرایت تقسیم کنیم رواین یعنی نقل کردن ودرایت یعنی عقلانی فهمیدن شاید دراول فقه این ودرک قرانی اینچنن بوده است ولی تنزیل غیر از هردو است و تاویل  درک فلسفه وعلت علوم الهی که در دستورات وشکل بندی ها  ومحتوی الهی ویادرحکمتهای الی نهفته است ویا انکه دربعضی موارد تاویل به علوم عقلانی بر  میگیرد وبقل یک طلبه پیش کسوت دربسیاری موارد خطری است وعقل به این سادگی نه میتواند دقیقا به مطالب برسد ویا وحی را اندازه گیری دقیق کند اطمینان بیشتر به وحی ناب است واینهم بایدمستقل باشد وسپس استنباط که توسط علوم خاص خود انجام میگیرد واین هماندرایت است وهرکدام احادیث خاص خودرا دارد وبه احتمال زیاد ایاتش را دارد  یک طلبه پیش کسوت با من درحوزه بودند ولی باهم درس مشترک نداشتیم ولی باهم گاهی سوار یک خط میشدیم ویکجا باهم پیاده میشدیم وگاهی برعکس اینچننین میشد یکروز باهم از حوزه بیرون امدیم ومن متوجه شدم کمی گرفته است ود راتوبس متوجه شدم اثار ناراحتی دراو ظاهر شد واز ایشان پرسیدم اتفاقی افتاده است ایشان فرمودند امروز ما باجناب حضرت ایتالله معزز وپرعظمت مرحوم  زبرجد  رحمت الله  علیه درگیر شدیم ایشان فرمودن بحثی در مکاسب است که در چه شرایطی میتوان به حاکم ظالم مالیات داد اول قرار بود دوهفته بحث شود تا امروز  به دوماه کشیده شده است چون بقول ما طلبه های خطری است وایشان امروز کمی خشگمین شدند وفرمودند این مکاسب پنچ سال اینده هم تمام نمیشود هرکس مایل است به قم تشریف ببرد درانجا دوره پنچ ساله مکاسب هست وشخصیتی را معرفی کردند که ایشان یک خلاق تمام عیار وبا تجربه زیاد میتواند مشکلات مکاسب در ظرف مدت کوتاهی تدریس کند که فرد قانعشود وما میگفتیم فرض کنید مکاسب دهسال طول بکشد چه اشکالی دارد وجریان این بودیک حاکم ظالمی حکومت میکند ولی یک طاغوتی جرارتر ازاوبه کشورمیخواهدحمله چناچه حاکم ظالم شکست بخورد وضع بدتر میشود وبایدبه این حاکم ظالم کمک مالی داد ولی حرف مااین است یک نماینده از شیعیان باشد که بر پول نظارت کند که انحاکم پول صرف خرید مشروب بریا سپاه نکند وکار دیگر وبه اندازه نیاز پول داده شود جناب استاد رحمت الله علیه  میفرماید حاکم ظالم طاغوتی که نمایده شیعه راقبول ندارد چخ بسار پس از پیروزی به سشراغ شیعیان ومردم بیچاره بر اید ودرحدیث  چننی امری صراحت ندارد وما جواب میدهیم چون عقلانی بوده است مطرح نشده است مگر امام  صادق صلواته الله علیه واله والسلم علی بن یقطین نداشتند وبحث بالاکشیده است این بحث به ظاهر ساده ابعد های زیادی ومواجه بااحدیث دیگری هست که قوانین اسلام در شرایط اسلامی منجمد است ودر شرایط غیر اسلامی انعطافهای خاصی دارد-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نگاهی به کتاب- نماز وعبادت حضرت علی علیه السلام بقلم جناب مستطاب اقای علی عزیزی رحمت الله علیه- این چنین سبک کتاب نوشتن که هم به زبان ساده وروان است وهم گستره فرهنگ وتمدن  چهارده معصوم را دربر میگیرد برای نسل جوان بسیار پر ارزش است که سکوی پروازی به مطالعات بعدی انهارا فراهم میسازد- با الهام از اقای رابرت فراست- ندائی اسمانی گفت که مردان زمینی را از اسمان بپرس وانچه از مردان زمینی به خوبی درک کرده ای به اسمانیان بگو- چناچه درگفتن حقایق ترسها بر بدن و روح ها غالب شود کسی بدنبال بوجوداوردن نوزادی نخواهد بود-حضرت علی علیه السلام اکرم صلوانه الله علیه واله والسلم وباز ازان حضرتش صلواته الله اله علیه واله والسلم": کسی که فضیلیتهای علی بن ابی طالب رابنویسد تا زمانیکه ان نوشته باقی است ملائکه اسمان پیوسته برایش استغفار میکند ودر حدیثی دیگر فرمودن ان پر عظمت صلواته الله علیه واله والسلم مجالس خورا با ذکر علی علیه السلام زینت دهید ئوباز ان شخصیت عرشی فرمودند صلواته الله علیه واله والسلم—ای مردم هرکه میخواهد خشم خداوند را خاموش کندوخداوند عمل اورابپذیرد پس باید به علی علیه السلام بنگرد که نگاه او ایمان رامیافزاید ودوستی او گناهان را اب میکند چناکه اتش قلع را- پس عمل باید در راستای اعمال علی علیه السلام باشد وعامل ازدیاد ایمان از  نگاه حضرتش شروع میشود تا تبعیت کامل کند- امام صادق علیه السلام میفرماید دوستی علی عبادت وبرترین عبادت است- پس منشا تکامل وارتقای درجات ایمانی که هدف هر مومن است- جناب مولی الموحدین  علیه السلام- وقتی که وقت نماز میشد به خود میپچید ومتزلزل میشد از ان حضرت سئوال شد: چه میشود شمارا یا امیر المومنین میفرمود": امد وقت امانتی که حق تعالی عرضه داشت به اسمانها و زمین وانها ابا کردن( از پذیرفتنش) وبر حذر شدن ازان وبارهاحضرتش سلام الله علیه واله والسلم این مسئله مطرح کردند یک شاعر غربی میفرماید از ترس دشمنانشان با انها درگیر میشوند وبر چهره انها ماسکی میزند که حضرتش سلام الله علیه واله والسلم نماز نمیخواند وخود راخداوند میدانست؟؟!! انه لقسم عظیم این ایه خداوندمنان برای عظمت کهکشان گفته است که زی پای وفرامن علی علیه السلام است- ماسکی که هردلیل عقل پسند را رد کند- خداوند منان میدانست که پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله السلام سرانجام مورد تائید اعراب واقع خواهدشد ومهم نبوددرکجای حجاز ایشان متولد شوند وپدر ومادر ایشان راهم زود ازدنیا برد که انهم ضربه ای به ایشان نمیزد ولی علی  علیه السلم خداوند منان میدانست که طرد خواهند کرد لذا برای اتمام حجت بالاترین دلائل راهمرا ه ایشان کرد درمکه متولد شد ودر ومادر بزگورارش به مقامی رفیع رسیدند ودر نزد رسول عرشی صلواته الله علیه واله والسلام رشدی یافت کهموردغبطه پیامبران واسمانیان است ودختر بزگوارش به عقد ایشان دراورد وعقداخوت با ایشان بست ودیگر مسائل-ادامه دارد

 


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-بخش سوم نگاهی به قران مجید- قران میفرمایدکه ایات قرانی یا محکمات است ویا متشابهات وهمچنان استادمعزز خانم دکتر مریم زیبائی نژاد رحمت اللعلیها فرمودند دومعنا دارد یم معنای ان مشخص است که بعضی جملات به سبک های مختلف گفته است که هم تکرار شود وهم دریادگیری  وفهم موثر واقع شود ازمایش علمی شده است بعضی افراد بعضی مطالب بدلائل پچیده وبعض ناشناخته زودتر یادمیگرنند وبعضی دیر تر که تاحدودی علت های ان مشخص شده است مثلا دربازی تنیس ودیگری برعکس است لا میگویند کتب مختلفی درباره یک موضوع بخوانید شایدیکی ازانها بهتر شمارا بدرک مطلب نزدیک کند اما معنای دوم متشابه چیست علم برای عالم همه اش محکمات در علم برای عالم متشابهات ندارد کتاب ام الکتاب همه اش محکمات است ولی عقلی چون پایه های کوه هیمالیا میخواهد  تا علم ان کتاب رابتواند درک وحمل کند که این امر فقط معصومین دارند ولی علم برای  کسی که عالم به ان نیست بخواهیم تفهیم کنیم مقداری متشابهات میشود بعنانو مثال میگویندابغوره خون راتصفیه میکند ویا هندوانه در هوای گرم سرد باشد کبد راحال میاورد اینها هیچکدام علمی بیان نشده است علمی ان یامحکمات ان چیزی دیگری است- بعنوان مثال خداوند میفرماید که جل جلاله اش میفرماید که بر عرش بصورت قائم نشسته است این مطلب تداعی پادشاهان میکند  اگر خداوند منان فرموده بودکه من بر تمام مخلوقات خود مسلط وچیره هستم عده زیادی تصور میکردند که خداوند منان مانند انسان مسلط وچیره بر موجودات است یعنی از بیرون به درون مسلط میشود وبسیاری اینچننین فکر میکردند  ولی پادشاهان دران واحد هم به داخل کاخ مسلط هستند وهم به خارج کاخ مسلط هستند وهم تصمیم گیر انان هستند ولی بعضی در داخل کاخ به بعضی اسرار درون کاخ مسلط هستند وبعضی دربیرون به اثار بیرونی کاخ مسلط هستند وابهت خداوند منان بهترین نمونه زمان پادشاهان بودند حال عرش در کرسی است یا بخشی بوده است که به عرش یاتخت پادشاهان وصل میشده است ویا ماند خوارزمشاهیان عرش بقدری بزرگ بوده است که امرا و وزرا وبعضی از فرهیختگان وشخصیتهای درباری دروی ان جمع میشدند دربعضی موارد اجازه صحبت داشتند وتصمیم گیرند ه پادشاه بوده است- ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم- اقای ":شرمن کنت": پرفسور تاریخ دانشگاه یل که به سیا  پیوست  با الهام  ازنظریات ایشان- که بعد ها بعنوان پدر انالیز کننده اطلاعات شهرت پیدا کرد چون ایشان تخصص اش در تاریخ اروپا بوددر این زمینه با پیشرفت هائی روبرو شد در افریقا وامریکای لاتین  سیا باشکستهائی ربرو شد یک دلیل جالبی که ایشان میاورد که سیا اول ماند خر بود وسپس اسب شد وسرانجام قاطر چموش شد که مهار نداشت واینامر نشانه بدست اوردن قدرت بیش از حد بودکه انسان رافریب میدهد ومعتقد است هر نبردی نیاز به تحلیل بسیار دقیق فضا ومیدان نبرد دارد که هرلحظه نبرد را کمک کند- وبیشتر هو شها در موارد بحرانی اندیشهای غیر معمول  وعجیب وغریبی را مطرح میکنند وغالبا بحران ها ناگهانی شعله ور میشود که کنترول ان کاری اسان نیست- ومیبایست افراد ی دراین موارد تخصصی وحرفهای تربیت کرد وکتب تخصصی های زیادی دراین موارد نوشت وادبیات خاص انرا رواج داد واین تخصص بریا اولین بار توسط ایشان وپروفسور  ویلیام-ال-لانگردر دانشگاه هاروارد بوجود امد- وهرد به یک سازمان تحقیقاتی در سیا به تحقیقات پرداختند ان سازمان بر اساس تحقیقات میدانی زیادی که توسط داوزده سر گروه متخصص وبریا هرمنطقه نفراتی بین 25تا 30 که با متخصصینئحرفهای وکارمندان بخش تحقیقاتی خودشان بکار مشغول شدند واطلاعات خودر رابه ریس جمهور ونمایندگان مجلس میدادند وشکست مهم انان در بحران مشکی کوبا بود ودر بسیاری از پرونده های جنگ سرد ایشان مدتهای زیادی از متد های پیشرفت دهند تجارت استفاده میکرد وپس از شش سال که ز بازنشستگی ایشان گشت فرمول های ایشان موفقیتهایش رانشان داد که مهمترین انها در مسئله واتر گیت بود وسعی داشت هوش اجتماعی مردم امریکا را درامر تجارت بالا ببرد وبه میکانیزمی دست پیدا کرد که تجربیات متخصصی را به نسلها منتقل میکند وانها را به سمت حرفهای شدن سوق میدهد


ارسال شده در توسط علی
<   <<   6   7   8   9   10      >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3