بسم الله الرحمن الرحیم- نقدی بر دعای غریق- دعای غریق دعائی است که دراخرزمان باید زیاد خواند- به درستی انرا دعای هدایت گفته اند- یعنی شخصیت هادی که اسوه هدایت هستند معرفی میکند- ترجمه ان این است-": بارخدایا- خودت را به من بشناسان-که اگرخودات را به من نشناسانی(خودات) وپیامبرات رانخواهم شناخت- بارخدایا- روسولت را به من بشناسان که اگر رسولت را به من نشناسانی- حجتت رانخواهم شناخت- پروردگارا-حجت خودرا به من بشناسان- که اگر حجتت را به من نشناسانی- ازدینت گمراه خواهم شد- دراین دعا تمام ابعاد شناخت را مطرح کرده است هم عقلی وهم نقلی وهم اجمالی وهم تفضیلی وهمجزئی وهم کلی بیان کرده است در مورد شناخت عقلی خداوند که بر دونوع است هم شناخت توسط موجودات که خارج از روح انسان هستندوهم شناخت توسط روح انسان- من از یکی از اقازادگان موثق شنیدهام درباره شخصیتی روحانی در زمان جنگ جهانی دوم در شیراز که ایشان دارای دردی بودند که دوای ان گیرنمیامد ومجبور بودنکه تریاک بکشند وتریاک مفصلی میکشیدند واگر تریاک گیر نمی امد سیگار اشنو میکشیدند مدتی تریاک گیر نمیامده است وسیگار هم تمام میشود وتریاک هم رضاشاه ممنوع میکند وضع مردمبسیار بد شده بودهاست وایشان دریکمسجد پیش نمازبوده است وسخنران بوده است وهیت مسجد ودوستان وضع پریشانیمردم برای ایشان تعریف میکنند ایشان سخت عصبانی میشوند که ایت الله حائری بزرگ چقدر صبر دارند!؟ من فردا مسجد میایم ویک اتمام حجت میکنم وسپس فرمان جهاد را صادر میکنم خودتان را اماده کنید- فردای انروز ایان طاقت طاق میشود وصبح زود براینکه کسی ایشان را درحالت پریشانی نبیند وارد خیابان میشود که ارتشیان سطح بالا درانجا منزل داشتند وارد یک خیابان دیگرمیشود که خیابان بسیار نظیف بوده است حتی یکبرگ درختهم روی زمین نبوده است- رفتگر مشهور ان خیابان ارام ارام با گاری درحال بالا امدن بهسمت ایشان بوده است ایشان ازکنار جناب رد میشود وجناب رفتگر با کمال تعجب ایشان صدا میزند ومیفرماید به این زودی کنترول خود ازدست دادهاید؟! ویک بسته سیگار اشنوتازه از چیب کوچک کتش بیرون میاورد وبه ایشان میدهد ومیفرماید تا نزدیک ظهر تریاک شماهم میرسد- ایشان نگاهی به داخل گاری میاندازد ومیبیند که یک برگ هم درداخل ان نیست- میخواسته است که به ایشان بگوید گنده تر ازدهانت صحبت نکن- ولی بافکر میکند ممکن است از اولیا الله باشد به خانه برمیگردد ونزدیک ظهریکی از دوستانش به منزل میاید درحالیکه خوشحال بوده است یک من تریاک با خوداش اورده بوده است ومیفرمایدمن میدانستم شما در وضعیت خوبی نیستی بدنبال دوای شما بودم ولی تمامراه ها بسته بودند ودل به دریا زدم وگفتم خداوندا من این تریاک رابرای ایشان میخواهمکه ایشان بیاید برای امام حسین شما روضه های جانسوزاش رابخواند کمک ام کن درتمام راه پاسگاه ها بودانکه ماراتفتیش کنند مداوممیگفتند گویا حکومت نظامی شده است سریع خودتانتان رابرسانید-ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم- نیم نگاهی به حقایقای که جهانیان هم به ان رسیدند- پاداش های الهی به خاطر انکهانفرد مرد است یا زن است داده نمیشود یاا نکه پیامبر زاده است-بهلکه به خاطر عملی است که بازحمت ومرارتها ورنج ها وعرق ریختن ها به فرد میدهند- نه انکه بیجهت پر شکوه وجلال شود ویا انکه سود فراونی نصیب اش شود بلکه به خاطران است که برای خود ودیگران خالق وعمل به نیت هائی که قبلا وجود نداشته است- وچون به اعتقادهای رسیده است که به ان به درستی اعتماد کرده است- لذت های مادی که ازجانب ان بدست میاید بخشی از ان استکه در توافق با بخش اصلی ان است که درحقیقا میخواهد بخش اصلی را بیشتر اهمیت وهدفمند کند- هرکسی کهکار خوب انجام میدهد مایل است مورد تحسین واقع شود ومیخواهد که بهعصه ورنجهای جوانان گوش کنند وبرای انها راه حل هائی ارائه دهد- بخصوص برای کسانیکه میخواهند دقیقا راه ان فرد را طی کنند-تراژدی بزرگ عصر ما این است که به صورت عمومیدرامده است که زمانهای بسیار زیادی ما انرا داشتهایم وتحمل میکردیم امروزه دیگر مطرح نیست فقط یک سئوال مطرح است که ما دود میشویم-به خاطر این جوانان مرد وزن در باره تضادهای که انچه درقلب های انها باانچه خودشان میفهمند میگذرد فراموش کردن- زیرا اهل عرق ریختن وکار کردن نیستند زیرا نوشتن های انها حاوی مطالب مثبت ومفیدنیست- باید دوباره به یادگیری به پردازند- اساسیترین اصل دریادگیری – ترسیدن است وول بایدبه خود یاددهیم – ما بقیه را باید فراموش کنیم-( نباید باید مانند بوش پسر بودکه گفت دوهزار میلیارد دولار به من بدهید دنیا را امن وامان میکنم وبه تمام اهداف ها ی شما راتحقق میدهم)-که در تحقیقات خودمرحله ای فراموش کنید.- اماقدیمیترین سخنهای درست وقابل اعتماد قلب که یکحقیقت جهانی استکه بدون ان یکروز همپایدار نخواهد بود ومحکوم به فنا است- محبت- نجابت- دلسوری کردن وبه کارهای نیک افتخار کردن ومهربانی وفداکاریکردن است تا زمانیکه چنین است- اوانسانی است که رنج میکشدودرتحت نفرین دیگرانهم هست؟- ادامه دارد
/را که حتی بت وعقل انسانی هم انرا تائید نمیکرد بسم الله الرحمن الرحیم-نقدی بر زمان حال عربستان سعودی- اسلام عزیز فرهنگ شریر- مانند زنده بگور کردندختران صرفا بر اساس بعضی موهومات کمکمدرحال تبدیل شدن به یک ارزش میشد را منسوخ کرد-وکم کم دوخانواده درکنار هم نحوه زندگانیانها زیاد شبیه هم نبود مگر درخرافاتوبیشتر ان انسانها یک زندگانی - غریزی ونباتی را تجربه میکردند- یک جامعه ای که افکار منفی درانها رواج داده میشد وبی دقتی ومسامحه کاری درانها به بوفور دیده میشد-وچز بریا منافع شخصی کمتر احساس مسئولیت میشد- فرزندان وحتی مادران بشدت ممکن بود برای مسائل ی که حتی ارزشی زیاد نداشته باشند شلاق بخورند وسادیسم دربین انها رواجداشت وبایدبه پدرخانواده احترام بیش از حد داشت وبشدت ازانان ترسی-همه از بی عدالتی رنج میبردند ولی هیچکس هم کاری نمیکردوکسی را جرئت نبود که درمفابل شیوخ اظهار رای ونظری کند وانان هم باحقه بازی وفریب جامعه را رام خود میکردند-وقانون جنگل درانجا با عزت هرچه تمامتر ایفا وادا میشد- فقر باعث شده بود که کم کم فرزندان خود را بخصوص دختران خودر با بفروشند.- هیچگونه صلاحیت پدری بخصوصوجود نداشت- مادران دارای هیچگونه اقتداری و اختیاری در خانه نداشتند- ومسلم بود بیشاز پدران به بچه ها احساس دلسوزی داشتند- معجزهای درحال رخدادن نبود- وکشته شدن وکشتن هم یک رواج پیدا کرده بود-ودادگاهی ویا شخصیتی که بتواند جلوی انرا بگیرد وجودنداشت-تمدن وفرهنگفقط مخصوص شیوخ وپدران نیست وتعلق به یک نسل هم نیست-وهمچیز هم باسود برای عده ای خاص تعریف نمیشود- وبقول معروف یا لعبید نمیشود روزگاران را گذراند-روح جامعه عامل نابودی افراد خوداش بود- وقتیکه قوانین هستی فراموش میشود شرارت جای انرا میگیرد وقوانین خود وخودشناسی هم فراموش میشود وخالق هستی واقعی هم فراموش میشود- در این شرایط قوانین یکی پس از دیگری دستخوش تغیرات نامناسب میشود- جامعه برسر دو ر اهی قرار میگرد ومجبور میشود- وجه غالب را بر گزیند- جاه طلبی ها حسادت ها تنفرات مقامی ها وکم کم میدان دار میشوند وانتقام گرفتن بسیار شیرین میشود- وبی گناهان اولین قربانی های این شرارتهای زبان کشیده میشوند-وهرکس داستان را به نفع خود تعریف میکند وتضاد درگفتن حقایق یک امرمتداول میگردد- درحقیقت انتقام از نبودن از سنتهای دقیق ویک روح طیب است وجامعه اماده جدا شدن وطلاق گرفتن از این وضعیت قرار میگیرد-
بسم الله الرحمن الرحیم- باتشگر از رزمندان جان برکف گرفته بدریون عصر جدید که لشگر هبلی را تار ومار میکند- چند نکته از طرح های تاکتیکهای مدرن را که میدانم دران استاد هستید بیان میکنم- در اخر ازنیروی پیاده استفاده کنید – از حمله چرخشی که برای درهم ریختن ارایش دشمن استفاده کنید- از پرتاب موشک با معدل 95 درضربه بیاد داشته باشید وازتوپخانه نیرومند وحمله تانگ استفاده کنید- وگاه گاهی هم از حمله هواپیما سود بجوئید بخصوص در عقبه دشمن-حملات نفراد پیاده در تک کردن سمت راست ارایش یکزاویه حاده باشد گودی به سمت داخل ارایش وپایئن ترازان یکخط عمودایوسپس یک حط افقی پایئن تر ازان وسپس یک نیمدایره که گودی ان به سمت خارج از ارایش درضلع بالای ان وسپس یک نیم دایره به صورت منحی گودی به داخل ارایش وسپس خط مستقیم متصل متصل میشود به زوایه درحمله اینها کاملا به هم متصل میشوند- جاده های مواصلاتی از پشت به جلو وبه سمت دیده بانی باید از خط به عقب از زاویه شروع شود به همان ترتیب و درانتها هر وضعیت یک سنگر باشد که که مدتی توقف کند ودر بین راه از دکل وتانک سوخته ونفر بر درحال تردد باشد- امید است دشمن زبون به زودی اقتدار لشگر با اقتدار اسلام با پ.ست وگوشت وروان خوداش درک کند- انشائالله
بسم الله الرحمن الرحیم- نقدی بر تکتیکهای جدید استرالیا بر علیه اسلام عزیز –بخش دوم-تیتر روزنامه این است-بخش سد کردن ( داد گستری) با زور تحمیل کرد که جنبش شریعت اسلامی غیر افراطی به کاراش ادامه دهد-؟ وهم چنین گفت سازمانهای محلی این قدرت را دارند که درهر نبرد ارزشها به پیروزی برسند؟!- فدراسیون انجمن اسلامی استرالیا درمجادله اش( با این موضوع) با دولت درشامل شدن مسلمانان با قوانین رسمی:"پلورایسیم دولتی وقانونی:"عریضه ای": به بخش-خبرگیری ورسیدگی مجلس درباره سیاست جدید چند فرهنگی تسلیمکرد—اما- جانشین فرمانده ژنرال ربرت مکلاند- فرمودند(چنین ایده های بسیار اشتباه است) چنین حکمی خارج از تغیر است وتغیر انچنانی( که مایل هستید) رخ نخواهد داد- در سوگند خوردن همشهری شدن کاملا روشن بود استرالیائی شدن به معنای اطاعت کردن از قوانین استرالیائی وحفظ ارزشهای استرالیان است- جملات صریح وروشن خشن است – این امر قابل پیشبینی است جوابی است به مصریان که میخواهند سفیر اسرائیل از مصر اخراج شود وفلسطین ازاد شود—استرالیا اخیرا تغیر منش داده استوازان حالت سابق خوداش که حتی عضو ناتو راهم یدک نمیکشید ویک سیاست تا حدودی باز داشت امروزه به مانند یک سرباز ناتوعمل میکند-تادردفاع از غربوگرفتن سهمیه دربازار جهانی بتواند سهمی قابل ملاحظه داشته باشد واعتبار غرب که درحال افول است را انرا به وضع سابق باز گرداند- قران مجید میفرماید ما مانند جذر ومد دریا جابجائی ها داریم وبالا وپائینهادی هم انجام میدهیم تا هم قدرت الهی مشحص شود وهمدارای حکمت عظیمی است حتی انسانها گناه ای راهم مرتکب نشده باشند-پلورایسیم در سابق معنی دیگری داشت- استاد امریکائی در دانشگاه شیراز در این باره میفرمودند- ": که اعتقادی که هر انسان پیدا میکند بدون دلیل نیست وجهای از عقل وشناخت را دارااست( چون اسوه مشخص نیست) هرکس حق دارد به انچه معتقد است ایمان بیاورد-پس پلورایسیم بایدبوجود بیاید- امروزه در استرالیا بحث این است که پلورایسیم شامل کسانی میشود که درچهار چوب پلورایسیم قرار بگیرند نه خارج ازان وانهم کسانی هستند که هشتاد درصد با قوانین وارزشهای استرالیا هماهنگ هستند وبیست در صد اختلاف دارند ومیابیست ان بیست درصد اکثریت را پاسدارند ومناسب بداند ولی خودشان به نحو دیگری اعتقاد داشته باشند در غرب قاعده بازی سیاسی به این نحو است که فرد فرهیخته حرف اش را میزد ولی حق ندارد- بزن بکوب راه بیاندازد وباید خونسرد باشد وبه اکثریت احترام بگذارد-تحریک وشانتاژنکند تا مردم خودشان تصمیم بگیرند-مسلمانان اولا باید با فرهیختگان رفت وامد داشته باشند وحقایق اسلام راچاب بکنند ولی تحریک احساسات نکنند—کاری به این نداشته باشید که استرالیا بریا حفظ قدرت اقتصادی اس مصرف گرائی درپیش گرفته است واین را هم بدانید این اقتدار استرالیا تنها به حدود مرزی ان بسنده نمیکند ومیخواهد درمرزهای جهانی بخصوص کشورهای اسلامی هم باشد نباید طلاق اسلامی باعث فروریختن ارزشهای غربی شود ویا یکخانم اسلامی؟ بخواهد از قوانین استرالیا استفاده کند مانع ان شوید ودر ضمن میبیست مشکلات ومسائلیکه انها ایراد به حق از مسلمانان ویا ایدلوژی انها میگرند پاسخ منطقی دهید زیرا اگرچنین نکنید فرهیختگان راهم ازدست میدهید وقدرت تبلییاتی انها قوی تر است وایجاد مشکلاتی برای شما میکند- وسعی کنید درمسائل سیاسی بیشتر از طریق فرهیختگان استرالیائی استفاده کنید وبا ارامش وصبر کم کم راه حل خوداش رانشان خواهد-
بسم الله الرحمن الرحیم- نقدی بر تکتیکهای جدید استرالیا بر علیه اسلام عزیز- اول برا دران اهل سنت اول بیادمسئله های ایدولوژیمذهبی خودشان متفکرانه حل کنند وقدرت انرا داشته باشند حقایق را به پذیرنند وساختار شکنی لازم را بکنند- در زمانیکه درلندن بودم در تابستان به دانشگاه لندن میرفتم جوانی را میدیدم – لباس ساده بسیار شیکی را پوشیده وصورت اوسفید اروپائی خیلی فکورانه درحالی درخوداش بود باچشمان ابی میرفت داخل ساختمان ورزی از هاید پارک محل عبورخانه من به انشگاه ویا جای دیگری بود عبور میکردم نزدیک در که رسیدم ایشان به چند جوان که معلوم عرب هستند ودر صحرا زندگانی کردند چهره های سوخته وسرخ اجری پیدا کرده است وبسیار لاغر وبا لباس گشاد اجداد تن انها بود وهوش .وذکاوت در چهره انها مشخص بود من نزد ان جوان رفتمگفتمشما دانشجوی دانشگاه لندن هستید گفت خیر من دانش اموز سال اخر دیبرستان در مراکش هستم بسیارانگلیسی فصیح وروان درست مانند زبام مادری صحبت میکرد من همان فهمیدم باید دور گه باشد در اروپا مراکشی از یک سکوسه ومحبوبیت خاصی زن ومرد بر خوردارهستند وبعد دوستانش را معرفی کرده مه مراکشی هستند وبورسیه در دانشگاههای فرانسه میباشند ایشان به حقوق خیلی علاقمند وا امیداوربود که دردانشگاه مراکش که امتحان داده است حتما قبول میشود وحاضر نشد بود مه بدانشگاه غرب برود مگر بعد از لیسانس-وبه زبان فرانسه وانگلیسی مسلط بودومدتی باین دوستان درفرانسه روی حقوقکار کرده بود ودوستانش گفته بودند چون توانگلیسی بلد هستید مدتی هم در لندن باشیم – ایشان سئوال کرد چه میزان حقوق شما اسلامی است من گفتم حداقل95 % اسلامی است ایشان خیلی تعجب کرد وفرمودند من در وزنامه خواندم ودرسرکلاس این سئوال کردم وضع حقوق شیعه نسبت بهما چطور است وجواب داد نزدیم به ما است وضع اش از ما بدتر است درحالیکه حقوق ما 40 درصد اسلامی است این هم یک دورغ این هاست من از فردا روی حقوق شیعه مطالعه میکنم- خنده بچه ها من فهمیدم انکلیسی هممیفهمند وبه احتمال زیاد مادرش انگلیسی بود- ایشان پرسید ایاشاه شما قوانینی را تحمیل میکند من گفتم اخیرا سعی میکند ولی نمیتواند بیش از دو د رصد تجمیل کند وانهم با مخالفت جدی ربروشده است- ایشان گفت که شاه در مراکش مقداری قوانین به نفع خوداش وضع کرده است ولی در بقیه قوانین ازاد است اسلامی باشد ویاغربی باشد ولی علمای ما طرح نمیدهند درنتجه غربی میشود ومن یک ان متوجه شدم مگر پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم چقدر قوانین حفوقی اوردهان واز تابعین وامویان وعباسیان چه میزان ماده حقوقی ساختند؟ و- واقعا شاهکار استکه توانستند چهل درصد اسلامی کنند ولی مسلم بود زمان به نفع غرب است وقوانین ساخته شده انها برتری پیدا میکند وکم کم جایگزین میشود با قوانین عقب افتاده اسلامی غیر ناب-لذا نیازانها به غرب یک نیاز استراتژیک هست ایشان فرمودندکه قبلا حقوق دانمراکش فقط از دانشگاه سوربن فارغ التحصیل میشدند واین دانشگاه یک مکتب بیشتر نداشت وقرار داشت که مشکلات حقوقی ماراحل کند ولی امروزه چنین نیست خود این دانشگاه چند مکتب دارد وتحصیل کرده خارج ما متفرق هستند از دانشگاهای مختلف فرانسه که مکاتب مختلف دارند وازکشور دیگر اروپائی وامریکائی فراع اتحصیل میشوند وبه مراکش میایند همه منم میزنند ویک گیچی هم پیدا شده است واخیرا فهمیدم به اسرایئل هم میفرستند پسر عموی اش یک خبرنگا ونویسنده مشهو مراکشی بود-حالا شما کسی را درلندن سراغ دارید در اوپا وامریکا ازهمه برتر باشد معرفی کنید ومنگفتممن حقوق مطالعه نمیکنم اینها درسطح هم دیگر هستند ولی ممکناست چنین فردی وجود داشت ه باشد از بخش حقوق دانشگاه جستجوکن- ایشان باز فرمودند که هر چه اسرائیل از اعراب بد میگوید بلافاصله درمطبوعات مراکش عینا ترجمه میشود وچاپ میشود ولی اگر کسیبخواهد جواب بدهد اجازه نمیدهند وعلما ساکت هستند- ویکبحران دیگر هست هر مذهب وگروه اسلامی نیات وحرف های خودشان در دهان اسلام میگذارنند این نکته من اضافه کنم که امت اسلامی بدوگروه بزرگ تقسیم میشود- عرب وغیر عرب دراعرا اعتقاد به معجزه بود قران وپیامبری حضرت رسول علیه السلام قطعی است ولی مطالب انرا به نفع خودشان تحریف میکند وخطر انها این است ولی غیر اعراب به راحتی درسطوح عاالی علمی هماعجاز قران را منکر است وهمپایمبری حضرت رسول علیه السلام ودرگوش ادم میگویدما چند پیراهن بیشتر پاره کردیم ودرغرب بیشتر بودیم صلاح ملت ما این است وتا زیادی هم حقیقتدارد که مذهب مانند اروپا شخصی کنیم وکمکمبا نشان دادعرضه ولیاقت وپیشرفت برای ابد این بساط به تاریخ بپوندد واینهماستدلال- زمانی جوان ایران عظشان درک ایدولوژی بودند به جای انکه زژیممنحوص پهلوی ازادی بیان دهد ودر دبیرستان یک بحث سالم ایدلوژیرا مطرح کند وهمچنیندرسطح بالاتر دردانشگاه ها ورسانه ومراکزفرهنگیتا مثل اروپا به یکشناخت دقی واقناع کنند برسن دمن بعدا شرایط بیان خواهم کرد ونتایجانرا مشخص میکنم- ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم-نگاهی سبز به قران مجید- بخش دوم-قران علوم عقلانی مانند- فلسفه- کلام-استدلاهای عقلانی .موضوعاتمجرد رابصورت عمیق دارا است وهم زندگانی روحانی وتکامل یافته رابیان میکند وشرح میدهد-ودرهردو بعد به سمت بی نهایت سیر دارد- قران مانند یک قله دست نیافتنی اسنان را به سمت خود دعوت میکند که تنهت با کمک الهی میتوان به سمت انرفت وانرافتح کرد- همانطور که هر ذی الشعورکه علت واقع شود معلول خود را بخوبی میشناسد خداوند هم به تمام خصوصیات انسان بخوبی اگاه است واین خصوصیات در ارتباط باخداوند منان میتواند باارتباط خدواند به سمت کمال پایدار حرکت کند وچگونگی رشدخود را بیابد- ومسلم است هر ذی الشعور مخلوق در صدد است که علت خود را بشناسد وبا شناخت خداوند عاشق اومیشود که ان از ایمان سرچشمه میگیرد وهمچنین عاشق مخلوقات اومیشود(حب) ومیخواهد به سمت اوپرواز کند واین توسط عمل صالح امکان پذیر است-( صراط- لقا) وهردو دوروی یک سکه هستند-واین امر به تعلیمات بی نهایت نیاز دارد لذا درباره قران خداوند میفرماید که اگرهمه اقیانوس ها مرکب شود وهمه درختان قلم شوند قبل ازانکه کلمات خداوند به انتها برسد همه انها نابود شدهاند –وبه همین علت درسر تا سر قران ایمان وحیات طیب به صورت گسترده بیان شده است- ایمان در سرزمین سبز پر اب وغذای فطرت مانند یک دانه قران میکاردوانسان نسبت به عشقوعلاقه پیدا میکند وبه همیت علت به این موجود :" انسان :" گفته اند زیرا عشق وعلاقه پیدا میکند وتوسط خصلتهای الهس شده این دانه ابیاری میشود ورشد پیدا میکند- وبه گفته قران به سمت شادی های مثبت سیر میکند- در ایه قریب به این مضمون میفرماید- ":سیر وجذبوجذب ومد شادی ها به سمت کسانی است که ایمان اوردهاند وعمل صالح داشتند- وایمان وعمل صالح استکه بریا انها پایداری وجاویدان بودن این شادیها رافراهم میکند- قران کتاب در کتاب است وبه همین علت است که شناخت قران مداوم کتب قطوری را بوجود میاورد واین کتاب میباشد برای عامه مردم یک کتاب عمل به دستورات وراهنمای عمل باشد وبرای فرهیختگان منبع جستجوی حقایق باشد- ادامه دارد