سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- نیم نگاهی به  کتاب- فلسفه درقرن بیستم- اقای اریک متیوز- بخش بعدی- دربخش های گذشته  بیان شد که فلسفه سنتی یا کلاسیک غربی برداشت ان غیراز برداشت فلسفه خاص  جدید فرانسه است- باید اختلافات  بین این دورا بخوبی شناخت- درفلسفه خاص که نسبی است- وبهمین جهت وعلت پیچده میشود ونوع پیچیدگی ان با فلسفه تحلیلی  که متعلق به انگستان است وفلسفهمحض ومطلق که متعلق به اسلام است   فاصله زیادی دارد  فلسفه تحلیلی براساس ملاک های بدیهی است مثلا جنگل سوخت چون اتش گرفت واتش  میسوزاند- لی ازنظم در مخلوقات - به تعریف خالق ومخلوق نمیرسد- درفلسفه اسلامی انهم  براساس بدیهات است کهمکنن است مرکب باشد ولی به مولفه های بدیهی تجزیه میشود ویک سری مسائل فوق  زمانی ومکانی وفرا زمانی ومکانی را تعریف وقانون بندی کند- که بدست اوردن انملاکها وتفسیر بسیارپیچده است ولیدرفلسفه خاص ملاکهای فیلسوف عقلانی باشد درک ان پیچیده میشود بخصوص که شرایط درونی وبیرونی پدیده موردنظر فیلسوف که باهم جمعبندی میشودبرداشت از  خاص است- نویسنده متوجه یک نکته نشده است که تنها خارجیان نیستند که نسبت پیش زمینه  وزیرساخت وضعیت فرهنگملی وفرهنگهای جز  یک کشور ووسیرتاریخ ابعادمختلف بخصوص وضعیت اجتماعی اختلافدارندبلکه خودفرانسویان  بامذاهب مختلف و  ایدولوژِ های مختلف برداشتهای مختلفی نسبت بهمواضعفرنگیملی وجزدی وباعادسیرتاریخی هم خواهند-داشتوبحث دیدگاه انتقادی به برهانی  فلسفه خاص-صحیح بنظر نمیرسد انتقاد زمانی معنا میدهد که ما بهحقایقی دست پیداکردیم ودرست وخطارا میشناسیم ولی دراول صفحه میگوید فلسفه به این معنا است- که ان زیر ساخت فرهنگی را  با  معیارهای فیلسوف به دیگران معرفی کند ومشکلراهم بیان کند وراه حل هم مشخص کندوچگونه فیلسوف به این نتایج رسیده است-پس درست ازمائی وارزش گذاری نه براساس فلسفه تحلیلی است ونه براساس فلسفه محض است-براین اساس است که کدام فیلسوف بهتر به حقایق نزدیک شده است مثلا مانندعلم پزشکی-قبلا میگفتند مشروبات باعث کم حافظه شدن بخصوص درنسلهای اینده است اتفاقا بعضی ها نسل انهابسیارباهوش شدند گفتندمشروبات میتواند بعضی رابا هوشتر کند وپس از تحقیقات مشخص شدکه دربعضی جنین یک ماده ای ترشح میشود کهجلوی نفوذ مشروب به جنین میگیرد-دوحالت دارد یا انکه ذاتا جنین باهوش است وربطی به ان ماده ندارد ویاان ماده بعللیدرهوش بچه تاثیرمثبت میگذارد کهالی بیشترموردتوجه است- درانجیل گفته است سرنوشت انسان از ازل معین شده است واینامر جای امیدواری وخوشحالی است این  حقیقت نصف حقایق است چون خداوندمنان الرحمن الرحیم وعلیم وحکیم است این گزاره یافرمل ویاقانون حرف درستی است ولی بخش از سرنوشت  عکسالعمل خداوندمنان نسبت به رفتارواعمال فرد است که میتواندمثبت یامنفی باشد جمع جبری ان ملاک است


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3