سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- به نیم نگاه به کتاب تهمت هاودروغ پردازی ها- حضرت مجاهد وعلامه ودانشمند شهیرجناب اقای سید علامه مرتضی عسکری رحمت الله علیهسید مرتضی عسکری

پرش به ناوبریپرش به جستجو

علامه سید مرتضى عسکرى (1332 - 1428 ق)، از فقها و محققان بزرگ شیعه معاصر و از شاگردان امام خمینى بود. وی خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی گسترده ای را در عراق و ایران موجب شد. علامه عسکری همچنین با تحقیقات و تألیفات ارزشمند خود مانند «معالم المدرستین» و «نقش ائمه در احیاء دین»، راه نوینی در تبیین اسلام شیعی و دفاع از آن ارائه داد.

220px

نام کامل

سید مرتضى شریف عسکرى

زادروز

1332 قمری

زادگاه

سامراء

وفات

1428 قمری (1386 ش)

مدفن

قم، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها

Line.png

اساتید

امام خمینی، میرزا خلیل کمره‌ای، آیت‌الله مرعشى نجفى، شیخ محمدحسین شریعتمدارى،...

 

 

آثار


عقاید اسلام در قرآن کریم، معالم المدرستین، نقش ائمه در احیای دین، مئة و خمسون صحابی مختلق، عبدالله‌ بن‌ سبا و أساطیر أخری، سقیفه،...

 

 

 

 

محتویات

ولادت و خاندان

سید مرتضى شریف عسکرى در هشتم جمادى الثانى سال 1332 قمری در شهر سامراء متولد شد. پدر و مادرش، هر دو از خانواده‌های ایرانی ساکن سامرا بودند. پدر بزرگوار ایشان، آیت الله سید محمد حسینی کوچک ساوجی، معروف به شیخ الإسلام، فرزند آیت الله سید اسماعیل شیخ الإسلام بود. جدّ مادری ایشان نیز خاتمة المحدّثین، آیت الله میرزا محمد تهرانی، معروف به شریف عسکری بود.

سید مرتضی، در خردسالی پدر خود را از دست داد و تحت تربیت جدّ بزرگوارش میرزا محمد شریف عسکری قرار گرفت.

تحصیل و استادان

سید مرتضى عسکرى از ده سالگی به حوزه علمیه سامرا وارد شد و مقدمات و بخش‌هایی از سطوح را در همان شهر گذراند. در دوران جوانی به سال 1310 ش، در عصر مرجعیت آیت الله حائری، به سرزمین مادری خود مهاجرت نمود و در حوزه علمیه قم، به ادامه تحصیل پرداخت. در شهر قم دروس سطح اصول و فقه را نزد آیت‌الله مرعشى نجفى و آیت‌الله شیخ محمدحسین شریعتمدارى ساوجى تلمذ کرد. از دیگر اساتیدى که ایشان در آن دوره به استفاده از محضرشان توفیق یافت، عبارتند از: مرحوم امام خمینى در کلام و عقاید، حاج میرزا خلیل کمره‌اى در علم تفسیر، آیت‌الله حاج شیخ مهدى شهید (پایین شهرى) در علم اخلاق و تهذیب نفس.

مرتضی عسکرى پس از چهار سال اقامت در قم، دوباره به عراق بازگشت و دروس خارج فقه و اصول را نزد اساتید بزرگ آن روزگار حوزه سامرا، از جمله: آیت الله میرزا حبیب الله اشتهاردی و آیت‌الله سید محمدرضا مدرس شوشتری فرا گرفت.

آثار و تألیفات

از بزرگ‌ترین کارهای علامه عسکری‌، انجام تحقیقات نوینی است که شهرت ایشان، بیشتر مرهون همین پژوهش‌ها می‌باشد. این تحقیقات روش‌های نوینی در پژوهش‌های اسلامی پدید آورد. بحث‌های علمی و مناظرات ایشان با دانشمندان مذاهب و ادیان گوناگون جهان، بسیار روشنگرانه و منحصربه‌فرد است که بسیاری از آن‌ها به صورت کتاب انتشار یافته‌اند. این کتاب‌ها به زبان‌های: فارسی، انگلیسی، ترکی و اردو، و بخشی از آن‌ها به زبان‌های: ایتالیایی، روسی و ... ترجمه و منشر شده‌اند.

الف. تألیفات عربی:

1.        مئة و خمسون صحابی مُختلَق (عنوان ترجمه فارسی: یکصد و پنجاه صحابی ساختگی) در سه جلد؛

2.       عبدالله‌بن‌سبا و أساطیر أخری (عنوان ترجمه فارسی: عبدالله‌بن‌سبا و دیگر افسانه‌های تاریخی) در دو جلد؛ اولین نمونه از تحقیقات او، در سال 1375 ق، به نام «عبدالله‌بن‌سبا و اساطیر أخری» منتشر شد که در عالم اسلام شهرت یافته، تأثیرگذار گشت تا جایی که در مجله «الأزهر»، دو مقاله و نقد در مورد آن نوشته شد.

3.      أحادیث امّ المومنین‌ عائشة (عنوان ترجمه فارسی: نقش عایشه در تاریخ اسلام)؛

4.       معالم المَدرستَین (عنوان ترجمه فارسی: ترجمه معالم المدرستین) در سه جلد؛ (بررسی تطبیقی دیدگاه‌های دو مکتب خلفاء و مکتب اهل‌البیت

5.      القرآن الکریم و روایات المدرستین، در سه جلد؛

6.       عقائد الإسلام من القرآن الکریم (عنوان ترجمه فارسی: عقاید اسلام در قرآن) در سه جلد؛

7.       قیام الأئمّة بإحیاء الدین، در چهارده جلد؛

8.      دور الأئمّة فی إحیاء السنّة؛

9.       مقدّمة مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، در دو جلد؛

10.     مقدمه برای کتاب سیری در صحیحین؛

11.      مع أبی‌الفتوح التلیدی فی کتابه: «الأنوار الباهرة»؛

12.     مع الدکتور الوردی فی کتابه: «وعّاظ السلاطین»؛

13.    آراء و أصداء حول‌ عبدالله‌بن‌سبا و روایات ‌سیف‌فی‌الصح؛

14.     طبّ الرضا (علیه السلام) و طبّ الصادق (علیه السلام)؛

15.    جمع القرآن و مصطلحات قرآنیة (که به تاریخ جمع‌آوری قرآن و شبهات پیرامون آن می‌پردازد)؛

16.     مصطلحات إسلامیه؛

17.     افترائات واکاذیب فی کتاب الله ثم للتّاریخ؛

18.    سیرة المعصومین الاربعة عشر و امّ المؤمنین خدیجه؛

19.     الأمراض الإجتماعیة وعلاجها؛

20.    الأسطورة السبئیة؛

21.     مصطلحات قرآنیة؛

22.    خلفاء المدرستین؛

23.   علی مائدة الکتاب والسنّه، در 17 جلد؛

24.    السجدة علی التربة؛

25.   البکاء علی المیت؛

26.    زیارة قبور أنبیاء وأئمّة والصلحاء؛

27.    التوسّل بالنبی (صلی الله علیه وآله) و التبرّک بآثاره؛

28.   الصلوات علی محمد (صلی الله علیه وآله)؛

29.    یکون لهذه الأمّة اثنا عشر قیما؛

30.   عدالة الصحابة؛

31.    عصمة الأنبیاء؛

32.   البناء علی قبور الأنبیاء و الأولیاء؛

33.  الشفاعة؛

34.   البَداء؛

35.  الجبر والتفویض والقضاء والقَدَر؛

36.   صلاة أبی‌بکر؛

37.   المتعة أو الزواج الموقّت؛

38.  شیعة اهل البیت (علیهم السلام)؛

39.   حدیث الکساء من طُرق الفریقین (عنوان ترجمه فارسی: حدیث کساء در کتب ‌معتبر مکتب)؛

40.    خلفا و مکتب ‌أهل‌بیت ‌و روایات ‌صلوات‌ بر محمد و آل‌محمد (صلی الله علیه وآله)؛

41.     تعلیم‌الصلاة؛

42.    منتخب الأدعیة؛

نقش عایشه در تاریخ اسلام - یکی از آثار علامه عسکری

ب. تألیفات فارسی:

1.        ادیان آسمانی و مسأله تحریف؛

2.       نقش أئمه در احیای دین، در 16 جلد؛

3.      سقیفه (بررسی نحوه شکل‌گیری حکومت بعد از رحلت پیامبر اکرم)؛

4.       ولایت علی در قرآن و سنت؛

5.      تاریخ سرگذشت حدیث؛

6.       در راه وحدت؛

7.       آخرین ‌نماز پیامبر (ترجمه صلاة ابی‌بکر)؛

8.      بر گستره کتاب و سنّت (مجموعه بزرگی از رساله‌های کوچک، در 17 جلد).

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

سید مرتضى عسکرى در حدود بیست سالگی، نخستین حرکت اجتماعی خود را با تأسیس مدرسه‌ای کوچک در سامرا شروع کرد. این کار در سال 1363 ق، با راه‌اندازی مدرسه ابتدایی، در شهر کاظمین ادامه یافت. این مدارس بعدها به شهرهای: بصره، دیوانیه، حلّه و نعمانیه گسترش پیدا کردند که در آن‌ها، در مقاطع مختلف: مهد کودک، دبستان، دبیرستان (دخترانه و پسرانه)، و نیز در مراکزی برای تعلیم و تربیت بزرگسالان، به جذب دانش‌آموز اقدام می‌شد؛ به طوری که در مدارس تحت نظر ایشان، تا 7000 نفر تحصیل می‌کردند.

در سال 1384 ق، با تأسیس «کلیة اصول الدین» (دانشگاه اصول الدین) در بغداد، فعالیت‌های آموزشی علامه عسکری وارد مرحله جدیدی شد که متأسفانه با روی کار آمدن حزب بعث و تعطیل شدن تمامی مؤسسات آموزشی و پژوهشىِ زیر نظر ایشان، این فعالیت‌ها متوقف ماند. شایان ذکر است، تا هنگام فعالیت کلیة اصول الدین در عراق، دو دوره دانشجو از آن فارغ التحصیل شدند که بیشتر آنان امروزه سکان‌دار امور سیاسی و اجتماعی عراق هستند. این مجموعه بزرگ و بسیار مؤثر تا زمانی که او در سال 1389 ق (1349 ش)، از عراق هجرت کرد و به لبنان و بعد به ایران آمد، برپا بود؛ اما متأسفانه، در سال 1389 ق به دست دولت بعثی عراق نابود شد.

یکی دیگر از حرکات اجتماعی بزرگ علامه، مبارزات سیاسی گسترده‌ای بود که از عصر دولت پادشاهی عراق تا عصر حزب بعث برای احقاق حقوق شیعیان عراق انجام داد. او در این دوران، در رأس روحانیان مبارز عراق بود که شهدای بزرگی چون: آیت الله سید محمدباقر صدر، سید مهدی حکیم و سید محمدباقر حکیم در شمار این‌گونه از علما قرار داشتند. در نهایت، علامه به موجب روبه‌رو شدن با خطر اعدام، عراق را ترک نمود.

از دیگر کارهای اجتماعی او، تأسیس صندوق خیریه‌ای به نام «الرعایة الإسلامیه» بود که این مجموعه، کاری شبیه به کمیته امداد امام خمینی (قدّس سرّه) در ایران به شمار می‌رفت. علامه عسکری، همچنین دو درمانگاه در بغداد افتتاح کرد و سپس شروع به ایجاد یک بیمارستان بزرگ به نام امام حسین (علیه السلام) در بغداد نمود که با خارج شدن ایشان از عراق نیمه‌تمام ماند.

علامه عسکری همچنین پس از ورود به ایران، از همان ابتدا به ادامه راهی که در عراق آغاز کرده بود، پرداخت؛ تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و تحقیق در آن، خدمت به محرومان، اقامه نماز جماعت و تأسیس مراکز علمی همچون دانشکده علوم اسلامی را وجهه همّت خویش قرار داد. امروزه، دانشکده اصول الدین که سال‌ها از تأسیس آن می‌گذرد، در شهرهای: قم، دزفول و تهران، در مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دایر می‌باشد که مسئولیت پرورش محقق را بر عهده گرفته است. علامه عسکری، ریاست دانشکده اصول‌الدین را که خود بنیانگذار آن بود، بر عهده داشت.

علامه عسکرى در دوران زندگى حوزوى خود در قم، بر این واقعیت واقف شد که دروس موجود حوزوى براى جوابگویى کامل به مشکلات و سؤالات و خواسته‌هاى روز افزون اجتماعى نیاز به تحولات جدى دارد.بنا بر این به همراه تنى چند از طلاب همفکر خویش، از جمله مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانى به بررسى و تجدید نظر در برنامه‌هاى درسى حوزه پرداخت و کوشید با دوستان خود، در کنار درس‌هاى رسمى حوزه به تحصیل معلوماتى بپردازد که بتوان با اتکاى به آن براى ایفاى مسئولیت‌هاى خطیر در آینده قیام کنند. در بین درس‌هاى پیشنهادى در این برنام? تازه، دروس تفسیر و حدیث شناسى و بررسى تطبیقى عقاید اسلامى وجود داشت که در کنار دروس معمول فقه و اصول، از اساتید ذى صلاح بهره مى‌گرفت. علاوه بر برنام? مذکور، تمرین خطابه و سخنرانى، نویسندگى و تألیف و حضور علمى در کارهاى اجتماعى، و توجه کامل به بررسى و شناخت اوضاع و مسائل روز مسلمانان و نیازهاى ایشان در ایجاد شخصیت‌هاى اسلامى مستحکم براى دستیابى به جامع? اسلامى مطلوب وجود داشت.

علامه عسکری‌ همچنین در طول حیات خود مناظرات متعددی با عالمان مذاهب دیگر داشته که در اینجا به ذکر برخی از مناظرات ایشان اشاره می‌شود: 1. مناظره با بن‌باز، مفتی بزرگ عربستان در مکه؛ 2. مناظره با دانشمند بزرگ اهل سنت ابوالعلی مودودی؛ 3. مباحثه با خطیب رقه؛ 4. مباحثه با مبشّر و مبلغ مسیحی در بغداد؛ 5. مناظره با یک نفر از روسیه؛ 6. مناظره با علمای یهود؛ 7. مناظره با بزرگان و علمای اهل سنت از کشورهای مختلف.

استاد عسکرى از اواسط ده? دوم حیات علمى خویش، به بررسى سیره و تاریخ و سفرنامه‌ها گرایش یافت و با توجه به گستردگى مطالعات و تنوع اطلاعات، از آنچه براى اقران ایشان معمول و مأنوس بود فاصله گرفت. این مطالعات که با دستیابى به نوشته‌هاى شاگردان آیت‌الله میرزای شیرازی در مسئل? تنباکو و قضیه رژى در کتابخانه پدر بزرگ ایشان (مرحوم آیت‌الله سید محمد عسکرى) آغاز شد، وى را با سابق? تهاجمات و حملات استعمارگران غربى به عالم اسلام آشنا ساخت. او با هوشمندى ذاتى خویش توانست اهداف استعمار فرهنگى را شناسایى کند. این نحو? استعمار گاه به شکلى آشکار (مانند تأسیس مدارس تبشیرى در بلاد اسلامى) و گاه به صورتى پنهان (مانند تربیت و گسیل استاد براى مدارس و دانشگاه‌هاى بلاد اسلامى)، حتى پس از پایان دور? استعمار مستقیم و نظامى، وجود خویش را تحمیل مى‌کرد.

به نظر مى‌رسد علامه عسکرى اولین متفکر اسلامى عراق بود که به حقیقت روش تعلیم و تربیتى که مستشاران اروپایى براى مراکز آموزش و پرورش کشورهاى شرقى طراحى کرده بودند، پى برد. تحقیقات و مطالعات دراز مدت و عمیقى که در این باره انجام داد او را به فاصله و تفاوت چشمگیرى که میان این روش‌ها در کشورهاى اسلامى و کشورهاى غربى وجود داشت، راهبرى کرد. و از این راه به یکى از علل اساسى عقب ماندگى شرق که همانا روش‌هاى بکار رفته در تعلیم و تربیت جوانان بوده، دست یازید. لذا ایشان این گونه مدارس را «مراکز تربیت کارمند» نامید، چون معتقد بود محصول این مدارس، افرادى هستند که پشت میزنشینان ادارى و خاضعان در مقابل هجوم استعمارند.

به همین ترتیب، ایشان در جریان مطالعات خود به چالش مهم دیگرى در جوامع اسلامى پى برد و آن جدایى دانشگاه‌ها از حوزه‌هاى علمیه بود. در حقیقت این دو رکن اساسى حیات امت اسلامى، هر کدام در سمت و سویى متفاوت با یکدیگر سیر می‌کردند.حوزه‌ها با تکیه بر مواریث خویش تنها به تربیت مدرس و خطیب مى‌پرداختند و دانشگاه‌ها نیز قبل? آمالى جز غرب نداشتند و با مردم مسلمان و ملت خویش بیگانه بودند. از آنجائى که چاره‌اى جز شکستن این جوّ و از میان بردن این حالت ایستائى باقى نمانده بود، استاد عسکرى در سامراء و در شرایطى که جنگ دوم جهانى سایه‌هاى سنگین خویش را بر مردم و سرزمین عراق فرو افکنده بود، فعالیت خود را آغاز کرد.

نخستین کار فرهنگى ایشان، تشکیل حلقه‌هاى درس و تدریس و در کنار آن تاسیس مدرسه‌اى با روش تربیتى نوین بود. ایشان با عنایتى ویژه براى آن برنامه‌ریزى کرد و آنرا سرآغازى براى طرح‌هاى گسترده‌تر بعدى قرار داد. در این مدرسه، صاحبان فضل و فضیلت نظیر شیخ میرزا نجم‌الدین شریف عسکرى و شیخ حسن کمیلى و سید جعفر شهرستانى و شیخ مهدى حکیم، تدریس می‌کردند. البته همچون دیگر مصلحان تاریخ، استاد عسکرى نیز از مخالفت صاحبان افکار قدیمى، در امان نماند.

پس از آن، ایشان مصلحت چنان دید که هم? آثار هجوم تمدن غرب را که در جوامع اسلامى مشاهده کرده بود، و همچنین نحو? مبارزه و معالجه این آثار شوم را تدوین کند و این آغازى براى تألیف کتب ارزند? ایشان بود.

تأسیس مدارس نوین که تربیت اسلامى را به صورتى تازه عرضه مى‌داشت، مرحل? دیگرى از فعالیت ایشان بود. این مدارس در کنار مراکزى قرار داشت که متخصصان علوم اسلامى و افراد لایق به جهت انتقال این علوم به جامعه را تربیت مى‌کرد. بر این موارد باید استفاده از نشریاتى که به طور منظم و مستمر، منتشر مى‌شد، اضافه نمود.

وفات

آن اندیشمند فرزانه و محقق بزرگوار، پس از قریب به یک قرن زندگى با برکت، و تلاش در اعتلای مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و خدمتگزاری در این راه، سرانجام در 25 شهریور 1386، (4 رمضان المبارک 1428)، دعوت حق را لبیک گفت و در قم، در جوار حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) به خاک سپرده شد.

منابع

  • مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
  • ویکی نور

آرشیو عکس و تصویر

از راست: سید مرتضی شریف عسکری، محمدمهدی شمس الدین، سید موسی موسوی صدر و سید محمد حسین فضل الله

 

سید مرتضی شریف عسکری در جمع رزمندگان اسلام

 

از راست: علی ابوالحسنی (منذر) و سید مرتضی شریف عسکری

 

  • علامه عسکری در پکن

سفر علمی تبلیغی سید مرتضی شریف عسکری به چین

 

از راست: محمدمهدی آصفی و سید مرتضی شریف عسکری

 

از راست: حمیدرضا نیلفروشان، سید مرتضی شریف عسکری و ناشناس

 

  • علامه عسکری در کتابخانه شخصی

سید مرتضی شریف عسکری

 

تشییع پیکر سید مرتضی شریف عسکری در قم

 

  • نماز میت علامه عسکری

اقامه نماز میت سید مرتضی شریف عسکری توسط سید موسی شبیری (حسینی) زنجانی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها

 

مدفن سید مرتضی شریف عسکری در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها

 

 

 


ارسال شده در توسط علی


بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-مردى جبهه فرهنگی -برگرفته از کتاب -حاج قاسمی که من میشناسم- اول زهمه کتاب سوره تغابن نوشته  رهبرمعزز ودانشمند  نکته سنج- ودوم حدیت امام حسن لیه السلام وسوم یک مقاله علمی درباره اتم نوشته  دانشمندان کانا دا-حدیثی از امام رضا علیه السلام-سوره تغابن- ازغبن- حسرت داریم  .یک خسران داریم درقیامت فرد  خسران دارد برا ی ان که راه کفررارفته استحتی ضد ایمان شده است حتی چهره انسانی خودرااز دست میدهد- اوج ندامت است - حسرت  وقت خودرا  بیشتر درمسایل کم ارزش  صرف کرده است- حسرت پیدامیکند تغابن دوطرفه است-مثلا پدر مککند نکرده زیاد توی چشم میاید  ومردم انرابخوبی درک میکنندولی مسائل همه اش هم مادی نیست-امامسن علیه السلام یک دستورکلی میدهند که زندگی تان براسا س خوراک تان باشد یعنی  مدریت غذا مدیریت زنگانی هم است  موادمفید انتخاب میکنید  مواد زائدرا بیرون میاندازید-دانشمندان کانادا =- درباره اتم گفته اند  یک هسته است هسته اتم که ا نراهم شکافته اند داخل ان اجزایی داردکه درحال شناخت ان هستند- چون هردونیرو مساوی هستند مجموع درنیرو بعلت  جهات متضاد  عدد صفر میشود به این میگویند  تعادل البته  تعادل درهرموردی  عدد خاصیمیتواند باشد مثلا درجه حرارات بدن باید سی وهفت باشد تاتعادل دست اید-حالا چر اپرتون مثبت میگرندوالکترون رامنفی میگیرنند هردوانها یک کار میکند برای انکه با عدد صفر تعادل را بتوان بیان کنند مرحوم محمد علی رجایی یکی از  شخصیت  شناخت اسلام وادبیات عرب بودکه یک کتاب نوشتدرادبیات عرب- دانشگاه الازهر مصر گفتند ایشان بیاید دوهفته سخنرانی کند مادکترای ادبیات عرب رابه ایشان بدهیم-ایشاندردانشگاه شیراز درس عربی ومنطق میداد ومن دردس منطق ایشان بودم- گفتند پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله و السلم فرمودندخداوندمنان دراین جهان جمع وتفریق با ایشان است جمع یعنی فردی متولد شد تفریق یعنی فردی رحلت کرد جمع انسان نعمت میداد وتفریق را بلا میداد- نعمت ظاهر  خوبی خودرا نشان میدهد براساس درک عامه وتفریق بلا میدا درحالی که تفریق  باطن اش نعمت است وبشر درک نمی کند خانهای ساختهمیشدوبعداز مدتی تخریب میکند وبعد یک خانه دیکر درست میشوذد تاتخریب نشود خانه جدید بدست نمی اید ارتکازی مطلب بگویم- سوئد خانه های کمتر پنچاه  طبقه تخریب میکند که صرف ندارد وخانه های بیش از پنچاه طبقه میسازد صرف اگر عرضی باشد بایدمترو بکشد جاده بکشد بیمارستان درست کند دانشکده بزند وغیره فرانسه نکرده است حاشیه بسیاریاز مظاهر فرهنگ وتمدن ونیاز های  انسان ندارد بایدهزینه کند مخصوصااز روستا وشهرهاهم اشباع شغل شده است بعلل عدمایجاد  شغل های جدید وتخصص های جدید تکنولوژِی جدید درنتجه رقابت شدید استوبیشتراز مهاجرین کهیچگونه دول تعهدی درباره انها نداردبعلت حماقتهای بسیارزیاد0 وعدم تعادل درزمان قبلامریکا نقش خروس داشت برای مرغ ها موادر خوراکی تقسیم میکند وحال دیگراینطور نیست همهرقیب یکدیگر هستند هرکس زوراش بیشتر باشد برنده است-چهارم امام رضا علیه السلام فرمودند - تمام انرژِی اسمان وزمین برروی جسم انسان اثر میگذرد-باید اثرانرا شناخت وبدرستی عمل کرد دوستوراتی دادند انسان دریکمیدانی است تاثرات امودج ها فراوان است  درروح هم همینطور ااست     در اتم- الکترونها در حرکات هستند   هم موجی یا سینوی حرکت میمنند وبعد یک دفعه حرکت نیمدایره میزند ویا ربع دایره میزنند یا شلجمی هستند یعنی زاویه حاده داردند یا  زاویهمنفرجه دارند ویا طولی تاچند کیلومتر  الکترون از هسته  مادرخارج میشو دبعدبرمیگردد وگاهی بهم تصادفی نزدیک میشوند وگاهی تصادفی ازهم جدا میشوند میگویند دریک ابر اتمی هستند اخیر  این خاصیت کشف کردند   قبلا دراینترنت فرض کنید  روز نامه کیهان بخوانید قبلا  مطالبان بصورت دایره دور هارد دیسک صفحه سخت  بارگذاری میشدتمام میشود بعد ظاهر میشد وصفحه دوروزنماه  اول انهایکه فرکانس قوی دارند زودتر بیانند انهایکه فرکانس سنگین دارند بعدا بیاند درسکتور یعنی قارش مثلا هندوانه تقریبامانند مثلث میماند انهای که سریع میایند اول بیاندوبعدانهایی که کند میایند بیاینند اخیرا  فرستنده سبک وسنگین تصادفی انتخاب میکند ومیفرستد اینها درابر  اینترنتی میایند ازدرون ابر خارج میشوند ممکن است بخشی ا صفحه دوروزنماه باشد وغیره ودرابراینترنتی ویابرحافظه انجا طبق یکمنطقی بهم وصل میشوند این عمل در تجربه غالبا سریع تراست حال دراتم   جهان پیرامون  میتواند اثر بگذارد ولی الکترونه مقداری اثر میگرنند وزودانرا تاحدی دفع میکنند ومس همیشه مس باقی میماند ولی اگر درسیم برق باشد گاهی بهترین کیفیت میدهد وگاهی کمی کمتر میدهدشاید بعضی داروهاهم همین تطورباشد گفتند اول صبح در بیروتز اطاق باشید کهانواراش بسیار  سلامتی میاورد ویا شب وصبح یک لیوان اب بخورید که تاثیرات خاصی دارد اسات رجایی حساب یعنی منطق-ادامه دارد


 


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- پاریس شهر ارواح-ازاد شده- جوانان مسئله بودن یانبودن مسئله این است- جواب این است شیاطین سلیمانی نقشه میکشند قلعه باستیل دوباره بایدفتح شود اروپا به کشتی المان دلبسته است که داردبگل مینشنید- اروپا درمه ودود- بریکس به قدرت اقتصاد امریکاپو زخندمیزند-تنها راه نجات اسمان به ز مین یک نگاه محبت امیزداشته باشدبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- پاریس شهر ارواح-ازاد شده- جوانان مسئله بودن یانبودن مسئله این است- جواب این است شیاطین سلیمانی نقشه میکشند قلعه باستیل دوباره بایدفتح شود اروپا به کشتی المان دلبسته است که داردبگل مینشنید- اروپا درمه ودود- بریکس به قدرت اقتصاد امریکاپو زخندمیزند-تنها راه نجات اسمان به ز مین یک نگاه محبت امیزداشته باشد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-منبع کتاب معروف حاج قاسمی که من میشناسم- جناب حجت الاسلام علی شیرازی  رحمت الله علیه است-دو بخش-شجاع میدان سیاست ومردجبهه فرهنگی –بخشی از ابعاد متنوع ایشان را اشکار میکند-که انسان شناسی بسارجالب  وقابل ملاحظه دارد- بقول ایشان اصول یا ریشه هارا بخوبی درک میکند حضرت مجاهد کبیرشهید جناب اقای عبدالحسین دستغیب رحمت الله علیه فرمودند ریشه عاشور علت اش گناه است هرگاه حس گناه به شمادست داد صحنه عاشورا  حس کنید وبه خداوندمنان با شفاعت امام حسین علیه بطلبید که این گناه از خاطرشما محو ونابودشود انسانها افکاری  موهوم در ذهن انها  که  شیاطین حق وحقیقت جلوه دادند اعتیاداش ازموادمخدر  بیشتر است به این سادگی ها انسانرارها نمیکند- یک جمله ای درقران است میفرماید توبه کنید شاید خداوندمنان شمارا بخشد اینرابخوبی درک نکردندگفتند حتما خداوندمنان میبخشد—جناب دکتر گتنر دردانشگاه شیراز  زیست شناسی درس میداد فمودند هرکس گفته است قوانین مسلم را درزیست شناسی کشف کرده است احمقی بیش نیست علوم انسانی که بمراتب پیچیده تر است- انسانی یکبارگناه کرده است احتمال دوباره زیاد است- این شاید سیعنس بقول علما  خارجی =اپروچ-نزدیکترشدن است –روش تحقیقات خوداش یک علم مستقل وبسیار پیچدیده شده است-دراینترنت بروید روشهای جدید را بیان میکندتمام روشها اسم اش اپروچ است میگوید با این روش  یک و یکصدم  به شناخت کامل نزدیک شده است- هیچگاه که روش ایده ال مطرح نیست همه اپروچ هستند- کلا کاری سخت است  فردگناهکار یک شبه فردی ایده ال شوداگرشود معجزه الهی است فرددوباره گناهمیکند وبازتوبه میکند وباز کلمه شاید-تا کم کم برخوداش مسلط شود شیاطین باوجود این جمله طلایی امدندگفتندچون درقران ازاصحاب یکبار تشکرشده است تمام شد برای همیشه عادل هستند-یکحدیث هم جعل کردندتا  اینحقیقت دوقبضه شود وان این است پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرموده است اصحاب من هرکدام مانند ستاره برای هدایت هستند پس جزخوبی چیزی دیگر نباید گفت جزاصحاب رافضی چون این استدلال راقبول نکردند حضرت سلیمانی رحمت الله علیه این مطالبرابخوبی درک کرده است کسیرارد نمیکند ولی اشکلات بعضی رابیان میکندوسعی میکند اورا براه بیاورد ایشان نکته ای درباره ملی گرایی دارد میفرماید  وطن پرستی  بعضی ازانها دروغین است- میفرماید  هدفشان یک ملی گرایی دورغین برای مقابله بامذهب-برای مقابله با اسلام بود-اولا ناسیونالیسم  ایدولوژِی نیستهمه ایرانی ها با مرام واندیشه خاص مثبت ناسیونالیسم هم هستند- نمیتواندبگوید مسیحی نباش- زردتشتی نباش –یک ارزش اخلاقی وفرهنگی است مثل صله رحم—درحدیث است خداوندمنان اگربفردی لطف کرد اورادرشهرخود شغل مکان میدهد-مهاجرت یک نوع عذاب دارد-ولی بعضی موارد بایدمهاجرت هم کرد وارزشب بسیارزیادی هم دارد پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم-فرمودند حب الوطن من الایمان- این وطن ونژاد هرجا انسان برود جزو شناسنامه او است خوب باشدد تاثیرات مثبت برای وطن داردپیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند من مکی هستم ولی مدینه رادوست دارم من رااز مکه اخراج کردند- وفامیل ما خانه پدری من رافروختندمن درانجا جایی ندارم-امامالرحل هزاران صلواته الله برایشان باد فرمودندمن قمی هستم ولی دلم برای نجف میسوزد شاید صدام خبیث اندکی دست از علما ودیگران بردارد- زمان شاه منبع  علم وهنر وسیاست وتجارت غیره بستگیهبه شناخت غرب داشت باگفتن من ملی هستم بایکتیر دونشانمیزد یک محبوبیت درایران ودوم جادهصاف کن منافع غرب- همین ملی گراها کپیتالسیون راامضاکردندیکیفرمود من درزندان بودم برای مدتی  چندتا از جبهه ملی گرفتهبودند اطاقی  دلنشین وفرش داشت تلویزیون حتی تریاک میکشیدند ودم دست اش تلفن بودیکیازانه  المان درس خواندنبود کمیرکل شق بود ساواک همو شلاق زد وهم سیلی زود وهم لگد زد- ایشانگفتهبود بابا این چکاری کرده ا ی بقول  مرحوم ایتالله شجونی یک تسبیح غلط کردم ویکتسبیحمدح شاه میگفتی فرمودایشانگفت بیرونکهبیایم چندپست میگیریم واز افرادپولهای خواهم گرفت یک کتاب یامقاله دروصف انقلاب ننوشتندحضرت عظمت سلیمانی فروموند یک کدام دربیسج وجبهه حضور پیدانکردند برایانکه برای غرب خوشایند  ولی برا  حقوق اسلامی برضدان کتاب چاپ کردند


ارسال شده در توسط علی


بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-در کتاب- افشای یک توطئه-صفحه215-بیان میکند- ابن حجر هیثمی پساز  اوردن  این ایه-محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحما بینهم- تا انجا که میفرماید- لیغیظ بهم کفار وازاین ایه امام مالک نتجه میگیرد که رافضیانی  کینه میورزند کافر هستند- مسلم است که این که مطلب مال  مالک نیست به اسم او انرا جعل کردند- اولا اصحاب جمل نه شیعه هستند نه سنی هستند-ومسلم است سوادخانم عایشه از  اصحاب انزمان بجز عده ای معدود بیشتراست براساس ایه قران به پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم خاندان رااز  به اتش درامدن حفظ کن ودستورات راجرا کنند- ابو هریره دروغهای برپیامبراکرم صلواته الله علیه واله ووالسم  جعل کرد ندیمه ایشان گفت ابوهریره الان درمدینه است گفت صدای اش بزنید دم پبچرهامد خانم عایشه گفت هرگزپیامبراکرم صلواتهالله علیه واله والسلم چنین نگفته است واحادیث صحیح رابیان کرداودرحالفرارگفت تو یکزن هستی ومن بازنکهبرای او بسیار احترام میکردهم دوست داشت مخالف عثمان وعلی علیهالسلام بود که تاحدی عدالت را برقرارکردهبودعثمان وبطورکامال حضرت علی علیه السلام هزارن نفر ازاصحاب کشته شدنداقای مالکی میفرماید انهانباید نسبت به اصاحبجمل نفرت داشته باشند چون انها ازاصحاب هستند وچون خانم عایشه دربین  اصحاب جمل است نبایدکسی  چیزی درباره ایشان وعملکردایشان بگوید جهت اش  مفتی درباری شدن است-ازبیاناتخانم عایشهبخوبی  مرتبه اهلبیت  صلواتهالله علیه واله والسم مشخص میشود ودین شیعبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-در کتاب- افشای یک توطئه-صفحه215-بیان میکند- ابن حجر هیثمی پساز  اوردن  این ایه-محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحما بینهم- تا انجا که میفرماید- لیغیظ بهم کفار وازاین ایه امام مالک نتجه میگیرد که رافضیانی  کینه میورزند کافر هستند- مسلم است که این که مطلب مال  مالک نیست به اسم او انرا جعل کردند- اولا اصحاب جمل نه شیعه هستند نه سنی هستند-ومسلم است سوادخانم عایشه از  اصحاب انزمان بجز عده ای معدود بیشتراست براساس ایه قران به پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم خاندان رااز  به اتش درامدن حفظ کن ودستورات راجرا کنند- ابو هریره دروغهای برپیامبراکرم صلواته الله علیه واله ووالسم  جعل کرد ندیمه ایشان گفت ابوهریره الان درمدینه است گفت صدای اش بزنید دم پبچرهامد خانم عایشه گفت هرگزپیامبراکرم صلواتهالله علیه واله والسلم چنین نگفته است واحادیث صحیح رابیان کرداودرحالفرارگفت تو یکزن هستی ومن بازنکهبرای او بسیار احترام میکردهم دوست داشت مخالف عثمان وعلی علیهالسلام بود که تاحدی عدالت را برقرارکردهبودعثمان وبطورکامال حضرت علی علیه السلام هزارن نفر ازاصحاب کشته شدنداقای مالکی میفرماید انهانباید نسبت به اصاحبجمل نفرت داشته باشند چون انها ازاصحاب هستند وچون خانم عایشه دربین  اصحاب جمل است نبایدکسی  چیزی درباره ایشان وعملکردایشان بگوید جهت اش  مفتی درباری شدن است-ازبیاناتخانم عایشهبخوبی  مرتبه اهلبیت  صلواتهالله علیه واله والسم مشخص میشود ودین شیعه اثبات میشود وخودایشانهمفرموده استمن بسیار حسود ودرضمن ایشان بسیار دنیاطلب بوده استولی سالها شیعه وسنی در شهرهای دوباهم زندگانی بسیارمعنوی داشتندولیدرمراکز حکومت اقایان سنی بهانه های برای کشتارشیعان  درست میکردندوهمین امر بضرر انها در نهایت تمام میشده اثبات میشود وخودایشانهمفرموده استمن بسیار حسود ودرضمن ایشان بسیار دنیاطلب بوده استولی سالها شیعه وسنی در شهرهای دوباهم زندگانی بسیارمعنوی داشتندولیدرمراکز حکومت اقایان سنی بهانه های برای کشتارشیعان  درست میکردندوهمین امر بضرر انها در نهایت تمام میشد


 


ارسال شده در توسط علی


بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است نیم نگاهی به کتاب حاج قاسمی که من میشناسم-جمع اوری بیانات حجت اسلام علی شیرازی به اهتمام جناب سعید علامیان- اخرین فصل کتاب-حماسه ی تشییع است- بسیاری از مطالب وحی- درزمان خوداش بسیارسخت بوده است که قبول کنند- امازمان کم کم انرا اسان میکند-یکیازان مسائل ظهور حضرت مهدی علیه السلام است که پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودندبعنوان مثال اگر فقط یک روز حضرت مهدی علیه السلام ظهور کند خداوندمنان ان روز را طولانی میکند کهحضرتمهدی علیه السلم والسلم بیایددقت کنید  وظلم وجورا برطرف کند وعدالت  ودیگرابعاد برپا کند و وهمهرابیدار کند  ومذهب اسلام ناب رابرقرار کند وبعد به عالم بالا عروج کند واینکارا خداوندمنان برای اوترتیب میدهد- نکته اساسی بر برطرف کردن ظلم وبرقراری عدل است میابیست برروین متمرکزشد واین هدف را  هدف اساسی واصلی گرفت بهتاریخ اسلام وجهان اگر نگاه شود  اساس  فلسفه تغیر جهان همین موضوع است وهرکس این علم رابرداشت پیروانی پیدا میکند که تامدتها  جریانی دراینجهت رخ دهد قیاما مام حسین علیه السلام  قیام حضرت مختار علیه السلام  قیام حضرت زید علیه السلام بدنبال قیام امام حسین  علیه السلام درخراسان بزرگ بسیاری از سنی ها زیدیه شدند واسم پسرذکورخودرا زید گذاشتند بعدحضرت یحیی علیه السلام فرزند حضرت زید علیه السلام  ازخراسان  نهضت خوداشرا اشکارکرد  قبلا میگفتندتا  اسیای مرکزی رفت ولی اخیرا بینکردند  افغانهاازایشان طلب کردند کهبهافغانستانبرود ودرانجا مبارزه راشروعکن ودرانجاهم شهیدشده است ودرانجا دفن شده است وپساز شهادت  اسم فرزندان ذکورر ا یحیی گذاشتند-هرکس علم  ضد ظلم وجورابلند کرد طرفدانی پیدا کردمثلا فاطمییون ولیبعد بهانحراف کشیده شدند ولی پایه شیعه را گذاشتند- از اخرین ها حضرت رامام الراحال علیه السلام علم ضد ظلم وجور برداشتندوبعد حضرت جناب سرادار وحدت امت وعشق به اهلبیت ورهبیت معزز صلواته الله علیه والسلم-تمام برنامه هارابهم زد چنین تشییع تاانروزدرعراق رخ نداده بود-قراربود صبح شنبه چهاردهم دی این بودکهبدوناعلام قلی شهدارادرکاضمی وحرم مطهر امام کاظم علیه السلام وامام جوادعلیه السلام طواف بدهند-بعداز تشییع دربغداد-کربلا ونجف ازفرودگاه نجف مستقیم به مشهد بیاورند- باا ینکه اعلام نشدهبود مردم عراق دهان بهدهان توی شبکه  های خودشان خبررسانی کرده تشییع درکربلا میبایست صبح برگذارمیشد اماتا پیکرهای  شهدا بکربلا رسید هواتاریک شده بود این تشییع باشکوه نشان دهنده قدرشناسی -مردم اگاه هستند وخوب راازبد بخوبی تشخیص میدهند-خداوندمنان ان کاری راکه از حضرت دلبرامت میخواست او انجام داد- خداوندمنان هم محبت اورا درقلب ها  قرارداده بود-وقتی حرکت کسی برای خدا ودرراهخدا باشد خداهم  عشق اورا دردل انسانها جا میدهد-دیدن چنین جمعیت تشییع کننده ای درعراق یکباره من را یادفرمایش حضرتامام خامنهای رحمت اللهعلیه انداخت --- اقا غروب روز شهادت سردار سلیمانی ملکوتی نشنین- بهخانه حضرت حاج قاسم رفتند- وصحبتی باخانواده ایشان کردند- اقا بین  صحبت هایشان به خانواده حضرت حاج قاسم صلواته الله علیه  فرمودند-شما امروز دیدید-خوب درکرمان حاج قاسم راهمه ازنزدیک میشناختند- این جمعیتی  که امروز درکرمان بهخیابان امد چیزی عجیبی نبود- اما تبریز چه؟؟- دیدید؟؟ چه جمعیتی ! چه احساس ارادتی! چه اشکی ریختند مردم تبریز - انجمعیت عظیم  میلیونی- درخیابان! این ها- نعمت  های جلوی چشم ماست  که خدای متعال برای این که ماها بفهمیم کهقدر شهادتچقدر است اینها را جلوی چشم ما میگذارد حالا تششیع اشرا خواهیددید که چهخواهد شد وچه تشییعی از او بشود-تردید نکردم که برنامه دردست کسی دیگر است دیگری ست- برنامه ریز- سپاه ونیروی قدس نیست- جمهوری  اسلامی ایران وعراق هم نیست برنامه ریز- خداست!


 


ارسال شده در توسط علی

ایرانایرانir

پوتین: جهان به دلیل تحریم ها دچار فروپاشی نشد

15:55 29.06.2023 ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2023© Sputnik / Gavriil Grigorov / مراجعه به بانک تصاویر Telegramولادیمیر پوتین: جهان به دلیل تحریم ها و خروج شرکت های خارجی از بازار روسیه دچار فروپاشی نشد.به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مجمع عمومی "ایده های قوی برای زمان جدید" گفت که جهان به دلیل تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی از بازار روسیه فروپاشی نشد و برعکس فرصت‌ها برای کارآفرینان داخلی گسترش یافت.او در این مجمع گفت: همانطور که قبلاً گفته‌ام و بیش از یک بار گفته‌ام، به دلیل تحریم‌ها، به دلیل خروج شرکت‌های غربی، جهان دچار فروپاشی نشدو کاملا برعکس علاوه بر این، فرصت‌ها برای کارآفرینان روسی چندین برابر شده است.
ir

پوتین: جهان به دلیل تحریم ها دچار فروپاشی نشد

15:55 29.06.2023 ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2023© Sputnik / Gavriil Grigorov / مراجعه به بانک تصاویر Telegramولادیمیر پوتین: جهان به دلیل تحریم ها و خروج شرکت های خارجی از بازار روسیه دچار فروپاشی نشد.به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مجمع عمومی "ایده های قوی برای زمان جدید" گفت که جهان به دلیل تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی از بازار روسیه فروپاشی نشد و برعکس فرصت‌ها برای کارآفرینان داخلی گسترش یافت.او در این مجمع گفت: همانطور که قبلاً گفته‌ام و بیش از یک بار گفته‌ام، به دلیل تحریم‌ها، به دلیل خروج شرکت‌های غربی، جهان دچار فروپاشی نشدو کاملا برعکس علاوه بر این، فرصت‌ها برای کارآفرینان روسی چندین برابر شده است.

 


ارسال شده در توسط علی
<   <<   6   7   8   9      >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3