سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام


بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- حضرت ایت الله مجاهدکبیر علیه السلام-دستغیب  عزیز که ای ایشان واقعا خالی است مانند دیگربزرگان- صلواته الله علیهم الاجمعین میفرماید یارب العالمین- توباید جوری شویکه بدانی  خدا همیشه باتوست- صانع تو است خودرامصنوع خدا بدانی- ساخته شدهای-ازروی یقین- خداراتتربیت کننده ورشد دهنده بدانی0- برای هرنفسی کهمی کشی  به قدرت ومعیت قیومیه ای -اوست- این معنای  - برایت روشن شود- در کتاب دل نوشته علامه حضرت ایت الله حسن حسن زاده املی  میفرمیاد- در الهی نامه ایشان-الهی بهحرمت راز ونیاز اهل راز ونیاز ت- این نااهل راسوز گداز-ده- جناب  حضرت غبار همدانی میفرماید-من به  گندم وردن از خلد برین بیرون نرفتم- دانه خال تو رخت افکند  دراین خاک دانم- این جامعه باگوشت وپوست خود غرب وحکومت ننگین پهلوی  درکرده است بازگشتی نیست مگر فریب جدیدی درکار باشد-هاوایی یکاز ایالت امریکا شد درزیبایی هم طراز  جزیره قناری ها است انجا اروپایی درست کردند هاوایی امریکا درسیل اخیر واتش گرفتن جنگل ها-  خرنگاری ربایکخانواده   گفتمان میکرد کهاینجا اشنشانیدارد  اتش ازوسط جنگل رسید به خانهمداوم  اینجا طوفانمیشود  واب دریا وباران وحشتناک است هنوز یک دیوار نکشیدند  پلیس نداریم سرویهای خدماتی اجتماعی نداریم مما دراولین فرصت خواهیم رفت  خیلی کودنی است که فکر کند امریکابیاید به یران واقعاکمک کند- زمان حافظ اسد رحمت الله علیه که متحد باشوروی بود غربیان وقتیکه ایشان اجازامدن میدادنند  درپوستخودنمی گنجیدند و  هدایای  زیادی میاوردند  ایشانهم  اتیاط میکردولی به کمک فلسطینی ها تاانجا که میتوانست میکرد-قدرت جیک زدن نداشتندحال دم دراوردن اینهم یک نشانه- یکحدیث  طلایی از پیامبراکرم صلواته الله علیه والسلم است -که دراخرالزمان مورچه ها پوست فیل رامیکنند-دیروز یک گروه ای تحقیقات خوداش را درباره انقلاب تونس بیان میکردند- یکاز افراد  فرمودند  اینکه بگویم انقلاتونس بخاطر ظلم اقای بنعلی بوده است غلط است- قبلا  کشورهای شاخ افریقا که مسلمان بودند نسبت بهکشورهای  مسلمان اسیایی بسیارشهرت ودربورس بودند ایران کمترین بود هم برای اسلام وهم راتحقیر صبرشان به پایان امد- نادانهای ایرانی درغرب اولاتمدن ایرانی رادرک نمی کنندتصور میکنند تکنولوژِی معادل تمدن نهایی است- عظمت خردمندی  تمدن ایرانی رادرکنمی کند البته خیلی ها کم کم دارند درک میکنند- پیامبراکرم صلواته الله علیه والسلم  میفرماید که جوانی نوعیاز جنون به همراه دارد درپسران کشت کشتار یک انگیزهبسیارقوی است ودردختران خودنمایی ده برابرپسران است زمانی کهجامعه اسلامینشده استمتاسفانه  خانم هاکمی عقب میافتند ومدوام میخواهند خودربالا بکشند خداوندمنان بهخانمدرقرانمیفرماید تقسیم بندی من ازروی حکمت است ناراحتن باشید هرچه میخواهیدازمن بخواهید که من میدهم-  انهامداوم دختران لید لیدر دراوردند- وهرکس در خیابان برای ایشانمشکلی پیداشود کار  جمهوری ایران است دراوردندکه مادر دخترخانم مرحومه گراوند گفته است دخترمن میگفت من در قطارمترومداوم خانم ها تشویق میکنم که بی حجاب شوند-بی حجابی اول دشمن خدا است وبعدمومنین اینرادرک نمی کند  ومیفرماید منتظر عذاب من باشد- دست از  بچه بازی ها بردارید-ازروزگارعبرت بگیرید صبرخداوندمنان دال بدرستی وقدرت خو حساب نکنید ومقداری هممطالعات اسلامی وتمدنی ایران داشته باشید-بقول شاعر رقص ماهی درقلاب نداشته باشید-


 


ارسال شده در توسط علی


ارسال شده در توسط علی



بسم الله الرحمن الرحیم-تشدید درگیری‌ها در اسرائیل؛ شهروندان دهها کشور جهان اسرائیل و نوار غزه را ترک می‌کنند

20 مهر 1402


حملات اسرائیل به غزه






در پی تشدید نبرد در اسرائیل دهها کشور جهان از برنامه‌ریزی برای بازگرداندن شهروندان خود از طریق پروازهای فرودگاه تل‌آویو در اسرائیل خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز در حال حاضر مقام‌های 31 کشور اعلام کرده‌اند که برای کمک به اتباع خود برای ترک اسرائیل در حال مهیاکردن ملزومات سفرهای هوایی هستند.

آمریکا
به گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، وزارت خارجه آمریکا در تلاش است با سازماندهی پروازهای چارتر به شهروندان آمریکایی کمک کند تا در صورت تمایل اسرائیل را به مقصد اروپا ترک کنند.

خطوط هوایی دلتا روز چهارشنبه اعلام کرد که با همکاری با دولت آمریکا برای انتقال آن دسته از شهروندان آمریکایی خواهان بازگشت به وطنشان کمک‌های لازم را ارائه خواهد داد.

آرژانتین
وزیر خارجه آرژانتین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که عملیات بازگرداندن شهروندان آرژانتینی ساکن اسرائیل آغاز شده و اولین گروه به مقصد آرژانتین در حال حاضر با ترک تل آویو عازم رم، پایتخت ایتالیا، شده است.

استرالیا
نخست وزیر استرالیا، آنتونی آلبانیز، اعلام کرده است که شهروندان این کشور در روزهای جمعه و یکشنبه به وسیله دو پرواز ویژه اسرائیل را ترک خواهند کرد

اتریش
اتریش اعلام کرده که نیروهای مسلح این کشور عملیات انتقال شهروندان اتریشی از اسرائیل را روز چهارشنبه آغاز کرده و یک هواپیما با ظرفیت شصت مسافر با پرواز از این کشور به سوی قبرس، اتباع اتریشی را از اسرائیل بازمی‌گرداند.

بلژیک
نخست وزیر بلژیک، الکساندر دکرو، روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که بلژیک مسافران را از اسرائیل منتقل خواهد کرد.

بولیوی
وزارت خارجه بولیوی در وبسایت خود اعلام کرد که چهارده گردشگر بولیویایی روز چهارشنبه به وسیله خطوط هوایی اسپانیا از اسرائیل بازگردانده شدند.

برزیل
سفارت برزیل در تل آویو اعلام کرد که 423 شهروند این کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به وسیله خطوط هوایی از اسرائیل به این کشور منتقل شده‌اند و انتظار می‌رود که تا عملیات انتقال تا روز یکشنبه به وسیله چهار پرواز دیگر ادامه یابد.

کانادا
وزیر خارجه کانادا، ملانی جولی، از برنامه‌ریزی کشورش برای تخلیه شهروندان کانادایی گرفتار در اسرائیل خبر داده است. بنا بر اعلام مرکز اسرائیل و روابط یهودیان حدود هزار شهروند کانادایی حاضر در اسرائیل قصد دارند که این کشور را ترک کنند.

شیلی
وزارت خارجه شیلی روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که 209 شهروند این کشور به وسیله خطوط هوایی اسرائیل را از مسیر آتن و مادرید ترک کرده‌اند.

کلمبیا
وزارت خارجه کلمبیا در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که نخستین پرواز حامل شهروندان این کشور به مقصد کلمبیا، اسرائیل را ترک کرده است.

قبرس
یک روحانی ارشد یهودی در قبرس روز پنجشنبه از پناه‌گرفتن بیش از دو هزار و پانصد اسرائیلی به قبرس خبر داد. از سوی دیگر مقامات قبرس به منظور خدمات‌رسانی و اسکان موقت شهروندان اروپایی و کشورهای ثالث که مجبور به فرار از مناطق بحرانی شده‌اند طرح ملی «استیا» را راه‌اندازی کردند.

جمهوری چک
هواپیمای دولتی حامل وزیر خارجه جمهوری چک، یان لیپاوسکی، در مسیر بازگشت از نشست عمان با توقف در اسرائیل 34 شهروند این کشور را بازگردانده است. این وزیر جمهوری چک نخستین مقام خارجی محسوب می‌شود که پس از درگیری اخیر از اسرائیل بازدید کرده است. احتمال دارد عملیات انتقال شهروندان جمهوری چک از اسرائیل به وسیله خطوط هوایی ادامه یابد.

دانمارک
سخنگوی وزارت خارجه دانمارک به خبرگزاری رویترز گفته است که یک فروند هواپیمای این کشور با ظرفیت 120 مسافر برای بازگرداندن اتباع این کشور از اسرائیل مهیا شده است. به گفته این مقام دانمارکی این عملیات تا پیش از روز جمعه رخ نمی‌دهد.

فنلاند
روزنامه فنلاندی «ایلتالِحتی» روز چهارشنبه به نقل از وزیر خارجه این کشور، الینا والتونِن، خبر داد که فنلاند پیشنهاد بازگرداندن شهروندانش و همچنین دارندگان اقامت فنلاند از اسرائیل و مناطق اشغالی فلسطین را ارائه خواهد کرد.

فرانسه
وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور با سازماندهی پروازهای اضافی از فرودگاه تل‌آویو در روزهای جمعه و شنبه عملیات بازگرداندن شهروندانش را انجام خواهد داد.
وزیر خارجه فرانسه، کاترین کُلونا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که روز پنجشنبه یک پرواز ویژه خطوط هوایی فرانسه به انتقال شهروندان فرانسوی کمک خواهد کرد.

آلمان
خطوط هوایی آلمانی کُندُر روز پنجشنبه اعلام کرد با هماهنگی وزارت خارجه این کشور و برای عملیات بازگرداندن شهروندان آلمانی قصد دارد دو هواپیمای ویژه ایرباس با مجموع ظرفیت پانصد مسافر را به شهرعقبه در اردن، واقع در نزدیکی مرز اسرائیل، اعزام کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان، تاکنون پنج هزار تن از شهروندان آلمانی ساکن اسرائیل خواستار بازگشت به آلمان شده‌اند. وزارت خارجه آلمان از اعلام آمار شهروندانی که تاکنون اسرائیل را ترک کرده‌اند خودداری کرده است. آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، اعلام کرده است که تاکنون هفده کلاس مدرسه را از اسرائیل تخلیه کرده است.

ایسلند
وزارت خارجه ایسلند روز یکشنبه اعلام کرد که هواپیمایی حامل 126 شهروند این کشور اسرائیل را به مقصد نهایی ایسلند ترک کرده است.

ایتالیا
وزارت خارجه ایتالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که در تلاش برای بازگرداندن نهصد شهروند ایتالیایی ساکن اسرائیل، تاکنون هفت فروند هواپیما در فاصله روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در عملیات انتقال شرکت کرده‌اند.

قزاقستان
روزنامه «آستانه تایمز» روز چهارشنبه اعلام کرد هواپیمای حامل 124 شهروند قزاق به همراه 24 تن از اتباع کشورهای دیگر روز سه‌شنبه در فرودگاه آلماتی، بزرگترین شهر قزاقستان، فرود آمده است.

مکزیک
آخرین هواپیمای حامل شهروندان مکزیکی روز پنجشنبه از اسرائیل وارد مکزیک شد. دولت مکزیک روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات پروازهای بشردوستانه با هدف بازگرداندن اتباع این کشور از اسرائیل را عهده‌دار شده است. رئیس جمهوری مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، با اشاره به سکونت حدود پنج هزار مکزیکی در اسرائیل گفته است که حدود سیصد تن از انها خواستار ترک اسرائیل شده‌اند.

نروژ
خطوط هوایی نروژی ناس،اُل روز پنجشنبه اعلام کرد که عدم برخورداری از بیمه موجب شده است که پرواز مربوط به بازگرداندن شهروندان این کشور از اسرائیل را لغو کند.

لهستان
رئیس جمهور لهستان، آندژی دودا، روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور به کمک هواپیماهای نظامی عملیات بازگرداندن شهروندانش از اسرائیل را انجام خواهد داد. به گفته وزیر دفاع لهستان دو فروند هواپیما انتقال دویست شهروند لهستانی را عهده‌دار شده است.

پرتغال
وزارت خارجه پرتغال اعلام کرد که با فرود هواپیمای حامل 8 شهروند این کشور و شماری دیگر از اتباع کشورهای دیگر در فرودگاه لیسبون، پایتخت پرتغال، در روز پنجشنبه عملیات تخلیه شهروندان پرتغالی خواستار ترک اسرائیل به پایان رسیده است.
پرتغال روز چهارشنبه 152 تن از شهروندان این کشور را به همراه 14 تن از دیگر شهروندان اروپایی از خاک اسرائیل منتقل کرده بود.

کره جنوبی
یک فروند هواپیمای کره جنوبی حامل 192 تن از شهروندان این کشور روز چهارشنبه پس از ترک تل‌آویو در فرودگاهی در نزدیکی سئول، پایتخت کره جنوبی، به زمین نشست.

اسپانیا
یک مقام وزارت دفاع اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور دو فروند هواپیمای نظامی را برای انتقال پانصد اسپانیایی به اسرائیل اعزام کرده است.
بنا بر گزارش رویترز، هواپیمای حامل بیش از دویست اسپانیایی و شماری از شهروندان اروپایی و کشورهای ثالث مقیم اسپانیا روز چهارشنبه در یکی از فرودگاه‌های نزدیک مادرید، پایتخت اسپانیا، بر زمین نشست.
همزمان دومین هواپیمای نظامی این کشور برای ادامه عملیات انتقال شهروندان این کشور عازم اسرائیل شده است.

سوئد
خبرگزاری‌سوئدی تی‌تی روز چهارشنبه به نقل از وزیر خارجه این کشور، توبیاس بیلستروم، گزارش داد که دولت این کشور برای تخلیه شهروندان سوئدی حاضر در اسرائیل و مناطق فلسطینی اقادم خواهد کرد.

سوئیس
وزارت خارجه سوئیس اعلام کرده است که شهروندان این کشور روز سه شنبه به وسیله خطوط هوایی سوئیس از اسرائیل وارد شهر زوریخ در سوئیس شده‌اند.

تایلند
نخست وزیر تایلند، سرِتا تاویسین، روز دوشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که انتقال شهروندان این کشور فورا آغاز خواهد شد. به گفته نخست وزیر تایلند اولین گروه، حامل پانزده شهروند تایلندی که برخی از آنها نیز مجروح هستند، روز پنجشنبه به وسیله خطوط هوایی تجاری وارد این کشور می‌شوند.

هلند
خبرگزاری هلندی ای.ان.پی روز پنجشنبه به نقل از مقامات دولتی گزارش داد که این کشور تا زمان لازم به عملیات انتقال شهروندانش از اسرائیل ادامه خواهد داد.
وزارت خارجه هلند روز چهارشنبه اعلام کرد که در این رابطه یک فروند هواپیمای نظامی خود را روز پنجشنبه به اسرائیل اعزام می‌کند.

اوکراین
سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، اولگ نیکولنکو، در صفحه فیس بوک اعلام کرد که بیش از هزار تن از شهروندان اوکراینی ساکن اسرائیل خواستار ترک آن کشور شده‌اند. به گفته این مقام اوکراینی، نخستین پرواز انتقال شهروندان اوکراینی به رومانی روز شنبه برنامه‌ریزی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین همچنین با اشاره به درخواست حدود دویست تن از اوکراینی‌ها برای ترک نوار غزه، اعلام کرد که در حال حاضر این امر «بسیار خطرناک» است.

بریتانیا
وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور برای انتقال شهروندانش به تسهیل پروازها از اسرائیل کمک خواهد کرد. بر پایه این گزارش، اولین پرواز مربوط به تخلیه شهروندان بریتانیایی قرار است روز پنجشنبه انجام شود.

مطالب مرتبط

16x9 Image




 


ارسال شده در توسط علی



بسم الله الرحمن الرحیم-تشدید درگیری‌ها در اسرائیل؛ شهروندان دهها کشور جهان اسرائیل و نوار غزه را ترک می‌کنند

20 مهر 1402


حملات اسرائیل به غزه






در پی تشدید نبرد در اسرائیل دهها کشور جهان از برنامه‌ریزی برای بازگرداندن شهروندان خود از طریق پروازهای فرودگاه تل‌آویو در اسرائیل خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز در حال حاضر مقام‌های 31 کشور اعلام کرده‌اند که برای کمک به اتباع خود برای ترک اسرائیل در حال مهیاکردن ملزومات سفرهای هوایی هستند.

آمریکا
به گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، وزارت خارجه آمریکا در تلاش است با سازماندهی پروازهای چارتر به شهروندان آمریکایی کمک کند تا در صورت تمایل اسرائیل را به مقصد اروپا ترک کنند.

خطوط هوایی دلتا روز چهارشنبه اعلام کرد که با همکاری با دولت آمریکا برای انتقال آن دسته از شهروندان آمریکایی خواهان بازگشت به وطنشان کمک‌های لازم را ارائه خواهد داد.

آرژانتین
وزیر خارجه آرژانتین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که عملیات بازگرداندن شهروندان آرژانتینی ساکن اسرائیل آغاز شده و اولین گروه به مقصد آرژانتین در حال حاضر با ترک تل آویو عازم رم، پایتخت ایتالیا، شده است.

استرالیا
نخست وزیر استرالیا، آنتونی آلبانیز، اعلام کرده است که شهروندان این کشور در روزهای جمعه و یکشنبه به وسیله دو پرواز ویژه اسرائیل را ترک خواهند کرد

اتریش
اتریش اعلام کرده که نیروهای مسلح این کشور عملیات انتقال شهروندان اتریشی از اسرائیل را روز چهارشنبه آغاز کرده و یک هواپیما با ظرفیت شصت مسافر با پرواز از این کشور به سوی قبرس، اتباع اتریشی را از اسرائیل بازمی‌گرداند.

بلژیک
نخست وزیر بلژیک، الکساندر دکرو، روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که بلژیک مسافران را از اسرائیل منتقل خواهد کرد.

بولیوی
وزارت خارجه بولیوی در وبسایت خود اعلام کرد که چهارده گردشگر بولیویایی روز چهارشنبه به وسیله خطوط هوایی اسپانیا از اسرائیل بازگردانده شدند.

برزیل
سفارت برزیل در تل آویو اعلام کرد که 423 شهروند این کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به وسیله خطوط هوایی از اسرائیل به این کشور منتقل شده‌اند و انتظار می‌رود که تا عملیات انتقال تا روز یکشنبه به وسیله چهار پرواز دیگر ادامه یابد.

کانادا
وزیر خارجه کانادا، ملانی جولی، از برنامه‌ریزی کشورش برای تخلیه شهروندان کانادایی گرفتار در اسرائیل خبر داده است. بنا بر اعلام مرکز اسرائیل و روابط یهودیان حدود هزار شهروند کانادایی حاضر در اسرائیل قصد دارند که این کشور را ترک کنند.

شیلی
وزارت خارجه شیلی روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که 209 شهروند این کشور به وسیله خطوط هوایی اسرائیل را از مسیر آتن و مادرید ترک کرده‌اند.

کلمبیا
وزارت خارجه کلمبیا در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که نخستین پرواز حامل شهروندان این کشور به مقصد کلمبیا، اسرائیل را ترک کرده است.

قبرس
یک روحانی ارشد یهودی در قبرس روز پنجشنبه از پناه‌گرفتن بیش از دو هزار و پانصد اسرائیلی به قبرس خبر داد. از سوی دیگر مقامات قبرس به منظور خدمات‌رسانی و اسکان موقت شهروندان اروپایی و کشورهای ثالث که مجبور به فرار از مناطق بحرانی شده‌اند طرح ملی «استیا» را راه‌اندازی کردند.

جمهوری چک
هواپیمای دولتی حامل وزیر خارجه جمهوری چک، یان لیپاوسکی، در مسیر بازگشت از نشست عمان با توقف در اسرائیل 34 شهروند این کشور را بازگردانده است. این وزیر جمهوری چک نخستین مقام خارجی محسوب می‌شود که پس از درگیری اخیر از اسرائیل بازدید کرده است. احتمال دارد عملیات انتقال شهروندان جمهوری چک از اسرائیل به وسیله خطوط هوایی ادامه یابد.

دانمارک
سخنگوی وزارت خارجه دانمارک به خبرگزاری رویترز گفته است که یک فروند هواپیمای این کشور با ظرفیت 120 مسافر برای بازگرداندن اتباع این کشور از اسرائیل مهیا شده است. به گفته این مقام دانمارکی این عملیات تا پیش از روز جمعه رخ نمی‌دهد.

فنلاند
روزنامه فنلاندی «ایلتالِحتی» روز چهارشنبه به نقل از وزیر خارجه این کشور، الینا والتونِن، خبر داد که فنلاند پیشنهاد بازگرداندن شهروندانش و همچنین دارندگان اقامت فنلاند از اسرائیل و مناطق اشغالی فلسطین را ارائه خواهد کرد.

فرانسه
وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور با سازماندهی پروازهای اضافی از فرودگاه تل‌آویو در روزهای جمعه و شنبه عملیات بازگرداندن شهروندانش را انجام خواهد داد.
وزیر خارجه فرانسه، کاترین کُلونا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که روز پنجشنبه یک پرواز ویژه خطوط هوایی فرانسه به انتقال شهروندان فرانسوی کمک خواهد کرد.

آلمان
خطوط هوایی آلمانی کُندُر روز پنجشنبه اعلام کرد با هماهنگی وزارت خارجه این کشور و برای عملیات بازگرداندن شهروندان آلمانی قصد دارد دو هواپیمای ویژه ایرباس با مجموع ظرفیت پانصد مسافر را به شهرعقبه در اردن، واقع در نزدیکی مرز اسرائیل، اعزام کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان، تاکنون پنج هزار تن از شهروندان آلمانی ساکن اسرائیل خواستار بازگشت به آلمان شده‌اند. وزارت خارجه آلمان از اعلام آمار شهروندانی که تاکنون اسرائیل را ترک کرده‌اند خودداری کرده است. آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، اعلام کرده است که تاکنون هفده کلاس مدرسه را از اسرائیل تخلیه کرده است.

ایسلند
وزارت خارجه ایسلند روز یکشنبه اعلام کرد که هواپیمایی حامل 126 شهروند این کشور اسرائیل را به مقصد نهایی ایسلند ترک کرده است.

ایتالیا
وزارت خارجه ایتالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که در تلاش برای بازگرداندن نهصد شهروند ایتالیایی ساکن اسرائیل، تاکنون هفت فروند هواپیما در فاصله روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در عملیات انتقال شرکت کرده‌اند.

قزاقستان
روزنامه «آستانه تایمز» روز چهارشنبه اعلام کرد هواپیمای حامل 124 شهروند قزاق به همراه 24 تن از اتباع کشورهای دیگر روز سه‌شنبه در فرودگاه آلماتی، بزرگترین شهر قزاقستان، فرود آمده است.

مکزیک
آخرین هواپیمای حامل شهروندان مکزیکی روز پنجشنبه از اسرائیل وارد مکزیک شد. دولت مکزیک روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات پروازهای بشردوستانه با هدف بازگرداندن اتباع این کشور از اسرائیل را عهده‌دار شده است. رئیس جمهوری مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، با اشاره به سکونت حدود پنج هزار مکزیکی در اسرائیل گفته است که حدود سیصد تن از انها خواستار ترک اسرائیل شده‌اند.

نروژ
خطوط هوایی نروژی ناس،اُل روز پنجشنبه اعلام کرد که عدم برخورداری از بیمه موجب شده است که پرواز مربوط به بازگرداندن شهروندان این کشور از اسرائیل را لغو کند.

لهستان
رئیس جمهور لهستان، آندژی دودا، روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور به کمک هواپیماهای نظامی عملیات بازگرداندن شهروندانش از اسرائیل را انجام خواهد داد. به گفته وزیر دفاع لهستان دو فروند هواپیما انتقال دویست شهروند لهستانی را عهده‌دار شده است.

پرتغال
وزارت خارجه پرتغال اعلام کرد که با فرود هواپیمای حامل 8 شهروند این کشور و شماری دیگر از اتباع کشورهای دیگر در فرودگاه لیسبون، پایتخت پرتغال، در روز پنجشنبه عملیات تخلیه شهروندان پرتغالی خواستار ترک اسرائیل به پایان رسیده است.
پرتغال روز چهارشنبه 152 تن از شهروندان این کشور را به همراه 14 تن از دیگر شهروندان اروپایی از خاک اسرائیل منتقل کرده بود.

کره جنوبی
یک فروند هواپیمای کره جنوبی حامل 192 تن از شهروندان این کشور روز چهارشنبه پس از ترک تل‌آویو در فرودگاهی در نزدیکی سئول، پایتخت کره جنوبی، به زمین نشست.

اسپانیا
یک مقام وزارت دفاع اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور دو فروند هواپیمای نظامی را برای انتقال پانصد اسپانیایی به اسرائیل اعزام کرده است.
بنا بر گزارش رویترز، هواپیمای حامل بیش از دویست اسپانیایی و شماری از شهروندان اروپایی و کشورهای ثالث مقیم اسپانیا روز چهارشنبه در یکی از فرودگاه‌های نزدیک مادرید، پایتخت اسپانیا، بر زمین نشست.
همزمان دومین هواپیمای نظامی این کشور برای ادامه عملیات انتقال شهروندان این کشور عازم اسرائیل شده است.

سوئد
خبرگزاری‌سوئدی تی‌تی روز چهارشنبه به نقل از وزیر خارجه این کشور، توبیاس بیلستروم، گزارش داد که دولت این کشور برای تخلیه شهروندان سوئدی حاضر در اسرائیل و مناطق فلسطینی اقادم خواهد کرد.

سوئیس
وزارت خارجه سوئیس اعلام کرده است که شهروندان این کشور روز سه شنبه به وسیله خطوط هوایی سوئیس از اسرائیل وارد شهر زوریخ در سوئیس شده‌اند.

تایلند
نخست وزیر تایلند، سرِتا تاویسین، روز دوشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که انتقال شهروندان این کشور فورا آغاز خواهد شد. به گفته نخست وزیر تایلند اولین گروه، حامل پانزده شهروند تایلندی که برخی از آنها نیز مجروح هستند، روز پنجشنبه به وسیله خطوط هوایی تجاری وارد این کشور می‌شوند.

هلند
خبرگزاری هلندی ای.ان.پی روز پنجشنبه به نقل از مقامات دولتی گزارش داد که این کشور تا زمان لازم به عملیات انتقال شهروندانش از اسرائیل ادامه خواهد داد.
وزارت خارجه هلند روز چهارشنبه اعلام کرد که در این رابطه یک فروند هواپیمای نظامی خود را روز پنجشنبه به اسرائیل اعزام می‌کند.

اوکراین
سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، اولگ نیکولنکو، در صفحه فیس بوک اعلام کرد که بیش از هزار تن از شهروندان اوکراینی ساکن اسرائیل خواستار ترک آن کشور شده‌اند. به گفته این مقام اوکراینی، نخستین پرواز انتقال شهروندان اوکراینی به رومانی روز شنبه برنامه‌ریزی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین همچنین با اشاره به درخواست حدود دویست تن از اوکراینی‌ها برای ترک نوار غزه، اعلام کرد که در حال حاضر این امر «بسیار خطرناک» است.

بریتانیا
وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور برای انتقال شهروندانش به تسهیل پروازها از اسرائیل کمک خواهد کرد. بر پایه این گزارش، اولین پرواز مربوط به تخلیه شهروندان بریتانیایی قرار است روز پنجشنبه انجام شود.

مطالب مرتبط

16x9 Image




 


ارسال شده در توسط علی


واژه «احرار» جمع «حُرّ» به معنای کسی است برده نباشد. اهل لغت معتقدند ریشه اصلی «حُرّ» به معنای رمل و ماسه خالص است که آمیخته با چیز دیگر نیست؛ به همین جهت به کسی که برده نیست حُرّ می‌گویند، گویا شخص حُرّ از آمیخته شدن به بردگی مبرا است.

کد خبر: 221146

06:53 - 09 فروردین 1399

شیعه نیوز:
پرسش
سخن معروف امام حسین( علیه السلام ) را که می‌فرمایند: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید» توضیح دهید و بفرمایید آزاده به چه معنا است؟
پاسخ اجمالی
واژه «احرار» جمع «حُرّ» به معنای کسی است برده نباشد. اهل لغت معتقدند ریشه اصلی «حُرّ» به معنای رمل و ماسه خالص است که آمیخته با چیز دیگر نیست؛ به همین جهت به کسی که برده نیست حُرّ می‌گویند، گویا شخص حُرّ از آمیخته شدن به بردگی مبرا است.[1] شاید به همین جهت معنای دیگر حُرّ را «کریم»(داشتن کرامت) بیان کردند.[2] بنابر این، کلمه «حُرّ» یا «احرار» اگر به صورت مطلق استفاده شود می‌تواند به معنای کسی باشد که در صفات و خصال انسانی کاملاً خالص است و در وجود او هیچ‌گونه آمیختگی به اخلاق غیر انسانی وجود ندارد؛ اما روشن است که مقصود امام حسین( علیه السلام ) در این جمله، معنای مطلق نیست؛ زیرا اولاً: افرادی که در مقابل امام( علیه السلام ) بودند قابلیت چنین خطابی را نداشتند؛ ثانیاً: قیدهای که در سخن امام( علیه السلام ) وجود دارد محدوده معنا را مشخص می‌کند.
توضیح این‌که: امام حسین( علیه السلام ) در روز عاشورا پس از آن‌که همه یارانش به شهادت رسیدند، به تنهایی مشغول نبرد بودند، تیرها و نیزه‌ها از هر سو بدن مبارک امام را نشانه می‌گرفتند، در این هنگام لشکر انبوهی به فرماندهی شمر بن ذی الجوشن، بین امام و خیمه‌های آن‌حضرت فاصله شدند و قصد حمله به خیمه‌های امام را داشتند، امام فرمود: ای پیروان شیطان(آل ابی سفیان)[3] اگر دین ندارید و از قیامت نمی‌هراسید، در دنیای‌تان آزاده باشید و اگر فکر می‌کنید عرب هستید به اصل و نسب خودتان برگردید و ... تا من زنده هستم به خیمه‌ها حمله نکنید.[4]
در این جمله امام اولاً: حریت در دنیا[5] را از آنان خواسته؛ یعنی رعایت اخلاق و قوانین عمومی جنگ‌ها را که در میان همه اقوام جهان معتبر است. ثانیاً: آنها را به رعایت برخی اخلاق نیک عرب‌ها دعوت نمودند و به عبارتی چنین فرمودند که اگر مسلمان نیستید، عرب که هستید! پس چرا قوانین پذیرفته شده در جامعه‌ی عربی را زیر پا می­گذارید؟!
خلاصه این‌که هر جامعه‌ای - چه دین‌دار و چه بی‌دین- برخی ویژگی‌های مثبت وجود دارد و عرب‌ها نیز - حتی قبل از اسلام- با تمام نکات منفی، اما نکات مثبتی؛ چون عدم تعرض به زنان و کودکان تا پایان جنگ در میان آنها وجود داشته که عمل به آن، نوعی آزادگی به شمار می‌آمد. امام( علیه السلام ) نیز ایشان را به همین آزادگی دعوت می‌نمود.
[1]. فیومی، احمد بن محمد، مصباح المنیر، ماده «حر».
[2]. الخوری الشرتونی، سعید، اقرب الموارد، ماده «حر».
[3]. گفتنی است که منظور از شیطان ابی سفیان است، چنان‌که در لهوف این‌گونه آمده است: «فَصَاحَ‏ وَیْلَکُمْ یَا شِیعَةَ آلِ أَبِی سُفْیَانَ إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ کُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَکُونُوا أَحْرَاراً فِی دُنْیَاکُم‏». ابن طاووس، على بن موسى، ترجمه، فهرى زنجانى، احمد، اللهوف على قتلى الطفوف، ص 120، جهان، تهران، چاپ اول، 1348ش
[4]. «فَصَاحَ الْحُسَیْنُ ع وَیْحَکُمْ یَا شِیعَةَ الشَّیْطَانِ إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَکُونُوا أَحْرَاراً وَ ارْجِعُوا إِلَى أَنْسَابِکُمْ إِنْ کُنْتُمْ أَعْرَاباً کَمَا تَزْعُمُونَ أَنَا الَّذِی أُقَاتِلُکُم فَکُفُّوا سُفَهَاءَکُمْ وَ جُهَّالَکُم‏ ». اربلى، على بن عیسى، کشف الغمة فی معرفة الأئمة، ج 2، ص 50، بنى هاشمى، تبریز، چاپ اول، 1381ق.
[5]. البته، قید «فی دنیاکم» در نقل لهوف و بحار آمده است. اللهوف على قتلى الطفوف، ص 120؛ مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، ج 45، ص 51، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق.

Tبخوانید ...



 


ارسال شده در توسط علی


   بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-  الان اعلام شد که  کم کم  اینترنت  روه به  زیاد شدن دارد-- حماس اگر میخواهد به اطراف  غزه موشک بزندمثل جنوب لبنان قبلا هشدار بدهد—اما جنوب لبنان  هردو سلسله موشک میز نند درانجا باید ریاضایات نظای بکاربرد  وجدول های  موشک زدن را محاسبه کرد که  کجامیتواندبزنند وکجا نمیتواندبزنند وتعدادچقدر است وسه بر ابرتعداد موشک دراطراف  باید تیراندازی شود   دراطر ودرعقب  جابجاشوند که امنیت دارد  ولو برای زمان  کوتاهی ومداوم باید جابجا شوندف   وبعدا  برای مدت کوتاه ای به جلو بیایند اگرتصادفی میزنند  بیشتر عقب دشمن باشد تا جلوی دشمن وکسانی که بشدت عرق میکنند وپوست خشک وقرمز میشود به  عقب برونندو استراحت کنند چون تمرکز رااز دست میدهند-  با بمب  دودانگیز دقیقا ازمایش کنیدوبعد تیراندازی کنید  بعدا همین که  دودانگیز میزنید فرار میکنند—بقدر بزنید که مهمات انها اتش بگیرد ودر  زمانی که خاک بلندشده است از ط یق رادار وپهباد و جداول تیراندازی کنید و از موشک های یکه براسا س محاسبات  ازروی  بیسیم دشمن   بدست امده است تیراندازی کنید ومداوم جابجا شوید ولی محاسبات دقیق باشد-سفارت کویت دستور  بازگشت کویتیان راصادر کرده است


 


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمنالرحیم-    فرانسوی        اخبار   /   تحقیقاتچگونه آمریکایی‌ها در قرارداد مبادله آزاد شدند و در فعالیت‌های جاسوسی در ایران شرکت کردندشنبه, 12 اوت 2023 ساعت 12:45 بعد از ظهر   [ آخرین به روز رسانی: شنبه, 12 اوت 2023 ساعت 12:45 بعد از ظهر ] 
نوشته خسرو مختاریوزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای گزارش‌های مبادله زندانیان بین تهران و واشنگتن را تأیید کرد که شامل لغو مسدود کردن سرمایه‌های ایران در خارج از کشور می‌شود.در این بیانیه آمده است: «ایران تضمین لازم را برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این زمینه دریافت کرده است» و انتقال وجوه همواره در اولویت این وزارتخانه بوده است.ایرنا پیش از بیانیه این وزارتخانه به نقل از منابع رسمی اعلام کرده بود که پنج زندانی آمریکایی «در چارچوب توافق با میانجیگری شخص ثالث» از زندان اوین آزاد خواهند شد.در ادامه این گزارش آمده است که بیش از 10 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی و عراق بر اساس توافقی که در پی مذاکرات گسترده دو ساله حاصل شد، رفع انسداد خواهد شد.بر اساس این قرارداد، هرکدام پنج زندانی از ایران و آمریکا مبادله خواهند شد. اما این مبادله تنها زمانی انجام می شود که پول به حساب های ایرانی واریز شود.بر اساس ادعای واشنگتن، پنج ایرانی که به عنوان بخشی از توافق مبادله آزاد می شدند، به دلیل تلاش برای دور زدن تحریم های ایالات متحده به زندان افتادند، در حالی که پنج آمریکایی در ایران به اتهام جاسوسی محکوم شدند.اواخر روز پنجشنبه، علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران و مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، در توییتر X، که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، اعلام کرد که روند آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران آغاز شده است.تهران تضمین تعهدات واشنگتن را دریافت کرده است. آزادی چند ایرانی که به طور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در همین چارچوب است.حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه روز شنبه در توئیتی نوشت: از ابتدای دولت ابراهیم رئیسی، دیپلماسی پویا برای «حصول حداکثری منافع ملی و حقوق ملت بزرگ ایران» وارد عمل شد.علاوه بر ادامه روند خنثی سازی تحریم های غیرقانونی، مسیر مذاکره و دیپلماسی نیز هرگز رها نشد. تلاش ها برای حصول نتایج نهایی و احقاق کامل حقوق ایران ادامه دارد.»عماد شرقی، مراد طاهباز و سیامک نمازی از جمله سه زندانی آمریکایی که در چارچوب توافق مبادله آزاد خواهند شد، هستند. دو نفر دیگر به طور عمومی شناسایی نشده اند.عماد شرقیعماد ادوارد شرقی، متولد ایران و دارای تابعیت آمریکایی، در ژانویه 2021 به اتهام جاسوسی و جمع آوری اطلاعات نظامی به 10 سال زندان محکوم شد.او در سال 1395 در کسوت یک تاجر وارد ایران شد، اما فعالیت اقتصادی در واقع پوششی برای جاسوسی او در عرصه نظامی به ویژه در زمینه حمل و نقل و جنگ هلیکوپتری بود.شرقی با کمک همدستانش اطلاعاتی درباره صنعت هلیکوپترسازی ایران جمع آوری کرد. اسناد به دست آمده از وی نشان می دهد که فعالیت های وی در زمینه جاسوسی نظامی بوده است، نه تجارت یا تجارت که در بخش هایی از رسانه های غربی گزارش شده است.هدف از این اقدامات کمک به سیاستگذاران آمریکا در اجرای رژیم تحریم ها علیه ایران برای ضربه زدن به زنجیره تامین بین المللی قطعات یدکی هلیکوپتر در نظر گرفته شده برای این کشور بود.شرقی برای اولین بار در آوریل 2018 دستگیر شد و تا دسامبر همان سال در زندان بود تا اینکه با قرار وثیقه آزاد شد. اما قبل از تشکیل دادگاه تجدیدنظر قصد فرار از ایران را داشت.او در حالی که در یک خانه شخصی اقامت داشت، بدون اطلاع از نظارت اطلاعاتی ایران، با شبکه جاسوسی آمریکا تماس گرفت و از آنها خواست تا ترتیبی دهند که مخفیانه او را به خارج از کشور منتقل کنند.او در روز فرار برنامه ریزی شده با یکی از جاسوسان ملاقات کرد، سیم کارت را برداشت و برای جلوگیری از ردیابی تلفن همراهش را خاموش کرد. پس از آن به سمت ترمینال اتوبوسرانی غرب تهران حرکت کردند و وی با استفاده از هویت جعلی بلیت سفر به مرز غربی ایران را خریداری کرد.سرویس‌های اطلاعاتی ایران عمداً با هدف کشف و دستگیری همدستان وی اجازه دادند تا فرار تقریباً به نقطه برنامه‌ریزی شده پیش برود.شرقی و چند نفر دیگر در نهایت بر اساس قوانین ایران دستگیر و محکوم شدند.مراد طاهبازمراد طاهباز که در انگلستان متولد شده و دارای پاسپورت آمریکایی نیز می باشد، در نوامبر 2019 به دلیل سرکردگی یک شبکه جاسوسی که تحت عنوان محیط گرایی فعالیت می کرد به 10 سال زندان محکوم شد.طاهباز یکی از بنیانگذاران بنیاد میراث حیات وحش ایرانی است، که به طور رسمی یک سازمان حفاظتی است که دغدغه اصلی آن یوزپلنگ آسیایی در حال انقراض است که عمدتاً در شمال کویر دشت کویر ایران زندگی می کند.در همین منطقه جغرافیایی دو تا از بزرگترین سایت های موشکی ایران نیز وجود دارد که تحت نظارت دقیق قرار دارند و رصد طولانی مدت فعالیت این محیط بانان خودخوانده نشان داد که آنها بیشتر به این امکانات علاقه مند هستند.علاوه بر این، نظارت بر تماس‌های طاهباز نشان داد که او به طور منظم با آژانس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل در تماس و ارتباط نزدیک بوده است.تحقیقات نشان داد که برخی از افراد درگیر در مورد هدف واقعی این پروژه که به دروغ در رسانه های غربی به عنوان شواهد ادعایی مبنی بر بی گناهی جمعی ارائه شده است، گمراه شده اند.سیامک نمازیسیامک نمازی در ایران به دنیا آمد و در اوایل انقلاب اسلامی به همراه خانواده ثروتمندش به آمریکا رفت.نمازی در اکتبر 2016 به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا و شبکه های اطلاعاتی خارجی به 10 سال زندان محکوم شد.او در اواخر دهه 1990 با تأسیس شرکت مشاور «مشاوره آتیه بهار» در تهران، تلاش کرد تا واسطه ای در انجام معاملات بین شرکت های آمریکایی و ایرانی شود.شرکت نمازی قرارداد گازی با شرکت «کرسنت پترولیوم» مستقر در امارات برای صادرات گاز به شارجه منعقد کرد، اما این پروژه تنها برای طرف ایرانی هزینه داشت و 32 میلیارد دلار از امارات شکایت کرد.ظاهراً این یک کلاهبرداری کاملاً برنامه ریزی شده با هدف آسیب رساندن به منافع ایران بوده است که به خاطر آن نمازی به عنوان رئیس برنامه ریزی استراتژیک در کرسنت پترولیوم جایزه دریافت کرد.با گذشت زمان مشخص شد که "MIC" در واقع یک شبکه مخفی پر از کارمندان دولت ایالات متحده است که بعداً چندین مناصب ضد ایرانی دیگر را بر عهده داشتند.اینها شامل سمت سردبیر کانال تبلیغاتی فارسی صدای آمریکا، مشاغل در موسسه مطالعات استراتژیک ملی دولت آمریکا (INSS) در دانشگاه دفاع ملی پنتاگون، دفتر امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا و غیره است.نمازی خود در جمع آوری اطلاعات درباره شبکه داروسازی ایران که مطالعه گسترده آن را در مرکز ویلسون دولت آمریکا (WWICS) ارائه کرد، مشارکت داشت.این فعالیت تحت عنوان کارهای بشردوستانه با هدف تسهیل افزایش تحریم ها علیه ایران برای شاهین های آمریکایی بود، یعنی به آنها نشان داد که چگونه و از کجا به صنعت داروسازی ایران ضربه بزنند.نمازی سرانجام در اکتبر 2015 دستگیر شد.پدرش، تاجر ایرانی-آمریکایی، باقر نمازی، که در ایران به اتهام جاسوسی محکوم شده بود، در اکتبر سال گذشته به دلایل بشردوستانه آزاد شد و اجازه خروج از کشور را پیدا کرد.نمازی 85 ساله در 31 بهمن 1394 هنگامی که به بهانه ملاقات با پسر زندانی خود به ایران آمده بود بازداشت شد. او به اتهام «تبانی با دولت دشمن» به 10 سال زندان محکوم شد.سیاسی شدن پرونده های آمریکاپرونده های مربوط به این جاسوسان آمریکایی توسط دولت آمریکا مورد سیاسی قرار گرفت که روایت رسمی آن توسط همه سازمان های رسانه ای غربی بدون یک استثنا دنبال شد.به گفته ناظران، مبانی حقوقی پرونده‌هایی که قوه قضاییه ایران علیه آنها تشکیل می‌داد نادیده گرفته شد و همان داستان‌های کلیشه‌ای درباره دستگیری‌های بی‌اساس، دادگاه‌های نمایشی و شرایط سخت زندان توسط مقامات آمریکایی و رسانه‌های اصلی تکرار شد.به گفته علیرضا صادقیان، محقق حقوقی، غربی‌هایی که در ایران به جرم جاسوسی زندانی می‌شوند اغلب به عنوان «گروگان‌های سیاسی، بازرگانان، محیط‌بانان، انسان‌دوستان، فعالان، مبارزان حقوق بشر برای ایجاد همدردی با آنها» توصیف می‌شوند.وی گفت: این خودپسندی آمریکا در غرب زیر سوال نمی رود، گویی آمریکا یک الگوی قانونی معتبر است، نه کشوری که بیشترین تعداد زندانی، نرخ زندانی شدن و خشونت زندانیان را در مقایسه با ایران دارد. وب سایت پرس تی وی با اشاره به دوگانگی و ریاکاری آشکار آمریکا.برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در غرب، رسانه‌های ایالات متحده اظهارات احساسی خانواده و وکلا را منتشر می‌کنند و آنها را «بی‌گناهان» توصیف می‌کنند که توسط مقامات ایرانی «به اشتباه» ساخته شده‌اند.پس از آزادی نمازی ارشد در اکتبر گذشته، جرد جنسر، وکیل و وکیل مدافع خانواده نمازی، به نقل از پی بی اس گفت که او «بیش از شش سال و نیم به طور نادرست در ایران نگهداری می شود. " بی توجهی به ماهیت قانونی پرونده.در ماه مه 2022، یک گزارش خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها «به عنوان بخشی از سیاست عمدی گروگان‌گیری برای گرفتن امتیاز از دولت‌های خارجی» در ایران بازداشت شده‌اند.روایات "گروگان ها و باج".کارشناسان غربی و گروه‌های به اصطلاح حقوق بشری از ایرانی‌هایی که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند، اشاره نمی‌کنند و استدلال می‌کنند که آمریکایی‌ها با «باج» مبادله می‌شوند، یعنی پول‌های مسدود شده غیرقانونی ایران.به گفته کارشناسان، چنین لفاظی هایی یادآور دستکاری های آمریکا در سال های 1979-1981 است که طبق روایت غربی، کارکنان سفارت آمریکا در تهران به دلیل امتناع واشنگتن از بازگرداندن میلیاردها دلار ذخیره شده در بانک های آمریکایی بازداشت شدند.حتی در آن زمان، واشنگتن با وجود شواهد غیرقابل انکار در قالب تجهیزات کشف شده و اسناد طبقه بندی شده در سفارت تصرف شده، فعالیت های جاسوسی گسترده خود در ایران را تکذیب کرد.مخاطبان آمریکایی از انگیزه واقعی تسخیر سفارت محروم شدند. اسیران را گروگان می نامیدند و تقاضا برای بازگرداندن دارایی های مسدود شده به اشتباه به عنوان باج تلقی می شد و به این موضوع اشاره می شد که میلیاردها دلار از وجوه مسدود شده اموال ایالات متحده است.محمود مرتضوی، تحلیلگر سیاسی گفت: ادعای دستگیری تصادفی اتباع آمریکایی توسط ایران برای منافع مالی و سایر منافع صرفاً نادرست است و از نظر تجربی ثابت نشده است، که شاهد آن نیز موارد بازداشت موقت 10 ملوان آمریکایی، سه کوهنورد و نمونه های متعدد دیگر است. .از سوی دیگر، ایرانیان آزاد شده در آمریکا نه به خاطر جاسوسی بلکه به دلیل تلاش برای دور زدن تحریم های آمریکا، یعنی تجارت برای منافع متقابل دستگیر شدند.وی با عجله اضافه کرد که برخلاف جاسوسان آمریکایی در ایران، آنها برنامه جاسوسی صنعتی، خرابکاری کارخانه ها، ترور فرماندهان آمریکایی یا سایر فعالیت های مخرب را نداشتند.________________________________________همچنین می‌توانید به وب‌سایت پرس تی‌وی در آدرس‌های جایگزین زیر دسترسی داشته باشی


ارسال شده در توسط علی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3