بسم الله الرحمن الرحیم- - فاطمه سلام الله علیها وا لها وبعلها –بخش سیزدهم- اخلاص شبیه همان معنا را دارد که سبحان برای خدانود سبحان دارد منزه از هرچه پلیدی واراسته شدن به تمام کمالات است وبدودسته تقسیم میشود": مخلصین بروزن مطلقین=1": .مخلصین بر وزن محسنین=2:" مخلصین به معنای شماره کسانی هستند که خداوند انها را راهنمائی کرده است وکمک کرده است تا بد رجه عالی اخلاص برسند ودرنتجه مربیان بشر خواند بود در علوم بشری هم به همین نحو است باید افرادی به درجه برسند که جهالت های خودشان درعلمی برطرف کردند وضعف های مختلف خودر را به قدرت تبدیل کرده اند ودارای را صائب دران علم هستند انها هم الگو واسوه میشوند ودست دانشجوی را میگیرنند که از اینکه در وادی جهالت غرق نشوند وکشتی نجات هستند واین کار مجاهدت های علمی نیاز دارد سرخود نمیشود کسی مجاهدت کندکهبعنوان مثال سر از مرتاض هندی ویاسر از رهبران ورشکسته سیاسی مشهور دنیا درمیاورد همانطور که مشهور است ومیگویند علم را مانند ماهیگیران ماهر که در درای طوفانی میداند کجا ماهی است وچگونه باید عمل کرد که کوسه دران نیفتد وان ماهی که دلخواه است فقط بیافتد- اگر دقت انسان نکند چه بسیا طور در اثر سنگینی پاره شود وموج قایق را واژ گون کند امی مومنان علی علیه السلام در دعای صباح چه زیبا میفرماید- اگر به هنگام مبارزه با نفس وشیطان از یاری تو محروم بمانم این محرومیت مرا به رنج وحرمان می سپارد وامیدی به نجات من نیست- حضرت رسول اکرم صلواتالله علیه واله والسلام فرمودند جهاد اکبر جهاد با نفس است باز حضرت علی علیه السلام فرمودند مجاهد حقیقی کسی است که با هوسهای سرکش نفس بجنگد:" در این باره حدیث فراوان است بعلت نیازی شدیدی که موجود است درغرب میگویند که همه انسان ها در ورطه نفس خواد افتاد وزمانی که احساس خفگی کرد باید به کمک اش امد وتعلیمات درایم مورد زمان نجات را زودتر میکند وغرب معتقد است که همه میخواهند غرب ازمایش کند تا انها عبرت بگیرنند وغرب هم همین را میخواهد که دیگران تجربه کنند تا انها عبرت بگیرنند مخلصین گروه دوم کسانی هستند که به ورطیهلاکت خود را نزدیک میبیند با مثال جالب قران زمانی که کشتی در غرق شدن است وبدنبال کمک هستند که مخلصین =1 باید انها را نجات دهند اندکی راه را درجهت اخلاص کامل طی کردهاند- و ودر سوره بینه-5 خدواند میفرماید- به انها فرمان داده نشده مگر انکه خدا را با اخلاص کامل پرستش کنند ودر این مرحله است که شیطان قدرت نفوذ ندارد وا زوسوسهاش در انسان مایوس میشود- شیطان گفت به عزتت سوگند که همه انها را گمراه میکنم مگر بندگان مخلصت را:" در این مسیر انسان هم شیطان طرح گمراه کنند دارد وهم خداوند طرح امتحانی دارد تا نمره دهد وهم جهالت هست ساده اندیشی است که فرد فکر کند درجهان پویا وپیجیده که چیزی زیاد نمیدانیم تصور کنیم کار اسان است اگر کار اسان بود این همه هزینه برای تحقیقات معنا نمیداد واین همه تخصص های ریز یوجود نمیامد- البته این نظریه شخصی است تصور من این است زلیخا خواهر عزیر مصر بوده زیر هیچ مومنی درهیچ شرایطی با زن شوهر دارد وانهم کافر ارتباط بر قرار نمی کند – جناب حضرت یوسف علیه السلام چون خود را مدیون رلیخا وعزیز میدانسته است وتصور میکرده است که عزیر مصر با این وصلت راضی است خواسته بوده است دل هردو را بدست اورد وبرهان الهی این نظریه را رد کرده است- لذا حکومت که سخت ترین پدیده اجتماعی سیاسی است هرگز کار انسان ساده لوح نیست که تمرین وریاضت های مختلف را طی نکرده است- اشارات حضرت بی بی دوعالم سلامالله علیها که میفرماید –( خداوند )خلق فرمود- بی انکه نیازی به افریدن داشته باشد انها داشته باشد ویا فایدهای در تصویرشان برای خویش بجوید- حال خوبدقت کنید نکاتی رامعظم لها بیان میکند کار حکومت است- :" جرانکه خواست تا حکمتش را اشکار سازد واطاعتش را تذکر دهد- وقدرتش را را اظهار نماید وبندگانش را به عبودیت وادارد ودعوت خود را عزیر ونیرومند گرداند- ادامه دارد