بسم اله الرحمن الرحیم- نقد وتفسیری بر بحث عقلانی سازی برنامه زاویه در برنامه گفتگو "مطهری وعقلانی سازی": در زمان قبل از انقلاب بچه های گروه من که برای من معلوم نشد که این روش نقد وتفسیر را ازکی یادگرفته بودند عمدا تا دیپلم بودند بچه های گروه که عمدا دانش اموز بودند وتاان زمان درهیچ مسجدی نرفته بودند ومسجد رو کرده بودند تا قبل از انقلاب به چهل نفر میرسید- یا دداده بودند که به منزل یک دوستان دانش اموزی که سطح فکر بالائی تا حدودی داشته باشند مثلا پدرش سروان باشد ویا حقوق دان باشدویا تاجر باشد وبه پدرش میگفت اقا ماهیچ اطلاعی ازسیاست شاه نداریم لطفا نکات مثبت ومنفی شاه رابگوید جناب سروان 98نکته مثبت میگفت ودو نکته منفی هم میگفت وبه همی وضع با دیگران صحبت میکردند وان دونکته منفی قبلی را سئوال میکردند به محض انکه این نکات منفی به عد بیست میرسید دستور پخش میدادند که دقیقا برای ساواک تیر غیب بود که بعد مجبورشد افرادی روحانی بیاورد تا انها را خنثی کند وپاتوق انها درمسجد ولی عصر بود وسرگروه به من گفت یک سرکشی بکن ونصایح لازم را انجام بده ومن سهاعت چهار وارد مسجد شدم گروه تقسیم به تعداد اکثر چهار نفری شده بود ویکی از انها دانش اموزی بود که منرامی شناخت که فوق العاده زبل به نظر میرسید واز اوپرسیدم اینجا چه خبر است باخوشحالی جریان را تعریف کرد ومن گفتم مواظب باشید به دام ساواک نیفتید که برای خانواده شما ومسجد وگروه بسیار مضر است ایشان خنده کرد وگفت ماشالالله به سرگروه ما ششم ماه دوره مینبینم وششماه با نظارت سرگروه کارهای اعلامیه میکنیم وپخش میکینم .وبعد خودما سر گروه میشویم ومحال است ساواک مارابه دام بیندازد تا حال که نتوانسته است. اینان دونوع اعلامیه علاوبر اعلامیه امام رحمت الله علیه پخش میکردند- یک نقد بر موضوع که از اطلاعات بدست امده یک بانیانات شاه ویا دولت ویا نقدی که درروزنامه به نفع رژیم نوشته بودندبود با نان اطل عات بدست امده پاسخ میدادندوبسیار محدود در جنوب شهر به دیوار میزدند ودیگری تفسیر بر موضوع بودکه یک جمله امام راحل علیه السلام را باهمین اطلاعات باز ووبیشتر میشکافدند وانر اباز در درجاهائی خاصی د ر جنوب میزدند- مسئله عقلانی ساز در ایدولوژی سابقه طولانی دارد چه تحریف دین وچه انجا ذکه درک دین مشکل میشود ویا برای جذب افراد به دین یک نوع عقلانی سازی میکردند- ودر زمان سابق اگر کسی به حوزه علمی دارویش گنابادی میرفت وچب وراست رویای صادقه میشنوید فردی که من ایشان بیل گیتس ایران میدانم درجوانی به گنا باد میرفت ودرتحت تاثثیر انها سخت قرار گرفت وبرای دفاع انان به جنگ حضرت عظمت ایت الله اعظمی بروجردی میرفته است شما چرا با دارویش کناباد مخالف هستید وایشان میفرمودند رویا ی صادقه ملاک نیست واین مطالب روی صادقه نیست که بیعد ایشان پی به تاکتیک انها برده بود تا روز به نظر حقیر ایشان جوش میاورد وچند جمله میگوید وایشان بیرون به سرخیابان که میرسد تمام ان مطالب را بعینه میبیند ومتوجه میشود که رویای صادقه یعنی چه وبر میگرد وتوبه میکند ومرید ایبشان میشود-ادامه دارد