بسم الله الرحمن الرحیم - فاطمه سلام الله علیها وا لها وبعلها –بخش یازدهم-خطبه حضرت زهرا علیها السلام- به حق یک مانیفست عرفانی- سیاسی است که از مدرن ترین بیانیه های مدرن سیاسی بسیار جلو تراست- حقایق انر بقول جناب شکسپیر نمیفهمد به تئاتر نیاید وبقول حافظ درخانه بماند وبه خرابات درنیاد وبقول ان شاعر انگلیسی افتابی دیگر باید تا این کلام به بازار اید مگر انجیل برنابا به جایگاه خوداش نائل شده است ؟ درهر حال با وجود انکه بضاعتی نیست ولی مایل هستم جزو تماشاچیان چشنواره افراد شارح منتخب این خطبه باشم- قبل از ان بگویم که باقی ماندن این خطبه خود معجزه است بایک حساب سرانگشتیحضرت حداقل 50 ساعت با بانوان مدینه دربراه احکام به صورت عمده ودیگر مسائل صحبت کرده است که امروزه بخش بسیار ناچیز ان باقی مانده است که امکان دارد بدشت طرفداران ایشان رسیده است واز احادیث ایشان بخش ناچیز درکتب اهل سنت است وخاصتا این خطبه بیانات سیاسی بسیار شکننده ودرحقیقت هجو کنند دارد- یک عربی خدمت جناب علی علیه السلام امد وفرمود که پیامبر اکرم صلواتالله علیه واله والسلم به من قول یدادکه یک شتر بهتو خواهم دارد وچناچه من نبودم علی علیه السلام وصی من است وایشان خواهد داد ورفت پی از رحلت جانگدار حضرت به خدمت علی علیه السلام وجریان را گفت وحضرت فرومودند اسم تو درلیست است ولی شتر درنزد جناب ابوبکر است و65 تفر میباشید – ایشان به ابو بکر رفت ووگفت لطفا شتر منرا بدهید ایشام مخالفت کرد وگفت جرو بیتالمال است ایشان فرمود پیامبر اکرم صلواتالله علیه واله والسلم به من قول داده است چگوه این شتر جزوبیت المال است از ارث خویش داده است ایشان حدیثی را خواند وگفت به این دلیل ان عرب جواب داد پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله والسلم دروغ نمیگوید معلوم میشود تودروغگو هستی وسارق هستی ایشان دروغگو نمیتواند باشد وتو میتوانی باشی ایشان باز حدیث بیان کرد ان عرب فرمود اگرتو حدیث میاوری من هم میتوانم حدیث بیاروم بخصوص که همه میدانند من نزد پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله والسلم رفتم جناب ابوبکر سراسیمه شد ورفت وشتر اورد وگفت به کسی نگو وایشان البته میگویم تعداد انها 65 نفر هستند در دنیا امروز که مسائل سی سیاسی بسیار پیچیده شده است باید بیانات سیاسی بسیار کامل وحقایق به خوبی روشن کند به برخورد سیاسی زمان خانم ناچر با بلوک شوروی مراجعه کنید ورزنامه های پرودا ان روز مطالعه کنید- بیاینا سیاسی اول یک اناتومی طرز فکر ونییات واخلاقیات است ودوم اسیب پذیری این نیات وغلط بودن است ونمونه ها ئی را بیان کردن ودرجامعه نمونه های زیادی را منتشر کردن وطرف را به عدم صدق ومنافق بودن متهم کردن وعلت پیشرفت خود دراثر زحمات زیادی درعلم کوشیدن وبیش از طرف مقابل به جهان کمک کردن وارزشهای زیادتری به جامعه دادن و وجوامع درتحت اختایر ش را باظاهر سازی فریب دادن مسائل دیگر بیان میکند که همه سکولا ر است- حضرت در خطبه شرط ایمان اخلاص که روح حقیقت ایمان به خداوند میداند ونداشتن ان یعنی نفاق- ادامه دارد