بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-قران مجید یک هنر بزرگ اش این است علم بیشتری داشته باشید مطالب علمی بیشتری بدست میاورید ودرضمن مطالعه قران علمی جدیدهم بدست میاورید- این فن درعلوم هم میتواند باشد ولی درعلوم مسائل عظیمه نیست مسائل درسطح پاین تر است- انهم بعلت خصوصیات درک است که مادی نیست زیرا ماده تا علتی بران واردنشود ثابت است- وماده بقول ابن سینا تاتغیرنکند نتایج جدید نمیدهد- درحایکه مغز دانشمند دردریافت خود ثابت است- یک دانشمند روی یک امر حق کاوش میکند به یک امر حق بالاتر میرسد-دلیل ان درک بهتر است وپیداکردن معیار است مغز نمیتوادند معیار جدیدی را کشف کند جناب اقای ارشمیدوس شخصی گفت کالا که از طلا درست کرده است خالص نیست یکی به من گفته است-میزانی مس بکار برده است اقایارشمیدوس راه حل راپیدانکرد تاروزی به حمام رفت اب در خزینه برابر لبه حوضبود ایشان که واردشد دراخل حوض مقداری اب به بیرون رفت- فریادمیزد یافتم یافتم- یکحوص درست کرد واب لبالب بود مقدار طلاای که داده بود دراب انداخت ومیزان ابرا اندازه گرفت وان وان کالا را دراب گذاشت میزان اب بیرون رفت با اب قبلی اختلاف پیدا کرد انقد ر طال ومس راترکیب کرد تا به نتجه رسید این ملاک مادی نمیتواتدباشدمگر سلولهای مغز تغیرات عمده کنند—فرق اقای ارشمیدوس و بادیگران دراین درک ملاک است دیگرانهم فکر کردند نتواستند درک کنند پس مادی نیست انسان روی یک امرر باطل فکر میکند و دلیل باطل بودن راکشف میکند وسپس حقرا ممکن است کشف کرده کند دراینجا اقایر مارکس میفرماید بدون تغیرات مادی ازتز به انتز رفته است اگر کمی دقتکنداز انتی تز به تز برمیگردمثلا یک سی طرح قتل میکشد ازتز به انتی تز میرود- پلیس برعکس کار میکند از انتی تز بهتز برمیگردد ویامهندسی معکوس- که این امر درماده رخ نمیدهد در ذهن غیرمادی میتوان چنین مشی را داشت ابن سینا وملا صدرا هردو نبوغ جالبی هستند جناب ابن سینا درراه حرکت دریک باغ بهشاگردان تعلیم توحیدمیداد از خصوصیات گ گیاهان و درختان ومسائل دارویی ایشان فرمودند به ترکیب ذات نمیتوان رسید ولی کاربرد میتوان پیدا کرد -جنابابن سینا مالقرن ششم است وجناب ملاصدرا مال قرن نهم ودهم است ایشان میفرماید جناب ابن سینا اشتباه کرد اینموجودات از تعدادی محدود عناصر ترکیب شده است اگردانشمندان کمک کنند این عناصردرک میشود وباترکیب انها ذات مشخص میگردد- این قضیه ربطی بهماده پیدانمی کند ماده ثابت است ودرک معیار مال غیرماده است- حال قران باز کنید درهرسوره پیدامیکنید درباب توحید دلائل جدید درقبلازخواب مفتاح جناب باز کنید اول سوره یاسین-میفرماید پدران این ها مال گذشته نیست ومال ایندهم نیست مال همین اصحاب است- مردم زمانهدرست است مابایدبسیاری ازعلم خود رادر شناخت انزمان بدست اوریم- ایشان یعنا ان پدران از درک دینخود درانزمان غفلت کردند ربطی به قران ندارد ای نترجمه غلط است یعنی دنبال دین برای درک وعمل را انجام ندادند—درنتجه- حق ا القول است خداوندبه پیمان خود عمل میکند حضرت علامه ایت الله محمد حسین طبا طبایی رحمت الله علیه با ایه ایدیگرهم اثبات کرده است بعدیفرماید اکثریت انها به این قانون ایمان نیاوردند بعد خداوندمنان بانها دردنیا چگونه عمل میکند ودراخرت هم چگونهعمل میکند وحالب است بیشتری روحی وذهنی است کمی مادی است- وبه اصحاب هشدارمیدهد-ادامه دارد