به گزارش «شیعه نیوز»، احمد الطیب شیخ الازهر و دارالفتوای مصر، نماز خواندن در مساجدی که دارای ضریح است را شرعاً جایز دانستند.
از سوی دیگر احمد الطیب شیخ الازهر مصر در یک گفتوگوی تلویزیونی، ضمن مقایسه نماز خواندن در مسجد امام حسین (ع) و نماز خواندن در مسجد حضرت نبی اکرم (ص)، گفت: اگر نماز خواندن در مسجد الحسین (ع) باطل است، پس در نتیجه اقامه نماز در مسجد نبوی باطل می شود.
وی ادامه داد: این امر نادرستی است و هیچ کس جرأت ندارد بگوید که نماز خواندن در مسجد نبوی باطل است. مسجد نبوی یکی از سه مسجد است که مسلمانان برای نماز خواندن در آن، سفر می کنند، لذا این پاسخ عملی به کسانی است که نماز خواندن در این گونه مساجد را باطل می دانند