سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

 بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-اصطلاحات- باید در زمانی که ساخته شده است وبکارمیرود  بیاد ملاک واقع شود چون لغات درطول حیات  معنای جدید ی پیدامیکند ومعانی سابق را لغات دیگر   بیان میکنند-درلغات عربی - فرض کنید که یک چشمه است ویا رودخانه است منبع ومنشا اب دهکده است-حال یک لیوان اب بیان میکردند که این اب خلاصه ونازله ان اب است وبا ان اب اتحاد  و وحدت دارد- ارزش اب  به موادی که دران است میباشد اب ظرف است واین ظرف نقشی ندارد فقط جاری وساری کننده ان مواد هستند- حال سه چشمه باشد واین سه چشمه باهم دریک جوب بروئد یک لیوان از این اب جوب میگفتند عصاره است عصیره دراصل شیره  درخت است که روغن هم گفته شده است اساس درخت را ا نشیره میدانستند که بخشی از این شیره یاروغن  ریشه رامیسازد وبخشی تنه درخت میسازد وبرگ رامیسازد وغیره ولی کل شیره میوه رامیسازد که باان عصاره گفته میشود- پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم عصاره پیامبران است بهعلم داخل توجه نداشتند گرچه پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم فرمودند علم من نسبت به کل علم پیامبران صلواته الهعلیم الاجمعین مانند  وزن یک اب یک سوزن که دردریا فرو کنند نسبت به اب دریا- ولی انهامیزان علمی که از پیامبر ان صلواته الله علیهم الاجمعین به بیرون خارج کرده اندمقایسه شود عصاره  علم انبیا اعظام صلواته الله علیهم الاجمعین هستند یعنی علم به مراتب عظیم تراز علوم انبیا اعظام رحمت الله علیهم الاجمعین هستند-امام الزمان علیه صلواته اله علیه والسلم دربین چهارده معصم رحمتالله علیم الاجمعین بیشترعلم ظاهرخواهدکرد لذا دردعا ایشان عصاره  معصومین وکل پیامبران صلواته اللهعلیهم الاجمعین بیان شده است درذحالیکه کل معصومین صلواته اله علیم الاجمعین نور واحد هستندولی میزان خروج علم مطرح است حال مخلوق نسبت به خالق نسبت موجود است به وجود مطلق- بعضی معتقد هستند وجودمخلوق همان وجودخداوندمنان است ولی این وجود انچه مایل است ارادهمیکند همان مخلوق خلق میشود اینراهم اتحاد وهم وحدت وجودی میگویند وبعضی معنقد هستند  یک مود نسبی  وجود بسیط وغیرمادی است که بهان موجود گفته میشود ان  مخلوق مطابق خواست الهی خلق میکند فرض کنید هرمخلوق یکپرونده در  صفات الهی داشته باشد هرتغیری در پروندخداوندمنان داد صفت ذی الشعور وقدرتمند است د از وجودمخلوق میخواهد چنین کند انهم ظرفیت دارد که چنان کند مثلا انسانی بهاندازه کوه هیمالیا بسازد- اینمعنا نمیده انسان با تمام هیکل در ذات الهی باشد ان وجودهم در ذات الهی نیست ان صفات درذات الهی هستند

 

 


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3