بسم الله الرحمن الرحیم نظریات شخصی است- عظمت امام الخمینی رحمت الله علیه والسلم- وقتیکه انقلاب پیروز شد- بعضی بزرگان نزد ایشان امدند وگفتند که همه کشورهای اسلامی یک مذهبرا قبول کردند ومابقیه حرام است وماهم چنین - بایدکنیم - ومذهب شیعه حاکم شود ایشان فرمودند کهمن مسلمانان بعد حتی کمونیستهارا اقل و اکثر نمیکنم این یک اصطلاح فقهی است که معنا های مختلف دارد بعدا شرح میدهم انطور که اقایان سنی کردند دیگران درحد احشام -گوسفند وگاو هستند- کارمندان دولت بر اساس قوانین مجلس خواهند بود-ولی دادگستری برا اساس- فقه شیعه است چون اکثریت شیعه هستند بردران سنی ودیگر مذاهب وحتی کمونیستهای ایران ویا کمنویستهایی که درایران مثلا بکاری مشغول هستند میتوانند براساس قوانین خود دربین خود عمل کنند حتی یک شیعه مثلا یکاختلاف مالی با یک برادر سنی کردستانی پیدا کرد بر اساس دین شافعی بهنفع اوبود عمل کند- این یک جسارت عظیم فقهی است - فرض کنید فدی خلاف کرده است یک مرجعیت ده ضربه شلاق برای جرمی تعین کند ودیگرمرجعیتهای معزز اعدادی رابیان کنند مثلا امام علیه السلام شانزده ضربه فرموده است اقل یعنی ده ضربه را قبول کنید- ولی اگر شخصی دزدی کرد مرجعیت معزز فرمود هشت شر ط پیدا شد دست ایشان راببرید بنظر میرسد غالب مرجعیت های معزز شانزده شرط است برفرض امام علیه السلام فرموده باشد هفده شرط دارد یکی هم فرموده باشد بیست شرط دارد حضرت شیخ ایتالله العظمی بهاالدین محلاتی رحمت اللهعلیه درشرایط خاصی مثلا در مسئله موادمخدره میتواند تا چهل شرط باشدبه جناب مرجعیتمعزز حضرت مرحوم خلخالی عظیم علیه السلام هرکس بدون انکه فتوا ایشان رابداند به ایشان تهمت بزند در درجات عظیم جهنم خواهد بود-دراینجا امم راحل بی عظیم الشان امام الخمینی رحمت اللهعلیه ئالسلم فرمودند اکثر یعنی شرط بیشتر- هیچ جادردنیا چنین چیزی وجودندارد واهل تسنن بداند تا امام معصوم نباشد وحدت بشری به هیچ وجه من الوجوه رخ نخواهد دادوپی امدهای وحشتناکی خواهد داشت حتی دربین و فرق وهابیت امروز اختلاف بین قطر وعربستان وامارات ودست نشانده ایشان در عدن انفرد زمانی که چند کلانتری ایشان را یمن زد گفت مردم را به عربستان ببر وشهر را یک شهر نظامی بکن وعربستان قبول نکرد