بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-بخش دوم دعای اربعین- بحث ولی امر-دوخصلت مهم است یکی علم ودیگری تقوا درتقوا مقوله عدالت ودیگری خدمت به افراد وصلح دادن بین افراد-نقش بسیارمهمی دارد که میبایست مورد براساس قوانین مورد تاید الهی باشدپس اولی سلطه علمی است بعد از تقوا- دومی شورا است این دو درتمام اموری بشری حاکم هستند-- فرض کنید کنیداگرتحقیقات داشته باشیم که انتخاب میشود که یازده نفرکه سطح معلومات انها هم طراز ودررابطه باا ین پروتکل خاص که سئوالات کنکور را تهیه کنند- امادگی کامل دارند- اول تقسیم بندی کلی به جزئیات عمل میشوددراعراب مطلق وکلی نداشتند این دوکلمه بعدها فیلسوفان ومنطقیون بوجوداوردند وبه جا ی ان کلمه کثیر را داشتند لغت کوثر بنا برگفته مرحوم حضرت ایت الله اقای حسن ابطحی رحمت الله علیه کوثر یعنی خیرکثیر و ویا مطلق خیر کثیر ویا کل خیر کثیر معنا میدهد درتفسیر امده است اول شخص پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم کوثر هستند -دوم قران وسوم حضرت فاطمه سلام وصلواته الله علیها وبعد دوازده امام صلواته الله علیهم اجمعین وسپس شیعیان که سادات شیعه مقامی بالاتر دارند- در ان مطلب قبلی باید در هرجز سئوال اول موردبحث قرار میدهد و نظر خواهی میشودواستدلال میشود ودر جواب ممکن است گروه بندی شود ریس میتواند انتخاب کند- ریس بالاترین درجه علمی وتجربه باید داشته باشد ومیتوان درگروه که یازده نفر هستند دسته بندی بوجود بیایدیافرد تک باشد ومداوم دسته بندی افراد اش را میتواند تغیر دهد دستوردهد گروه چندبارمیتواند تغیر دهد .یا افراد خلع وافرادیگری بیاورد باید معلومات های افراد درحدطراز بالا باشد ویکسن باشند ومفصل است تا را ی را به کدام گروه بدهد- اعراب مقایسه جز به جز داشتند- درکل نمیتواستند تشخیص دهند کاری بس مشکل است وهمین طورهم سئوال کردند بهترین نماز جماعت کدام است پاسخ اول درمکه است بهترین اخلاق کدام است خوش اخلاقی وراستگوی وگذشت بهترین کاراجتماع یکدام است صلح دادن بین دونفر وخدمت به رفه مشکلات جامعه وغیره- وو بعضی به جناب اقی سعدی ایراد خداوندمنان درقیامت میفرماید امروزهم من به توکمک نمیکنم- ولی جناب سعدی میفرمیادمرغی تا صبح حق گفت ومن درخواب بودم درشیراز بهان کبوتر یا کریک ویاحق میگویند یک شب پنچشنبه ما باخانواده به سعدیه رفتیم جماعت انبوهی امده بودند وهوا کمی سرد بود خرمن اتش درست کرده بودندکه بعضی خور اتش میگویند خورشید خور یعنی شعله شید یعنی درخشان- مقدارکم اش گل اتش میگویند گلخن که اتشی برای گرم کردن اب خزینه حمام گفته میشود شاید گل خانه اتش باشد من با خانواده بضشب جمعه به سعدیه رفتیم وتا دونصف شب انجا بودیم جماعت انبوهی بودند نزدیکها ی ساعت دوازده شب مرغ یا حق شروع به حق گفتن کرد- ثکنوع تاثیری عجیبی درگفتن ان است که نمیشودتوصیف کرد ولی دل خراش است وما برگشتیم وجماعت بودند- نمیدانم هنوز این کبوتر هست یانیست- ولی یک استثنا وجود دارد- درمسال درباره علوم مذهبی باید از پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- سئوال کرد وایشان درجلسات شورا اگرحضور پیدا کردند ریاست با ایشان است وغالبا افرادسوادی نداشتند ومیابیست شنوده باشند- ولی چگونه نشر پیدا کند ویا چگونه تفهیم کنند میتواند اظار نظر کنند ویا مشکلاتی درکی دارند سئوا ل کنند وبعد به جای ان عظمت صلواته الله علیه واله والسلم- امام معصوم هستند انهایکه با عصمت مخالف هستند که بیشعورترین افراد هستند ولو رای انها درست باشد که امکان ندارد خداوندمنان قبول نمیکندولی استنباطی که ازدرون نبع علوم الهی اخراج شودولوناقص باشد خداوندمنان قبول میکند بسار ی بیشرفی وپروئی است بدون علم داشتن جهالت بخواهند حکم صادر کنند ومردم فریب بدهند واهل جهنم کنند- شک دراسلام باطل است وبدون تاید امام علیه السلام انسان حداکثربشک دچارمیشود کارشیطان است زیربنا باید رای امام عیه اسلام باشد که علمناب لدنی وازغیب وحی شده است واطاعت علم ازجاهل ممنوع است ومجازات دارد سلسلهمراتب باید ناب باشد وگرنه انحراف عظیمی رابجودمیاوردمثل ادیان گذشته که خداوندمنان هشدار داده است-ادامه دارد