بسم الله الرحمن الرحیم - نظریات شخصی است- صراط المستقیم- یعنی راه رسیدن به قرب الهی کمی نیست کیفی است - یعنی بایدکیفیت رشد معنوبی انسان تحقق پیدا کند به میزانی که رشدمعنوی پیداشد به سمت خداوند منان حرکت کرده است- این مسیرترکیب دو راه است- یکی خلوت کردن درخود برای نایل شدن ورسیدن به خداوندمنان ون خداوند از همه جهت به نفس انسان نزدیک است درحقیقت درنفس انسان است ودوم درعبادتودعا بهسمت اسمانگاه کند چون عرش در بالا است عظمت اسمان بیشتراز عظمت زمین است پس باید به اسمان نگه رد ودعا کرد باران که اساس نعمت است از بالامیاید وهدایت از بالا می اید جنبه روانی داردوسپس اهدناالصراطالمستقیم-در ایه قبل میفرماید ایاک نستعین همه کمک هارا ازمن بخواهید بحث مفصلی دارد بطور خلاصه همه موجودات چه مختار وچه مجبور چه بخواهند وچه نخواهند جزو سپاه الهی هستند حتی شیطان- اولین خواست صراطالمسقیم یک صراط است مستقیم معناهای مختلف دارد که همگی درست است دارد یک معنان ان ازطرف خدوندمنان بصورت مستقیم بیان میشود- شریکی وجود ندارد- وتا قیامت همه مساپل انسان را برای رشد وقدم زدن دراین صراط شخص خداوندمنان حل وفصل میکند- وباز قبلا الرحمن الرحیم است یعنی خلق شدید که توسط خداوندالرحمن الرحیم هدایت شما برای نایل شدن به مقام قرب با دید رحمت شمارا به ان هدف برساندپس خداوند الرحمن الرحیم ستایش کنید- قران میفرماید غیراز کسانی که صراط مستقیم را هدف خود قراردادند-دوگروه هستند- بعضی از روی هوا وهوس برای انکه فرحون شوند همیشه شادباشند دین خودساخته درت میکند ومقداری از دین واقعی همیگنجایند وبیشتران به ذق وسیلقع خود تغیر میدهند که منحرفین هستند- اینها بادین بازی میکند- درقیمت خداوندمنان برایانها اثبات میکند وفکر وعقیدهانها غلط بوده اسن به چه تاریکی ها فررفتند وچه جنایاتی کردن به جهنم میروند-گروه دوم کسانی هستند- دنبال حق وحقیقت هستند- بعللی به حکم ناب الهی نمیرسند بهحکم امام معصوم نمیرسند- از وخودشان دلیل عقلی درست میکنند وزمانی که انهارا متوجه میکنند حاضر نیستنددست از رای خودبردارند اینها دین شعبه شعبه میکنند وخداوندمنان یفرمیاد زمانی ه شمارا روشن کردن ویادلیل یک شعبه قوی تربود باید همگی به ان ملتزم شوند- رای استادعزیز مرحوم ایت الله عبدالله زبرجد رحمت الله علیه وگرنه فشل میشوید فلج میشوید حرکت نمیتوانید بکنید ودشمانان شما شمارا ازار واذیت زیادی خواهند کرد- خوب مستقیم از خداوندمنان تا قیامت به جوری میتواندباشدپس مسءله استنباط راه حل کلی وهمیشگی نیست مگر انکه این امکان عقلی برای انسان دقیقا بری درک حکم مهیا باشد جای شک وریب و فرض واحتمال معنا نمیدهد باید یاصبر کرد حکم از امام علیه بدست بیاید یا حکم الهی کنار میرود وحکم عقلی جای انرا میگید تا حکم الهی پیداشودویا صولا جزو باب مباح است که عقل میتواند مسپله راحل کند ولی حکم امام بهتر است- وب اقایان خودرافریب ندهیدکه همه جزامامی ها-اهل بهشت هستند- برفرض یکی ممکن است درست باشد نه همگی- اقایان میگویند که ما از اصحاب نقل میکنیم خوب اصحاب دریک موضوع- رای های متضاد ومتناقض دادند-چنین چیزی ازطرف خداوندمنان امکان پذیر است- داعش میکشد ومسلمانان هم داعش را میکشند هردو درست است وایا حکم الهی میتواند چنین باشد ایا حکومت ها چنین حکمی میکنند وانرا باکمال وقاحت به عهده الهی میگذارند وچوب انرا سخت میخورند-تنها راه ممکن وجودامام معصوم علیه السلام است- مغرضین حلیه زدند که امام معصوم وجود نمیتواندباشد مگرشما ازجانب خداوندصحبت میکنید میگویند عقلی نیست مگرشما عقل کل هستید - ومگر شما متوانیداز جناب خداوندمنان صحبت کنید ایا حضرت فاطمه سلام الله علیهامیتوانست ازطف خداوندمنان صحبت کند یانه بله میتوانست کوثر است ومعصوم است به کدام دلیل عقلانی انرامیتوانید رد کنید- خودتانرا گول نزنید کمی تفکر کنید مسءله براحتی حل میشود