(ای رسول ما) آنچه را که از کتاب (آسمانی قرآن) بر تو وحی شد (بر خلق) تلاوت کن و نماز را (که بزرگ عبادت خداست) به جای آر، که همانا نماز است که (اهل نماز را) از هر کار زشت و منکر باز میدارد و همانا ذکر خدا بزرگتر (و برتر از حدّ اندیشه خلق) است، و خدا به هر چه (برای خشنودی او و به یاد او) کنید آگاه است.
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-سرشب یکی از دوستان عارف تلفنی زد که شبها بیدار هستم ومیخواهم با شما صحبت کنم-ودر ضن فرمودند سن های بالا بدنبال افالین نباشند(افول کنندکان) بحث ذکر که در ایه بالا امده است-مطرح شد - فرمودند از ظاهر به باطن رفتن مخلوقات الهی بردونوع هستند از جهتی روح وجسم واز جهتی انسان وفرششتگان-وبعد مسئله مثل بیش امد عالم مثال فرمودند در ملکوت رخ میدهد حقیاق نزول به جسم وشکل که دارای روح است میشود وبعد دیگر ملائکه را میسازد و وان دردست خداوندمنان وبیشتر دردست معصوم علیه السلام است- زیراخداوندمنان فرموده است من همه چیز بااسباب خا ص که سبب خلقت میشوند انجام میدهم پس امام میشود مثل فوق زیرا بایدمخلوق سنخیت با خداوندمنان پیدا کند تا یک ارتباط مستقیم پیش اید لذا فردی درمکه طوافکند دستورات شیعه را انجام دهدولی بهاماممعصوم اعتقادی نداشته باشد طواف قبول نیست- سنگریزه که دردست پیامبراکرم صلواته الله علیه والسلم مدحخداوندمنان وپیامبر اکرم کرد ترفندنبود به اصطلاح فتوشاپی نبود واقعا ذکر گفت ولی بوسیله پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم ذکر راجاری کرد یا ستون حنانه که خداوندمنان انرا ذکراش را جاری کرد حتی پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلمکه فرشتگان راتعلیم دادند که سنخیت پیدا کنند باخداوندمنان که مثالاعلا است ولی سبب نمی خواهد وسنخیت نمیخواهد بیاددربعضی موارد حضرت جبرائیل نازل شود ودربعضی موارد خداوند مستقما با ان عظمت صلواته الله علیه واله والسلم ارتباط باطنی بگیردحال انسان بیاد دراین دنیا ودربرزخ ودر قیامت ودربهشت از ظاهربه باطن برسددرظاهرنماند که افالین میشودکسانی صوری دینی راعمل میکنند ئدرجات را بلا نمیروند دربهشت نصیب کمی دارند بایداز ظاهر به باطن برود پس مظاهر دنیائی درچهارچوب قرانی دیده شود ودرک شود وحکمت های دینیائی توسط حکمتهای قرانی ارتقا پیدا کند انگاهاشراق حاصل میشود ا طریق الهی بوسیله امام معصوم علیه السلام این کمال انسان است
صص