بسم الله الرحمن الرحیم-درک استنباطی وانالیزی از سوره ": فاتحه الکتاب:"تاریخ یک حسن بزرگ ان است. که بیانات الهی راتفسیر میکند در دانشگاه لندن خواستم درس یهودشناسی بخوانم استادی باکمی ناراحتی فرمودنداین درس مخصوص یهودیان وافراد خاصی است در دانشکده الهیات دانشگاه لندنیک کتاب یهود شناسیدر داخل ویترین گذاشته بودندکه من یاد المجسطی مصریان افتادم چنین کتاب قطوری درعمرم ندیده بودم این کتاب مال یک درس بوده است من خواندم ایشان چه میخواست به من تفهیم کند- اخیرا مایل شدم سوره حمد راعناصراش رابامذاهب دیگر مقایسه کنم بخصوص با یهودیت نیم نگاهی داشته باشم من جای شیطان بودم اول عذدرخواهی میکردم وسپس میپرسیدم نصف این الناس برای چه خلق شدن؟ شرط اول توحید است-چه ماجراهائی که سر این توحید درنیاوردند وبدنبال ان مذهب لذا خداوندسرانجام در قران معجزه بیان حقایق کرده است باز این بشردست بر دار نیست؟؟!!!تا پیامبران لحظه ای غفلت کنند ان کنندکه شیطان میکندبه این عنوان توجه کنید- خدا پرستی در یهودیت انواع انهم(شامل) غیر خداپرستان هم میشودبخوانید کمونیست هم کسی باشد ویهودیهم باشد جزوامت یهود هم هستولسی در مسیحیت به این نحو نیست یعنی این کمونیست جای مذهب به نحوی قابل قبول است توجیه زیبائی کردن که این خاصیت راجبر تاریخ بوجود اورده است یعنی من وشما انرا بوجود اوردهایم جناب اقای گوردن وجناب اقای کتزنالسونکه نظریهاقای احدحماس را پذیرفتهاندکه فرد میتواند دریهودیت به ائین یهود ازجنبه های سنتی وتاریخی وبرطف کردن نیازها اعتقاد داشته باشد وبسیار هم درهمین مسائل تعصب شدید داشته باشد ولی به خداوندایمانی ایمانی نداشته باشد؟!!اقای شووید این یک پارادوکس- عجب ایشان واقعا از مسئله پرت هستن جناب شیطن اشتباهی یقه گرفت وحماقت درهمین جا است گرچه خداوند برای هرکارش هزران دلیل دارد وکاشکی مابه اسرار همه ان اگاهی پیدا میکردیم اقایان اهل تسنن باانهمه بیانات که پیامبر اکرم درباره اهلبیت فرمودند به کدام دلیل روی برتافتند واینجا پارادوکس نبود- این فرد پارادوکس حالیش نیست روشنفکران یهود که گفتهاند که خدای انسان نماشده راقبول نداریم انها ازدین یهود خارج هستند مثلا در ارض اسرائیل(ارتضاسرائیل) هستندولی امکان دارد در ارض عالیه نباشند-ادامه دارد