بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- جنابی فرمودند- اسلام چند نقطه ضعف دارد- اول براساس متدیک علمی نیست- یعنی مطالب روشمند تحقیقاتی علمی ندارد- دوم نمیدانند از کجا شروع کنند وبه کجا ختم کنند- سیر ازمبدا به هدفرا ندارند که اصطلاحا به ان طرح پروژه- مثلا میخواهند پالایشگاه بزنند واین هدف نیازمند طرح پروژه است- امروز درهرعلمی وعملی بایداز طرح پروژه استفاده کرد—حال حکومت ازکجا شروع کند وبه مجا ختم کند- قران از دوبعد اصلی تشکیل یافته است درحدیث درسطحی پائین تر این چنین است-اول فصاحت وبلاغت است-که درایران تشبیه به شعر جناب حافظ میکنند که کلام موزون ومسیقیدار وگوشنواز وبلاغت درکمترین لغات معنارابخوبی تفیهمکند که برای خواننده درک مطلب چه میگوید ابهامی نداشته باشد ولی ایا ایمحتوا درست است ویانیست مطلبی دیگر است- دوم محتوا استدرمورد اول اعراب خبره روزگاربودند- درمورد دو اخرین جهان بودند وعلم ودانش جز انجا که مجبوربودند سعی دیگری نکردند درمورد اول قران میفرماید تحدی کنید- از حد به معنای مرزکه میتوان به اندرجه که قران از لحاض فصاحت وبلاغت استشمام لب بگوئید ومیتوایند محتوای قران را با فصاحت وبلاغتخود بگوئید چنانچه همطرازشد شماهم برنده هستید- اعراب دقیقا براساس درک متدیک درفصاحت وبلاغت به قوانین ان دست پیدا کرده بودند وحتی تاحدی به قوانین علت فصاحت وبلاغت قران هم پی برده بودند-که امروزه دردانشگاهی معتبر اعراب بخث فصاحت وبلاغت کلی وقرانی مطرح است- واز لحاض علم تدریس شاهکار است- حتی بهترین معلم پیامبراکرم صلواته الله علیه است که نمونه ای خواهم اورد-دوم محتوا- است محتوا است محتوا بردوقسمت است اول علوم پایه است حقایق نابرا بیان میکن انهم روش تدریس بسیارزیبا داردکتابی از حضرت ایتالله العظمی عظمت سبحانی رحمت الله علیه درباره مفاهیم قران از جلد-چهارم ایشان جزوهای سیصد صفحه ای گرفته شده استیکی از شعارها ویا اصل ها- این است پیامبران صلواته الله علیهم اجمعین ازمردم مزد رسالت نمیگرفتند-دراینمورد ایات خاصی هست که از ساده به سمت مفصبل وپرمعنا حرکت میکند- بگو من از شمااجری نمیخواهم بعد اضافه میکند که اجرمن باخداوندمنان است- اجر رسول کرم صلواته علیه واله والسلم خمس است که هرگز به ان افتخار نکرد وازان بهره ناچیزی بیش استفاده نکرد- ودراخرت هردرجه بهشتی نسبت به درجه پایئنترمانندیک حلقه است دربیابان بالاترین درجه متعلق به رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم وخاندان ایشان است وگاهی کله مومنان را بهانجا برای شنیدن بیانات خداوندمنان جمع میکند وسپس ایشان انرتبین میکند عندملیک مقتدرامداوم به مطلب اضافه میشود- انواعدرک ها خداوندمنان جواب است درجائی میفرماید – ایاتو ازانها پاداشی میطلبی- که در زیربار گران قراردارند؟؟- مفصل است ولی درجائی میفماید میخواهم به شمایاد بدهم- چیزی جز ذکر خداوندبرای عالمین نیست حضرت استاد چه زیبا تبین کرده است- خیلی جوامع هستند حاضر هستند برای منافع خودشن ویا سیاست ویا انسان دوستی وازهمه مهمتر برای ایدولوژِی مجانی مطالبی یادبدهند ویاحتی پول بدهند خدواندمنان یفرماید ذکرمنرا با ذکرانها مقایسه کنید- یکی از مصداق ها تحدی است- همین که عقل تشخیص دادبراسا گفته حضرت جبرائل علیه السلام ازچندین سال عباتهای سنگینه بالاتر است حتی ابدادن به کسی ازعبادت سنگین حضرت جبرائیل علیه السلام بالاتر است—در کلاس درس در دانشگاه لندن دومطلب بیان شد- روانشناسی گفتار امروزه بسیارمهم است- خانم استاد سرکلاس بیاناتی از روانشاسی گفتار جناب شکسپیر بیان کرد-دانشجویان جوان درانگلستان اول شیفته جناب شکسپیر هستند وحتی درتاتئر شرکت میکند یک دانشجو دست بلند کرد وجنبه اعتراض داشت-کهما دوسال است میخوهیم یکتاتئر درباره یکینمایش های شکسپیر بنویسیم واجرا کنیم ودوسالتحقیق کردیم وبرخلاف رای شما رسیدیم ایشان فرمودند شما چند کتاب خواندید وباچه کسانی گفتمان داشتید-گفتند ششصد کتاب خواندیم ولی باخودمان گفتمان داشتیم- ایشان فرمودند من دوهزار کتاب خواندم وبا اساتید فن گفتمان داشتم- دوتافرمول است یکی وقتیکهمیخواهن مساحت دایره حساب کند از ضریبی بنامم پی استفاده میکنند- دردبیستان میفرمودند 14/3 استفاده کنید دانشمندان برای کشف دقیق یکیازانه اساتد دانشگاهتهران بوده است به 22 عد رسیدند هنوز کامل نیست دومی گی یجی است اول کلمه گروتیی به معنای جاذبه است انهم درایران میگفتند هشت واندی درانگلستان سرکلاس فرمودند بدرحدود یک کیلومتر ویا کیلومتر ونیم عدد است معلوم است هرکدام طرفدرانی دارد برگه ا پهن کامپوتر میزند انها جمع میکنند وبههم میچساباند میشود یک کیلومتچگونه بدست ماید از طریق شبیه سازی کامپوتری ازمایشهادرکامپوتر باز سازی میکنند وسپس کامپوتر انرا حل میکند برای رفتن به مریخ هم همین کارا میکنند هنوز به حدنهایت نرسیدندکاری بس مشکل است زمانی که امام زمان علیه السلام بیاید- شاید این عدد هزارکیلومتر باشد وفلسفه اش را هم بیان میکند-ادامه دارد