بسم الله الرحمن الرحیم-نقدی بر عقایدوهابیت-نظرات شخصی است-1-شما که احتهاد قبول ندارید برچه اساسی حدیث قبول میکنید شما بیش از همه اجتهاد عقلی وفلسفی میکنید واصول فقهی جدیدی وارد اسلام کردهایدچگونه اجتهاد را بطورکلی رد میکنید؟-2-اقایان قطب- مرشد-سیادت قبول پس جناب اقای محود بن وهاب چکاره هستند؟ اقای بن باز چکاره بودند گروه افتا چطور حاکمان قطب نیستند ونباید ازانها اطاعت کرد فتوا نمیدهند – قانون نمیسازنند- پس چگونه است شما رهبران مدهبی افراد قبول ندارید از فردا اعلام کنید هرکس مجتهد خوداش است-3- اقایان میگویند درهمه چیز حتی فتوا از هیکسجز خدواندکمک نگیرید – پس هیچ کتب مذهبیرا نخوانید وازهیچ عالم وهابی نباید کمک گرفت زیرا شرک است مستقیم از خداوند بپرسید لطفا خودتان عمل کنید تا دیگران نتایج انرا ببینند-4-میفرمایند سنت را رها کنید خوبکه نگاه کنید درحقیقت راهمچیز اسلامی باید ترک کنید درست خواسته غرب است اگر سنت رها کنیم درحالیکه خداوند پیامبر اکرم صلواتهالله علیه واله ولسلم برای قران وسنت اورده است وبدون سنت قران واحکام درک نمیشود وتنها عقل محض است که درمقابل نص ارزشی ندارد مثال تیم جناب ابوذر وعمایر یاسرکه رسول اکرمصلواته الله علیه واله والسلم انرا نپسندیند ودستورجدیدی دادند-5- دعا کردن وقران خواندن بعد از نماز را بدعت میدانند قران میفرماید هرزمانکهوقت داشتید قران بخوانید وهرگاه هموقت داشتید دعا بکنید وقت خاصی رامعین نکردند- اقامه واذان درتمام فرق اسلامی بجز وهابی یکی است فقط درشیعه براساس استحباب گفتن علی ولی الله بیان میشود-دعای بعد ازاطعام را قبول ندارند ایاشکر گزاری قبول نداریدچرا؟ دلیلقرانی وحدیثی دراین موردمسلما ندارید دلیل عقلانی شما چیست- قرانمیفراید حضرت ابراهیم علیه السلم بسیارشکر گذاربوده است-میگویند سال گرفتن برای مردگان را نهی کردهاند – پس چرا حضرت رسول اکرمصلواته الله علیه واله والسلم به مکه مشرف شدند روزی به نزد قبور حضرت خدیجه سلام اله علیه وحضرت ابوطالب رفتند ودعا کردند واشک ایشان بسیار جاری شد؟-متبرک قراردادن البسه اولیا ومانندان را جایزنمیدادند – پسچرا حضرت رسول صلواتهالله علیه واله والسلم لباس خودرا برتن بدن حضرت فاطمه بنت اسد علیها سلام پوشاندند واولیای دیگربقدر ظرفیتشان دارای کرامت هستند واین امر درتجربیات زیادی مشخص شده است که حد تواتر گذشته است- مردگان زوار خود را نمیشناسند اینهمه از تواتر گذشته است درسراسرجهان نه تنها در کشورهای اسلامی- ایا لباس جضرت یوسف علیه السلام نمونه خوبی نیست؟!- نذر برای اولیا گرفتن راحراممیداند-همجضرت عبدالمطلب سلامالله علیه برای پیغمبر اکرم ده شتر نذر کرد وهم حضرت ابوطلب برای حضرت علی علیه السلا م شترنذر کرد وبالاتر ازان خداوند امر فرمودندبرای فاطمه زهرا علیها اسلام شتر نذر کن- وزمانیکه حسنین علیهم السلا م مریض شدند حضرت رسول اکرم صلاوتهالله علیه واله والسلمدستور نذر دادن ودرتمافرق اسلامی دراین باب دستورهای زیادیداده شده است که از تواتر گذشته است حتی خلیفه عباسی توکل لعین مادراش برای اونذر کرد-حلقه ذکررااقایان حرام میداند مجالس اسلامیرا پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم روضه از رضوان الهی دانسته است تازمانی که خلاف شرع نوشت مستحب است-نمازهای مستحبی درهرز مانی جایزوروا وموردعنایت الهی است اتفاقا درشب قدر بیشاز همه زمانها اجر دارد ومعلومنیست برادران وهابی برچه است نمازمستحبی را در شبقدر- برانت – رغائب- واولین جمعه شب ماه رجب راجایز نمیداند به نظرمیرسد بعضی احکام را که همه فرق قبول دارند به عمد باطل میداند تا مستمسکی برای کوبیدن انها فراهم شود- دراخرمیفرمایند که فتاوی باید قران وحدیث داشته باشد وبدون ان قابل قبول نیست لطفا تمام قوانین خودتان وگذشتگان خودتان درتمامموارد ایات قران واحادیث انرا بیان کنید- ولی درفقه گفته میشود به هر طریقی که فهمیدید که اول وقت نماز است کافی است وازهر طر یقی که فهمیدید شی ای نجس است کافی است عملکرد اصحاب با شرایط خاص میتوان ملاک باشدولی برای صحت بیشتر به احادیث معتبر بیاد دست پیدا کرد ودرجائی بالاجبار بیاد پذیرفت زیرا پذیرش تکلیف راهای خاص خوداش واصول خوداش دارد که درنزد عقل قابل قبول است والسلام