بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-بسط یک مقاله- این مقاله درباره قران شناسی غرب پرداخته است- که توسط خاور شنسان غرب وبرخی از قران پژوهان عرب به سرپرستی خانم- مک اولیف فراهم امده است- که بخش قران وحدیث که منظور حدیث درباره مطالب قران- است یک جناب عرب- سرپرستی –بعهده داشته است که جناب اقای خویر ینبیل میابشد که بقول دانشمندان کامپیوتر-قرنطینه درقرنطینه است- ادعابراین است که سعی شده حدیث ناب را پیداکنند—دخوب میابیست درمرحله اول افراد ناب را انتخاب کنند-که بقول مقاله بخش عربی ان مصداق این بیت است-چون نیک نظر کرد(عقاب) پرخودرا (تیر) دران دید- گفتا زهکهنالیم که ازماست که برماست-کتاب نقاطضعف فراوان دارد-درمرحله اول میابیست بیان میکرد که حدیث درچه موارد کلی ومتنوع امد است- وسپس درباره قران احادیث کلی ومتنوع را بیان میکرد وسپس مشخص کرد که بخشی ازانها که نام برده است انتخاب میکرد گزارشهای تاریخی که یدقت باایات قرانی مرتبط شده اند- دقیقا مشخص میکرد کدام ازانها حدیث منظور میشود—احادیثی که به هفت قرائت مختلف می پردازد—که قرائات ویا حرف گفته میشود بهچه معنا است ازمعصوم علیه السلام قرائیت قرائت حجاز انطور که حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم قرائت کرده است اساس اسا این قرائت لهجه های مختلف پیدا کرده است مثلا اعراب کمی تغیر کرده است بشرطی که معنارا تغیرندهد قابل قبول است ودمشخص است مطالبی اخلاف شدید است مانند احادیث درباره ایات محکم ومتشابه حرفی نزده است یازدهقسمت است که قسمت یازدهم یک مختصر نظر شیعه را اورده است- جالب است که من دریک نگاه کوتاه برای اولین بار- کلمه غالی که دومعنا میدهد یک معنا به کسی میگویند-که حضرت امیرالمومنین را خدا میدانست دومی براساس حافظه –جماب معاویه به حضرتابوذر علیه السلام فرمودنداینقدر ازاهل بیت دفاع نکن غالی نباش- اتفاق داین کتاب به هی درباره مشکلات شناخت حدیث ناب بیان شده است ونکته جالب ان است-که دراین کتاب به این معنا امده است—کتاب اعتراف میکند-درشناخت حدیث ناب کاری اسان نیست- اجازه نوشتن حدیث بعداز یک صد وپنجاه سال اغاز شد این یک حلقه مفقوده است که شیعه ندارد-دوم جمع اوری حدیث مورد قبول بخشیاز مسلمان سنی واقع شود به اصطلا ح دائره المعارف شود-نیمه دوم قرن سوم است-درطول تاریخی قبلاز یکصد وپنجاه سال تنها دوکتاب نوشته شدهبوده اسا که یکی کتاب ابن شهاب زهری که احادیث درباره ایات قران است- دوم کتاب درباره قران زیدبن ثابت است- بعدا شخصی بنام موسی بن حقبر درسال 141 هجری در کتاب مغازی بخشی ازاندو را منعکس کرده است-کتاب ذکر نمیکند چه سازمان مخوفی دران مدت درجعل حدیث کار میکردند- خانم مک اولیف- برای شناخت- شبکه یا سیستم عنکوبتی را مطرح کرده است بهتربود که سیستم- درختی و ویا رودخانه ها ازیک کوه را منشا پیدا کردند مطرح میکرد –چون عنکبود ازیک نقطه تارهای مختلفی را بوجود میاورد وخود قبلاز ان نقطه قراردارد وخودرا بخواب میزند وبالرزش تاربیدارمیشود وطعمه را به دام می اندازد-که همان بحث تواتر است- مطلبی که پیچید گی های زیاددارد- فقط ایشان اشاره کرده است زمانی تواتر ارزش واقعی پیدا میکند که سرحلقه به رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلام- برسد یعنی اولین فرد که از رسول اکرم صلواته الله علیه اله والسلمنقل میکند تنها یکنفرنباشد افراد متعدی باشند اگر همدیکررا نشناسند واقوام مختلف باشند ارزش حدیث بالاترمیرود- روایتی خواندم- که روزی رسول اکرم صلواته الله علیه واله السلام باحالت غضب ناک برمنبر رفتند ویاچائی ایستاده بودند- فرمودند دروغگویان چقدر پست هستند که هنوز من زنده هستم برمن دروغ جعل میکنند وبدانند نشیمنگاه انها درجهنم قرار میگیرد- تحلیل من است ایشان غضنبناک به جناب اقای ابوبکر وعمر خیره شده بودند- رنگ ازروی ابوبکر پرید وجناب عمر هاطراف نگاه کرد وسر پایئن انداخت وبعداز جلسه خارج شد اگر غیرهازان دو بودند اصحاب میگفتندیارسول الله انهارمعرفی کنید یا انهارااگاه کنیم ویاحدبزنیم- قران اشاره دارد عد های درشب به زیرزمینمیروند وبرعلیه رسول اکرم صلواته اله علیه توطئه میکنند ارام نجوا میکنند که خداوندمنان نمیتواندبشنود واگردرست نشدندرسوا میشوندشخص اقاعمر فرمودنداین درباره من وابوبکرامده است وما برای ازمایش اینکارا کردیم- واثات شد که خداوندمنان همه جا حضور دارد وحی قرانی درست است- قران میفرماید ااولاز دانشمندان مسلم سئوال کنید دوم از راست گویان- دربین راستگویان نباید اختلافی رخ دهد- اگراختلاف رخ دارد ومتناقض شد یکی راستگونیست وکسانی بعضی ایات راقبولدارند وبعضی راقبولندارد واز خود خکم جعل میکنند اینها عذاب سختی دارند کسانی که د ایات متشابه به خدا ورسول اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم مراجعه نمیکنند از پیش خود تفسیر میکنند انهارایدتکذیب کرد وکسانی خوبان را طرد میکنند وبهافراد جاهل توجه میکنند انهارا طرد کنید وبسیار مطالب دیگر-ادامهدارد