بسم اللهالرحمن الرحیم-نقدی بر اندیشه شیخیه- جنابان صوفی که من همه را مدنظر ندارم خواستند با اراجیفی جماعت مسلمین را نگذارند از دین خارج شوند اصل قضیه این است بخصوص زمانیکه غرب ادعا علم داشت که هنوز هم دارد که مال انها یقینی است وگاهی از 200 را ه علمی مختلف به نتجه رسدیده است مال شما ضنی وحتی مزخرف است – شخص سئوالکردهاسن ازنوع اقایان باطن گوشت خوک چیست گفته است روح ابن ملجم لعین دران قرار دارد به صورت حلول- اب چرا مطهر ومفید است جوابداده اسن زوجیت حضرت فاطمه سلام الله علیه وحضرت علی علیه السلام باطن است- اقایان خوب بود ان باطن هارا مخفی نکنند رو کنند تا همه یادبگیرنند- جرا مخفی عقول پیروان ضعیف شما میفهمند فحول واسوه های عقل نمیفهمند؟ خود شما میفرمائید- که عقل یک .یاچند نفرعالم برای انکه مستند ما درفهم حکم خداوند باشد نمی پذیریم خوب شما که حرفتان نثض کردید یک لشگر از عقلائی که اجماع عقلا انهارا عظیم شان میدانند مانند شیخ مرتضی انصاری وواخیرا حضرت مرحوم بروجردی وامام رحمت الله وعلیه ودیگران حرف شیخ احسائی که به نظر بسیار ضعف فکری داشته است نمی پذیرید وما با همین استدلال شما بر علیه شما استدلال میکنیم در مورد علمای اصولی وحتی دانشمندان اخباری به یک طرف وبعضی صوفیان به یک طرف دیگر د رمورد معراج بحث است اولین بار یم بحث بسیار دقیق از استاد مرحوم دکتر وصال در دانشگاه شیراز دراین مورد شنیدم حقیقت امر این است کخ یک حدیث داریم که پیامبر اکرمصلواتهالله علیه در رختخواب بودند وخانم شان هم کنارشان چناچه خانمشان ایشان صدا میزند ایشان بلند میشدند وجواب ایشان را میداند بطوریکه ایشان متوجه نمیشدند که پیامبر اکرم صلواتهالله علیه والهوالسلم درعرش هستندواین استعبادی ندارد بصورت نوری حتی رفتند اینکه دلیل نمیشود کههرکه ازخانه اش قهر کرد وچند روز ی با صوفیان چرخید بتواند تا پای عرش برود حدیث را کار نداشته باشیم با ایات قران چه میکنید؟ جمله امام صادق علیه السلام را بخوبی نفهمیدهاید-این که امام فرمودند- که همه چیز برای شما مطلق است مثلا پاک اسن تا وفتیکه نصی ویا نهی به شما برسد پس لطفا قارج سمی بخورید! وستاره دریائی را بخورید امام همفرمودند لاضر ولا ضرار در اسلام در مواردی که در زمان ائمه علیه السلمموردنیاز بوده است ائمه علیهم السلام فرمودهاند در زمان عیبت عقل رشد فراوان کرده است میتواند خوب وبد را تشخیص دهد واگر نتوانست انرا رها کند جز در مسائل شرعی مشگلی بوجود نخواهد امد ولی مشگل مهم شما در مسائل شرعی که اخباری عمل میکنید درزمان عظمت فیض کاشانی رحمت الله علیه که ایشان اخباری بودند این سئوال مطرح شد که اگر بول به دیوار بخورد به صورت برگردد حکم اش چیست نمیتانند که انرا رها کند ایشان فرمودند که چون حکم نداریم پاک است گروهی گفتند چناچه به دیوارگلی بخورد به صورت برگردد خاک انراپاک میکند وگروه سوم گقتند خاکانرا پاک نمیکند پس نجس است بعدا مشخص شد نجس بوده است وعدهای گفتند درجائی که اب نیست وخاکنیست پارچه کفایت میکند که بول رااز صورت پاک کنند مثلا با گوشه عبا بعد گوشه عبا را پاک کنند اجماع بدون دلیل نمیتواند باشد ولی پرونده اجماع هم بسته نمیشود مداومروی انکار میشود به محض انکه ضعفی پیداشد ان اجماع پرو.ندهاش بسته میشود مگر انکه از راه عقلی دیگری به نتجه برسیم عقل فقهی نه عقل مطلق ونمونه زیاد دارد عقل به هیج وجه بسته نمیشود شما که به رکن رابع معتقد هستید یعنی نایب خاص دارید پس چرا جکم شرعی را از حضرت حجت اروحنا فدا نمی پرسید؟ اما من جناب اقای احمد احسائی را شناختم ایشان علاوه بر ااخباری بودن اسمیه هم هست به تهران نمیرود وبه کرمانشاه میرود درحالیمه عقل میگوید به تهران برود-