بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی-بدنبال شناخت خانم ربیعه بصری به دونکته مهم من پی بردم-اولا به نظر میرسد که دردانشگاه کمبریجمعیار اسلام شناسی از لحاظ پیشرفته بودن-مذهب اسلامیه است ودوم خانم صوفی ربیعه اسماعلیه بوده است واز لحاظ امامت اقا خان به جای اقاجان ایشان روز زن درجهان معرفی شده است-؟؟دانشگاه کمبریج در انگلستان اینخان جزو زنان ماندگار وبهروز میداند هنوزحرفهائی برای گفتن دارد ودر خط اول دکترین صوفی گری است-که هیچ مذهبی ماننداسلامندارد یک برهه از زمان یک مقدار کمی ملنند اسلام جنبه معنوی داشته است وسپس به سمت صوفی گری دربدن وجنبه های مادی
پیدا کرده است من شخصا بسیاراز ابعاد ایشان رامعترض هستم گرچه گفته میشود الهامات ایشان درشعر برگرفته از سخنان حضرت علی علی السلام است-در اروپا کتابخانه دانشگاهی یک اصطلاح است کتبی ر که حداقل به یک رشته دانشگاهی منتسب شود نگه میدارند-کهز شجاعات وبروزبودن وماندگاربودن برای چندین سال اینده وبه روز شدن ومداوم ویرستاری شده رانگه میدارند- لذا خانم اسمیت مدرس درس خانم رابعه بصری مداوم کتاب خودرا ویراستاری کرده است وبه روز کرده است ویک کتابخانه کوچک از کتابهای دیگرکهمشهور باشند هم جمع اوری میشود برخلاف امریکا-اما چند رشته است کتابخانه کالکشن دارد یعنی مجموعه ای دربین انها مذهب- سیاست ایدولوژِی-انسان شناسی –مردم شناسی -تمدن شناسی ومانند ان- زیرا این دروس باتعصب وپیشداوری روبرو هستند باید کتابهائی انهارانقد وانتقادمیکند هم باشد –ولی یک مذهب یا سیاست را ماند که سعی کردندمنطقی وبروز باشد برای مقایسه وجود داشته باشد-که دردانشگاه کمبریج مذهب پروتستان است- یک جا کتولیک است ویک جا ارتدوکس است وغیره-مذهب در دانشگاه با قوانین موسسات وباقوانین سیاست روز – وعلوم- مقایسه میشود- مذاهب با مذهب معیارهم سنجیده میشود-مکتب اسماعلیه درهند توسط عمال انگلیسی رشد زیادی پیدا کرد بلکه درسطح جهان که امروزه سعی میکنند که برای مسلک ساختکی بهائیت هم چنین کنند-لذا درهند خانم ربیعه اسوه ایمان است که بافرهنگ هند تاحدی قرابت دارد خانم اسمیت ایشان وحدتوجودی امبرده است که خود ایشان این امررا تکذیب کرده است-اشکالندارد باشرایطی انسان با خداوندمنان وحدت داشته باشد بعنوان مثال زمانی که انسان قران میخواند دیگر این مطالب ازان خوداشنیست وحدت لسانی دارد از سعید ابوالخیر نقل شده است طلبه ها از ایشان سئوال کردن پاسخ به سئوالات-ما شما چگونه بدست میاوری ایشان فرمودند من بقدری دراسلام کار کردم میدانم مقصود خداوندمنان چیست این نر من نیست نظر خداوندمنان است ومن هیچ هستم-مکتب اسماعلیه درشرح حالخود میفرماید ما دومین مکتب شیعه هستیم کهمدتها بشریت میلیونی به سمت پیشرفت بردیم مثلا دوران فاطمیه؟؟!! وامامت است کل امت را به سمت کمال برای اینده درتمام سطوح بپیش ببرد شخصی به کسی گفت من هروز ازاین وردریا به ان سمت میروم استخرخانه را میگفت کسی فرمود ایشان یامعنای دریا را نمیداند ویا اب کمی را دریا نامیده است-وامامت در مذهب اسماعیلههمیشه حی وحاضر بوده است ونها مذهبی است امام همیشه وجود دارد ایشان این حدیث موردتوجه قرارنداده است زمانی که لما علیه السلام حضورپیدا میکنند افراد جهان میفرمایند ایشان درنزدیک خانه ما رفت وامد داشت وگاهی مابا ایشان سلام علیک احوال پرسی داشتیم این سفرها صرف سفر نیست کارهائی سترگ انجام میشود که امام علیه السلام پس از ظهور انرا تشریح میکنند سیاست امروزه معنای بسیار گسترده پیدا کرده است درتمام سطوح میبایست نظم وپیشرفت ایجادکند واز جائی ضربه نخورد-سیاست الهی هم از مبدا تامعاد درتحتکنترول الهی است چه دوست داشته باشند ویجه نارحت باند البته ازای خاص وجودارد وحرکت عموی دینامیزم ان درتحت اراده الهی است وبه همین علت درغرب همه چیز زیر چترسیاست است به این سادگی روشنفکر مترقی همه کاره نخواهدبود وچیز که عیان است چه به بیان حاجت است- وما باید متوجه باشیم که سادگی نکنیم- انشاالله