بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-فلسفه دراینه ذهن- فلسفه فرانسه که بیان میشود برخلاف فلسفه سنتی غرب بوده است مطلب صحیحی نیست زیرا این دو دریک سلسله جبال نیستند دوسلسله جبال هستند قله سلسله جبال اولی سنتی غرب پرچم داراش- انگلستان بود قله اش راسلیسیم- دراثر پیشرفت علم تجربی- ومعضل بودن تنوع اصطلاحات- اینفکربوجودامد که باید اول اصطلاحات دقیق معنا شود سپس درگردهمائی دانشمندان درغرب انتخاب شود وهرکشوری معادل انرابوجوداورد اینکار درفلسفه انگلستان شروع شد ومشهور به فلسفه تجزیه وتحلیل شد- وربطی به کاربردان نداشتند که قابل قبول است ویانیست مثلا فلسفه عصرجهالیت را مورد تجزیه وتحلیل اصطلاحات قرارمدیدادند وامروز بعضی مستشرقین چنین میکنند- اما همین اقای راسل درفلسفه سیاسی- اومانیستی ضد امپریالیستی خون خوار امریکابود- بخصوص درامر ویتنام- وتیعضیاتی که درجهان اعمال میکرد- این فلسفه مکانی وزمانی وتاحدی شخصی است وفرد میتواندمعیاری برخلاف معیار دیگران- داشته باشد وکلا این جهانی است قران مجید به هردو اشاره کرده است –که شما عقایدباطل اجداد خودرا عقل میدانید –افلاتعقلون- ایا منطقی فکر نمیکنید تفسیر های مختلف شده است یک تفسیراش این است که علمی درباره موضوعی نداشتند ولی اظهارنظر کردند- قران مجید دراین بار میگوید این عقاید درنظرانه فرحون است یعنی فرح انگیز است –نمونه- لولی - این فبیله اباضیه درالجزایر است- خوارج ده قبیله بودند از جمله اباضیه این قبیله کلا- بفکرافتاد-که اسلام را درجاهای غیر عرب وکشورهای دیگرتبلیغ کند وحرکت کرد سرانجام در الجزایر ساکن شد انها کتاب نوشتند که تمام ان مطالبی درباره خوارج نوشته شده است باطل است اصلا خوارج چنین اندیشه هائی نداشته است-مانند تفکر جاهلی درباه فرشته ویاانسان مریخی- یک دفعه داحلیک ظرف لوکس مقداری شربت است ویک شناخت ظاهری دادمیشود ویکزمان این شربت چگون ساخته شده است وکاربرد اش چیست- وغرب به سمت رفع-مشکلات -اینجهان خاکی برامد که چگونه تفکر کند وچگونه تحقیق کند وچگونه مشکل را حل کند قران کسانی که فقط اینچهانی واین عالمی رامدنظر دارند وجهان هارا وعالم هارمدنظرندارند فقط به حل مشکات اینجهانی فکر میکنند وبرای وحی- ارزشی قایل نیستند سفیه لقب میدهد ود چهارچوب علم تجربی-چون اندکی وذره ای ازعقل استفاده بردند ومیخواهند بقول علما این عقل سوداگری را پرورش دهند- که حیات وزندگانی کهدرچهارچوب اینجهان خاکی معنامیدهد مشکلات اش حل ودردها به لذتها تبدیل شود- که قران ان را لهب لعب معنا کرده است- وسرانجام به فتنه درمقابل دین وحی تبدیل میشود-ادامه دارد