بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- درچهارده قرن قبلا مسلمانان وارد مبحثی شدن که تازه اقای راسل اندکی به رسیده است درحالیکه ازان عبور کردن وایشان فلسفه خوداش رابدست خوداش خراب کرد- وبرخلاف ایشان فسفه ایشان اگردرست مسیر راطی میکرد به حقایق سترگی میرسید- یک از دروس بسیارمهم درتمام علوم اسلامی -منطق است- کهدرحوزه درسطح دورس ابتدائی برای درک ان جدال وجود دارد-یکی از شخصیت های بسیارمهم این رشته مرحوم ایت الله العظمی – مظفر است که کتاب بسیار جالبی نوشته است حق است این کتا ب بسیار شرح داد وکاربردی کرد- یا به صدجلد برسد-یک درک ظاهری از لغات داریم ویک درک باطنی از لغات داریم که گاهی متضاد یک دیگر هستند- ودراینحالت روح غیر مادی اثبات میشود پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم-فرمودند حسن علیه السلام از من است ومن از امام حسن علیه السلام هستند وباز فرمودند امام حسین علیه السلام ازمن است- از امام حسین علیه السلام هستم وبعد فرمودد امام حسن قعود میکند یعنی نشسته است ودرنتجه صلح بین وگروه مسلمان ایجاد میکند بری اام حسین علیه السلام فرمان قیام میکند- ودین من را احیا میکند کلمه قیام وقعود-گرو ه ای نشسته اند- فردی میگوید دوست من وقتیکه زنگ زد من قیام میکنم منظور این است که زمانی زنگ زدن فقط بهایستد بایدحرکت کند به سمت هدف برود وان دوستان میگیوند وقتیکه ایشان امد مندربحث قعود میکینم شما قیام کنید بهاینمعنا نیست فقط نشسته هستند بلکه ساکت هستند ولی زمانی که ان فرد رفت انها قیام میکنند درحالیکه نشسته هستند اینجا قیام وقعود دومعنادارد یکمعنای ظاهری ویک معا ی بطنی که باطن برخلاف ظاهر است پس روح مادی نیست جناب اقای راسل- فرمودند فلسفه تحلیل لغات فلسفی است که خوب چه بشود بهچه هدفی نایئل میشود قیامی است که هدف حرکت بهسمتی ندارد بعد میفرمایادمن فلسفه رااز بعد ظاهر مادی تبین میکنم تصور کنید درباره کلمه خالق ومخلوق درجهان کهن دهها تعریف شده است ایا شناخت دقیق ان کلمات میتواندفلسفه باشد که فرد راه بجائی نمی بد یانکه فلسفه درست رااز غلط تشخیص میدهد دراوئل جناب راسل خداپرست متعصب بود ولی چون کلیسا از علوم تجربی دفاع نمیکرد مخالف کلیسا وخدا شد ودرتبین خالق مجبور شداین مطالب سرتارس غیر منطقی بیان کند درحالیکه وقتیکه وارد معنا میشویم از ماده جدا شدیم وبسیارجاها برخلاف ماده حرکت میکنیم و دربسیار جاه ها امام حسن علیه السلام درحال قیام است-