بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- سوره قدر- با الهام تفاسیر بزرگان وسخنرانی حجت اسلام جناب اقای رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبرمعظم نایب امام الزمان سلام الله علیه میباشند بنام هنر صدای مستضعفان—سوره قدر سند برجسته عظمت اسلام نسبت به ادیان گذشته است- انان کتاب مختصری داشتند وبوسیله عبادات وجهاد به درجات بالا میرسدندولی مسلمانان کتابی جامع دارند-خداوندمنان تمام علوم خود وتمامحکمت خود در دربارهخود وموجوداتی که خلق کرده است من جمله فرشتگان درکتابی بنانم ام الکتاب جمع کرده است خوب است که ماهم چنین کنیم که قبلا بسیارمتداول بود وامروزه درغرب بسیارمتداول است وبهان بیوگرافی میگویند واین امالکتاب بصورت رمزی در قران است- درک جامع قران درحقیقت درک ام الکتاب است- عظمت پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم مشخص است که اینکتاب به اوتعلیم دادند استادی که کتابی رادرس میدهد قبلا باید کل کتابرا بخوبی بداند اینهمان تنزل دفعی است که درغارحرا درماه رمضان کهماه خودسازیتمام کتاب جامع قران به ایشان تعلیم دادشدولی برای شاگردان به تدریج تعلیم میشود- انسان یک تز دارد درروح که فطرت است فطرت دارای تمام صفات حسنی وعقلانی است ویک نفس داردکه صفات اش را خودتعین میکند – ومخالف فطرت است انتی تز است-حال روح انسانی میتواند یابه سنت فطرت رود ودراین حالت بایدتابع ومطیع باشد-و برده عقل- یاانکه ازاد باشدهرطورکه خواست عقل راتعریف وحقیقت را بسازد- وخود راازادتصور میکند که برده نیست- فطرت مایه سربلندی وارتقای عقلانی باصفات حسنی است نفس مایه بی عقلی وصفات حقارت بار راا ز نفس بگیرد- وعظمت این امت هم مشخص میشود درزمان گذشته یک فرد مثلا ازمرکز به شیراز میامد وحکم خودرا میداد مدتی دران اداره کار کند که درارتش بسیار متداول بود به ان مرئوس میگفتند که زیرنظر ریس کار میکرد حال فرشتگان که هرکدام علمی دارند وقدرتی ودستوری خودرا به پیامبراکرم صلواته علیه واله والسلم معرفی میکنند وسپس درجهت تکمال انسانها وسیر انساندهافعالیت خواهند کرد- درچهارچوپ قرانی- یک فیلسوف هنری که اه لمجارستان بوده است کتابی درباره فلسفه هنر دارد- ایشان میگوید- فیلسوف یکراه مشخص به سمت قله دارد –دانشمند انهم یک راه مشخص به قله دارد-اماهنرمند بایدراهای انتخاب کند کهدران سزی وجنگل –ازکنار دره های مخوف وکوه سنگی انچنان انتخاب کند مطابق فطرت انسان وصفات زیبائی شناسی انسان باشد واین امر امکان دارد تا تاریخ هنرانسان بخوبی درک کرده باشد وبه شناخت دقیق انسان وهنر برسد واینکارا کرده است وگرنه فلسفه بافی هنر است-ادامه دارد