بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخص است-نیم نگاهی به مذهب ایزدیان یا یزیدیان- درکردستان عراق- مقدمتا تاریخ اثبات میکندکه سرزمین هائی که در دشت باز هستند وبه جاده ودریا راه دارند تمدن شکوفاتری بوجود میاورند تا سرزمین هائی که در کوهستن وتقریبا مداربسته هستند- درسرزمین های باز بعلت استپ علفهای خود رو تاحدی بلند بخصوص استاپ های اسب خور جنگ بعلت جاه طلبی وچپاول و فتح واضافه کردن به سرزمین وغیره زیاد رخ میدهد وسرانجام درمقابل قدرت بالاتر تسلیم میشوند وبه سمت وحدت گرائی سوق پیدا میکنند ول در درسزمین های مداربسته وحودت بسختی ایجاد میوشد هراقلیمی به تنهائی از خوددفاع میکند و وبشدت نسبت به فرهنگ خارجی عکسالعمل نشاان مدهد وکمتر فرهنگی خارجی جذب میکند وحتی پس از جذب انرپس میزندوبه سمت یک فرهنگ جعلی ساخته شده خودباز میگردد تمدن اسیای مرکز ی که براسا س دستهبندی روسها انجام گرفته است تقسیم بندی یونسکو بسیارعظیم تراز این دسته بندی است وحتی شما ل پاکستان وهندراهم شمال میشود- برطبق تحقیقات گذشته غرب پانزده مذهب دراسیای مرکز وجوداشته استکه متاسفانه درایران چند تائی بیش نیست وطبق اسنادامویان بعضی ها در دستهبندی غرب نیست ماند ماه پرستان که مهمترین انها زردتشتیان هست وبودائیان است که اخیرا اثابت شده است کاروان ابریشم متعلق به بودائیان بوده است وانتشار مذهب بودائی بعلت تبلیغ انان بوده است کل اسیای مرکزی بصورت عشایری و زندگانی میکردند وشهرهای کوچکی انهاهم برای خود ساخته بودند بیشتر استپ ها وبخوصص استاپ های اسیا- اروپا دردست نژادهای ایرانی بود که درمرحله نخشت ایل بختیاری تاثیرات شگرفی درتمدن اسیای مرکز یداشت که کم کم دراثرحملات به جنوب ایران امد- سوغدی ها وجروسمانیان دونژاد ایرانی که تاثیرات شگرفی درتمدن اسیا دارند وجر قبائل ایرانا هستند زبان فراسی زبان این نطقه است وبعلت امدن قبائل هو –وو که کمهترین انها بخش از مغولها تاتارها ودیگرقابل ترک زبان ومقداری هونها – هونها نژادچنی هستند که بیشتراز طریق اناطولی به غرب رفتند ونژادالمانی رابوجود اوردند ومغولها اول به چین رفتند واز راه های جاده ابریشم وارد اسیا واراین شدند وبخش از انها تا مجارستان وبلغارستان پیشر رفتند وبهایران وعراق امدند چون مداوم جنوب اسیای مرکز روبه خشکسالی گذاشت وانها به شمت شمال حرکت کردند وتنها جای مهم از لحاظ کشاورزی اول تاجیکستان بود وسپس خوارزم و ازبکستان وخوارزم مرکز این قابل شد از پیغمبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم نقل شده است من در اشراق میبینم که اسبان مسلمانان بدون اجازه من باهم درقبات برای فتح شمال اسیا هستند- ومنظور شمال خراسان است که انزمان مهد علم تکنیک وتکنولوژیوتمدن شهرساز ی وغیر ه بوده است وقبائل اسیا بیشتر مایحتاج خودرا از خراسان تهیه میکردند که کاروان جاده ابریشم یکی از ان وسایل بوده است- سه گروه به رایران درزمان امویان شرکت میکنند- یک گروه شورشی است که فقط برای چپاول وغارت به خراسان حمله ومیشدند وشهرها دارا برج وبارو بودن وشهر هائی که برج وبارونداشتندمورد هجوم واقع میشودذ وگاهی تنها دوظلع برج وبارو توانسته بودند بسازنند غالبا مقداری از انها باقی میاندند ومردم بهانها کمک فراون میکردندحتی دارئی خودرانصف میکردند وانها پس از مدتی مسلمان میشدند حتی دریک یورش عظیم پانصدهزار باقی ماندند حال مقایسه کنیم باقبلاز اسلام تیسفون مرکز ساسانیان درعراقبوددرکناردجله دویست هزارسرباز داشت وچندین هزار لشگرهای پارتی دراطرف نخلستان کار میکردند که بصور پارتی میجنگنیدند یعنی بخش به بخش انها نیروی ها با واحدهای مستقل بودن که براساس اکتیک دو واحد گاهی باهم جمع میشد وگاهی ازهم جدا میشد وشبانروز حمله چریکی میکردند مخصوصا درشب درانزمان حملات روم ضشرقی وایرانیان درزمان بابستان بود که از محصولات باغی استفاده کنند وپارتی ها خرماهارابه سم الوده میکردند وچشمه هارا کور میکردند واب دجله اسهال میاوردوازداخل کاخ مداوم اتشباران وسنگ باران میکردند ودشمن افرادمجروح و.کشته شده خودرا میگذاشت .وسپاه تیفونبه تعقیب رومی میرفت .و-تعدادزیادی اسیرمیگرفت که انهارابرده میکردندوهم چنیبن رومی چنین اقدامتیب میکردند واسرای ایرانی یایک گوش میبریدند ویا برکتف انها داغ میزدند که برده بمانند درتیسفون اسرا بکتف انها به صورتی طناب میبستند در دو ردیف ونیروی های عرب وایرانی وغیره رو سنگهای بزرگی را میشکیدند درحودو یک صدهزار که این سنگ های برزگ در روی دررودخانه بی اندازند وسدهای بزرگ را بوجود اورند ودرنتجه فرهنگ ها مخلوط میشد گروه دوم گروه های از قبائل عشایری اسیا ی مرکزی بودن که مایل بودن حداقل درمرزهای ایران سکنی بپگیرند وبازور سرانجام باقی میامندند وسوم گروه های دارای مذهب خاص درحدود پانزده مذهب که پنچ تایان دراین شناخته شده است اینها به سرکردگی زردتشتیان که ضد عرب وضد اسلام بودند باخراسانیان درجنگ بودندوبعلت همانمیزان تمدن کم کم جذب اسلام شدند اما کردستان مدت زیادی درمقابل اسلام مقاومت کرد وافرادیازانها به عمق کوهستان رفتند وان شهرهائیکه درکنار تاحدی دشتها بود درزمان عباسیان اسلام اوردند ولی تعصب نژادی همچنانبه مقدارزیادی باقی ماند وبعدا چون احساس کردن در اسلام درحال جذب شدن هسستند واین مسئله بنفه بعضی خوانین وثروتمندان نبودشروع به باز گشت به گذشته کردند ودین های جعلی ساختند درحالیکه پدران ومادران انها مسلمان بودندکه دین ایزدیان یکی از انها است ودیگر ادیان کپی همان است باندک تقلیداز بعضی احکام شیعه یاسنی گفته میشود ولی بطور کلی تحت تاثیر یهود هستند هردینی که معرفت واحکام خودرا مخفی کند حقه باز ی است وترس دارد ضعف ها ی انهارا مشخص کرد بعنوان مثال دردین ایزدیان بیان میکند که این دین در روز الست معرفی شده است یعنی حضرت ادم علیه السلام تا امرو.ز همه دین ایزدیان داشته اند واحکام هم تاحدی که نشان ازفرقه گرائی بسیار افراطی است درحالیکه تمدن سکولار غرب درانها درحال گسترش است ومیفرمیاند که این دین تا روز قیامت پابرجا است وفقط مخصو انها میباشد وکسی دیگری نمیتواندایزدی باشد>> درست عقاید یهود است کهازترس اینکه با ترکیبشدن با فرنگ های دیگیر بخصوص شیعه انها ان قفدرت کذائی را ازدست بدهند-پیامبر اکرم صلواته الله علیه درباره انها فرمودند شیاطین پرده برداشته هستند که امروزه بسیارخوب مشخص میشود از جمله فرشتگان محبوب شیطان است که به ملک طاووس مشهور است این ملک طاووس درحقیت امام الز مان علیه السلام که انها انرابه شیطان لقب دادند که شیطان قابل دین نیست ولی انهاادعا میکنند که شیطان را میبینند واز ایشان دستور زندگانی میگردنند وبیاد ان دستورات مخفی باشد-که خودشیطان هستند