بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-دوباره مقاله او مجله گرانسنگ چشم انداز ایران شماره96 راازنوع بخوانم ویک سری قوانینی درعلوم انسانی اسلامی از اخراج کنم- هرعامی اگر تحقیق ویاتدریس نشودبه مرور از یادمیرود-مقاله باعنوان چشم انداز اینده ایران بود- ایشان بدرستی فرمودند- یکعلت پیروز تاریخی انقلاب ایران توان تاریخی مردم ایران بود که من کلمه سیاسی رابه ان اضافه کردم- روحانیت درمنابرهمیشه انمطالبی گفته میشد که توان پذیرش داشت بحث سیاسی فقط به حادثه مولمه عاشورا بودبحث بیشتراخلاقی بود وهمنی موضوع درزمان پهلوی بارها مورد برخورد وچالش قرار میگرفت کهتصور میکردند رضاشاه ویامحمد رضا شاه رابایزیدهمطراز شده است- ولی کم کم توان سیاسی مردم بالا وعلت اساسی ان ازخارج بیشتراز داخل موثر واقع میشودبه هرحال انقلاب مشروطیت رابوجود اورد واسلام وتوحید وعدالت مطرح شد-پیشرفت در انقلاب مشوطیت فقط بعهده حرکت مردمی بود نه حزبی –نه دربار ونه نظامی ونه خارجی –وسرانجام به حال روحانیت مهر امضا داد-مدمانی که نمیتواستند اسم خودرا بنویسندولی حقایق راسیاسی تاحدی درک میکردند-بهترین نتجه ان شدکه مرجعیت وقم تاحدی مطرح شدند- نتجه دوم ان است که سکولار حلال مشکلات نیستنتجه امروز امریکافردی که حزب خودراقبول نداردومستقل ضداحزاب برروی کار امده است-و- درغرب یک اسثتنا است ریشه اش درشکست احزابی است که ادعای براوردن خواسته ها ی مردم دارند-چگونه میتوانند مخالفین ادعا کنند که بایددرایران چندین حزب رنگانگ سکولارباشد؟؟حضرت ایت الله حسینی قزوینی رحمت الله علیه درباره غدیرخم که جوهراصلی وهسه اصلی اس وبوقل خاریجا اولین اصول است =پرینسیپال است که اترتازی جهت میدهد= اپروچ-دلائلی اوردند ومن خواست بااجازه ایشانمقداری اضافه کنم سه روزنگهداشتن دران گرما وگفتندکه حاضرین بغایبین برسانند وچند نفرا زنان پیاممبر اکرم حضورداشتن از جملهحضرت فاطمه علیها السلام وخانم عایشه چرامهم استبرایانکه حضرت پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم یکبار برای ان که مردم از زنان دوری نکنند طلب عام ئکردند ودفعات بعدبرای نظامی بودمسائل نظامی بود هیچگاه نفرمودندمن حکمیرا میخواهم بگویم همه جمع شوند وحکمی را در راهی گفته بودندهرگز تکرار نکردندولی اگرشیخی میگفت غدیرخم برای اینبود که پشهای اگر زد حکم اش چیستمخصوصا فلان پشه چون من عقب بودم خوب نفهمیدم-عده ای زیادی قبول میکردند-؟؟!!