سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-فلسفه- یک علم عقلانی ناب است- علم حسی نیست-همانطور که گفته میشود فیلسوف دریک زمینه ای مثل توحید کار میکند – وقتیکه اندیشه که مسلم است دربستر فرهنگی که دارا است  لغات را انتخاب میکندچناچه لغات موردنیاز ان فرهنگ نداشته باشد انرا جعل میکند ومیسازد بر اساس خصوصیات لغتی ودستوری ان فرهنگ-مسلم است لغات عقلانی کم یاب هستند وبار عقلانی دارندنه علمی – اصولا فهمیدند لغات عقلانی  چون حسی نیستند  باید زمینه دانشی فرد-زیاد-باشد تا انر درک کند وممکن است در کشوری دیگر  لغات معادله نداشته باشد ویا فلیسوفی به ان حد درک نرسیده باشد برای جاگزین ان لغات راه مختلفی است بعضی همان لغت راقبول دارند وبعضی انرلغات با تلفظ انگلیسی بیان میکنند- وبعضی معادله میسازنند- وغیره البته امروزه دراین مواردزیاد کار کردند  یکی از سرورهای امریکا درروی چهار زبان چینی .ژاپونی وکره ای –تصور میکنم چهارمی ان مالزی باشد سعی کرده است معادله انگلیسی ان ارا بدست اورد ومقلا ت انهارا به زبان انگلیسی وبلعکس ترجمه دران سرور میکرد واز کارشناسان انکشورها طلب کمک میکرد- ولی باز کمی مشکل است ومشکل در درک واقعی عقلانی ان لغت است- ولی فلسفه هم معیارهای مطلق است وهم لغات معنای مطلق را دار هستند  هم استدلال مطلق است وکلی استچناچه فهمیده شود همه کشورها میتوانند بدرستی درک کنند- وان تمایز اولیه به کناری میرود- امادرعلم برخلاف ان است زیرا هیچگاه تحقیقات در تکنیک تحقیقات مثل هم نیست بخصوص درعلوم انسانی  سنجش ها درحقیقت یکی درمعیارها نخواهد بود لذا به دسته یعنی دریک حدود معتقد هستند وعوامل فرهنگی وارزشهای ملی وتاریخی وغیره بسیار متفاوت است وتاثیر گذار هستند- ولی یک نکته که بسیار اهمیت دارد  این استمثلا یک فلیسوف سوئدی پس از تحقیات فراوان به این نتجه میرسد که عدالت بایداین خصلت راهم داشته باشد- که ممکن است فلیسوفان دیگر به اینتجه نرسیده باشند بعنوان مثال درعالم وحی ازاین قماش زیاد است  مثلا خداوند منان میفرماید شماخدایان انهارا  بد نگوئید که انهاهم متقابلا از روی جهالت بد به خدای شما بگویند واگر چنین کنند من انهارا عذاب میکنم- دلیل روشن است واگرخداوندمنان عذاب نکند انها این امر نشانه درستی اعتقاد خود میگیرند وانها هیچگاه به خداوندننان فحاشی نمیکردند چون مشرک بودند وخدا راقبول داشتند- ودلیل میاوردند که بت ساخته وپرداخته خداوند منان است ممکن است یک فلیسوف انراقبول ندارد ومسئله دیگر مجادله است درمجادله اشکال ندارد یک اصل فرضی راقبول کرد وسپس به یک نتجه حقیقی رسید


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3